Nieuw licht op moord Larissa Dumont door "horrorhengst"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:31

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mila11

Re: Nieuw licht op moord Larissa Dumont door "horrorhengst"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:36

maar hoe kan het dat de politie NU pas de foto's in bezit hebben? Of heb ik daar over heen gelezen?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:44

Niet de politie, televaag heeft de foto's in handen gekregen en doorgestuurd naar een forensisch patholoog/dierenarts. Tenminste, dat is wat ik eruit haal.

Vind het maar een raar verhaal.. Mij is wel duidelijk dat het paard vrij moeilijk schuldig kan zijn. Maar waarom er destijds zo laks is gehandeld door de politie? :?

BeatTheElite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:59

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:00

[***] schreef:
ik blijf het lastig te geloven vinden dat het paard het gedaan moet hebben. alle verschillende aspecten van bloedpatroon, etc, bij elkaar opgeteld durf ik te zeggen dat het paard hier niet schuldig aan is.

maar denk dat we alleen duidelijkheid hebben wanneer we zelf de foto's kunnen beoordelen. dus ook zien hoe en wat. nu lezen we allemaal verschillende speculaties en zoveel verschillende verhalen waarvan niet zeker is wat waar is en wat niet.

en een patholoog vertrouw ik wel op zijn woord, vooral omdat naam erbij staat. die zeggen dat niet voor de media aandacht waar de telegraaf normaal wel bekent om staat.

Tja, google eens op de naam van de patholoog die dit gezegd heeft zou ik zeggen. Buiten het feit dat hij weer in ere is hersteld zou zo'n clever persoon wat mij btreft het hele circus om zich heen voorkomen moeten hebben. Ik vind alles rondom wat er om hem gespeeld heeft nog steeds dubieus.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:09

[quote="[***]"]ik blijf het lastig te geloven vinden dat het paard het gedaan moet hebben. alle verschillende aspecten van bloedpatroon, etc, bij elkaar opgeteld durf ik te zeggen dat het paard hier niet schuldig aan is.

je weer helemaal niets van het bloedpatroon. dus waar gaat dit over.

Ik ben voor niemand in het verhaal. En denk ook dat dit extra onderzoek behoeft. Maar er zijn hier gewoon tig bokkers die zowel oorzaak als gevolg al menen uitgevonden te hebben op basis van een verhaal van de telegraaf.
Misschien is het een grote misser van het OM en diens companen misschien ook wel niet.

Gaan we hier zitten discussiëren over hoe wonden eruit zien. Wie vab jullie heeft weleens bij een moord gestaan dan? Die gasten studeren niet voor niets zo lang.
Als ik het telegraaf verhaal mag geloven zou er helemaal niet direct gesproken kunnen worde van messteken e.d want las dat haar hoofd bijna van haar romp gescheiden was. Dan is het bepalen van wonden niet in een opslag te zien van een foto.

zoals ik al zei leest er familie mee waarschijnlijk. Hou daar bijvoorbeeld rekening mee..je zou maar lezen dat een stel paardenmiepen je vader al veroordeels heeft obv een verhaal..

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:15

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:23

Volgens mij is John Vd Heuvel redacteur bij de Telegraaf. Daarom zullen er wel steeds van dit soort verhalen instaan.
De waarheid achter dit verhaal weet ik niet. Wat ik echter niet snap is dat de politie heeft aangenomen dat het paard de veroorzaker was. Waarschijnlijk alleen omdat er geen deskundigen waren die de politie/recherche van fatsoenlijk advies konden voorzien.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:34

Zo, hier krijg ik dus echt kippenvel van. Is ze vermoord dan?!

Als het waar is wat er in de Telegraaf staat, lijkt mij de dader ook duidelijk.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:14

Ik vind dit gespeculeer vrij gevaarlijk en kwetsend voor de betrokkenen.
- De Telegraaf is nu niet direct een kwaliteitskrant die gekend staat om zijn objectieve berichtgeving
- Een patholoog-anatoom die naam waardig, zal niet zo snel uitspraken doen vanaf een foto van bijna 20 jaar oud
- Hengsten zijn wel degelijk in staat een mens dood te bijten, en zullen ook naar de hals proberen bijten als ze echt kwaad zijn. Ik heb eens een filmpje gezien van een hengst die een veulen letterlijk verscheurde door het bij de hals te grijpen.
- Een bit belemmert een paard niet om te bijten. Een halster ook niet.
- Mij lijkt dat de politie wel degelijk het verhaal van de vriend zal onderzocht hebben, en dat er bij zoveel tegenstrijdigheden wel een verder onderzoek zal gebeurd zijn.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het paard de vrouw effectief heeft doodgebeten, maar zo erg onwaarschijnlijk is dat nu ook weer niet, en mensen in het wilde weg van moord gaan beschuldigen gaat mij nu ook erg ver !

