Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cerera

Re: Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:16

Ik ben wel benieuwd welk soort landen Kir_Ples bedoeld eigenlijk, met "zulk soort landen" :D
Wat hindoeisme komt voornamelijk voor in Indonesië. Laten wij nederlanders nou lange tijd dat land hebben gekolonieseerd, oftewel, het was een Nederlandse kolonie; het hoorde bij Nederland. Er heeft een bloederige oorlog gewoed in dat land, waar oa mijn opa en overopa voor hebben gevochten. Zelfs veel oudere Indiërs die nooit in Nederland geweest zijn, voelen zich nog steeds met Nederland verbonden, velen zijn hierheen gekomen omdat ze daar niet meer veilig waren omdat ze de nederlanders steunden ipv de plaatselijke nationalisten. Ik zie dan ook geen enkele reden om verontwaardigd te zijn over het feit dat zij hier bij ons een tempel willen bouwen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:22

nou er word geopperd dat de paarden naar de slacht moeten, en dat vinden sommige mensen niet kunnen.
ik ben van mening dat dat probleem al veel eerder geconstateerd had kunnen worden en dat dit echt de schuld van de eigenaren is.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:29

Ja joh over een paar jaar is dit geen Nederland meer.. Helemaal gek wordt je ervan al die tempels moskee dingen.. Ja sorry hoor maar in het land waar ze geboren zijn kunnen ze dat toch ook doen. Nederland moet gewoon Nederland blijven....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:30

_nvds schreef:
Ja joh over een paar jaar is dit geen Nederland meer.. Helemaal gek wordt je ervan al die tempels moskee dingen.. Ja sorry hoor maar in het land waar ze geboren zijn kunnen ze dat toch ook doen. Nederland moet gewoon Nederland blijven....

Joh - leer je land eens kennen. Er zijn een hoop hindoes die in Nederland geboren zijn.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:33

Prrrr schreef:
_nvds schreef:

Joh - leer je land eens kennen. Er zijn een hoop hindoes die in Nederland geboren zijn.

Ik heb het toch in meervoud er over ;)
Ik ben nou gewoon iemand die dsar tegen is

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:34

_nvds schreef:
Prrrr schreef:

Zonder grondslag erop tegen zijn dat een ander zijn geloof kan beleven? Fraai. Daar maak ik me nou meer zorgen over dan een moskee of hindoetempel meer of minder...

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:36

Ja inderdaad dat is ook zo. Misschien wordt er over 10 jaar anders gepraat , vooral over dit onderwerp

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:39

denice schreef:
Ik woon ook in Denhaag en naast mijn huis staan er paarden. Gewoon in een stal, dag en nacht, ingebouwd tussen muren en geen daglicht. Met wat platen het dak. Heel veel overlast van vliegen, die beesten komen echt letterlijk amper buiten. Zulke stallen moeten ze imo heel snel opdoeken!

Verschrikkelijk.... wat hebben die dieren ook midden in de stad te zoeken, triest hoor ;(

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:42

_nvds schreef:

Nederland is een kennis-economie, als jij echt oer-Nederlands wilt zijn... dan zorg je dat je je algemene kennis eens oppoetst.

Bovendien je eigen taal echt goed kunnen beheersen in schrift is ook iets 'echt oer-Nederlands'.

Als je die zaken op de rit hebt praten we nog eens over een incidentele moskee goed?!
Overigens betreft het hier geen moskee.... maar dat wist je vast al ;-)

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:52

minikatje schreef:
nou er word geopperd dat de paarden naar de slacht moeten, en dat vinden sommige mensen niet kunnen.
ik ben van mening dat dat probleem al veel eerder geconstateerd had kunnen worden en dat dit echt de schuld van de eigenaren is.

Dat naar de slacht brengen, zal vast en zeker een sarcastisch antwoord van de ambtenaar geweest zijn. En dan nog, dat dat gezegd wordt, betekend natuurlijk niet dat dat ook gedaan wordt. :)

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:53

Prrrr schreef:
_nvds schreef:

Moskee een hebben ook niks met tempels te maken, en hindoes niks met moslims.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:54

_nvds schreef:
Prrrr schreef:

Waarom? Wat voor last heb jij van een tempel of een hindoe?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:00

Ik krijg gewoon koude rillingen van de simpelheid in dit topic....
De GEMEENTE heeft de grond verkocht.
Het is natuurlijk niet zo dat die gemene hindoes aan het plotten zijn hoe ze paarden en eigenaren dwars kunnen zitten in ons land.
Wat als het een kerk was geweest? Of een overdekt speelparadijs voor kinderen (of volwassenen for that matter :D )?

