Woede om paardenmishandeling op YouTube

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:19

Frederieke_ schreef:
Laatst was er ook een filmpje waarbij een ezel van een berg afgeduwd werd, je zag hem zo de diepte in storten, zo zielig ;(

Ik hoop dat deze mensen opgepakt worden, een boete/gevangenisstraf krijgen en geen paarden meer mogen houden.. :n geen woorden voor ;(

Dat was een drachtige ezel:( ik ga maar geen woorden vuil maken aan deze mongolen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:31

Doe dat dan ook niet :') haha

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:31

bethje31 schreef:
Zou best eens kunnen zijn dat dat precies is wat de Sjeik met ze doet als ie ze te pakken krijgt. Of gewoon beide handjes eraf dan kan ie niets meer doen...Goed dat hij zich ermee bemoeit want Sjeiks zijn daar toch de baas... lijkt me een goed signaal voor de rest om vooral niet dit soort onzin uit te halen...
Heb het filmpje niet gekeken, ik kan me er iets bij voorstellen maar dat blijft echt in mijn hoofd rondspoken....heb een keer een filmpje gezien van een Chinese vrouw die haar ezel afmaakt door een paar klappen op zijn hoofd...was genoeg voor 1 keer...
Youtube kan soms wel mensen aanzetten om dit soort dingen te doen, het te filmen en dan heeeel bekend te worden op facebook....beetje een eng medium vind ik en er staan inderdaad de meest vreselijke fimpjes op...

Van mij mag die Sheik z'n gang gaan, mijn respect zal hij zeker krijgen! En ik zou hem ook nog tracteren op ene borrel als ik de kans kreeg. Als hij drinkt tenminste.

En over die ezel wil ik niet eens meer praten. Ik vind het te verschrikkelijk voor woorden. Ik wil die dingen gewoon niet weten.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:42

Wilke93 schreef:
Doe dat dan ook niet :') haha

Haha, sorry:p

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:02

Giolli schreef:
Wilke93, daar heb je gelijk in hoor. Maar dat betekend niet dat wij, Bokkers daar aan mee moeten doen natuurlijk.

Doen we ook niet, maar mensen van het zelfde niveau als de daders zullen ze wel een keertje terug pakken. Vind ik best.

Echt ziek gewoon. Veel mensen vinden zichzelf meer waard als dieren, nah zulke mensen zijn (vind ik) niet meer waard als dieren, gore beesten die het zijn.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:07

calippe schreef:
Sjit gebeurt. Waarom? omdat het kan!

Maar dát is inderdaad al sinds mensenheugenis zo... Enige verschil is dat het nu op film wordt vastgelegd, zodat men elders hier ook van weet. ;) Jij doet aan vergelijkingen, ik merk de verschillen op... Maar goed, een filmpje heeft alleen maar bestaansrecht, als er ook naar wordt gekeken.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:07

Sientje schreef:
calippe schreef:

Maar dát is inderdaad al sinds mensenheugenis zo... Enige verschil is dat het nu op film wordt vastgelegd, zodat men elders hier ook van weet. ;) Jij doet aan vergelijkingen, ik merk de verschillen op... Maar goed, een filmpje heeft alleen maar bestaansrecht, als er ook naar wordt gekeken.

"Wir haben es nicht gewusst" je kunt alleen maar dingen aanpakken/rechtzetten, als het grote publiek weet waarover het gaat, anders krijg je geen draagkracht. Dat bereik je niet met de andere kant op kijken.

Ik heb lang getwijfeld of ik het filmpje wilde zien, en nee ik wilde het niet zien, maar ik wilde wel weten WAT er gebeurt in het filmpje. In dezelfde zin als dat ik bijvoorbeeld nooit te nimmer een paard van mij zou laten slachten, gevoelskwestie, maar....omdat ik niet onbeslagen ten ijs wilde komen heb ik wel heel veel (youtube) filmpjes gekeken waar paarden werden geslacht. Ik wil niet zomaar iets roepen waar ik niets vanaf weet.

Jezelf in onwetendheid dompelen zou (mij iig) het leven een stuk makkelijker maken, maar het helpt de situatie/misstanden niet!

Een heel goede vriend van mij zit ook voor zijn werk in Saudi en ik heb me laten verzekeren dat ze dit soort dingen wel "regelen" in de trant van oog om oog tand voor tand....en deze wetenschap deed me toch wel genoegen :')

Sientje

Re: Woede om paardenmishandeling op YouTube

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:47

Ben het helemaal met je eens Mist.

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:02

ik kan het filmpje niet zien,
bij mij staat er nergens een filmpje?

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:05

Durf het niet te kijken, maar het klinkt al gruwelijk. Hoop echt dat zulke mensen gepakt worden, nog voordat de politie ze heeft. Als die er wat aan doen tenminste, wat vallen de straffen op dat vlak toch tegen. Zag laatst ook een filmpje van olifanten trainen, of een foto op facebook van Limburgse paardenmishandeling.. ik kan me er zo boos om maken! Wil zo graag dat er iets tegen gebeurd, en vind het fijn om te lezen dat ze daar ook op zoek zijn naar de verantwoordelijke..

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:06

Krijg trouwens echt de kriebels over mijn hele lijf bij het stukje ''de man lacht wanneer het paard weer probeert op te staan''.. Deze zieke geesten horen toch niet vrij rond te lopen?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:53

Mensen hebben het over 'wanneer het paard probeert op te staan', maar volgens mij kan het beest dat helemaal niet meer. De bewegingen en geluiden die je nog ziet en hoort lijken gewoon stuipen als je het mij vraagt. En paard dat probeert op te staan trekt zijn benen in en probeert om te rollen, dit paard heeft stijve benen, op slot en rolt niet.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:58

hoe vaker dit filmpje.bekeken word hoe meer lol ze er in hebben.. want nu weten ze dat ze de aandact hebben en.daar doen ze.het om. verschrikkelijk wat sommige mensen met dieren doen.. echt echt echt echt niet normaal! bah! zulke mensen verdienen geen leven..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:42

calippe schreef:
TinekeHorses schreef:
Daar ben ik het niet mee eens.
Ieder mens vind ik evenveel waard. Of het nou die ene moordenaar is of mijn buurman.

