PvdD vreest slager voor paarden van failliete zorgboederij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:32

Fleurrr_ schreef:
DDH stables onder leiding van Lonneke Borninkhof en Fleur Eijerkamp willen deze paarden een toekomst geven!!!!
Dit kan alleen als zo weinig mogelijk mensen ( individueel) gaan bieden!!!
Kijk snel op de Facebook van DDH Stables!!!

Nee Fleurrr, laat de mensen niet kijken!!!!!! Jullie lijken mij gewoon een handel- dressuurstal die nu probeert om op een wel heel goedkope (letterlijk EN figuurlijk) manier aan paarden te komen. Gun die dieren hun nieuwe eigenaars die zich via die veiling melden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:37

vuurneon schreef:
boerderij14 schreef:
het feit dat ze zegt dat je niet weet of het paard het goed krijgt moeten ze maar een spuitje..
zo word er toch ook niet met de mens omgegaan.
van ooh die krijgt het toch niet goed, die is niets waard hop spuitje ?

Je hebt denk ik zelf ook wel door dat het als een tang op een varken slaat. Of koop jij je mensen ook op een veiling :')
Een paard heeft geen besef van de dood, wel van lijden. Dus op het moment dat een paard met gebreken de handel in gaat, blijft er altijd een kans op malafide praktijken en wie is daar dan het dupe van? Juist. Het paard. En pijn, dat voelen ze wel. De paarden met al die gebreken mogen van mij direct door naar de slacht, om ellende te voorkomen. Slacht in het belang van het paard dus.

Mee eens, dat is ook wat ik eigenlijk bedoel. Er worden zoveel gerotzooid en gerommeld met de paarden.

Eagle74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:50

unamie schreef:
Het is sneu voor deze dieren maar de PvdD kan zich beter druk gaan maken om de Oostvaardersplassen (1700 sterfgevallen per jaar)
Ze zijn principieel tegen jagen dus gaan deze dieren in de winter de hongerdood tegenmoed
Het uithongeren is al weer begonnen dus elke dag worden er weer flink wat kadavers weggehaald in de OVP...
ELKE DAG!

Amen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:58

Fleurrr_ schreef:
DDH stables onder leiding van Lonneke Borninkhof en Fleur Eijerkamp willen deze paarden een toekomst geven!!!!

Klinkt als; 'wij willen zo min mogelijk geld uitgeven en dat kan alleen als de rest niet gaat bieden'
Oftewel, goedkoop kopen.

Wat maakt die stal nou beter dan bv bij een individu?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:02

Eigenaardig....laat ik nou toch al jaren denken dat er op een paardenforum paardenliefhebbers zaten?Alleen hun eigen paard waarschijnlijk... Nee, ik heb niets tegen slachten. Wel iets tegen opmerkingen dat paarden 100 procent gezond moeten zijn, en dat zijn deze schijnbaar niet? Vraag mij af of degene die voor een 100 procent gezond paard gaan,uberhaupt zelf een paard hebben? En dat lang genoeg hebben dat hij door ouderdom niet meer 100procent is....slachten maar.Want we gaan ons ook niet aanpassen,niet meer bruikbaar weg ermee.oh,wat zijn we gek op paarden.....

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:04

Er gaan dagelijks gezonde paarden naar de slager. Laten we daar ook tehuizen voor zoeken |o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:06

geerke schreef:
Eigenaardig....laat ik nou toch al jaren denken dat er op een paardenforum paardenliefhebbers zaten?Alleen hun eigen paard waarschijnlijk... Nee, ik heb niets tegen slachten. Wel iets tegen opmerkingen dat paarden 100 procent gezond moeten zijn, en dat zijn deze schijnbaar niet? Vraag mij af of degene die voor een 100 procent gezond paard gaan,uberhaupt zelf een paard hebben? En dat lang genoeg hebben dat hij door ouderdom niet meer 100procent is....slachten maar.Want we gaan ons ook niet aanpassen,niet meer bruikbaar weg ermee.oh,wat zijn we gek op paarden.....

