Programma Onopgeloste zaken duikt in zaak verdwenen pony's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:39

Was volgens mij 1.5 jaar geleden.
Dat bruine ding werd 2 en is weg gegaan toen het een half jaar oud was.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:40

Er wordt toch gelezen?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:40

Citaat:
Misschien willen de nieuwe eigenaren wel helemaal geen contact met de oude om gezeur te voorkomen.

en hebben ze dat verzocht aan die beste man en verteld hij daarom niks.

Dan kan hij dat ook gewoon zeggen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:41

Ik kan mij voorstellen dat hij terug houdend is met melden waar ze heen zijn, als ik een shetlander koop bij een handelaar hoef ik ook niet Alberto en een stel mensen erbij... Ik vind het netjes dat hij die beschermt, of zit jij te wachten op een oud eigenaar die zo is als je een shet voor je dochter heb gekocht?

Vanuit dat perspectief handelt hij weer wel netjes :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:41

ruitje schreef:
Omg, ducktape tot aan de knie :+

* vorige post slaat nu nergens op *

Tja is duidelijk een dwergje, waarschijnlijk ingetapet om zijn benen nog enigszins te ondersteunen.

Vraag me trouwens af of de dames gestopt zijn met dat "fokken" van ze, of zouden er dit jaar weer van die afspraken gemaakt zijn?

Heb alleen laatste stukje aflevering gezien en kon er werkelijk geen touw aan vastknopen....

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:42

Ook dat.. Zou me doodergeren en zou ze noet eens in de buurt van mn paard(en) willen hebben..

anneliesdj

Natuurlijk, maar die handelaar handelt ter goeder trouw, hij doet zijn best een goed tehuis te vinden maar voor 3 is dat niet gelukt.
Met de huidige paardenmarkt vind ik dat hij het helemaal niet gek gedaan heeft, dus in die zin heeft hij zich wel aan de afspraak gehouden.

nine1987

randalinpony schreef:
ruitje schreef:
Omg, ducktape tot aan de knie :+

* vorige post slaat nu nergens op *

Tja is duidelijk een dwergje, waarschijnlijk ingetapet om zijn benen nog enigszins te ondersteunen.

Vraag me trouwens af of de dames gestopt zijn met dat "fokken" van ze, of zouden er dit jaar weer van die afspraken gemaakt zijn?

Heb alleen laatste stukje aflevering gezien en kon er werkelijk geen touw aan vastknopen....

Das geen fokken meer te noemen..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:43

nine1987 schreef:
Er wordt toch gelezen?

Blijkbaar niet staat er toch duidelijk genoeg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:43

ruitje schreef:
Ik kan mij voorstellen dat hij terug houdend is met melden waar ze heen zijn, als ik een shetlander koop bij een handelaar hoef ik ook niet Alberto en een stel mensen erbij... Ik vind het netjes dat hij die beschermt, of zit jij te wachten op een oud eigenaar die zo is als je een shet voor je dochter heb gekocht?

Precies.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:44

Tuurlijk heeft die handelaar ook niet alles goed gedaan, maar om even advocaat van de duivel te spelen. Mevrouw had beter moeten weten IMO.

En het blijft zwaar irritant dat we maar 1 kant van het verhaal horen, want er is helemaal niks zeker over de afspraken die gemaakt zijn. Als die er al gemaakt zijn.

Ik vind het niet kunnen dat er maar 1 verhaal vertelt wordt en de andere kant volledig wordt zwart gemaakt. Maar goed, daar is meneer Stegeman nogal goed in..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:49

ruitje schreef:

Alberto komt echt niet zomaar op de stoep staan hoor. Die belt vooraf wel even en als je ze niet op de stoep wil krijg je ze ook niet over de vloer. Daarnaast zijn 6 van de shetten naar een andere handelaar gegaan en dus niet naar een particulier. En daar heeft hij vooraf ook contact mee gehad.
Daarnaast is Alberto niet direct erbij betrokken geweest. Ze zijn volgens mij was het een aantal weken van te voren daar geweest 1 van die vrouwen met een collega van Alberto om informatie te vragen toen heeft hij beloofd om de adressen door te geven. Dan had hij ook aan kunnen geven dat het een handelaar betreft.