Ik laat deze discussie verder ter zijde, is niet helemaal waar het onderwerp over gaat.

Ik denk dat je in dit topic in de minderheid verkeert.

En?
Dat doet verder mijn mening niet veranderen. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:57

Arm lief paard. Wat moet je wel misdaan hebben om zo afgestraft te worden. Las elders dat het beest ongehoorzaam was. Heb het filmpje niet gezien, maar zie alles voor me. Dit bericht laat me niet los. Zou het beestje wel willen redden en laten zien dat er ook mensen zijn die echt van paarden houden. Hoop dat de sjeik ze zet pakken krijgt.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:37

Waarschijnlijk zullen we het nooit horen of ze gepakt zijn...

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:24

Mist schreef:
Jezelf in onwetendheid dompelen zou (mij iig) het leven een stuk makkelijker maken, maar het helpt de situatie/misstanden niet!

Een heel goede vriend van mij zit ook voor zijn werk in Saudi en ik heb me laten verzekeren dat ze dit soort dingen wel "regelen" in de trant van oog om oog tand voor tand....en deze wetenschap deed me toch wel genoegen :')

Die wetenschap doet mij ook genoegen!

Maar doorgaans helpt het misstanden het niet als ik er weet van heb, mezelf nog het minst. Ik heb geen invloed namelijk. En het vreet.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:52

Zoals ik al eerder zei, niks geen gerechtelijke procedure gewoon een kogel.
Je moet toch gewoon dit soort mensen opruimen, de wereld word er niks beter van met zulke mongolen.
Bah! Kan me er zo kwaad om maken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:40

calippe schreef:

Maar dát is inderdaad al sinds mensenheugenis zo... Enige verschil is dat het nu op film wordt vastgelegd, zodat men elders hier ook van weet. ;) Jij doet aan vergelijkingen, ik merk de verschillen op... Maar goed, een filmpje heeft alleen maar bestaansrecht, als er ook naar wordt gekeken.[/quote]

"Wir haben es nicht gewusst" je kunt alleen maar dingen aanpakken/rechtzetten, als het grote publiek weet waarover het gaat, anders krijg je geen draagkracht. Dat bereik je niet met de andere kant op kijken.

Ik heb lang getwijfeld of ik het filmpje wilde zien, en nee ik wilde het niet zien, maar ik wilde wel weten WAT er gebeurt in het filmpje. In dezelfde zin als dat ik bijvoorbeeld nooit te nimmer een paard van mij zou laten slachten, gevoelskwestie, maar....omdat ik niet onbeslagen ten ijs wilde komen heb ik wel heel veel (youtube) filmpjes gekeken waar paarden werden geslacht. Ik wil niet zomaar iets roepen waar ik niets vanaf weet.

Een heel goede vriend van mij zit ook voor zijn werk in Saudi en ik heb me laten verzekeren dat ze dit soort dingen wel "regelen" in de trant van oog om oog tand voor tand....en deze wetenschap deed me toch wel genoegen :')[/quote]

helpt het deze misstanden wel als je het wel weet dan?
Dat geldt alleen maar als je naar dat land afreist en op zoek gaat naar die gasten,anders niet.

Kijk...voor een broodmager paard in een wei waar ik langsrij sluit ik mijn ogen echt niet,daar bijt ik mij in vast.Maar dit...wat kan ik er mee?

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:07

geerke schreef:
helpt het deze misstanden wel als je het wel weet dan?
Dat geldt alleen maar als je naar dat land afreist en op zoek gaat naar die gasten,anders niet.

Kijk...voor een broodmager paard in een wei waar ik langsrij sluit ik mijn ogen echt niet,daar bijt ik mij in vast.Maar dit...wat kan ik er mee?

Precies!
Als ik er iets aan kan doen, dan wil ik graag weten, en anders niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:11

Je kunt er idd niks mee. Maar als het lukt om dit soort mensen via FB een halt toe te roepen dan is het t waard dat het wordt getoond.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:19

Babootje schreef:
Je kunt er idd niks mee. Maar als het lukt om dit soort mensen via FB een halt toe te roepen dan is het t waard dat het wordt getoond.

Dan wel ja. Maar ik kan er meestal niets mee dus probeer ik het niet te weten. Maar dat lukt dus niet altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:25

NienSCHaap schreef:
Je moet toch gewoon dit soort mensen opruimen, de wereld word er niks beter van met zulke mongolen.

En als ie het nou niet gedaan heeft, en later blijkt dat je een onschuldige vermoord hebt?

Een gerechtelijke procedure is om zeker te weten door middel van bewijzen dat degene die ergens van beschuldigd wordt het ook echt gedaan heeft.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:30

Yamcha schreef:
NienSCHaap schreef:

En als ie het nou niet gedaan heeft, en later blijkt dat je een onschuldige vermoord hebt?

Een gerechtelijke procedure is om zeker te weten door middel van bewijzen dat degene die ergens van beschuldigd wordt het ook echt gedaan heeft.

Film bewijst toch genoeg?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:31

calippe schreef:
Babootje schreef:

Dan wel ja. Maar ik kan er meestal niets mee dus probeer ik het niet te weten. Maar dat lukt dus niet altijd.

Nee het is vreselijk.... Ik hoop dus binnenkort ook op FB te kunnen lezen dat ze zijn gepakt. Pff