Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:48

Grappig stukje!!
Alleen vraag ik me nu af of mijn ene merrie een genderbender is, zeker in de punten 9, 10, 11, 13, 14 en 15 kan ik me in haar geval niet echt vinden.. :+
Jas touwtjes zijn niet veilig en loslopen zal zeker eindigen in chaos!!

Wat mijn andere merries betreft kan ik me er wel in vinden!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:48

Stoor me trouwens wel aan 1 onderdeel in de tekst...
het lijkt mij namelijk logisch dat je dingen aan je paard vraagt ipv te dwingen of te eisen.
Als je mijn ruin gaat dwingen of er van gaat eisen lig je er zo naast...

Ik vind vragenderwijs paardrijden echt paardrijden... de ruiters die dwingen en eisen zijn geen echte ruiters en zouden naar mijn idee nooit op een paard mogen zitten.
het geslacht van het dier doet daar imo niks van af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:52

Heb ik even geluk dat mijn merrie wél van knuffelen houd, nog nooit haar oren in haar nek heeft gelegd naar mij én wel speelt met andere paarden (en met mij) :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:27

M_D_H schreef:
Stoor me trouwens wel aan 1 onderdeel in de tekst...
het lijkt mij namelijk logisch dat je dingen aan je paard vraagt ipv te dwingen of te eisen.
Als je mijn ruin gaat dwingen of er van gaat eisen lig je er zo naast...

Ik vind vragenderwijs paardrijden echt paardrijden... de ruiters die dwingen en eisen zijn geen echte ruiters en zouden naar mijn idee nooit op een paard mogen zitten.
het geslacht van het dier doet daar imo niks van af...

DAT is het verschil tussen mensen die per se een ruin willen en hen die het niet zoveel uitmaakt :D

Je weet wel:
Een hengst vertel je wat je wil.
Een ruin vraag je wat je wil.
Met een merrie onderhandel je waar je wil komen
Bij een pony bid je dat het goed komt......

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:33

lieveli schreef:
KimD schreef:
En nu de 50 redenen om een hengst te houden! :):)

50 shades of studs... :') :')

:')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:53

ikke schreef:
DAT is het verschil tussen mensen die per se een ruin willen en hen die het niet zoveel uitmaakt :D

Je weet wel:

Oei, hier een pony merrie. Mag vast beginnen met bidden en een onderhandelingscursus dan ;)

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:02

Josien_ schreef:
ikke schreef:

Je weet wel:

Oei, hier een pony merrie. Mag vast beginnen met bidden en een onderhandelingscursus dan ;)

een handvol snoepjes doet wonderen ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:03

Atalanta schreef:
een handvol snoepjes doet wonderen ;)

De corruptie viert hoogtij }:)

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:18

Op de een of andere manier kom ik bij mij op stal ook steeds uit bij de ruinen. -O- Ik weet niet wat het is, maar ik kan veeeel beter met ruinen overweg dan met merries. Ach wie weet, ooit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:21

ikke schreef:

Je weet wel:

ik ken 'm anders:
Met een hengst moet je overleggen
Van een ruin kun je het vragen
Maar bij een merrie moet je je verzoek 3-voudig schriftelijk indienen
_O-

maar die van de pony vind ik ook echt geweldig! _/-\o_

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:25

Josien_ schreef:
ikke schreef:

Je weet wel:

Same here :')

Maar ik moet zeggen, hoewel ik een specifieke band met mijn merrie heb zou ik geen merrie meer willen hierna, en zeker geen pony merrie x) Wel een pony ruin :D

JorisDy

Re: Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:30

Is het raar als ik zeg dat ik heel veel van mijn ruin hier in herken :o

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:44

Ow, hoe herkenbaar.
Van de 4 zijn er 3 merrie,s.
Vrienden voor het leven.
Hoewel onze ruin ( C pony) wel mijn maatje is...

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:45

haha leuk stukje! Al klopt het van dat schoner zijn helaas niet .. Mijn merrie is echt véél viezer als de ruin. :+ En ook een echte allemansvriend en knuffelkont!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:45

Focussed schreef:
* http://www.horseandhound.co.uk / http://www.bokt.nl

[ Afbeelding ]
Probeer maar eens een veulen te fokken uit je favoriete ruin.
Foto: smerikal

Merries staan vaak negatief in de kijker. Ze zijn moeilijk en hebben een continue veranderende gemoedstoestand. Sommige eigenaren noemen ze zelfs liefkozend "pismerries". Daarom nu vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen.

1. Noem het evolutie, maar merries lijken een grotere mate van zelfbehoud te hebben. De kans dat een merrie in blinde paniek in een sloot terecht komt is iets kleiner dan voor een ruin. Dit betekent dat wanneer een merrie er vandoor gaat voor een tractor je, zolang je jezelf goed vasthoudt en laaghangende takken en obstakels ontwijkt in het proces, veilig bent.

2. Voor dezelfde redenen zijn merries minder geneigd een balk te raken bij het springen en zouden zij eerder weigeren dan over een sprong vliegen waarbij zij de afstand niet halen en een gevaarlijke landing riskeren. Bonus.

3. Op dezelfde basis zou een merrie ook, houd de vingers gekruist, aanvallers in de weide uit de weg gaan, in plaats van te proberen een vriendschap te sluiten of hen te irriteren met goed bedoelde pesterijen zoals ruinen doen. En wie wil er nou geen lagere dierenartskosten?

4. Het trainen van een merrie leert je dat je, in eerste instantie, veel beter iets aardig kunt vragen in plaats van er vanuit gaan dat je krijgt wat je eist. Een belangrijke les die je kunt gebruiken in alle aspecten van het leven.

