Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Ayasha schreef:als je moet kiezen tussen 'm met de kin op de borst trekken met slof, of verongelukken, dan hang je er van mijn part nog twee extra teugels aan bovenop de slof als die zouden helpen.
Dan is er eerder wat misgegaan, symptoombestrijding noemt men dat.
Suzanne F. schreef:Wat ik begrepen heb hadden ze geen andere keuze dan hem zo te tonen. Hij was achter niet goed dus draven zat er niet in. Lange lijnen dus ook niet. Dus of hij werd niet getoond, of op deze manier.
xSlvna schreef:Wat een slecht opgevoede paarden zijn dat, wauw. Is het zo lastig om even te blijven staan zonder iemand op de rug?![]()
Hoe Krack in het begin liep (neus op de borst) vind ik prima, ik weet hoe die 'van mij' is (toevallig kleindochter van Krack) aan de hand en dubbele longe als ze door wilt lopen en toch écht rustig moet doen, dan is het bij geringe druk de neus op de borst zodat en maar naar voren huppen... Hebben gewoon flexibele nekkies die paarden.
Wel hadden ze Krack ook best kunnen laten lopen, maar hey, wie zijn wij om dat te zetten, misschien is Krack wel een geschifte als die eenmaal gaat draven, hij reageert in stap al nauwelijks, laat staan in draf.
Ik heb het ook niet over de voorbrengers, die hebben niks met de opvoeding te maken. anneliesdj schreef:Suzanne F. schreef:Wat ik begrepen heb hadden ze geen andere keuze dan hem zo te tonen. Hij was achter niet goed dus draven zat er niet in. Lange lijnen dus ook niet. Dus of hij werd niet getoond, of op deze manier.
Dan liever zonder hem.
Daarbij heeft hij de hele show rondjes gedraafd om zijn voorganger heen, alsof dat zo bevorderlijk is voor die blessure, had hij net zo goed een rondje kunnen draven.
. Rechtuit draven is minder belastend dan zo rondjes rennen op een klein cirkeltje. En de beste man deed ook bedroevend weinig moeite om hem tegen te houden.
Janine1990 schreef:dems75 schreef:Mijn hemel wat een gepruts! Krack die dubbelgevouwen wordt, daarna wordt er heerlijk om en om in zijn mond gerukt en ondertussen praat iedereen het goed want ja, het is nou eenmaal een hete hengst…..?
Slofgebruik e.d. wordt ongenadig afgestraft, maar dit kan wel, want deze man "weet wat 'ie doet"? Gevalletje van heel erg beetje jammer mijns inziens…Maar ik ben "maar" een ijslanderruiter dus ja, ik heb er verder geen verstand van. Jammer alleen dat brute kracht voor "kunde" wordt aangezien. Dat dat paard heet is, hadden ze vantevoren ook wel kunnen bedenken. Stel hem dan onder het zadel of idd, aan de lange lijnen voor.
Das wel een hele algemenisering van Bokt he...
En heeft natuurlijk niets met dit onderwerp van doen![]()
Daarnaast denk ik dat menigeen die hier in jouw ogen deze manier van voorstellen goedpraat, niets tegen het gebruik van een slof heeft.
xSlvna schreef:Nee zeker niet, maar wat heeft dat te maken met zulk gedrag. Een paard hoort je gewoon niet de baan uit te willen drukken etc. Zulk respectloos gedrag kun je niet op een ras en/of geslacht schuiven, vind ik. Ken zat dekhengsten die gewoon nog respect hebben voor de mens ervoor, ernaast en erop.
Martine_R schreef:Ik ben alleen nog maar bij Friese hengstenkeuringen geweest en na het kijken van dit filmpje weet ik weer waarom ik Friezen zo fantastisch vind
Janine1990 schreef:Martine_R schreef:Ik ben alleen nog maar bij Friese hengstenkeuringen geweest en na het kijken van dit filmpje weet ik weer waarom ik Friezen zo fantastisch vind
Die zou ik totaaaal niet willen voorbrengen. Ja, ze blijven gaan. Maar ook als je er achteraan blijft wapperen met een goede 80 kilo.![]()
Paar jaar geleden zelf een friese merrie voor de keuring gehad. Deze was doodbraaf. Maar een van de grooms van de man die haar klaar had gemaakt vertelde ons dat friezen in de vier (!!!) jaar tijd dat zij daar werkte gigantisch waren veranderd qua karakter. Veel heter geworden. Steeds meer paarden die niet mee wilden werken. En zo hebben ze zelf een paard met een shovel op de vrachtwagen moeten zetten.
Ik was er niet bij, dus wat er precies van waar was... Geen idee. Maar die merrie is destijds niet op de eerste keuring verschenen, vanwege het gebrek aan meewerken.
Was een echte friezenman, dus ik ga er vanuit dat die gemiddeld meer friezen door handen krijgen (hij brengt ze overigens ook voor op de friese HK, heeft er misschien zelf ook wel wat op stal staan) in een week dan ik in een heel jaar
Martine_R schreef:Ja de Friezen zijn heter geworden, dat is ook zo. Toch zijn de bloedlijnen waarbij je echt "vervelende" paarden kunt verwachten op 1 hand te tellen. Maar op de Friese HK komen weet-ik-het hoeveel Friezen voorbij.. maar gedragen zich toch niet zoals deze paar..