Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:40

Rowdine schreef:
Wat een gespeculeer. Niemand was erbij, niemand weet hoe de gezondheidstoestand van het paard is en wie dat eventueel heeft veroorzaakt. Om nu maar te roepen dat Engel geld nodig heeft vind ik ook een beetje triest.
Wacht gewoon af, het krijgt nog wel een staartje :)

Ben ik niet met je eens. Soms, heeeeel soms weet je gewoon dat dingen niet waar kunnen zijn en dit is er een van. Iedereen die er wel eens geweest is weet gewoon hoe het daar toegaat. Ben er zelf eens bijgeweest toen één van de stalruiters (we zaten met een trainingsgroep te kijken) een paard iets te hard aanpakte: beest ging aan de kletter met zijn kop omhoog en de ruiter bracht hem iets te hardhandig tot stilstand. Iets wat iedereen wel eens kan meemaken, want je rijdt wel in een binnenbak waar op dat moment nog 3 of 4 andere (top) paarden aan het trainen waren. Waarop Imke meteen naar de betreffende ruiter riep: dit wil ik je nooit meer zien doen, want anders kom ik je persoonlijk van dit paard af halen en kom je er nooit meer op. Beessie was gewoon echt stout en menig (amateur) ruiter zou exact hetzelfde gedaan hebben, maar daar wordt dat soort gedrag van niemand geaccepteerd: niet van zichzelf, niet van de stalruiters, niet van hun trainingsklanten etc.

Dus ik steek echt mijn hand ervoor in het vuur dat dit soort zaken daar niet gebeuren !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:08

Netje schreef:
Rowdine schreef:
Wat een gespeculeer. Niemand was erbij, niemand weet hoe de gezondheidstoestand van het paard is en wie dat eventueel heeft veroorzaakt. Om nu maar te roepen dat Engel geld nodig heeft vind ik ook een beetje triest.
Wacht gewoon af, het krijgt nog wel een staartje :)

Ben ik niet met je eens. Soms, heeeeel soms weet je gewoon dat dingen niet waar kunnen zijn en dit is er een van. Iedereen die er wel eens geweest is weet gewoon hoe het daar toegaat. Ben er zelf eens bijgeweest toen één van de stalruiters (we zaten met een trainingsgroep te kijken) een paard iets te hard aanpakte: beest ging aan de kletter met zijn kop omhoog en de ruiter bracht hem iets te hardhandig tot stilstand. Iets wat iedereen wel eens kan meemaken, want je rijdt wel in een binnenbak waar op dat moment nog 3 of 4 andere (top) paarden aan het trainen waren. Waarop Imke meteen naar de betreffende ruiter riep: dit wil ik je nooit meer zien doen, want anders kom ik je persoonlijk van dit paard af halen en kom je er nooit meer op. Beessie was gewoon echt stout en menig (amateur) ruiter zou exact hetzelfde gedaan hebben, maar daar wordt dat soort gedrag van niemand geaccepteerd: niet van zichzelf, niet van de stalruiters, niet van hun trainingsklanten etc.

Dus ik steek echt mijn hand ervoor in het vuur dat dit soort zaken daar niet gebeuren !

Wat een quatsch. Als je er niet bij bent geweest weet je helemaal niet of dingen al dan niet zijn gebeurd. Ja, je kan een vermoeden hebben, maar niets meer dan dat.
Zullen we de rechter gewoon laten bepalen wie er gelijk heeft en krijgt?

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:21

Pearlx

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:28

Ik lees in die link iets heel anders dan "open wonden van sporen en een ontwrichte kaak" overdrijven van de schrijver van het andere artikel of heeft ze haar verklaring veranderd?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:32

offtopic: 1000 euro per maand, voor juist stalling (zonder te rijden) := -O- -O-

Ik ben echt benieuwd wat er in dat verslag staat van merelbeke.
Nu is het gissen + interpretatie van de verslaggever.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:35

1000 euro is nog niks.
ken wel stallen waar ze het 3 dubbele vragen hoor incl lessen :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:48

PaysBas schreef:
En dan is op Facebook ook het volgende bericht erover; https://www.facebook.com/dressagehorseu2?fref=ts

Kan me ook niet voorstellen dat het bij The Academy verkeerd is gegaan. Lijkt mij dat er objectief een onderzoek ingesteld dient te worden alvorens er met modder wordt gegooid. Met modder gooien is zo simpel en goedkoop :n :r

Dus op 29 januari is mw Engel met U2 aan het springen (!) (zie de foto's op FB), en op 24 februari kondigt ze opeens z'n pensioen aan wegens gezondheidsredenen.
Juist ja...
En 31 januari vertrekt ze bij Stal Bartels. Dus in 2 dagen tijd is U2 helemaal kapot gereden?
En dan doet ze er een maand over om dat te constateren en z'n pensioen aan te kondigen?

