Paarden Eurocommerce toch ter veiling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Re: Paarden Eurocommerce toch ter veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:18

Volgens mij is Boston een Concerto...

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:42

Albert schreef:
Volgens mij is Boston een Concerto...

Volgens mij ook...
Maar Joolien heeft het ook wel vaker mis.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:33

ik zou niet te hard op het springpaarden fonds rekenen die kopen alleen maar jonge paarden kijk maar naar utasha als ik het goed schrijf die verkochten ze toch ook om dat ze te oud werd nu gaat het hier wel om hengsten maar dan als nog

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:25

moonie schreef:
ik zou niet te hard op het springpaarden fonds rekenen die kopen alleen maar jonge paarden kijk maar naar utasha als ik het goed schrijf die verkochten ze toch ook om dat ze te oud werd nu gaat het hier wel om hengsten maar dan als nog

o oké, dat wist ik niet :) nou ja dat is op zich ook wel weer logisch natuurlijk.

mede-eigenaren beginnen zich nu ook te verzetten las ik net: http://horses.nl/algemeen/mede-eigenare ... ocommerce/

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:26

Dat vroeg ik me eerder in dit topic ook al af HorseTime XL.
Ik had op de veilingsite al gezien dat dit niet vermeld stond bij diverse paarden...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:28

Zijn de PvDD en SPIN al getipt?
Als die al zoveel neerleggen voor een gammel zootje kunnen ze hier Eurocommerce mooi uit het faillisement trekken.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 01:08

anneliesdj schreef:
Als die al zoveel neerleggen voor een gammel zootje kunnen ze hier Eurocommerce mooi uit het faillisement trekken.

wat is SPIN :) :) :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 01:17

Ketaki schreef:
anneliesdj schreef:

wat is SPIN :) :) :)

Stichting paard in nood ga ik vanuit.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 01:19

HorseTimeXL schreef:
moonie schreef:

o oké, dat wist ik niet :) nou ja dat is op zich ook wel weer logisch natuurlijk.

mede-eigenaren beginnen zich nu ook te verzetten las ik net: http://horses.nl/algemeen/mede-eigenare ... ocommerce/

Tja, als je een maand geleden ineens mede eigenaar wordt van een paard waarvan je weet dat er waarschijnlijk beslag op gelegd gaat worden... Niet heel erg handig, dat hadden ze van te voren zelf ook wel kunnen bedenken. Ik vraag me zeer af of die koop wel rechtsgeldig is.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 02:10

Knap dat die Wensing al weet wat de kavelomschrijvingen zijn, die staan helemaal nog niet online.
Blijf het een aparte advocaat vinden met zijn voorbarige praatjes in allerlei zaken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 05:39

Wensing is er altijd als de kippen bij wanneer het om een mediagerichte zaak gaat en schreeuwt dan het hardst van allemaal. Typisch..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:12

Cayenne schreef:
Wensing is er altijd als de kippen bij wanneer het om een mediagerichte zaak gaat en schreeuwt dan het hardst van allemaal. Typisch..

zulke mensesn vallen vanzelf door de mand.

niemand neemt hem serieus :D :D :Y) :Y)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:17

Albert schreef:
Knap dat die Wensing al weet wat de kavelomschrijvingen zijn, die staan helemaal nog niet online.
Blijf het een aparte advocaat vinden met zijn voorbarige praatjes in allerlei zaken.

Is het niet zo dat je de kavels alleen kunt zien als je ingelogd bent?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:34

Anoeska27 schreef:
moonie schreef:

Tja, als je een maand geleden ineens mede eigenaar wordt van een paard waarvan je weet dat er waarschijnlijk beslag op gelegd gaat worden... Niet heel erg handig, dat hadden ze van te voren zelf ook wel kunnen bedenken. Ik vraag me zeer af of die koop wel rechtsgeldig is.

Zagreb is volgens mij al 3 jaar in gecombineerd eigendom. Mijn merrie wordt dit jaar 2 en toen ik haar moeder met Zagreb liet dekken was hij ook al voor een deel van VDL.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:41

Klopt het nou dat de veiling er niet meer op staat? Of kijk ik er langsop?
Klikte hem net aan en toen kwam ik op de beginpagina en nu kan ik hem niet meer vinden!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:44

Nee, inderdaad, ik kan het ook niet meer vinden, vandaag zou de kavellijst er op komen.
Misschien zijn ze daar nu mee bezig.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:44

Knakker schreef:
Nee, inderdaad, ik kan het ook niet meer vinden, vandaag zou de kavellijst er op komen.
Misschien zijn ze daar nu mee bezig.

Dat zou inderdaad ook kunnen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:45

anneliesdj schreef:
Albert schreef:

Is het niet zo dat je de kavels alleen kunt zien als je ingelogd bent?

Op het moment van zijn "persbericht" waren de kavelomschrijvingen nog niet eens geschreven.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:17

Het gaat mis, heel best mogelijk dat de paarden in gedeelde eigendom niet in de veiling worden opgenomen. De contracten etc. die hier aan vast zitten zijn niet eenvoudig om te omschrijven. Ik neem aan dat er overleg plaats vind met de mede eigenaren van deze dieren. Slechte zaak dat het gewoon nog niet online staat, de tijd om het in te zien en de online veiling word dan steeds korter.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:19

gr_roos schreef:
Zagreb is volgens mij al 3 jaar in gecombineerd eigendom. Mijn merrie wordt dit jaar 2 en toen ik haar moeder met Zagreb liet dekken was hij ook al voor een deel van VDL.

