Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
InekeN schreef:Dat pasje betalen vinden de meesten dus geen probleem.
Maar hoe zit het met de voetbalvelden? Worden die niet volledig door de gemeente (lees: ons) gesubsidieerd? En de sporthallen, zwembaden?!
Heb nog geen gemeentelijke binnenbak gezien betaald uit belastinggeld. Paardenmensen zijn vaak beleefd, makkelijke groep om een heffinkje te introduceren.
Prima: maar dan ook heffing voor straatvoetballers die op door ons betaalde stadspleintjes en panna parken aan het sporten zijn.
Ibonn schreef:Betalen voor gebruik vind ik logisch, is overal zo. ....
Refagreni schreef:Hier wordt door SBB regelmatig een loonwerker ingehuurd om de paden te slepen. Ook wanneer ze aan het zagen zijn geweest wordt alles weer netjes weggehaald een glad getrokken. Dat was in het verleden wel anders.
Lusitano schreef:In de Noord Hollandse duinen betaalt iedereen al jaren, wandelaars, fietsers en ruiters voor het onderhoud van het gebied.
Met mijn ruiterjaarkaart mag ik dan wel ook wandelen en fietsen.
Ik vind het een prima regeling! Zo blijft het voor iedereen bruikbaar en betaalbaar.
Lusitano schreef:In de Noord Hollandse duinen betaalt iedereen al jaren, wandelaars, fietsers en ruiters voor het onderhoud van het gebied.
Met mijn ruiterjaarkaart mag ik dan wel ook wandelen en fietsen.
Ik vind het een prima regeling! Zo blijft het voor iedereen bruikbaar en betaalbaar.
renee16 schreef:Dit is toch niet te realiseren ?
En dan op alle heide's /bossen/duinen/etc. controleurs in gaan zetten, of ruiters hun pas wel bij hebben?
geldt, deze pas alleen voor gebieden waar de ruiterpaden ook daadwerkelijk onderhouden worden?
Alleen eerlijke ruiters zullen zo een pas aanvragen, de rest (bekend of onbekend met de pas) hobbelt gewoon lekker gratis over de paden rond.
Het zijn bossen.. Tot nu toe met zeer weinig/geen onderhoud.. Daar kun je toch gene geld voor gaan vragen?!
SusanH schreef:Refagreni schreef:Hier wordt door SBB regelmatig een loonwerker ingehuurd om de paden te slepen. Ook wanneer ze aan het zagen zijn geweest wordt alles weer netjes weggehaald een glad getrokken. Dat was in het verleden wel anders.
Maar die loonwerker moet toch ook de andere paden slepen? Ik snap niet zo goed waarom een ruiter hier wel voor zou moeten betalen, en een wandelaar niet. Die uitleg mis ik in het hele verhaal. Of maakt SBB alleen gebruik van de ruiterpaden om voor en na het zagen het bos in en uit te gaan?