Opvang Wapserveen verkoopt paarden door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:07

Ik vind het vreemd en daar blijf ik bij :o. Als je zelf een dier met een gebrek niet meer wilt of kunt verzorgen, waarom zou je dat een ander dan wel aan doen? En dan heb ik het niet over een paard wat nog wel ingezet kan worden voor (lichte) arbeid maar over paarden die niets meer kunnen wegens KS oid. Waarom zou je een ander opzadelen met iets wat jij, om welke reden dan ook, nalaat? Aan vrienden/kennissen geven die geld/land zat hebben is nog steeds iets anders dan op MP oid gaan 'leuren' met je oudje. En ik begrijp best dat dit pijnlijk is om te horen maar ik SNAP gewoon niet waarom mensen het zouden willen.
Mensen vinden dus dat een paard nog een paar goede jaren verdient maar ze zijn niet bereid die zelf te geven?
Laatst bijgewerkt door Sees op 08-08-14 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

NienSCHaap

Re: Opvang Wapserveen verkoopt paarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:09

Ik snap jou "aanval" op mij niet helemaal ;)
Ik heb volgens mij niet gezegd over kapotte paarden.
Ik vind enkel de reactie van iemand erg ongepast.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:15

NienSchaap jij voelt het als een aanval maar ik heb niemand in het bijzonder met naam en toenaam genoemd, toch? Ik reageerde alleen op jouw post.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:23

Sees schreef:
Ik vind het vreemd en daar blijf ik bij :o. Als je zelf een dier met een gebrek niet meer wilt of kunt verzorgen, waarom zou je dat een ander dan wel aan doen? En dan heb ik het niet over een paard wat nog wel ingezet kan worden voor (lichte) arbeid maar over paarden die niets meer kunnen wegens KS oid. Waarom zou je een ander opzadelen met iets wat jij, om welke reden dan ook, nalaat? Aan vrienden/kennissen geven die geld/land zat hebben is nog steeds iets anders dan op MP oid gaan 'leuren' met je oudje. En ik begrijp best dat dit pijnlijk is om te horen maar ik SNAP gewoon niet waarom mensen het zouden willen.
Mensen vinden dus dat een paard nog een paar goede jaren verdient maar ze zijn niet bereid die zelf te geven?

Kan t helemaal er mee eens zijn..

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:24

Nou mijn naam stond er wel, maar "aanval" staat tussen haakjes he ;)
Ik reageerde op iemand zijn post, die in mijn ogen niet in dit topic hoort.
Het is allemaal wel makkelijk gezegd.
Ja paarden die kapot zijn, Lees: pijn hebben of niet meer paard waardig kunnen leven, kun je beter laten slachten of inslapen.
Maar wat iedereen met zijn paarden doet, moeten ze zelf weten.
Als beide partijen een weg kunnen vinden in "afgedankte" paarden moeten ze dat toch lekker zelf weten?
Ik ga me daar niet druk om maken,
Maar dit topic gaat over Ellie en de praktijken ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:31

Ja ik quote jou, dat klopt maar ik weet helemaal niet of jij ooit een paard met blessure hebt weggedaan dus het was zéker niet als aanval bedoelt :o.

Ook als een paard geen pijn heeft maar niet meer ingezet kan worden, moet je imo of zélf zorg bieden of in laten slapen (tenzij je hele rijke vrienden hebt waarbij een paard meer of minder niet uitmaakt :D) want als men zo'n dier van de hand doet en zelf financieel er niet verantwoordelijk voor blijft, dan 'jaagt' men iemand toch op kosten voor zijn of haar oude maatje? En daar zijn die mensen dan zelf bij hoor maar toch, ik snap het niet zo goed :o...

Maar goed ik ga idd off topic :o.

kim_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:12

Ook ik ken deze mevrouw en haar dochter. Ben in maart benaderd door haar om haar dochter les te geven. Ze is bij mij begonnen met een haflinger waar ze 1 keer mee heeft gereden. Daarna werd elke week de les afgezegd om meerdere vage redenen. Een paar weken later reed ze met een kwpn merrie een vos van 19 jaar. Ik meende dat het paard Nicky heette. Mocht iemand haar adres hebben zou iemand dat mij in een pb willen sturen ik heb haar telnr al maar ze pakt niet op. En ik zou graag willen dat ze lessen betaald....

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:42

maar even stom gevraagd : nadat t nu over heel bokt en fb rond gaat... dan zijn mensen toch hopelijk gewaarschuwd en komt ze dus in toekomst niet meer door met haar praktijken ? buiten het feit, dat ik ook vind datbals je een dier aanschaft , je verantwoordelijk blijft voor zijn welzijn. Mijn oudje is 32 en ik had m ooit voor n goed thuis weggeven maar bleef gelukkig eigenaar... als Goya hier op bokt mij niet had opgespoord, had t anders kunnen aflopen ... maar heb mijn lesje geleerd en hij blijft totdat ie van zelf omvalt of pijn krijgt, dan laat ik hem inslapen of slager....maar als hij zo blijft, haalt hij nog 10 jaar :-)

lucasdebaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:50

Echt belachelijk!

