JA: Dujardin wint wereldbekerkwalificatie Kür *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:09

Misschien moeten we gewoon eens met je mee Gast5428 en het ze zelf vragen. ;)

Anoniem

Re: JA: Dujardin wint wereldbekerkwalificatie Kür *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:11

Haha, misschien moeten we er een bokt-uitje van maken. :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:12

Dat zou wel leuk zijn. Ik ben voor. *D *\o/*

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:14

Anoniem schreef:
Def schreef:
Gast5428, ik word dan wel heel erg nieuwsgierig naar hun eigen verklaring voor het slofgebruik en of ze het met jou eens zijn over het verhaal ' te diep' hoe jij het noemt.
Niet aanvallend bedoelt, maar ik vind het wel interessant om te horen dat je dat soort dingen schijnbaar met ze bespreekt.

Slofgebruik om meer controle te krijgen, nageeflijkheid te verkrijgen enz.
Ik ben niet tegen een keer ronder in stellen maar door veelvuldig slofgebruik train je de verkeerde spieren waardoor je dus die valse knik in de derde halswervel krijgt. Zij vinden het geloof ik geen issue. Ze scoren er mee.

ehhhh ok.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:14

Anoniem schreef:
Haha, misschien moeten we er een bokt-uitje van maken. :D

Ik ga mee :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:15

Ik stem ook vóór :D
Ik ben niet tegen slof in professionele handen. Zelf gebruik ik het nooit. Maarja ik longeer wel met de dubbele longe en dat heeft een soortgelijke werking: keihard in de handen van iemand die er niet mee om kan gaan, maar een fijn hulpmiddel als je er mee om kunt gaan

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:22

Dorine92 schreef:
Anoniem schreef:
Ik denk dat ik meer ervaren ben dan jij @Air. :o

Maar dan nog snap ik niet waar je het lef vandaan haalt om te beweren dat een olympisch kampioene "verkeerd traint".
Hoe "ervaren" je dan ook (volgens jezelf) mag zijn.

Ach er is/was ook veel kritiek op Adelinde of Anky :D , dat vinden sommigen minder erg ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:29

Electra63 schreef:
Dorine92 schreef:

Maar dan nog snap ik niet waar je het lef vandaan haalt om te beweren dat een olympisch kampioene "verkeerd traint".
Hoe "ervaren" je dan ook (volgens jezelf) mag zijn.

Ach er is/was ook veel kritiek op Adelinde of Anky :D , dat vinden sommigen minder erg ;)

Nja om wie van de wereldtop het gaat maakt niet uit, maar je kunt toch niet beweren dat iemand die medailles rijdt op de olympische spelen, verkeerd traint?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:00

Als je het dan trouwens over de hoofd/halshouding hebt, zou ik eerder bij een paard als Damon Hill een opmerking plaatsen. Valegro blijft tenminste altijd, maar dan ook echt altijd, vóór de loodlijn

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:09

Dorine92 schreef:
Electra63 schreef:

Nja om wie van de wereldtop het gaat maakt niet uit, maar je kunt toch niet beweren dat iemand die medailles rijdt op de olympische spelen, verkeerd traint?

Voor mij niet, voor anderen wel. Ik heb toch zware kritieken op Anky en bijv. Adelinde gelezen hier op Bokt. Anky, 3 x goud OS :D.

Maar Gast5428 mag natuurlijk wel haar mening geven, ik heb namelijk weleens wat filmpjes van haar gezien en zij is geen penny, ze heeft er wel kijk op, al ben ik het niet altijd met haar eens. :D

Ik was zaterdag in de Rai. Ik had 2 x kippevel. 1 x bij de Franse ruiter Boblet en bij de prijsuitreiking. Toen vond ik Valegro een geweldige uitstraling hebben, waarschijnlijk door de adrenaline van de muziek en het klappend publiek dat hij net wat extra gaf.
Verder vond ik Madeleine een goede proef neerzetten. En Vingino van Tommie Visser vond ik een imposant paard. Ik was het eens met de jury-uitslag, alleen het verschil vond ik te groot tussen 1 en 2.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:24

Electra63 schreef:
Maar Gast5428 mag natuurlijk wel haar mening geven, ik heb namelijk weleens wat filmpjes van haar gezien en zij is geen penny, ze heeft er wel kijk op, al ben ik het niet altijd met haar eens. :D

Ik was zaterdag in de Rai.

