manic schreef:Voor een hoop mensen is het niet altijd duidelijk wat nou precies een voetpad is en wat niet. Het is voor mij ook niet altijd duidelijk wat een ruiterpad is en niet.
Als paarden zo kronkelijk zijn dat je de situatie niet kan overzien is het waarschijnlijk niet het meest geschikte pad om een goeie galop in te zetten. En soms gebeuren die situaties gewoon, net zo goed als dat je in de auto ook wel eens hartverzakking krijgt omdat er ineens een fietser in een dode hoek zit of een brommer ergens tussendoor schiet die je niet had gezien... Maar leven en laten leven is ook een ding.
Ik snap ook wel wat je bedoelt hoor, maar helaas zijn er ook een hoop ruiters die vinden dat zij meer rechten hebben dan de rest van de wereld en dat iedereen maar rekening met ze moeten houden en ik vind dat niet altijd even terecht. We zijn in Nederland al best wel heel erg verwend met de ruiterpaden die we hebben.
Bij ons zijn de ruiterpaden érg duidelijk aangegeven, daar kunnen geen misverstanden over bestaan. Alle paden hier zijn kronkelig en heuvelachtig, comes with het gebied waar ik woon
. Dus dan zou ik binnen een afstand van ± 15km nooit meer een galopje kunnen trekken. Het woord ruiterpad zegt het al; men wil ons niet op de gewone paden, prima maar er zijn hier in de omgeving meer wandelpaden e.d. dan ruiterpaden dus gebruik die als niet ruiter dan ook gewoon
.
little_king schreef:Omdat deze familieleden een crossmotor zullen hebben en geen offroadmotor

Zandpad kan zeker openbare weg zijn.
Ik woon hier landelijk met smalle landweggetjes. Soms zijn er landweggetjes verbonden met elkaar met zandpaden. Meestal in gebruik door boeren om met de trekker naar hun land te komen.
De paden liggen tussen de velden. Zijn niet van iemand prive, leiden ook niet naar een bos.
Daar mag iedereen dus komen. Met de auto, met een motor (met kenteken) te paard.
Oh dat zou kunnen. Zoals ik al zei, ik heb er niet echt verstand van. Alleen van quads
. Dat landweggetjes, zandweggetjes zijn snap ik, en dat daar motoren mogen komen snap ik ook. Ik dacht alleen dat men het had over zandweggetjes in het bos, vandaar mijn verwarring. Ik zie hier namelijk nooit (cross)motoren in het bos.