Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSogno schreef:Onderbouw dat dan eens smurf. Onderbouw eens dat dit paard zoveel meer waard is dan dat varkentje in de bio-industrie dat vanavond in jouw hamburger zit na een naarder leven dan dat van deze hengst?
Biggetjes en kalfjes worden geboren, niet geproduceerd. En kunnen net zoveel voelen als de hengst. Dus onderbouw nu eens wat je voor jezelf goedpraat dat deze hengst koste wat het kost gered moet d.m.v donaties en al maar dat miljoenen andere dieren wel geslacht worden gewoon okee is?
goeroe schreef:Zoolgangster schreef:Ik heb nooit een donatie gevraagd voor de operatie van een onzijdig konijn dat we gered hebben, het was eerlijk gezegd niet in me opgekomen.
Sorry, maar ik vind dat je deze anekdote niet kunt gebruiken zonder op zijn minst te vertellen wat 'het' is geworden.
terpentijn schreef:Waarom jammer? Hij krijgt nu nog een kans als 2-jarige hengst. had je hem liever doodgeschoten gezien dan?
terpentijn schreef:Iedere organisatie of stichting mag om giften vragen, ook via Facebook, dat staat hen volledig vrij: alleen hier op Bokt mag het niet, maar daar staat het dan ook niet op, dus ik zie daar ook geen halsmisdaad in.
Heel verstandig dat ze hem willen laten castreren.
Nu eerst het paard zien te transporteren.
Wat is dan trouwens de website van dat bedrijf, ik ken het ieg niet. Mag ook per Pb.
terpentijn schreef:Wie zegt dat ze dat niet KUNNEN betalen? Er staat dat donaties WELKOM zijn, en niemand hoeft te geven, als ze daar geen zin in hebben of het er niet mee eens zijn.
Ik vind het echt nogal spijkers op laag water zoeken: wees blij DAT hij ergens is waar mensen iets voor hem willen en ook kunnen doen.
Ik doneer ook al jaren aan de Stichting Dobermann Rescue Nederland, aangezien ik zelf ook al ruim 20 jaar Dobers heb, sommigen ervan van hen af. Als er dan een enorm problemengeval bij hen binnenkomt wil het ook we eens voorkomen dat men een actie start, om een stinkdure operatie o.i.d. te kunnen betalen. Dat zie ik niet als "bedelen.". Zo'n organisatie krijgt geen subsidie en drijft op donaties. Ook daar gaat het om het een nieuwe kans kunnen geven aan een dier. Waarom niet? Ik zei al je HOEFt in zo'n geval toch niets te geven?
Ik snap de woede en ophef hierover niet.
terpentijn schreef:Wie zegt dat ze dat niet KUNNEN betalen? Er staat dat donaties WELKOM zijn, en niemand hoeft te geven, als ze daar geen zin in hebben of het er niet mee eens zijn.
Ik vind het echt nogal spijkers op laag water zoeken: wees blij DAT hij ergens is waar mensen iets voor hem willen en ook kunnen doen.
Ik doneer ook al jaren aan de Stichting Dobermann Rescue Nederland, aangezien ik zelf ook al ruim 20 jaar Dobers heb, sommigen ervan van hen af. Als er dan een enorm problemengeval bij hen binnenkomt wil het ook we eens voorkomen dat men een actie start, om een stinkdure operatie o.i.d. te kunnen betalen. Dat zie ik niet als "bedelen.". Zo'n organisatie krijgt geen subsidie en drijft op donaties. Ook daar gaat het om het een nieuwe kans kunnen geven aan een dier. Waarom niet? Ik zei al je HOEFt in zo'n geval toch niets te geven?
Dit in het algemene, ik heb geen facebook.
Maar als iemand een link heeft waar dat allemaal te lezen is, ik nee dan niet aan dat dat in een besloten deel van facebook staat?
Dit in het algemene, ik heb geen facebook.
Maar als iemand een link heeft waar dat allemaal te lezen is, ik nee dan niet aan dat dat in een besloten deel van facebook staat?