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:22

jirina schreef:
Ik heb gezocht -aanval van een hengst:
In dit geval doodt een hengst een krippel veulen (rond 1.30):
http://www.liveleak.com/view?i=363_1358390800

Wel heftig om te zien. Hengst slaat om als een blad aan een boom. Wel mooi dat dit in de natuur de beste oplossing is voor zo'n veulen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:36

Coloured schreef:
jirina schreef:
Ik heb gezocht -aanval van een hengst:
In dit geval doodt een hengst een krippel veulen (rond 1.30):
http://www.liveleak.com/view?i=363_1358390800

Wel heftig om te zien. Hengst slaat om als een blad aan een boom. Wel mooi dat dit in de natuur de beste oplossing is voor zo'n veulen.

:j Heel hard om naar te kijken maar was duidelijk dat dit veulen allang had moeten staan....

Wat betreft het verhaal; lijkt mij ook duidelijk,had kippevel bij het lezen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:16

chimello schreef:
Nog nooit gehoord dat een paard iemand in de nek bijt.
.

Ik wel... dochter van de stal eigenaar is door een shetlander in haar nek gebeten, gewoon zomaar ineens. De littekens staan in haar nek. Heb ook de foto's van vlak erna gezien was niet mals.

Wat naar om te horen, ik hoop dat ze de dader te pakken krijgen.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:28

Lillian__ schreef:
chimello schreef:
Nog nooit gehoord dat een paard iemand in de nek bijt.
.

Ik wel... dochter van de stal eigenaar is door een shetlander in haar nek gebeten, gewoon zomaar ineens. De littekens staan in haar nek. Heb ook de foto's van vlak erna gezien was niet mals.

Wat naar om te horen, ik hoop dat ze de dader te pakken krijgen.

Ik ben zelf wel eens door een paard gebeten, kleding kapot (stof verdwenen) en een vriendin van me is door een hengst in haar taille opgepakt. Bij mij kon je destijds duidelijk het tandenpatroon in de huid zien. Bij de wond in de taille hetzelfde, jaren daarna waren de tanden nog te herkennen. Daarover zou dus geen twijfel hoeven te bestaan. Of heeft de hengst de wonden na haar dood toegebracht blijft de vraag maar misschien niet voor de forensisch expert.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:18

Een paard, en zeker een hengst kàn een mens verwonden, en kan bijten.
Maar, en dat is een grote maar, dan zie je ook de afdruk van de tanden. En die waren er niet.

Daarbij de tegenstrijdige verklaringen van haar vriend, dat ze aan rijden zou zijn, en in de beugel blijven hangen..., terwijl het paard ongezadeld was. En de gympjes met sporen, dat klopt gewoonweg niet.

Ik denk dat er veel te snel geconcludeerd is dat het paard het inderdaad gedaan heeft. En dat er dus op dat moment geen verder sporen onderzoek is geweest. Ook het gegeven dat het meisje steekwonden in haar hand had, ze heeft getracht iets af te weren, is heel verdacht.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:31

Misschien was iedereen ook wel te geschokt door het idee dat Larissa door haar eigen paard zou zijn gedood/verongelukt om aan andere mogelijkheden te kunnen denken.

Dutchstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:06

Een fellow trainer van mij is vorig jaar door een hengst (die hij al 3 jaar in training had en waar hij veel titels mee heeft behaald) aangevallen en in de hals gebeten. Hij werd met een helicopter naar het ziekenhuis vervoerd. Strottehoofd en stembanden verbrijzeld!

Dus dat een hengst niet gericht op de hals aanvalt is absoluut niet waar, MAAR in het geval van Jetalito denk ik dat er veel meer aan de hand is. Ik heb nooit geloofd dat Jetalito dit gedaan zou hebben en nu, na het lezen van alle details van de wonden, kleding van Larissa, het feit dat Jetalito geen zadel op had en verder amateuristisch opgetuigd was, vind ik dat het heropenen van deze zaak de ENIGE juiste beslissing zal zijn!

