Mensen vinden dus dat een paard nog een paar goede jaren verdient maar ze zijn niet bereid die zelf te geven?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sees schreef:Ik vind het vreemd en daar blijf ik bij. Als je zelf een dier met een gebrek niet meer wilt of kunt verzorgen, waarom zou je dat een ander dan wel aan doen? En dan heb ik het niet over een paard wat nog wel ingezet kan worden voor (lichte) arbeid maar over paarden die niets meer kunnen wegens KS oid. Waarom zou je een ander opzadelen met iets wat jij, om welke reden dan ook, nalaat? Aan vrienden/kennissen geven die geld/land zat hebben is nog steeds iets anders dan op MP oid gaan 'leuren' met je oudje. En ik begrijp best dat dit pijnlijk is om te horen maar ik SNAP gewoon niet waarom mensen het zouden willen.
Mensen vinden dus dat een paard nog een paar goede jaren verdient maar ze zijn niet bereid die zelf te geven?
kim_1986 schreef:Ook ik ken deze mevrouw en haar dochter. Ben in maart benaderd door haar om haar dochter les te geven. Ze is bij mij begonnen met een haflinger waar ze 1 keer mee heeft gereden. Daarna werd elke week de les afgezegd om meerdere vage redenen. Een paar weken later reed ze met een kwpn merrie een vos van 19 jaar. Ik meende dat het paard Nicky heette. Mocht iemand haar adres hebben zou iemand dat mij in een pb willen sturen ik heb haar telnr al maar ze pakt niet op. En ik zou graag willen dat ze lessen betaald....
sasja0705 schreef:maar even stom gevraagd : nadat t nu over heel bokt en fb rond gaat... dan zijn mensen toch hopelijk gewaarschuwd en komt ze dus in toekomst niet meer door met haar praktijken ? buiten het feit, dat ik ook vind datbals je een dier aanschaft , je verantwoordelijk blijft voor zijn welzijn. Mijn oudje is 32 en ik had m ooit voor n goed thuis weggeven maar bleef gelukkig eigenaar... als Goya hier op bokt mij niet had opgespoord, had t anders kunnen aflopen ... maar heb mijn lesje geleerd en hij blijft totdat ie van zelf omvalt of pijn krijgt, dan laat ik hem inslapen of slager....maar als hij zo blijft, haalt hij nog 10 jaar
yenthle1998 schreef:Ik volg, heb zelf een paard van haar overgenomen. Nietwetende dat ze dr pas een week stond (ze vertelde mij dat ze al twee jaar in haar bezit was)
Achteraf werd het paard op facebook gezocht, nu ook contact met de oude eigenaar & ze is langsgeweesd...
Wel erg geschrokken, had het zeker niet verwacht...