Wij hadden ook een 'zieke' maar die geven wij niet zomaar weg! ;)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:07

kim_1986 schreef:
Ook ik ken deze mevrouw en haar dochter. Ben in maart benaderd door haar om haar dochter les te geven. Ze is bij mij begonnen met een haflinger waar ze 1 keer mee heeft gereden. Daarna werd elke week de les afgezegd om meerdere vage redenen. Een paar weken later reed ze met een kwpn merrie een vos van 19 jaar. Ik meende dat het paard Nicky heette. Mocht iemand haar adres hebben zou iemand dat mij in een pb willen sturen ik heb haar telnr al maar ze pakt niet op. En ik zou graag willen dat ze lessen betaald....

Die 19-jarige merrie is die van mij, heet idd Nikki! Maar die heb ik gewoon weer terug gekregen, hoor :)

Ik heb een telefoonnummer, heb je daar wat aan? Geloof dat iemand in dit topic ook een adres heeft!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:08

Mijn god, het zal je maar gebeuren.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:08

Sees schreef:
ElCamino, nou ja dat dus. Ik snap gewoon niet zo goed waarom een ouder dier met een gebrek per se nog een paar jaar door moet leven, het dier heeft toch een mooi leven gehad?

Werk jij in een bejaarden tehuis?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:27

Ik vind het niet juist wat deze mevrouw doet, laat dat duidelijk zijn.
Maar hou gewoon je paard zelf als je zeker wil weten hoe zijn leven gaat verlopen. Het is zo makkelijk, paard mag om welke reden dan ook niet blijven, dan mag iemand anders voor de kosten op draaien, maar die ander mag op zijn beurt niet zelf weten wat er met het paard gebeurt. Hou dan je paard zelf of betaal diegene waar het paard staat voor het onderhoud.

yenthle1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:14

Ik volg, heb zelf een paard van haar overgenomen. Nietwetende dat ze dr pas een week stond (ze vertelde mij dat ze al twee jaar in haar bezit was)
Achteraf werd het paard op facebook gezocht, nu ook contact met de oude eigenaar & ze is langsgeweesd...
Wel erg geschrokken, had het zeker niet verwacht...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:23

sasja0705 schreef:
maar even stom gevraagd : nadat t nu over heel bokt en fb rond gaat... dan zijn mensen toch hopelijk gewaarschuwd en komt ze dus in toekomst niet meer door met haar praktijken ? buiten het feit, dat ik ook vind datbals je een dier aanschaft , je verantwoordelijk blijft voor zijn welzijn. Mijn oudje is 32 en ik had m ooit voor n goed thuis weggeven maar bleef gelukkig eigenaar... als Goya hier op bokt mij niet had opgespoord, had t anders kunnen aflopen ... maar heb mijn lesje geleerd en hij blijft totdat ie van zelf omvalt of pijn krijgt, dan laat ik hem inslapen of slager....maar als hij zo blijft, haalt hij nog 10 jaar :-)

Dit was toch Joey? die witte pony? ;)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:31

yenthle1998 schreef:
Ik volg, heb zelf een paard van haar overgenomen. Nietwetende dat ze dr pas een week stond (ze vertelde mij dat ze al twee jaar in haar bezit was)
Achteraf werd het paard op facebook gezocht, nu ook contact met de oude eigenaar & ze is langsgeweesd...
Wel erg geschrokken, had het zeker niet verwacht...

Mag je het paardje houden of wil de oude eigenaar haar paard graag terug? Logisch dat je erg geschrokken was! Was jij er zelf van op de hoogte dat dit een ouder paard met wellicht gebreken was?

yenthle1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:57

Jaa ze mag gelukkig bij mij blijven. In mijn profiel staan foto's. Bedoeling is ook dat ze bij mij blijft en hou contact met haar.
Nee ze was volgens elly kern gezond.. Wist wel dat ze 19 was, maar daar lig ik zeker niet wakker van.. Achteraf had ze een masker voor maanblindheid meegekregen. Dat is niet vermeld en ook niet bij ons aangegeven. Masker ook niet gezien. (Al staat ze met vliegendeken en masker in de wei)
Ben blij nu contact te hebben , weet nu ook dat ze niet weggegaan is door kwaaltjes

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:01

.
Laatst bijgewerkt door DutchRiders op 08-08-14 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:07

Interresant om allemaal te weten...maar ze is dus verhuisd en kan onder een andere naam gewoon doorgaan. Zelfs hier op Bokt zal ze niet Ellie heten...

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:14

ThreeFingers schreef:
Interresant om allemaal te weten...maar ze is dus verhuisd en kan onder een andere naam gewoon doorgaan. Zelfs hier op Bokt zal ze niet Ellie heten...

Haar 2 oude Bokt accounts zijn geband..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:17

Ja haar oude.....
Dat is precies wat ik bedoel.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:29

Dat is toch ook nooit tegen te houden? Bokt kan toch niet gaan achterhalen of het misschien Ellie is die een nieuw account aanmaakt?

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:31

Tuurlijk kan dat niet, het enige wat je kunt doen is elkaar waarschuwen...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:39

Ja dat snap ik...maar iedereen word nu gewaarschuwd voor Ellie uit Wapserveen.

Terwijl ze verhuisd is en haar zaken waarschijnlijk onder een andere naam doet.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:57

Ik heb hier twee pony's in bruikleen staan, beide zonder contract. Geen haar op mijn hoofd die er over peinst om ze te verkopen.