Ik denk dat het peerd een klap van een ander gehad heeft op z'n nieuwe stal...
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 20-03-14 15:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:51

Of het nu waar is of niet. Ik ben wel verbaasd dat zoveel mensen bij voorbaat de bekende stal al vrij pleite. Heel fijn dat je er goede ervaringen hebt. Maar je denkt toch niet dat ze voor de ogen van klanten/bezoekers paarden gaan mishandelen als ze dat zouden doen. Dan ben je wel erg naïef als je het daarop baseert.
Ze weten heel goed wat wel gezien kan worden en wat het publiek absoluut niet zou willen. Zullen genoeg stallen zijn waarbij je het ook niet zou verwachten. Maar waar toch het een en ander gebeurt wat je niet wil weten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:53

Tigra_ schreef:
Of het nu waar is of niet. Ik ben wel verbaasd dat zoveel mensen bij voorbaat de bekende stal al vrij pleite. Heel fijn dat je er goede ervaringen hebt. Maar je denkt toch niet dat ze voor de ogen van klanten/bezoekers paarden gaan mishandelen als ze dat zouden doen. Dan ben je wel erg naïef als je het daarop baseert.
Ze weten heel goed wat wel gezien kan worden en wat het publiek absoluut niet zou willen. Zullen genoeg stallen zijn waarbij je het ook niet zou verwachten. Maar waar toch het een en ander gebeurt wat je niet wil weten.

Dat geld voor zowel het vrijpleiten van de stal als het uithalen naar de eigenaresse van het paard. Niemand weet hier de details dus wild speculeren of dingen baseren op wat jij hebt gezien heeft hier geen zin. Er gebeuren wel gekkere dingen, beide partijen kunnen schuldig of onschuldig zijn, laten we eerst de onderzoekdetails afwachten.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:53

http://horses.nl/sport/dressuur-sport/d ... -pensioen/

Hij ging dus sws met pensioen... Dan is er vast iets lichamelijk dat toch niet in orde is, maar wie hier de schuld aan heeft? Geen idee. Kan mij eigenlijk niet echt schelen, het zou me wel tegensteken als mevrouw Engel staalhard heeft gelogen en zo de zuivere naam van de Bartels door het slijk heeft gehaald.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:55

Sterker nog:op 29 januari staat ze vrolijk lachend met een paard op de foto die duidelijk met plezier aan het springen is en dan is hij op 1 februari (ze heeft hem 31 januari weggehaald) volkomen apatisch en duurt het weken voor hij weer een beetje reageert? Gevalletje: Sinterklaas bestaat lijkt me... Dit komt toch gewoon niet geloofwaardig over.

Die 1000 euro heeft ze al 3 jaar betaald en alles was altijd vol lof en dan ineens vallen over de kosten? Dat wist ze toch al jaren lang?
Laatst bijgewerkt door Netje op 20-03-14 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:57

Helemaal gelijk Netje, erg vreemd...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:57

Op grond van de tijdlijn is het toch aardig onlogisch. Paard staat er 2 jaar, iedereen happy. Paard is nog goed tot 2 dagen voordat-ie vertrekt, en na een maand is-ie opeens helemaal kapot? Dat is toch aardig ongeloofwaardig, of Bartels nou lief is voor paarden of niet. Als jouw paard ergens kapot wordt/is gemaakt, dan klaag je die stal aan als je er nog staat. Op het moment dat je een maand weg bent wordt het een stuk moeilijker nog te bewijzen dat je gelijk hebt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:59

Nou de vraag is dus of hij nog goed was maak ik uit het verhaal op. Ze konden in ieder geval niet van de buitenkant zien dat er wat mis mee was. Anders was het wel eerder opgevallen.

(op dat dingetje met die sporen na, maar daar wordt nu niet meer over gesproken)

Tigra_

Ibbel schreef:
Op grond van de tijdlijn is het toch aardig onlogisch. Paard staat er 2 jaar, iedereen happy. Paard is nog goed tot 2 dagen voordat-ie vertrekt, en na een maand is-ie opeens helemaal kapot? Dat is toch aardig ongeloofwaardig, of Bartels nou lief is voor paarden of niet. Als jouw paard ergens kapot wordt/is gemaakt, dan klaag je die stal aan als je er nog staat. Op het moment dat je een maand weg bent wordt het een stuk moeilijker nog te bewijzen dat je gelijk hebt.

