Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yvank_ schreef:Dees schreef:Ik heb vanavond geen beelden gezien die ik niet eerder zag maar dan met koeien en varkens.
Zo gaan mensen om met alle dieren die voor slacht bestemd zijn. Zeker in dat soort 'harde' landen.
Dit kan toch niemand verrast hebben? Dit weten we toch al jaren?
Zo dacht ik dus net zo...
LadyMadonna schreef:Maar... Nu roepen we hier ah zielig, geen paardenvlees meer eten.... Misschien logisch op een paarden forum, maar wat maakt een paard anders ten opzichte van een kip, koe, varken, schaap?
LadyMadonna schreef:Maar... Nu roepen we hier ah zielig, geen paardenvlees meer eten.... Misschien logisch op een paarden forum, maar wat maakt een paard anders ten opzichte van een kip, koe, varken, schaap?
Amvbeek schreef:En ik maar denken dat we bij ons in het restaurant bewust europees vlees inkopen.. slaan we met de snacks alsnog de plank mis..
Ik ga morgen meteen eens kijken of de snacks van de Hanos dit ook bevatten..
geerke schreef:LadyMadonna schreef:Maar... Nu roepen we hier ah zielig, geen paardenvlees meer eten.... Misschien logisch op een paarden forum, maar wat maakt een paard anders ten opzichte van een kip, koe, varken, schaap?
Ik sta juist altijd verbaast op een paardenforum hoeveel mensen er gewoon met smaak paard eten.
Nee,een paard is niets anders dan een ander dier.Alleen ik ben dagelijks erg betrokken bij mijn paarden.
Mist schreef:Niets, ik eet al 20 jaar geen vlees maar dat terzijde. Geen enkel dier hoeft mishandeld te worden voordat het geslacht wordt.
Trouwens, ik vind dat er op bokt al heel snel "slacht" geroepen wordt. In mijn beleving werden 30 jr geleden paarden niet zo snel afgeschreven als nu, als hij/zij niet aan jouw eisen voldoet. Maar dat is een andere discussie