gohya schreef:Ik heb zelf ook een opvang voor verwaarloosde paarden.Voorheen nam ik ook alles aan,dus paarden die niet verwaarloosd waren,maar die gered moesten worden van de slacht.Ook paarden die men kwijt moest omdat de paarden geen wedstrijden meer konden lopen.Ik kreeg er steeds meer en meer aangeboden,en toen dacht ik: ik stop hiermee,ik ben geen opvang voor 'gezonde' paarden die men kwijt moet.Het begon meer op een dumpplek te worden.Ook ben ik drastisch gaan minderen in het opvangen van een paard,alleen als een paard echt verwaarloosd is,neem ik die aan.Ik heb er nu maar 2 staan,maar deze 2 kan ik geven wat ze nodig hebben.Ik ga geen vele paarden opnemen omdat ze anders naar de slacht gaan.Dit is financieel niet op te brengen,doe je dit wel,dan kom je in de problemen.
Ik zeg soms zelf tegen iemand: laat dit paard inslapen,dan is die beter af.Een v.b. iemand bood me een hengst aan die blind was aan beide ogen.Beestje stond alleen maar op stal,sorry maar zo'n dier heeft toch geen waardig bestaan meer?
Hier is nu alleen nog een verwaarloosd paard welkom.Hoe erg ik het ook vind dat een paard naar de slacht moet als die niet bij mij kan komen,maar hier worden geen paarden meer 'gedumpt'.
Ik bemiddel wel als mensen een pony kwijt moeten vanwege de financiën,scheiding of ander probleem.
Net als iemand hier al zegt in dit topic,je kán gewoon niet elk paard redden.
Een buitengewoon gezonde kijk op zowel economisch als operationeel vlak met een goede dosis gevoel!