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:01

Maar een paard vált niet gericht aan op de hals, hij valt aan waar hij het makkelijkst bij kan.. Dat is dus in heel veel gevallen op zijn ooghoogte en daar hebben mensen hun nek. Paarden zijn geen bloeddorstige monsters die je nek zien en meteen er vol in happen. Een paard wat aanvalt bijt waar hij maar kan bijten. Zó simpel is het.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:13

Bijtwonden van paarden veroorzaken crushwonden en geen snijwonden.

Op het filmpje van het veulen dat doodgebeten wordt door de hengst, pakt de hengst het veulen wel in de hals vast om vervolgens al slingerend de nek van het beestje te breken. Tenminste, zo interpreteerde ik het van het filmpje. Kan me daarom wel voorstellen dat als een hengst aanvalt, hij instinctief naar de hals uithaalt maar dan veroorzaakt hij alsnog geen snijwonden.

Inderdaad heropenen die zaak. Ik zou de onderste steen boven willen hebben.

Christa1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 01:52

Mijn moeder belde mij toen zij het artikel in de telegraaf had gelezen. Ik was compleet net als vele hier uit het veld geslagen. Larissa vermoord.....nee dat kan niet. Ook dat ze toen doodgebeten zou zijn door haar paard geloofde ik toen ook niet, maar vermoord....
Nu komen er wel details naar buiten die doen niet naar buiten zijn gekomen, dat vind ik wel vreemd. Waarom toen niet...het zijn nogal invloedrijke details. Zeker voor de familie.
Ook zij zijn blijkbaar niet op de hoogte gebracht van het hele verhaal maar weggestuurd met het verhaal het is een ongeluk. Schandalig de politie moet de familie als dat blijkt te kloppen op zijn minst hun verontschuldigingen aanbieden. Als ze toen zorgvuldiger te werk waren gegaan had het toen meer duidelijkheid gegeven over de ware toedracht, wat die ook mag zijn.
Wat ik nog wel heel goed herinner is dat de dag van het ongeluk de toenmalige president van Amerika, Bill Clinton naar Nederland kwam. Mijn eerste gedachte was toen zou de hengst geschrokken zijn van de helicopter waar Clinton van Schiphol naar Den Haag werd gevlogen. Die vloog relatief laag over toen.
Toch kon ik toen ook niet voorstellen dat de hengst uit schrikreactie Larissa zou zou verwonden en daarna zo rustig bij haar zijn gebleven.

Ik heb larissa leren kennen in het begin van haar westerncarriere. Ze was op zoek naar een western paard en kocht toen haar eerste paard Maysflower. Pracht paard waar ze dol op was.ze begon toen net met westernrijden.
We hebben nog jaren contact gehouden, maar helaas verwaterde dat. Als ik haar tegen kwam op wedstrijden was het altijd gezellig. Even bijkletsen en ik had bewondering voor hoe ze was gegroeid in het westernriding.
Het was een verlegen, maar vriendelijke meid. Ze had enorm veel meegemaakt in haar korte leven...ik weet nog goed dat dat op mij behoorlijk indruk maakte.

Nu...ja en nu .....
Na al die jaren. Toen een schok voor de familie, maar uiteindelijk wel iets wat redelijk afgesloten kon worden als een ongeluk. Niet op alle vragen antwoord, maar boek kon redelijk dicht. Nu na al die jaren gaat het boek weer open met een afschuwelijk hoofdstuk dat toegevoegd wordt.
Moord.....krijg er steeds kippen van.
Zou het geld dat haar als kind zoveel verdriet gaf.......geld gekregen door overlijden van haar ouders...dat geld waar haaf opa en oma een positieve draai aan aan wisten te geven en haar toch met dat geld een stuk gelukt konden geven,paarden. Zou dat zelfde geld haar nu fataal geworden zijn.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:15

Christa sterkte voor jou :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:17

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:36

Beter ten halve gekeerd....
Hopelijk komt de waarheid nu eindelijk boven tafel en zal het recht alsnog zegevieren.....
Jammer dat het 17 jaar heeft moeten duren.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:40

Uit dat bericht lijkt het wel alsof haar vriend de dader kan zijn

Fijn dat ze opnieuw een onderzoek instellen want de persoon die dit gedaan heeft mag absoluut niet langer vrij rond lopen.

Wat is er trouwens met het paard gebeurd? Afgemaakt?
Ik geloof niet dat een paard tot zulke verwondingen in staat is..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:45

Goed dat ze de zaak weer oppakken, zou mooi zijn als de waarheid alsnog boven water zou komen.

@hierboven, hij is verkocht en in 2008 overleden.