Ontsnapte pony's meegenomen in politiebusje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:26

hahaha, moedige boevenvangers, die politie!
Dit doet mij denken aan een filmpje dat een tijd geleden op utube circuleerde. Een politieman die 'per ongeluk' een ritje op een shet maakt, als hij deze probeert te vangen.

Lotusje555

Re: Ontsnapte pony's meegenomen in politiebusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:30

Haha, kleine boefjes <3
Ik vind dat de politie prima gehandeld heeft, ik zou zelf niet zomaar op een betere oplossing komen :)

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:33

:o zouden ze ook boeien omgehad hebben.
geweldig dit.
jammer dat dit niet gefilmt is. :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:48

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 23:01

Tja uitprinten die foto en volgende keer gewoon de pretshet in de kofferbak zetten van de paardenmarkt. Als ze je aanhouden dat het niet mag gewoon de foto laten zien en zeggen goed voorbeeld doet goed volgen.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 06:15

Anne_GTI schreef:
Tja uitprinten die foto en volgende keer gewoon de pretshet in de kofferbak zetten van de paardenmarkt. Als ze je aanhouden dat het niet mag gewoon de foto laten zien en zeggen goed voorbeeld doet goed volgen.

Maak je dan ook een keer een foto als ze met spoed over de vluchtstrook rijden en ga je dat dan zelf ook doen? "Ja maar hij doet dat ook" vind ik zo'n kinderachtige beredenering.

Politie heeft vrijstelling en heeft dit nu gewoon goed en snel opgelost voordat die shetjes worden aangereden oid, lijkt mij het belangrijkste.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 06:22

Anne_GTI schreef:

Wat een gezeur. De politie mag meer dan de burger mits ze toestemming hebben/ hun keuze goed kunnen verantwoorden.
In dit geval hebben ze ervoor gekozen de pony's in het busje te zetten omdat ze anders twee grote verkeersaders in Haarlem op hadden kunnen rennen.
Hadden ze de pony's niet in het busje gezet en waren de pony's de A9 opgerend dan had iedereen hier huilie huilie zitten doen en zitten vragen waarom de pony's niet gewoon in het busje waren gezet...
Ik vind dat 'ooooh maar híj mag dat wel en ik niet!...' zo'n ontzettend hoog calimerogehalte hebben. Als je dit soort dingen ook wil kunnen doen moet je maar bij de politie gaan werken, dan zul je ook een veel rottere kant van het vak leren kennen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:23

Ik woon hier praktisch om de hoek maar had er nog niets van meegekregen tot ik vanochtend bokt opende.

Ja, de politie heeft hier een bereden afdeling, zie die elke donderdag door het centrum rijden maar tegen de tijd dat zij zouden zijn gekomen was de kans groot geweest dat de dieren veel verder weg waren en wie weet idd een gevaarlijke weg op. Niet de drukste straat van Haarlem zoals iemand hier zei, want die zit aan de andere kant van de stad, maar toch een behoorlijk drukke weg. Volgens mij kunnen ze niet direct de a9 op, dan oeten ze eerst nog minstens 1 andere weg nemen maar dat kan ik fout hebbrn. Ze hebben het park zo verandert dat ik niet alles weet hoe het er nu uitziet

Een manege zit hier niet in de buurt, ik denk eerder dat het de privestal is die vlakbij het park ligt. Volgens mij liepen de dieren nietzo heel ver van de stal af en zou de politie maar een paar 100 mtr hoeven te rijden over een fietspad dus zo heel hard zullen ze niet gereden hebben. Of het veilig is? Ik denk op dat moment wel de veiligste manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:34

Neem aan dat die bus ook wel extra stevige ramen enzo heeft. Vind het wel komisch eigenlijk :')
Mijn paarden zijn een tijd terug ook ontsnapt en toen hebben ze ze meegenomen net een touw om de nek. Tja dat werkt dus niet he.. dus de paarden trokken zich los en gingen er weer vandoor. Je kan niet verwachten van niet-paardenmensen dat ze snappen dat ze een halster kunnen maken om zo meer controle te hebben. Al zou de politie eigenlijk wel een cursusje mogen krijgen vind ik.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:37

fohadie schreef:
Ja, de politie heeft hier een bereden afdeling, zie die elke donderdag door het centrum rijden maar tegen de tijd dat zij zouden zijn gekomen was de kans groot geweest dat de dieren veel verder weg waren en wie weet idd een gevaarlijke weg op.

Daarbij is het niet omdat je ze ziet patrouilleren door een stad dat die stad een bereden afdeling heeft. In België zit de cavalerie bijvoorbeeld in Brussel. Maar natuurlijk sturen die hun man- en paardkrachten uit over heel het land.

Ik hoop echt dat als mijn shet zou ontsnappen, de politie niet wacht op een trailer uit Brussel.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:28

fohadie schreef:
Ja, de politie heeft hier een bereden afdeling, zie die elke donderdag door het centrum rijden

Die komen met een trailer uit Amsterdam. Er zijn in de garage van het politiebureau wel een aantal wegklapbare boxen maar Haarlem heef geen eigen bereden afdeling meer.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:23

_O- Geweldige foto's!

Mevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:49

GEWELDIG!! _O- _O- _O-

Ik lig hier dubbel van het lachen.... :D :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:52

_O- _O- :') :')

Veeg mij maar op, vooral die foto's van die motoragent met de wilde vos :') _O-

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:10

Humor!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:11

Ik zag het vanmorgen op facebook en ik dacht eerst dat het een wel heel traag 1 april grapje was... :') Maar niet dus :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:50

HALT,!! Politie!!!

En maar doorrennen die monstertjes! :')

Is dit de nieuwe generatie hooligans? :D Hangjongeren die het park slopen? :oo

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:53

Okè, dat is het leukste 'nieuws' wat ik deze maanden heb gehoord haha!

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:04

_O- _O-

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:40

De Shetjes zouden maar hoge nood gehad hebben! Haha

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:19

Hilarisch die foto's, goed voor een brede glimlach.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:20

Die beidehante kop van die shet ook in dat busje _/-\o_

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:42

Haha geniaal! Dit nieuws komt zo in jeugdjournaal ned 3 :P

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:05

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:11

hahaha, hilarisch :D

enne...wat een aantal azijnpissers hier, zeg...soms..heel soms gebeuren er gewoon hele leuke dingen (en waarschijnlijk juist omdat het niet mag en je het niet verwacht). Dat gemiep van als wij het doen krijgen we een bekeuring...ja en? (overigens is dat ook niet altijd zo...ik heb het eens gepresteerd om 6 schapen in mijn stationwagon te vervoeren en kwam met die krengen in de file....mooi dat ik geen bon kreeg, wel hard lachende mensen en ja..ook agenten en heb ook weleens mensen gehoord die dus idd hun shet in de auto gepropt hadden). Beetje humor maakt het leven echt leuker, hoor!