Rentree Totilas te laat voor deelname aan Wereldruiterspelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

misskrisss

Re: Rentree Totilas te laat voor deelname aan Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:09

en dat vind ik dan zo'n dooddoener. Iedereen kan zien of een paard bijvoorbeeld wel of niet taktmatig gaat. Net zoals met die Helgstrand dat iedereen kan zien dat de tong blauw is, daar stonden ook genoeg mensen aan de kant die er niets van hebben gezegd. Het is maar net wat je wilt zien.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:10

misskrisss schreef:
Ik ga wel mee in de post over Anky, er word alleen maar gesproken over hoe 'Duitsland iets van Nederland heeft afgenomen' maar Upido die 'van Duitsland was' heb ik ook nooit meer gezien of iets van gehoord sinds hij bij Anky staat. Wat mij eigenlijk ook niet verbaasd en Totilas heb ik in de ring nooit taktzuiver gezien.
of zeg ik nu hele vreemde dingen en word ik compleet afgebrand? ;)

Klopt dat je nu ook niks meer van Upido hoort. Maar Anky heeft niet zo hard van de toren geblazen als dat de fam. Rath en Paul Schockemohle deden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:13

Als dat paard niet taktzuiver door de baan gegaan was had Edward Gal daar vast wel eens iets van gehoord of terug gezien in de punten.

Ik heb bij alle proeven van Totilas en EG altijd met kippenvel gezeten en heb dat paard niet onzuiver zien lopen :n

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:14

misskrisss schreef:
Ik ga wel mee in de post over Anky, er word alleen maar gesproken over hoe 'Duitsland iets van Nederland heeft afgenomen' maar Upido die 'van Duitsland was' heb ik ook nooit meer gezien of iets van gehoord sinds hij bij Anky staat. Wat mij eigenlijk ook niet verbaasd en Totilas heb ik in de ring nooit taktzuiver gezien.

Upido is nooit van duitsland geweest.
Doe eerst je huiswerk voordat je wat roept.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:17

misskrisss schreef:

Upido heeft ze gekochtvan een Spanjaard en die heeft hem als jong paard in nld gekocht.... (Behalve dat ik dat iets heel ander verhaal vind dan het totilas, klopt je verhaal dus niet van anky) en ik denk dat anky alleen nog van huis wil als ze redelijke kans op medaille heeft, die hoeft niet meer zo nodig "leuk GP" te rijden. Dus zo lang het paard dat thuis nog niet doet voor haar gevoel zal ze hem niet gaan starten op GP niveau.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:37

Anky misschien niet helemaal objectief?? Sjef traint Rath....
Hoe aardig bedoeld ook, er is een groot verschil tussen Upido en Totilas - in veel opzichten.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:21

misskrisss schreef:

upido is in nederland geboren, en opgeleid in spanje :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:23

FriesWytske schreef:
misskrisss schreef:

Klopt dat je nu ook niks meer van Upido hoort. Maar Anky heeft niet zo hard van de toren geblazen als dat de fam. Rath en Paul Schockemohle deden.

Precies, vanaf het begin af aan hebben ze bewust in de spotlights gestaan. Plus vind ik ook dat Rath er zelf voor gezorgd heeft dat de druk om Totilas goed te presteren toe nam. Vanaf het begin gaf hij al aan dat hij verder wilde gaan waar Totilas geëindigd waren..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:43

@ HorseTimeXL ja dat klopt zeker dat Rath degene is geweest die de druk zo hoog legde op zichzelf.

als hij had gezegd dat hij Totilas als leerpaard wou, waren ze allang in de ring verschenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:13

Wie zegt nou dat je het beste paard als leerpaard gaat rijden?? :o dan neem je je ze
F toch niet serieus? Ik denk dat de druk van de mensen om hem heen vele malen groter is, als je dagelijks te horen krijgt dat je wel zult gaan winnen....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:28

Dat had in ieder geval beter geweest dan zo hoog van de toren blazen. Het had geen schande geweest, denk zelfs dat hij daarmee veel meer sympathie en begrip had kunnen kweken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:29

Denk het niet hoor. Nederland was Totilas kwijt en de koper zou boeten. ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:32

Onzin.
Tuurlijk was het niet leuk maar de manier hoe er na de verkoop zout in de wonden is gestrooid heeft de situatie alleen maar erger gemaakt.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 28-04-14 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:33

Denk jij.

