Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elainelouise

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:07

Dat zeg ik... GTST! :')

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:07

Inderdaad, geweld kan je niet goed praten.
En ik dacht dat ik slecht Nederlands kon schrijven. -O-
tommie visser spant toch echt de kroon.

Schietpartij? Straks is het toch een 1 april grap -O-

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:09

Ashley5760 schreef:
yvonnedv schreef:
update op horses.nl

De dressuurruiter beschuldigt de mannen ervan zijn vader en een stalmedewerkster te hebben mishandeld, terwijl mede-eigenaresse Margriet van Beelen inmiddels aangifte heeft gedaan, omdat ze beschoten zouden zijn door de vader van Tommie Visser.

Het is een beetje wild west...

Nou zeg dat...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:09

Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal, maar dit lijkt niet de goede weg. Wat hoopt zij ermee te bereiken. Ook voor de eventuele verkoop is het niet handig zo. Plus geweld gebruiken is nooit een oplossing.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:10

Het is wat laat voor een 1 april grap. Was eigenlijk het eerste waar ik aandacht bij het lezen van de OP.
Apart verhaal is het wel. Zal wel heel wat meer aan vooraf gegaan zijn. Zeker als de "eigenaar" het nodig vind het paard me alle geweld op te halen. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen. Wil niet zeggen dat de reden goed is hoor. Maar hij zal er vast ook z'n aandeel in hebben.

Jolien87

Ik heb eerst even goed de datum van het artikel gecheckt om te kijken of er niet toevallig '1 april' bij stond, maar helaas. :n
En met het laatste nieuws wordt het verhaal alleen maar gekker.
Wie er precies de schuldige is laat ik even in het midden, maar oh jee wat kunnen mensen toch raar handelen.

Ketaki

elainelouise schreef:
Dat zeg ik... GTST! :')

geen ATWT _O- _O- _O-

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:12

Jolien87 schreef:
Ik heb eerst even goed de datum van het artikel gecheckt om te kijken of er niet toevallig '1 april' bij stond, maar helaas. :n
En met het laatste nieuws wordt het verhaal alleen maar gekker.
Wie er precies de schuldige is laat ik even in het midden, maar oh jee wat kunnen mensen toch raar handelen.

Ik checkte ook meteen de datum :+

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:13

Maar is horses een betrouwbare bron? Of is dit eerder de joepie van de paardenwereld?

Nynke1

Janine1990 schreef:
JorisDy schreef:
Fabel! Als jij de kosten voor een paard betaald ben je niet gelijk na 6 maanden eigenaar

Wanneer ben je dan wel de eigenaar? Want paspoort in je bezit is ook geen eigendomsbewijs.
Omdat er geen eigendomsregistratie is bij paarden, is dit de enige manier om te bewijzen dat jij eigenaar bent.

Hoeft in het geval van Tommie niet zo zijn, maar over die boeg kan een advocaat het wel gooien.

Vaak is het zo dat er een overeenkomst wordt gesloten tussen ruiter en eigenaar dat er geen trainingskosten betaald hoeven te worden en in ruil daarvoor wordt de ruiter dan mede-eigenaar ;).

IngridM

yvonnedv schreef:
update op horses.nl

De dressuurruiter beschuldigt de mannen ervan zijn vader en een stalmedewerkster te hebben mishandeld, terwijl mede-eigenaresse Margriet van Beelen inmiddels aangifte heeft gedaan, omdat ze beschoten zouden zijn door de vader van Tommie Visser.

Mijn hemel het wordt een soap......

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:20

Ik zit gekluisterd aan bokt ipv aan GTST :')

Nee maar dit slaat kant noch wal. Op deze manier kán niemand er toch beter van worden... :n

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:21

Voor mij zou de stap richting politie toch echt voor het ophalen van het paard gemaakt zijn. Als je kennelijk niet zeker bent dat je jouw paard mee mag nemen van de stalhouder haal je je paard toch onder politiebegeleiding op?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:22

Beschoten? het moet ook niet gekker worden :oo

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:22

tamary schreef:
Voor mij zou de stap richting politie toch echt voor het ophalen van het paard gemaakt zijn. Als je kennelijk niet zeker bent dat je jouw paard mee mag nemen van de stalhouder haal je je paard toch onder politiebegeleiding op?

Dat zou ik ook denken...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:24

Euhh dit loopt wel een beetje uit de hand, het enige wat ik hier op jan zeggen is WTF.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:26

Nynke1 schreef:
Vaak is het zo dat er een overeenkomst wordt gesloten tussen ruiter en eigenaar dat er geen trainingskosten betaald hoeven te worden en in ruil daarvoor wordt de ruiter dan mede-eigenaar ;).

Zo iets zal het wel zijn ja.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:27

Wat is het volgende wat we horen.. gijzeling? Moord? Schoten gelost, geweld gebruikt.. Waar gaat het toch heen tegenwoordig. :n

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:29

Heel vreemd verhaal.. Vroeg mij meteen af of het niet 1 april was, maar nee. Ik vind de reactie van mw. van Beelen ook erg euhm.. vaag. 'We gingen gewoon mijn paard halen en toen werd er op ons geschoten.' Alsof er niets aan de hand was!

Ben benieuwd naar hoe deze zaak werkelijk in elkaar steekt!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:29

sjezus, lekker verhaal wordt dit :')

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:30

Het is van beide kanten iig niet sjiek gegaan...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:31

Het wordt al gekker in paardenland.. Kettingen, schieten :? .. Ga jullie schamen!!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:33

Dit gaat echt te ver. En na dit voorval kan er ook geen goede samenwerking meer zijn tussen Tommie en Beelen.

Het zou erg jammer zijn als Tommie dit paard niet meer kan rijden. (ik hoop natuurlijk dat hij dit paard wel kan blijven rijden.)

Sterkte en beterschap voor Tommie, zijn vader en stalmedewerkster en andere betrokkenen.

xXDaantjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:33

Als dat paard zich toch zou kunnen beseffen wat er allemaal om hem te doen is...
Ik vind het maar een apart verhaal. Onduidelijk is nog steeds wat eraan vooraf is gegaan. Iedereen heeft een kant van het verhaal. Maar om het zo te spelen heeft niet mijn voorkeur. De aanpak van het uit de stal halen van zo'n paard tot en met het hoog van de toren blazen via Facebook en dergelijke.. Twee vechten, twee schuld.
Daar worden wij als mensen dan 'volwassen' voor..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:38

Nynke1 schreef:

Kijk, dit is iets dat inzicht geeft. Beter dan gebrul over wat niet klopt, zonder te komen met bruikbare materie.

Ik neem aan dat er dan ook wordt beschreven voor wat voor deel je dan eigenaar wordt etc. En als ik mag afgaan op het verhaal dat nu rond gaat... Neig ik naar de kant van Tommie. Zoals eerder door anderen ook is genoemd. Waarom moet je met tien man sterk je paard ophalen als je in je recht staat? Waarom mishandel je een man die eerder nog op jouw groep heeft geschoten? Erg raar... Dan kan ik me niet voorstellen dat zij een sterke zaak heeft. Terwijl ze in goed overleg ook haar deel kon verkopen. Of een deel aan Tommie verkopen, zodat hij het grootste deel en de uiteindelijke beslissingen 'bezit'.