Kan natuurlijk heel goed zijn dat ze daar al een maand mee bezig zijn. Maar ze moeten neem ik aan iets van bewijzen hebben. Paard is nagekeken. Je gaat natuurlijk niet de eerste dag al iets naar buiten brengen want dan kan de tegenpartij zich gaan indekken.
Daarnaast als mijn paard ernstig mishandeld wordt blijft het paard niet staan hoor die wordt eerst opgehaald voor er verder actie ondernomen wordt ze zouden je paard nog meer aandoen als die daar blijft staan.

Heleennn

Ze zegt dat ze niet eens wist dat hij zo 'kapot' was toen hij daar vertrok, ze zit erg met het beest in hoor... Not. Als ze op z'n minst haar eigen paard mee was gaan halen had ze daar ter plekke kunnen vaststellen dat haar paard in de problemen zat en had ze Imke of Tinneke hiermee kunnen confronteren, dat deed ze niet dus dat maakt het voor mij duidelijk genoeg om conclusies te trekken in wie zich het meest bekommerd om dit paard en wie hem dus nooit pijn zou doen zonder reden.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 20-03-14 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:00

Met een paard springen dat al ernstig beschadigde lagen heeft? Dat moet je dan wel merken. Kan niet anders.

Netje

Ibbel schreef:

Volgens het nieuwe artikel niet een maand later, maar meteen op 1 februari werd er geconstateerd dat hij helemaal apatisch was door learned helplesness oid. Twee dagen ervoor nog vrolijk springen?? En half januari nog helemaal medisch gekeurd en niets geconstateerd?? Raar verhaal is het.

Iris82

Heleennn schreef:
Ze zegt dat ze niet eens wist dat hij zo 'kapot' was toen hij daar vertrok, ze zit erg met het beest en hoor... Not. Als ze op z'n minst haar eigen paard mee was gaan halen had ze daar ter plekke kunnen vaststellen dat haar paard in de problemen zat en had ze Imke of Tinneke hiermee kunnen confronteren, dat deed ze niet dus dat maakt het voor mij duidelijk genoeg om conclusies te trekken in wie zich het meest bekommerd om dit paard en wie hem dus nooit pijn zou doen zonder reden.

Nee kennelijk was het ook ter plekke niet vast te stellen maak ik uit haar reactie op.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:02

Maar open wonden aangebracht door sporen dat zou toch meteen opvallen? En ik denk dat een ontwrichte (of zeer beschadigde) kaak ook meteen opvalt. Is zo'n paard uberhaupt nog fatsoenlijk te rijden? Na haar vertrek bij Bartels staat het paard nog springend op de foto?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:02

Ik geloof geen ene moer van heel d'r verhaal. Akkoord, in het begin twijfelde ik ook even of ze misschien niet de waarheid sprak, maar nu? Nee, bewijzen genoeg die kunnen aanwijzen dat ze zit te miepen...

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:04

Helemaal gek dat de springfoto nu niet meer op haar tijdlijn lijkt te staan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:05

Ik verwacht wel dat mensen daar schermprintjes van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:07

Netje schreef:
Sterker nog:op 29 januari staat ze vrolijk lachend met een paard op de foto die duidelijk met plezier aan het springen is en dan is hij op 1 februari (ze heeft hem 31 januari weggehaald) volkomen apatisch en duurt het weken voor hij weer een beetje reageert? Gevalletje: Sinterklaas bestaat lijkt me... Dit komt toch gewoon niet geloofwaardig over.

Die 1000 euro heeft ze al 3 jaar betaald en alles was altijd vol lof en dan ineens vallen over de kosten? Dat wist ze toch al jaren lang?

Jeetje mina, heb jij aandelen in Academy Bartels ofzo :7

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:08

Nousa schreef:
Helemaal gek dat de springfoto nu niet meer op haar tijdlijn lijkt te staan?

Staan er nog gewoon op. :)
https://www.facebook.com/dressagehorseu2?fref=ts

Vind het zo'n vreemd verhaal, er lijkt helemaal niks van te kloppen. Behoorlijk vervelend voor de familie Bartels dat hun goede naam op deze manier te grabbel wordt gegooid. Als er een bedrijf wel fijn met hun paarden omgaat is dat Academy Bartels wel.