Je hebt ook gewoonweg zieke paarden; paard met vreselijke mok, ziet er al afschuwelijk pijnlijk uit als je het ziet... Daarvan denk ik echt dat het voor het paard beter is om het dier te laten gaan. Ik vraag mij af of je een paard met voor een paard zeer vervelende kwalen echt helpt door het te 'redden'.

geerke

Re: PvdD vreest slager voor paarden van failliete zorgboederij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:08

Dat paard heeft cpl...mijn fries ook,dat hoeft er met goede verzorging en behandeling niet zo uit te zien....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:13

geerke schreef:
Dat paard heeft cpl...mijn fries ook,dat hoeft er met goede verzorging en behandeling niet zo uit te zien....

Maar dat is bij dit paard zo te zien niet gebeurt en vind ik het zo al behoorlijk gevorderd en het gaat niet over. Ze noemen het bij de veiling zelfs gewoon chronische mok.
"Initieel lijken de letsels op mok, maar in tegenstelling tot mok, verergeren de letsels steeds en eindigen in uitgesproken misvormingen van de benen. "

Dus dan denk ik; nee. Laat het dier gaan. Het is een veiling dus die kan niet even kijken bij de toekomstige eigenaar hoe het aanvoelt daar. Paard verkopen is altijd een gok, maar nu speelt gevoel niet mee voor de verkoper. Dus ben dan toch wat huiverig voor die paarden die wel echt chronische gebreken hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:18

Ze mankeren vermoedelijk allemaal wel iets,maar dat doen mijn paarden ook.Het gevaar schuilt in een Penny die een Zz paard voor een prikkie kan kopen en hem vervolgens nog meer naar gort rijdt. Ik bedoel die over at the knee vos.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:20

Precies. Dan ben ik misschien hard, maar dan liever een paard naar de slacht dan puur voor de centen de verkoop in. Door alle aandacht ben ik ook bang dat mensen graag een paard willen redden, zonder echt de kennis ervan te hebben :o

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:34

Idd er gaan helaas dagelijks vele jonge goeie dieren naar de slacht. En als je idd een paardje hebt wat iets krijgt vind ik het een ander verhaal. Maar als een paardje in dit soort omstandigheden op de veiling staat voor een prikkie met gebreken. Vind ik de slacht een betere optie.
En ja wat betreft die stal die ze allemaal op wil vangen. Geen idee of het een handelaar is maar tja dat is wel het risico van zoveel reclame ermee maken. Je trekt daar in mijn ogen ook heel veel verkeerde lui mee aan. Zeg niet dat ze dat zijn want ken ze niet. Maar allicht dat er veel.mensen een paardje willen die het eigenlijk niet kunnen betalen en nu voor een prikkie een beestje kunnen kopen.
maar vervolgens nergens anders geld voor hebben. Zou toch zonde zijn en zeer zielig voor de beestjes als dat gebeurd

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:20

ik stel voor dat de PVDD bij slagers gaat posten en alles opkoopt 'deze heeft een gebroken been...geeft niet ze heeft er nog drie'.
Laat die mensen alsjeblieft ophouden met bestaan

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:32

Getver, van al die reddingsacties word ik echt een beetje bang. Leuk als het paard 'gered' wordt maar ik weet gewoon zeker dat de kopers er na een jaar genoeg van hebben. Kosten vallen tegen, ze beseffen dat ze niet zoveel met het paard kunnen, het heeft kwaaltjes, etc.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:55

Fleurrr_ schreef:

En wat gaan ze doen met de paarden? Ook degene die eigenlijk te slecht zijn om met pensioen te gaan?

Citaat:
We zorgen ervoor dat de paarden met ervaring met gehandicapten op nieuwe zorgboederijen komen, de sportpaarden bieden wij als dressuurstal een toekomst in de sport en Kenzo mag bij ons oud worden!

Fijn dat de paarden met ervaring (degene die er al belabberd bij lopen) weer "lekker" op een zorgboerderij hun rondje mogen gaan lopen.