Edit: de hetze rond London gevolgd?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:35

Wat heeft london hier nou mee te maken?
Dat is een heel ander verhaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:12

Het enige "goede" wat Rath voor Nederland had kunnen doen was net als alle andere, weigeren hem te rijden. Elke beslissing die na "ik ga hem rijden" kwam was nooit meer de goede geweest. Je kan mooi dromen en zeggen "had ie gezegd dat ie als leerpaard diende had ie meer sympathie gekregen" maar dat was 'm echt niet geworden. Dan had ie evenzeer doodsbedreigingen gekregen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:15

Hij en PS zullen door Nederland gewoon altijd gezien worden als de boeman. En ja, zo zie ik ze eigenlijk ook.
Ik neem het ze nog steeds kwalijk dat ze zo'n top combinatie uit elkaar gehaald hebben en de verdere gang van zaken maakt het niet veel beter.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:21

russel schreef:
Waarom toch altijd Edward? Die rijdt ook niet altijd even vriendelijk, maar heeft Totilas, net als een nieuwe auto of vulpen, goed in kunnen rijden.

Hij heeft hem alleen niet zelf ingereden.

Wel eens bedacht dat Totilas misschien niet meer te rijden is juíst omdat hij bij Edward vandaan komt? Daar zijn meer voorbeelden van zoals Lingh. Niet persé als een aanval maar iedereen die iets van trainen snapt kan zien dat de training heel specifiek is.

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:22

Aranel schreef:
Hij en PS zullen door Nederland gewoon altijd gezien worden als de boeman. En ja, zo zie ik ze eigenlijk ook.
Ik neem het ze nog steeds kwalijk dat ze zo'n top combinatie uit elkaar gehaald hebben en de verdere gang van zaken maakt het niet veel beter.

Deze reactie zegt alles, maar slaat nergens op. Totilas is gewoon verkocht door Visser. En zeer waarschijnlijk op precies het goede moment.
Gal zal zeer waarschijnlijk hebben meegedeeld in de winst, dus iedereen blij (behalve jij)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:29

janderegelaa schreef:
russel schreef:
Waarom toch altijd Edward? Die rijdt ook niet altijd even vriendelijk, maar heeft Totilas, net als een nieuwe auto of vulpen, goed in kunnen rijden.

Wel eens bedacht dat Totilas misschien niet meer te rijden is juíst omdat hij bij Edward vandaan komt? Daar zijn meer voorbeelden van zoals Lingh. Niet persé als een aanval maar iedereen die iets van trainen snapt kan zien dat de training heel specifiek is.

da's heiligschennis, dat besef je toch?
-ja ik ben sarcastisch ik werd nl afgeschoten toen ik dit opperde in een beginne-

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:32

janderegelaa schreef:
russel schreef:

Maar zijn die paarden dan niet te rijden doordat ze zo specifiek getraind zijn, of is die training zo specifiek omdat die paarden anders niet te rijden zijn (of in ieder geval niet tot dat niveau zijn te brengen)?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:38

tagger schreef:
Aranel schreef:

Deze reactie zegt alles, maar slaat nergens op. Totilas is gewoon verkocht door Visser. En zeer waarschijnlijk op precies het goede moment.
Gal zal zeer waarschijnlijk hebben meegedeeld in de winst, dus iedereen blij (behalve jij)

Behalve ik? Met mij nog duizenden anderen zul je bedoelen.
Gal heeft inderdaad meegedeeld in de winst maar toch vraag ik me ten zeerste af of hij achter de verkoop heeft gestaan destijds.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:50

easygoing schreef:

Zodra de kans bestaat dat een Nederlands toppaard niet meer door een Nederlandse ruiter gereden zou worden, staat paardenliefhebbend Nederland op zijn kop.
London haal ik aan omdat daar de eventuele buitenlandse ruiters die met London zouden gaan lopen al neer getrapt werden nog voordat het dier daadwerkelijk verkocht was.

Dat is doodnormaal hoor, daar niet van, als het Belgisch is doe ik net hetzelfde (al zie ik Cadjanine liever onder Rodrigo Pessoa dan onder Van Paesschen, maar goed). Maar ik leef niet in de illusie dat de reacties op Rath anders waren geweest als ze van Totilas een leerpaard hadden gemaakt.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:55

Nouja Totilas als recreatiepaard, waarom niet? :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:57

Gini schreef:
easygoing schreef:

Zodra de kans bestaat dat een Nederlands toppaard niet meer door een Nederlandse ruiter gereden zou worden, staat paardenliefhebbend Nederland op zijn kop.
London haal ik aan omdat daar de eventuele buitenlandse ruiters die met London zouden gaan lopen al neer getrapt werden nog voordat het dier daadwerkelijk verkocht was.

Dat is doodnormaal hoor, daar niet van, als het Belgisch is doe ik net hetzelfde (al zie ik Cadjanine liever onder Rodrigo Pessoa dan onder Van Paesschen, maar goed). Maar ik leef niet in de illusie dat de reacties op Rath anders waren geweest als ze van Totilas een leerpaard hadden gemaakt.

Doodnormaal? -O-