Maar het gaat in dit artikel niet over Zagreb, maar over Namelus R.

Citaat:
Leo en Marthijs Brouwer kochten vorige maand de helft van de preferente hengst Namelus R van Stal Roelofs.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:21

Ik snap eigenlijk niet dat sommige paarden in de tussentijd nog voor de helft verkocht zijn.Terwijl ze wisten dat er een rechtzaak zou komen.
Dat is hetzelfde dat meneer Visser net voor zijn faissement zijn paardenspul overgedaan heeft aan zijn zoon.Dat is vragen om probelemen denk ik.
Dat neemt niet weg dat ze de paarden die voor de helft van iemand anders zijn wel moeten rapporteren op de veiling

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:35

Er zijn al vele paarden verkocht. 30 van de 100, zijn nog aangetroffen. Waar ze zijn, geen idee? Vorig jaar verkochten visser, nog 2 naar 1 der rijke Arabische landen, aan een familie die zeer vermogend zou zijn. Die lui hebben nog poen genoeg, dat weet ik zeer zeker.
Maar los daarvan, als iets in gedeelde eigendom is en dat waren ze op het moment dat de schuldeiser in het gelijk gesteld werd, zullen ze wel contact moeten opnemen. Ze zullen moeten weten welke afspraken/ contracten er aan de hengsten vast zitten om welke het gaat, mogelijk is er een eerste recht op koop, je weet het niet. Dus dat zoeken ze ongetwijfeld goed uit. Het is een product, zo moet je het zien, dat word geveild, dan hoort daar goed in te staan wat het product is, welke eventuele beperkingen er aan vast zitten etc. Zo is bijvoorbeeld opgenomen hoe de kosten van de hengst verdeeld zijn, welke rechten/plichten en blabla voor wie zijn.

Maar zie het ook van de andere kant. Stel iemand koopt z''n paard, en er blijken voorwaarden aan vast te zitten die niet zijn aangegeven, dan kan het ongedaan worden gemaakt. Er is een meldingsplicht van de verkopende partij.

Het kan natuurlijk zijn dat Visser een zaak kan maken, ook van de wijze waarop de veilig is verlopen. gedwongen verkopen zijn wel is vaker nadien bij de rechter geweest. Zo won een man een zaak waarbij hij in het gelijk is gesteld en de bank zijn woning voor een te laag bedrag heeft verkocht. ;)
Als de kavels, te laat ter inzage komen te liggen voor potentiele kopers, is dat niet ten gunste van de eventuele opbrengst etc.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:36

Anoeska27 schreef:
gr_roos schreef:

Maar het gaat in dit artikel niet over Zagreb, maar over Namelus R.

Citaat:
Leo en Marthijs Brouwer kochten vorige maand de helft van de preferente hengst Namelus R van Stal Roelofs.

Van de Leegte van Duyvelshof wordt er ook in genoemd, maar ook die hengst stond op de eerste lijst bij BVA.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:18

agerrits schreef:
Er zijn al vele paarden verkocht. 30 van de 100, zijn nog aangetroffen. Waar ze zijn, geen idee? Vorig jaar verkochten visser, nog 2 naar 1 der rijke Arabische landen, aan een familie die zeer vermogend zou zijn. Die lui hebben nog poen genoeg, dat weet ik zeer zeker.
Maar los daarvan, als iets in gedeelde eigendom is en dat waren ze op het moment dat de schuldeiser in het gelijk gesteld werd, zullen ze wel contact moeten opnemen. Ze zullen moeten weten welke afspraken/ contracten er aan de hengsten vast zitten om welke het gaat, mogelijk is er een eerste recht op koop, je weet het niet. Dus dat zoeken ze ongetwijfeld goed uit. Het is een product, zo moet je het zien, dat word geveild, dan hoort daar goed in te staan wat het product is, welke eventuele beperkingen er aan vast zitten etc. Zo is bijvoorbeeld opgenomen hoe de kosten van de hengst verdeeld zijn, welke rechten/plichten en blabla voor wie zijn.

Maar zie het ook van de andere kant. Stel iemand koopt z''n paard, en er blijken voorwaarden aan vast te zitten die niet zijn aangegeven, dan kan het ongedaan worden gemaakt. Er is een meldingsplicht van de verkopende partij.

Het kan natuurlijk zijn dat Visser een zaak kan maken, ook van de wijze waarop de veilig is verlopen. gedwongen verkopen zijn wel is vaker nadien bij de rechter geweest. Zo won een man een zaak waarbij hij in het gelijk is gesteld en de bank zijn woning voor een te laag bedrag heeft verkocht. ;)
Als de kavels, te laat ter inzage komen te liggen voor potentiele kopers, is dat niet ten gunste van de eventuele opbrengst etc.

Wauw wat een duidelijke uitleg!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:34

Daarnaast is volgens mij ook van toepassing voor hoeveel % anderen eigenaar zijn.
Als die bv 51% hebben dan zal degene die de 49% koopt, altijd minderheid hebben en minder zeggenschap (toch?)