Kijk dat ze de goede opkopen, prima dat is hun goed recht.
Maar om de oude weer een "goed" plekje op een zorgboerderij te geven vind ik jammer.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:00

Las net een bericht van stichting paard in nood dat er hoogst waarschijnlijk geen paarden naar de slacht gaan, volgens zeggen heeft bva zijn voorwaarden aangepast door druk van de media.
Vraag ik me af hoe ze dat gaan controleren, wel is de stichting nu naar de paarden onderweg samen met de dierenbescherming als ik het goed gelezen heb op facebook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:03

BVA heeft de voorwaarden aangepast op druk van de media? Welke voorwaarden dan? Een voorwaarde was altijd al dat er gekeken wordt of de dieren wel bij de juiste persoon terecht komen.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:17

Dat vroeg ik mij dus ook af, controle waar het dier heen gaat lijkt mij haast onmogelijk?

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:18

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:20

Het lijkt mij vrij eenvoudig te controleren of de koper een handelaar of een slachter is. Maar daar houdt het wel aardig mee op, ja.

Maar dat houd je toch altijd? Het paard kan naar zo'n potentieel geschikte eigenaar gaan, als het paard daar weer weg moet, of het is toch iemand met een dubbele agenda, god knows waar hij dan terecht komt. Dat kan je BVA-Auctions niet kwalijk nemen, natuurlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:20

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:22

Werkt bij mij wel? Geblokt door hen? wat heb je uitgespookt dan hihi?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:23

Voor zover ik weet niks :)). Ik krijg deze melding:

Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
Terug naar startpagina

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:24

Goed nieuws: dankzij de tomeloze inzet van vele particuliere acties als ook deze grote actie van ons, SPIN, PvdD en Omroep Piep zijn de nationale media EN het veilingsbedrijf BVA wakker geschud! Ook de dierenbescherming heeft nu aangeboden te helpen indien nodig met onderdak zoeken. BVA heeft zijn veilingsvoorwaardes aangepast onder druk van deze acties waardoor het zo goed als zeker is dat er geen paarden geslacht worden!! Super bedankt iedereen voor het delen en het onder de aandacht brengen van deze dieronwaardige situatie!! Er zijn kamervragen gesteld dat is het begin. De aandacht mag nu echter niet verslappen omdat er elk moment weer ergens dieren als inventaris stukken geveild kunnen worden! Zendtijd op tv en radio om de vinger aan de nationale pols te houden is keihard noodzakelijk! We hebben nu al gezien wat er dankzij de media binnen 24 uur bereikt is! Blijf daarom evengoed lid worden van Omroep Piep, de enige omroep die de mens NiET los ziet van zijn natuur! Letterlijk. De natuur, het milieu en de dieren kunnen een stem krijgen via Piep. Piep heeft ons nodig als lid om die stem te laten spreken. Daarbij gaat ALLE lidmaatschapsgeld direct 100% naar de stemloze paarden in nood. Of deze nu bij TaraManda geholpen moeten worden of elders! Geen strijkstokken, geen salarissen, geen leasebakken maar 100% voor de paarden! Des te minder wij van jullie donaties hoeven te geven aan de schuldeisers van TaraManda, des te meer er over blijft voor rechtstreeks hulp aan de paarden! Wij zijn blij met de tot nu toe behaalde resultaten samen, maar laten we vooral niet vergeten dat dit geen unicum is en dat er nog een hele weg te gaan is alvorens er wettelijk iets verandert! Wij, Piep en de PvdD blijven jullie hulp nodig hebben TOTDAT DE WET DE DIEREN beschermd tegen openbare veilingen!

Tenslotte zouden we graag zien dat het paard Guus, dat zeer ernstige problemen heeft, opgevangen gaat worden bij holistisch dierenarts Willem de Leeuw. Hij is bereid er alles aan te doen om zijn benen gezond te krijgen! Willem woont op slechts een paar kilometer van de huidige plek van Guus, zodat een lange trailerrit hem bespaard kan blijven. Ik denk dat er geen betere plek dan bij een goede dierenarts voor hem gevonden kan worden. Duim svp dat dit gaat lukken en dat de curator Guus aan de dierenarts gunnen!

Tekst maar even gekopieerd :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:27

Ik ben nog steeds benieuwd welke veilingsvoorwaarden zijn aangepast :)). Daar reppen ze dan weer niet over.