5. Het trainen van een merrie zorgt ook voor een tienvoudige verbetering van je onderhandelingsvaardigheden, waardoor een hele nieuwe wereld voor je open zal gaan aan carrière mogelijkheden: van mediator tot vredes gezant bij de Verenigde Naties.

6. We zeggen niet dat ze nooit in de viezigheid rollen of dat alle hopen mest perfect gestapeld zullen worden in een hoek van de stal. Maar het is algemeen bekend dat merries een hogere mate van hygiëne kennen dan ruinen.

7. Vanzelfsprekend kun je ook geen veulen fokken uit je favoriete ruin.

8. Je kunt een merrie uitrusten met roze bandages en een Swarovski frontriem, zonder dat je anderen er steeds aan moet herinneren dat je een merrie hebt, en geen ruin.

9. Merries zijn over het algemeen scherper en slimmer dan ruinen. Dit is ook vaak het geval bij andere diersoorten, zoals de mens. (Ja, hier op Bokt is 90% vrouw. En nee, natuurlijk zijn we niet bevooroordeeld.)

10. Merries zijn minder geneigd je onder te kwijlen wanneer je aankomt op stal in vergelijking met ruinen. (We geven toe, dit kan mogelijk komen omdat ze te druk zijn met zuur kijken en de oren in de nek te leggen)

11. Merries zullen ook niet aan de rits van je vest zitten of de tanden zetten in je nieuwe waterproof jas om zichzelf te vermaken. Ze hebben een duidelijk gevoel van persoonlijke ruimte - en ze vragen beleefd of je dit wilt onthouden.

12. Er wordt gezegd dat merries opwaarts kunnen lopen op twee manieren. Dat noemen we pas balans en lenigheid!

13. Ruinen zijn over het algemeen meer in voor een knuffel. Merries laten je harder werken voor iedere vorm van affectie. Het is alsof je een kat met een hond vergelijkt. Ruinen zijn allemans vrienden, waarbij merries meer selectief zijn en hun eigenaren speciaal laten voelen.

14. Wanneer we een euro kregen voor iedere keer dat wij een ruiter hoorden zeggen: "Wanneer je een goede merrie treft, gaan ze voor je door het vuur." zouden we inmiddels miljonair zijn.

15. Merries nemen de taak op zich om alle ruinen op stal in toom te houden. Wanneer je een ruin de leiding zou laten nemen, zou het een complete chaos worden.

Hier ben ik het niet mee eens!
Mijn paard is een ruin en poept altijd netjes op een hoopje achterin de stal en plast precies op de zelfde plek op stal.

Als ik op buitenrit ga plast die ook altijd op de zelfde plek, langs een boom op een gras :+
Het klinkt echt raar maar het is echt zo _/-\o_ :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:47

xRiiannex schreef:
Hier ben ik het niet mee eens!
Mijn paard is een ruin en poept altijd netjes op een hoopje achterin de stal en plast precies op de zelfde plek op stal.

Als ik op buitenrit ga plast die ook altijd op de zelfde plek, langs een boom op een gras :+
Het klinkt echt raar maar het is echt zo _/-\o_ :')

Haha, serieus?!

Hier is de merrie wel duidelijk netter dan de hengst, die vind het leuk om zijn uitwerpselen over de hele stoep te verspreiden :+ .
Ik heb haar zelfs zo afgericht dat ze direct gaat plassen zodra ze me door de poort ziet komen :') .

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:53

Is bij mensen toch ook?
Niet dat ik overal in de kamer poep, maar mn man is veel netter dan ik.

CharlotteJMZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:06

Tammy_ schreef:
nou, ik verkies mijn verwijfde ruin toch boven een merrie hoor :Y)

ben het met je eens :j _/-\o_ := :=

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:24

Nou maar goud dat ik voor een merrie ben gegaan dan :'). Merrie hier is een echte merrie. Nee ruintjes zijn ook wel lief, ik ken ruinen die net merries zijn.

Sunshine1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:33

Mooi geschreven!! Ik herken een hoop in mijn merrie. :)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:39

Jup, i heb ook een merrie, heerlijk dat karakter hihi !

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:47

hahah nee geen merrie mens...
hou het lekker bij me mannetje :D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:58

Ik vind dit eerder redenen waarom ruinen beter zijn dan merries, maar oke, hahaha.
Herken mijn ruin zeker in de dingen die er over ruinen staan (aanhankelijker, meer knuffelbaar, komen naar je toe in de stal geen oren in de nek).

lissssan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 02:20

Ik vrees dat mijn merrie dan geen echte merrie is.. :(:)
Zo hebben wij toch echt in de sloot gezeten vanwege een tractor, bijt ze in alles wat ze tegenkomt, word ik altijd flink onder gekwijld en is ze altijd in voor een knuffel. En ik heb zo mijn vermoedens dat als zij de leiding zou nemen alles 1 groot chaos word, de kneus! _O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 02:25

tones schreef:
Is bij mensen toch ook?
Niet dat ik overal in de kamer poep, maar mn man is veel netter dan ik.

Ow, hahahahahahahaha :Z ^) >;) := :x

Bij mensen is er ook een verschil ja, hahahahaha volgens mij bij elk diersoort :)

Maar ik zeg eerlijk, onze merrie voldoet niet geheel aan het lijstje. Ik denk dat ze nu net iets te lang met onze ruintjes omgaat en hun gewoontes erg leuk vind ofzo :+

Vroeger veel merries gehad en zelfs de drukste merrie was 10x zo dapper als onze slome ruin. Maar heb nu beide kanten wel meegemaakt van alle soorten :)

Allemaal ponies trouwens, dus dat is blijkbaar al vragen om iets anders dan ''normaal'' hahahaha