Ik was het eens met de jury-uitslag, alleen het verschil vond ik te groot tussen 1 en 2.

Nee dat geloof ik wel dat ze geen penny is, maar alsnog kun je niet over iemand die alsnog 100x beter is en olympisch goud heeft, zeggen dat ze verkeerd traint. Daar blijft ik bij.

Ik was er zaterdag ook. Vond t gat ook erg groot lijken, maar de juryleden zullen echt wel weten wat ze doen. Valegro kan nou eenmaal alles heel goed, en dan kom je blijkbaar toch zo'n stuk hoger uit dan edward. Wij kijken voor naar t plaatje, en punten niet per vaststaand onderdeel. Dat kan veel verschil maken. Vergeet bijvoorbeeld niet dat Valegro onwijs goed kan stappen, en dat de stap dubbel telt. Dat soort dingen kunnen voor de toeschouwer toch een ander beeld geven dan wanneer ze meepunten met het protocol

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:28

Je hebt verschillende trainingsmethoden met allemaal het doel GP rijden. Ik denk niet dat de een goed is en de ander verkeerd. Misschien past de ene methode wel beter bij dat paard en de andere methode bij een ander paard.
Dus om te zeggen dat iemand verkeerd traint die zo aan de wereldtop rijdt, vind ik niet heel correct. Je (Gast5428) kunt het er niet mee eens zijn, maar dat wil niet zeggen dat het verkeerd is. het is gewoon anders en je vindt het niks. Dat mag dat is je mening. Waardoor er zoveel discussie op komt is dat jij zelf ws niet op OS Gp niveau rijdt en zegt dat iets verkeerd is.......krijg je veel mensen over je heen. Misschien andere woordkeus proberen zodat het meer overkomt alsof het je mening is dan iets stellig neerzetten alsof het dé waarheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:56

Orion, ik heb niets over een verkeerde training gezegt. Alleen constateer ik dat de nek niet het hoogste punt is bij Valegro en als je de reglementen van de FEI erbij pakt lees je dat de nek het hoogste punt hoort te zijn. Dus conclusie, Valegro voldoet niet aan de regels van het reglement en ik voeg er aan toe dat die valse knik een gevolg is van veelvuldig slofgebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:05

Maar waarom is het per definitie een valse knik als het paard niet helemaal de nek als hoogste punt heeft? Een paard kan je op allemaal verschilleden manieren instellen en dat is niet per definitie een valse knik :n

Dit versta ik onder een valse knik
Afbeelding

En dit niet
Terwijl hier ook niet de nek het hoogste punt is maar het paard hier wel draagt, de hand volgt en ontspannen is.
Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:26

Anoniem schreef:
Orion, ik heb niets over een verkeerde training gezegt

Anoniem schreef:
Maar juist die valse knik is ontstaan door verkeerde training. Slofgebruik geeft zo'n valse knik. En dat vind ik eigenlijk dat men dat hoort mee te nemen in de beoordeling.

Nee hoor niets over gezegd :n

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:07

Welk punt van de nek bedoelen jullie dan die het hoogst moet zijn? Want op de onderste foto zie ik toch een deel van de nek als hoogste punt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:08

Dat is de hals. De nek zit eigenlijk net achter de oren.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:09

Maar...dan moet het hoofd toch opgerichter? Of hoe bedoel je het? Ik wil het graag eens goed snappen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:11

Ja dat is dan in feite wat moet ja :) Daarom vind ik persoonlijk niet dat een paard een valse knik heeft als de nek niet helemaal het hoogste punt is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:14

friendly schreef:
Maar...dan moet het hoofd toch opgerichter? Of hoe bedoel je het? Ik wil het graag eens goed snappen :)

Om Ferro'tje er maar weer even bij te pakken:

Afbeelding

Nek is het hoogste punt, zoals het hoort (even door de kap heen kijken, die telt niet :))).