ZEJA

Re: Programma Onopgeloste zaken duikt in zaak verdwenen pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:50

Denk echt niet dat hij vooraf belt of hij misschien langs kan komen.

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:50

ardo_iggy schreef:
Ik doelde meer op wat hebben de dames van het programma gekregen.
Het programma heeft ze nooit de rest van de pony's getoond en moet alles maar op het woord geloven.

Waar wil je nu heen snap je vraag niet, Ze hebben adressen van een aantal andere pony's, dus die kunnen ze op zoeken als ze daar behoefte aan hebben. Die adressen hebben ze van handelaar twee gekregen aan de keukentafel. Om eerlijk te zijn zo ik als ik een pony van die dames zou hebben ook niet zo blij worden als ze ff komen kijken of de pony wel naar hun zin staat.

De dames hebben mijn inziens een hoop sensatie veroorzaakt wat een handelaar weer eens niet in een een goed daglicht plaatst. Iedereen weet toch immers dat een handelaar zijn boterham verdient met handelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:52

Tigra_ schreef:
Alberto komt echt niet zomaar op de stoep staan hoor. Die belt vooraf wel even en als je ze niet op de stoep wil krijg je ze ook niet over de vloer. Daarnaast zijn 6 van de shetten naar een andere handelaar gegaan en dus niet naar een particulier. En daar heeft hij vooraf ook contact mee gehad.
Daarnaast is Alberto niet direct erbij betrokken geweest. Ze zijn volgens mij was het een aantal weken van te voren daar geweest 1 van die vrouwen met een collega van Alberto om informatie te vragen toen heeft hij beloofd om de adressen door te geven. Dan had hij ook aan kunnen geven dat het een handelaar betreft.

Nou ik denk het niet, alle uitzendingen die ik gezien heb, komt hij volledig onverwacht aangelopen met de camera.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:52

anneliesdj schreef:
Natuurlijk, maar die handelaar handelt ter goeder trouw, hij doet zijn best een goed tehuis te vinden maar voor 3 is dat niet gelukt.
Met de huidige paardenmarkt vind ik dat hij het helemaal niet gek gedaan heeft, dus in die zin heeft hij zich wel aan de afspraak gehouden.

Dus doordat de huidige paardenmarkt niet best is, heeft hij zich aan zijn afspraak gehouden? Nee daar ben ik het niet mee eens. Het is nog steeds de verantwoordelijkheid van de fokker die akkoord is gegaan met de afspraak. Dan had hij contact moeten opnemen met die vrouwen en de situatie voor moeten leggen, alleen snap ik dan alsnog niet dat hij de pony's überhaupt heeft aangenomen want shethengstjes zijn niks waard en überhaupt moeilijk te plaatsen.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:53

_Skinny schreef:
ardo_iggy schreef:
Ik doelde meer op wat hebben de dames van het programma gekregen.
Het programma heeft ze nooit de rest van de pony's getoond en moet alles maar op het woord geloven.

Waar wil je nu heen snap je vraag niet, Ze hebben adressen van een aantal andere pony's, dus die kunnen ze op zoeken als ze daar behoefte aan hebben. Die adressen hebben ze van handelaar twee gekregen aan de keukentafel. Om eerlijk te zijn zo ik als ik een pony van die dames zou hebben ook niet zo blij worden als ze ff komen kijken of de pony wel naar hun zin staat.

De dames hebben mijn inziens een hoop sensatie veroorzaakt wat een handelaar weer eens niet in een een goed daglicht plaatst. Iedereen weet toch immers dat een handelaar zijn boterham verdient met handelen.

ik doelde op de afloop van het programma waar Stegeman zelden wat oplost en er altijd een open eind is.

Ik persoonlijk zou er ook helemaal geen behoefte aan hebben deze dames op de stoep te krijgen maar dit was ook gewoon een flut einde van het programma.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:55

Brainless schreef:
Tigra_ schreef:

Nou ik denk het niet, alle uitzendingen die ik gezien heb, komt hij volledig onverwacht aangelopen met de camera.