Het lijkt me geen plek voor paarden. Het was al langer bekend dat er iets zou gaan gebeuren met die grond en dat het gebied ontwikkeld zou worden.

Stemmingmakerij dit.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:00

kan iemand mij uitleggen wat er mis is met een cultureel centrum waar ook yogalessen,meditatie en koffieochtenden worden gehouden?

volgensmij is dat een goede vooruitgang in een samenleving waar men al snel langs elkaar heen leeft.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:01

_nvds schreef:

Ik gebruik je gewoon even als voorbeeld hoor... maar vind je dit echt?
Is het niet juist zo dat we trots zijn op onze ruimdenkendheid? -O-
En mag ik wel een zweedse blokhut bouwen om in te wonen?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:09

Gelukkig ben ik niet de enige hier die schrikt van de toon van sommige "maar ik ben geen racist" opmerkingen..

Net weer een aantal documentaires gezien over de tweede Wereldoorlog. En dan zouden de "ik ben geen racist, maar.." mensen ook moeten doen. Dan zie je waar het kortzichtig veroordelen van iemand om geloof, afkomst of huidkleur tot kan leiden. Schrikbarend dat zo kort na de oorlog de jeugd alweer verleid wordt tot racisme door mensen zoals Wilders.

On topic: Wat een domme huurders dat ze tot het laatste moment hebben gewacht, nu met dit soort reacties de media opzoeken, en hun paarden zo durven te houden..

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:15

Ik krijg ook de rillingen van sommige reacties, soms kan ik het bijna niet geloven dat mensen daar inderdaad zo over denken. Toch, ieder zijn eigen mening en dat hoor ook ik te respecteren.

Toch vraag ik mij dan af of men wel besef heeft van hoe het echt in elkaar zit. In dit topic alleen al zijn er vele mensen die totaal over het feit heen gelezen hebben dat de gemeente het stuk land heeft verkocht, en die niet weten dat Hindu's samen een geloofsovertuiging hebben en niet een "volk" zijn?

Ik vraag mij dan af he...ik zie mijzelf als atheïst. Vind ik het erg als er een kerk in mijn straat gezet wordt? Nee. Waarom zou ik dat bij een moskee wel vinden? Het is toch beide al niet meer de cultuur waarmee ik mij identificeer? Of een kerk nou "Hollandser" is dan een moskee.

Mensen zijn niet bang dat Nederland niet meer Nederlands is, want iedereen eet maar al te graag een patatje bij de McDonalds, haalt zijn meubels bij de IKEA en is dol op de Italiaanse keuken. Ik heb nog nooit iemand gehoord die zei: "He jakkes, wéér een Franse bakker." Maar zodra het om een Turkse bakker gaat, past het niet in het straatbeeld of verdwijnt de Nederlandse cultuur. Go figure.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:59

Ik ben gek op Turkse bakkers :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:17

Het zijn vaak een bepaald slag mensen die al die achterlijke leuzen roepen ;)
Althans, dat is mijn overtuiging. Zolang niemand overlast veroorzaakt, wie ben ik om er over te klagen? Jammer dat die stal weg moet, maar die had sowieso al jaren geleden opgedoekt moeten worden, die beesten staan dag en nacht tussen 4 muren met weinig lucht en licht en geen uitloop etc.

De wereld is van iedereen, dunkt mij. Enkel de personen die zich niet weten te gedragen, die mogen wat mij betreft niets.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:41

Haha ik ben ook dol op de Turkse bakkers! Heerlijk brood!

En Denice, de wereld is absoluut van iedereen. Mooi gezegd. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:05

denice schreef:
Ik woon ook in Denhaag en naast mijn huis staan er paarden. Gewoon in een stal, dag en nacht, ingebouwd tussen muren en geen daglicht. Met wat platen het dak. Heel veel overlast van vliegen, die beesten komen echt letterlijk amper buiten. Zulke stallen moeten ze imo heel snel opdoeken!

Daar zou je zelf ook wat tegen kunnen doen. Advies via dierenbescherming tav bv weidegang...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:08

russel schreef:
denice schreef:

Daar zou je zelf ook wat tegen kunnen doen. Advies via dierenbescherming tav bv weidegang...

Wat denk jij, dat ik mijn mond kan houden als ik deze eigenaren zie? Het is niet verboden dus ik kan niets beginnen, ook de dierenbescherming denkt daar zo over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:22

Als dat beestje nooit buiten komt, kan ik mij dat niet voorstellen...

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:25

Dierenbescherming doet naar mijn weten niks als het paard gewoon voer, water en een dak boven het hoofd heeft. Valt nog heel wat te verbeteren in hun protocol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:25

Wordt tijd voor echte regelgeving....