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:30

Ah die is inderdaad een stuk hoger zo. Dit is nu hoe het ècht hoort?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:25

Maar san87, is dat niet juist het punt, dat een hoop mensen juist niet door die kap heen kijken. Die in mijn ogen dus ook niet telt. Dit is een foto van een nog redelijk jeugdige Ferro, maar kijk eens naar de olympische spelen toen hij helemaal uitgezwaard en fiks bespierd was geworden. Dan zou je ook kunnen zeggen dat de nek niet het hoogste punt zou zijn. Hetzelfde bij Damon Hill. Zelfs ook bij Valegro waar ik een jeugdige foto van heb gezien met de nek als hoogste punt. Maar zodra die 'kap' er nog meer opkomt vertekent dat het beeld voor veel mensen denk ik.
Ik heb spaanse paarden gezien, en ook wel een fries, waarbij het midden van de kap opzij gekanteld was, dan zie je pas goed dat het allemaal alleen maar 'vlees' is wat boven de nek uitsteekt. En of je het nu moet wijten aan slofgebruik, daar geloof ik zelf niet in. kijk maar naar foto's van de spaanse rijschool, daar zie je hetzelfde gebeuren. Kan me niet voorstellen dat een plek waar ze zo klassiek scholen slofteugels gebruiken. Genoeg foto's van Lippizaners met een fikse kap en daarmee niet meer de nek als hoogste punt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:40

Precies Mousmous. Als je andere foto's van Ferro bekijkt of een filmpje zie je inderdaad precies dezelfde nek en hals als bij Valegro.

Overigens hartverwarmend hoe sportief wij Nederlanders opeens zijn. Niet alleen laten we Charlotte winnen in Amsterdam ondanks het op Bokt altijd vermelde zogenaamde "thuisvoordeel", hebben we de Britten voor een redelijke prijs een geweldig paard verkocht maar nu gaan we ze ook nog de allergrootste Boktexperts sturen om Charlotte te leren hoe ze thuis ook zonder slof controle kan krijgen. }:)

Want weg van huis is de controle al dik in orde. Mensen die donderdag net als ik de publieke training hebben bijgewoond in Amsterdam hebben met eigen ogen kunnen zien dat Charlotte Valegro ongelofelijk ontspannen rondreed op alleen een trensje, daar waar sommige andere ruiters (ik noem geen namen) hun paard met de kin 2 centimeter van de borst hielden in een stangwurggreep. Ik vond Charlotte en Edward trouwens echt een klasse apart ook in de training, wat een geweldige ruiters zijn dat toch allebei.

Hij krijgt wel veel snoepjes tijdens de training die Valegro dus misschien is hij daarom wat aan de mollige kant. ;) En veel energie met stressen raakt hij ook niet kwijt want de ergste stress die hij meemaakte tijdens zijn uitstapje in de RAI was dat hij niet van de plantjes in de bloembakken mocht snoepen. :D

Verder zegt Carl Hester altijd dat hij en Charlotte nooit een slof gebruiken bij hun training en in de periodes dat de paarden niet aan competities meedoen alleen op een trensje rijden, dus de opmerking hierboven dat ze er geen geheim van zouden maken dat ze met slof rijden is een verzinsel.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:46

Geweldig, die snoepjes. :)

ik ben jammer genoeg niet naar Amsterdam geweest, maar had er graag bij willen zijn, vooral bij zo'n training.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:58

Hermelientje schreef:
Overigens hartverwarmend hoe sportief wij Nederlanders opeens zijn. Niet alleen laten we Charlotte winnen in Amsterdam ondanks het op Bokt altijd vermelde zogenaamde "thuisvoordeel", hebben we de Britten voor een redelijke prijs een geweldig paard verkocht maar nu gaan we ze ook nog de allergrootste Boktexperts sturen om Charlotte te leren hoe ze thuis ook zonder slof controle kan krijgen.

:')

Ik heb zaterdag gewoon genoten van mooie dressuur. Van de eerste tot de laatste combi en ook van de Intermediaire rubriek. Heerlijk om naar ruiters te kijken die goed kunnen rijden. Want dat kunnen ze allemaal. Gevoelsmatig heb ik misschien wat meer met de ene combi dan de andere, maar dat is meer gebaseerd op smaak, dan dat ik ze niet goed vind.