het aantal ernstige ongelukken met een westernpaard en struikelen zal op 1 vinger te tellen zijn.
ze hebben niet voor niets die super ontwikkelde billen
die dragen meer. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
die dragen meer. Yvank_ schreef:chelle_dora schreef:En dressuuruiters vallen ook niet met z'n allen tegelijk van het paard af en niet ieder 'dressuurpaard' is 'gek' en 'niks gewend'.
Precies. En toch dragen we een cap, waarom omdat het voor 'ons' járen geleden al verplicht gesteld is en we inmiddels eraan gewend zijn
spicegirl schreef:als een western paard struikelt (waarom word dat zo vaak aangehaald ? zo vaak gebeurd dat niet), heb je veel meer grip, en de knop om je aan vast te houden.als western ruiter hang je ook niet zo voorover.
het aantal ernstige ongelukken met een westernpaard en struikelen zal op 1 vinger te tellen zijn.
ze hebben niet voor niets die super ontwikkelde billendie dragen meer.

iets wat over het algemeen iets zegt over de manier waarop het dier op de hoeven staat en loopt (toonlanders). chelle_dora schreef:Lindy, waarom ga je er in godsnaam vanuit dat iemand de sport niet serieus neemt als ze ervoor kiezen om hun lichaam extra te beschermen?Citaat:al vind ik het een behoorlijke belediging voor de andere deelnemers die de klasse wel serieus nemen
Bijzonder hoor, maar ik ben blij dat jij vooral jezelf heel serieus neemt, want een ieder die niet hetzelfde doet als jij is klaarblijkelijk niet serieus bezig met de sport.. gelukkig wel serieus bezig met zichzelf beschermen dan.
LindyH schreef:Ik zou zeggen: Google 'western pleasure' en bekijk een wedstrijd op Youtube. Dan heb je misschien een idee waarom het een belediging is om daar aan te komen met een bodyprotector en een paard dat zich dus blijkbaar niet kan gedragen. Je rijdt met z'n allen tegelijk de wedstrijd. Als daar een paard bij is dat de boel verstoort dan heb ik daar last van ja. Ik wordt dus vrij zenuwachtig als ik iemand met een bodyprotector bij mij de klasse zie binnenkomen.
Iemand met een bodyprotector zorgt voor extra wedstrijdstress bij de andere ruiters, terwijl diegene zelf niet eens serieus meedoet, maar alleen zijn paard een paar rondjes door de wedstrijdring wil sturen zodat hij straks braaf is bij zijn serieuze onderdeel. Dat vind ik een belediging voor de mensen die de pleasure wel als serieus wedstrijdonderdeel zien.
LindyH schreef:Ik zou zeggen: Google 'western pleasure' en bekijk een wedstrijd op Youtube. Dan heb je misschien een idee waarom het een belediging is om daar aan te komen met een bodyprotector en een paard dat zich dus blijkbaar niet kan gedragen. Je rijdt met z'n allen tegelijk de wedstrijd. Als daar een paard bij is dat de boel verstoort dan heb ik daar last van ja. Ik wordt dus vrij zenuwachtig als ik iemand met een bodyprotector bij mij de klasse zie binnenkomen.
Iemand met een bodyprotector zorgt voor extra wedstrijdstress bij de andere ruiters, terwijl diegene zelf niet eens serieus meedoet, maar alleen zijn paard een paar rondjes door de wedstrijdring wil sturen zodat hij straks braaf is bij zijn serieuze onderdeel. Dat vind ik een belediging voor de mensen die de pleasure wel als serieus wedstrijdonderdeel zien.
LindyH schreef:Als daar een paard bij is dat de boel verstoort dan heb ik daar last van ja. Ik wordt dus vrij zenuwachtig als ik iemand met een bodyprotector bij mij de klasse zie binnenkomen.
Iemand met een bodyprotector zorgt voor extra wedstrijdstress bij de andere ruiters, ...
PowerReiner schreef:Alles wordt weer lekker overtrokken zeg!
Onderhand zijn de westernruiters hier zich volop aan het verdedigen omdat de engelse ruiters hier even aan het bombarderen zijn.
Belachelijk!!!!
Live and let live please!
PowerReiner schreef:Alles wordt weer lekker overtrokken zeg!
Onderhand zijn de westernruiters hier zich volop aan het verdedigen omdat de engelse ruiters hier even aan het bombarderen zijn.
Belachelijk!!!!

chelle_dora schreef:Ik heb m'n rug gebroken en zou dat geen 2e keer willen doen, maar ik ben blij om te zien dat de westernsport zo ontzettend open is, dat je met een BP wordt uitgelachen en uitgejoeld door jou.
)
Esmeej333 schreef:PowerReiner schreef:Alles wordt weer lekker overtrokken zeg!
Belachelijk!!!!
Ik heb prima respect voor westernruiters en Engelse ruiters (heb allebei gereden) het ligt niet aan de discipline, maar aan de mens.
Maar zeggen dat iemand beter thuis had kunnen blijven omdat ze een bp heeft is ook niet bepaald let live toch?

simodi schreef:chelle_dora schreef:Ik heb m'n rug gebroken en zou dat geen 2e keer willen doen, maar ik ben blij om te zien dat de westernsport zo ontzettend open is, dat je met een BP wordt uitgelachen en uitgejoeld door jou.
Dit geldt wellicht voor de westernsport, maar niet voor alle western ruiters, he! Da's een wereld van verschil!![]()
![]()
Er zijn zat 'gewone' westernruiters, en ook genoeg die wel wedstrijd rijden, die een cap 'durven' dragen en dat toejuichen! Net als een bodyprotector.
Ik vind het ook van de zotte dat iemand beoordeeld wordt op wat hij draagt op zijn paard.
Als er iets niks zegt over rijvaardigheid en inzicht in paarden dan is het wel de outfit die de ruiter draagt!
Van een mooie showoutfit en hoed ga je echt niet beter rijden, hoor! (Als dat zo was ...)
Beetje jammer ook dat western rijden op deze manier nu naar voren komt door de reacties van sommige western ruiters als een of ander elitair gebeuren voor mensen met superpaarden en superrijvaardigheid ...
Alleen het komt ontettend jammer over. Ik word op die manier namelijk niet echt openlijk uitgenodigd door LindyH om ook eens western te gaan rijden; hoe veel ik mijn merrie ook vertrouw, als ik aan wedstrijden ga beginnen (ongeacht welke discipline dat nog ga worden) doe ik dat ook met BP. Simpelweg omdat ik niet van plan ben m'n rug een 2e keer te breken, en een ongeluk zit in een klein hoekje
Dan maar wat minder mooi, en als anderen dan roepen dat ik er niks te zoeken heb of m'n paard niet onder controle heb, is dat gewoon erg jammer, want op die manier laat je de tweede wedstrijd wel uit je hoofd. Ik hoor juist van alle kanten op bokt dat wedstrijden in de verschillende takken van western zo leuk en open zijn, maar dat gevoel krijg ik op dit moment absoluut niet..