Als het om een schuldige gaat ja, maar dat zou niet zo zijn bij deze nieuwe eigenaren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:55

Brainless schreef:
Tigra_ schreef:

Als jij op een bepaalde manier betrokken bent ja. Maar echt niet als je verder een buitenstaander bent in het geheel.
En dat ben je als nieuwe eigenaar natuurlijk. Je hebt geen betrokkenheid met de zaak verder.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 13-01-14 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:56

saskiakefie schreef:
anneliesdj schreef:

Dus doordat de huidige paardenmarkt niet best is, heeft hij zich aan zijn afspraak gehouden? Nee daar ben ik het niet mee eens. Het is nog steeds de verantwoordelijkheid van de fokker die akkoord is gegaan met de afspraak. Dan had hij contact moeten opnemen met die vrouwen en de situatie voor moeten leggen, alleen snap ik dan alsnog niet dat hij de pony's überhaupt heeft aangenomen want shethengstjes zijn niks waard en überhaupt moeilijk te plaatsen.

Joh.. We weten niet eens of er afspraken zijn gemaakt .. Ik betwijfel het, als die dames zo snel an de ponies af moeten.. En waarom zou een hamdelaar er geld op toe moeten leggen? Daar zou t namelijk op uitdraaien.. Want twaalf shetters (waarvandrie hemgstveulens) kom je amper tot niet kwijt.. Denk zelf dattie t in t begin heeft geprobeerd, maar dat t envoudog noet lukt om ze snel ergens goed te plaatsen.. Das een utopie om dat te denken..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:58

nine1987 schreef:
Joh.. We weten niet eens of er afspraken zijn gemaakt .. Ik betwijfel het, als die dames zo snel an de ponies af moeten.. En waarom zou een hamdelaar er geld op toe moeten leggen? Daar zou t namelijk op uitdraaien.. Want twaalf shetters (waarvandrie hemgstveulens) kom je amper tot niet kwijt.. Denk zelf dattie t in t begin heeft geprobeerd, maar dat t envoudog noet lukt om ze snel ergens goed te plaatsen.. Das een utopie om dat te denken..

Nogmaals, waarom neemt ie de pony's dan aan als die vrouwen gezegd hebben dat ze niet in de handel en bij de slacht terecht mochten komen?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:00

Oke, dan beschermt hij ook die andere handelaar, ook te prijzen, of zou Alberto daar niet ook heen gaan? Nee ik vind het netjes dat hij het niet doorschuift maar zelf de klappen opvangt.

Alberto staat inderdaad bekend om zijn nette manieren en dat hij altijd vraagt of je op tv wil komen enzo :') ... Het is net Ivo Niehe :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:00

saskiakefie schreef:
nine1987 schreef:

Nogmaals, waarom neemt ie de pony's dan aan als die vrouwen gezegd hebben dat ze niet in de handel en bij de slacht terecht mochten komen?

Nogmaals.. Zijn die afspraken er? En miss heeft ie t geprobeerd.. Weten wij veel.. En ja zowel jij en ik zijn nu aan t speculeren.. je weet t gewoonweg niet..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:02

ruitje schreef:
Alberto staat inderdaad bekend om zijn nette manieren en dat hij altijd vraagt of je op tv wil komen enzo :') ... Het is net Ivo Niehe :')

_/-\o_ _O-

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 01:03

ruitje schreef:
Oke, dan beschermt hij ook die andere handelaar, ook te prijzen, of zou Alberto daar niet ook heen gaan? Nee ik vind het netjes dat hij het niet doorschuift maar zelf de klappen opvangt.

Dan zien we dat beide anders. Ik denk dat hij gewoon niet durft toe te geven dat hij iets mooiers belooft heeft dan hij waargemaakt heeft.
Ik weet niet wat Alberto had gedaan als de andere handelaar niet gereageerd had of niet wilden meewerken.

Maar gezien die persoon er volledig buiten staat denk ik persoonlijk dat het dan onopgelost was gebleven en dus ook niet uitgezonden geweest.
Hij is niet altijd even netjes misschien maar 9 van de 10 x gaat het ook om personen die zelf ook niet even netjes met de medemens om gaat. En hij antwoorden wil en net even iets verder gaat dan de politie zou doen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 13-01-14 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt