Rowdine schreef:Wat een gespeculeer. Niemand was erbij, niemand weet hoe de gezondheidstoestand van het paard is en wie dat eventueel heeft veroorzaakt. Om nu maar te roepen dat Engel geld nodig heeft vind ik ook een beetje triest.
Wacht gewoon af, het krijgt nog wel een staartje
Ben ik niet met je eens. Soms, heeeeel soms weet je gewoon dat dingen niet waar kunnen zijn en dit is er een van. Iedereen die er wel eens geweest is weet gewoon hoe het daar toegaat. Ben er zelf eens bijgeweest toen één van de stalruiters (we zaten met een trainingsgroep te kijken) een paard iets te hard aanpakte: beest ging aan de kletter met zijn kop omhoog en de ruiter bracht hem iets te hardhandig tot stilstand. Iets wat iedereen wel eens kan meemaken, want je rijdt wel in een binnenbak waar op dat moment nog 3 of 4 andere (top) paarden aan het trainen waren. Waarop Imke meteen naar de betreffende ruiter riep: dit wil ik je nooit meer zien doen, want anders kom ik je persoonlijk van dit paard af halen en kom je er nooit meer op. Beessie was gewoon echt stout en menig (amateur) ruiter zou exact hetzelfde gedaan hebben, maar daar wordt dat soort gedrag van niemand geaccepteerd: niet van zichzelf, niet van de stalruiters, niet van hun trainingsklanten etc.
Dus ik steek echt mijn hand ervoor in het vuur dat dit soort zaken daar niet gebeuren !