Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:30

Just_Sannee schreef:
Ziek is het inderdaad.
Maar sommige gevallen zijn wel degelijk ziek in het hoofd en kunnen behandeld worden.

Zo is er een documentaire op YouTube van een 7 jarig meisje die hele erge moordneigingen had op haar broertje en ouders. Heeft haar broertje al meerdere keer wat aangedaan (hoofd meerdere malen tegen plavuizen aan slaan enz.), dieren ging ze ook op over. Dieren die ze tegenkwam heeft ze langzaam gemarteld tot ze dood waren en vond hier plezier in.

Echter is het meisje daarna in zware behandeling gegaan en na een jaar behandeling was het weer een 'gewoon' meisje. Niets meer aan te merken, lief kind wat met iedereen speelde.
Nu heeft ze een goede baan en ziet haar toekomst er rooskleurig uit.

Het kan dus wel degelijk.

Dan maar hopen voor hem dat het ook zo met em afloopt :)

fourseasons

Re: Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:33

Jeetje... Ik heb hier bewust geen mening over omdat ik helemaal niet weet hoe dit allemaal werkt en al helemaal niet in het koppie van die jongen maar sommige reacties hier... Hoe kun je in godsnaam een mening over iets hebben of een conclusie trekken als je er niks van weet?

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:34

naomi_g1998 schreef:
Jeetje... Ik heb hier bewust geen mening over omdat ik helemaal niet weet hoe dit allemaal werkt en al helemaal niet in het koppie van die jongen maar sommige reacties hier... Hoe kun je in godsnaam een mening over iets hebben of een conclusie trekken als je er niks van weet?

Dan moet je geen topic openen op een forum ,
daar heb je eenmaal meningen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:38

BobbieLover schreef:
naomi_g1998 schreef:

Ja maar een beetje nadenken over je mening voordat je m plaatst zou je sieren. Ipv iets neerknallen op internet zonder er overna te denken.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:39

_/-\o_

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:40

BobbieLover schreef:
naomi_g1998 schreef:

Tuurlijk kan je wel een mening hebben, maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat deze jongen een rotjoch etc is. Ik snap dat er op een forum meningen zijn en die mag je ook uiten, maar bij dit onderwerp vind ik het toch een beetje raar als je zulke reacties gaat plaatsen. Het is vreselijk voor de pony en de eigenaars maar de jongen kan er eigenlijk niks aan doen. Om dan maar heel makkelijk te zeggen dat het een rotjoch is die geen leven verdient en dat soort dingen kan niet vind ik. Je weet niet eens hoe het in hun koppie werkt.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:41

dan zou ik ook maar niet meer op facebook kijken etc,
Want die reactie zijn 10x erger als dit hoor..

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:41

BobbieLover schreef:
Haha tis mijn mening dus maakt mij totaal niet uit wat je ervan vind :)
Normaal denk altijd met een gezond verstand.. maar zulke dingen bah verschrikkelijk.
Heb een tijdje geholpen bij een stichting waar sommige paarden ook mishandelt waren,
en dan echt .. je moest is weten
dan snap je misschien mijn boosheid wel.. natuurlijk moet niet zo een reactie neerzetten maar kijk toch iets anders tegen dit soort berichten aan ;)

Denk je dat ik nog nooit een mishandeld dier heb gezien? Denk je dat ik niet boos word als ik dat zie?
Het enige verschil tussen jou en mij is dat ik de moeite neem om verder te kijken dan die eerste emotie, en begrijp dat het gedrag van deze jongen voortkomt uit zijn ziektebeeld. Hij hoeft niet dood, hij heeft hulp nodig. Gelukkig krijgt hij dat waar hij nu zit.

Ik werk dagelijks met mensen met een psychiatrische stoornis, en veel daarvan hebben ook hele rare dingen gedaan. Ik maak dagelijks mee hoe die mensen uitgekotst worden door de maatschappij daardoor. Ondertussen moeten zij zelf ook dealen met datgene wat ze gedaan hebben toen ze in de war waren, en zich ook nog altijd en eeuwig verdedigen tegen mensen zoals jij, die hard schreeuwen maar geen flauw idee hebben waar ze het eigenlijk over hebben. En daar kan ík nou boos om worden!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:42

BobbieLover schreef:

En? Wat wil je ermee zeggen? :) dat maakt het oké om een verwensing te plaatsen hier?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:43

BobbieLover schreef:

Dus als er iemand in de sloot springt doe jij het ook.

Oo wacht dan moet jij net als die jongen ook maar een paard afmaken. Want Tsja zoals je zelf zegt die doet het ook dus dan doe ik het ook :)*

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:44

quera schreef:
BobbieLover schreef:

Dus als er iemand in de sloot springt doe jij het ook.

Oo wacht dan moet jij net als die jongen ook maar een paard afmaken. Want Tsja zoals je zelf zegt die doet het ook dus dan doe ik het ook :)*

Jaa meid inderdaad vergelijk me met dat joch ,
:') k bedoel er alleen mee te zeggen dat dit nog niet zo grof gezegt is,

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:45

Meid?
Misschien is het handig dat je dit topic gewoon verlaat en je je op Facebook gaat uiten over die jongen :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:45

pniekepnak schreef:
BobbieLover schreef:
Haha tis mijn mening dus maakt mij totaal niet uit wat je ervan vind :)
Normaal denk altijd met een gezond verstand.. maar zulke dingen bah verschrikkelijk.
Heb een tijdje geholpen bij een stichting waar sommige paarden ook mishandelt waren,
en dan echt .. je moest is weten
dan snap je misschien mijn boosheid wel.. natuurlijk moet niet zo een reactie neerzetten maar kijk toch iets anders tegen dit soort berichten aan ;)

Denk je dat ik nog nooit een mishandeld dier heb gezien? Denk je dat ik niet boos word als ik dat zie?
Het enige verschil tussen jou en mij is dat ik de moeite neem om verder te kijken dan die eerste emotie, en begrijp dat het gedrag van deze jongen voortkomt uit zijn ziektebeeld. Hij hoeft niet dood, hij heeft hulp nodig. Gelukkig krijgt hij dat waar hij nu zit.

Ik werk dagelijks met mensen met een psychiatrische stoornis, en veel daarvan hebben ook hele rare dingen gedaan. Ik maak dagelijks mee hoe die mensen uitgekotst worden door de maatschappij daardoor. Ondertussen moeten zij zelf ook dealen met datgene wat ze gedaan hebben toen ze in de war waren, en zich ook nog altijd en eeuwig verdedigen tegen mensen zoals jij, die hard schreeuwen maar geen flauw idee hebben waar ze het eigenlijk over hebben. En daar kan ík nou boos om worden!

Kzeg toch uiteindelijk ook van nadat iemand iets zei over een meisje die uiteindelijk beter werd,
ik dat voor hem ook hoop.. en dat mijn mening misschien net is te grof had duidelijk gemaakt?
klaar dan toch :)

quera schreef:
Meid?
Misschien is het handig dat je dit topic gewoon verlaat en je je op Facebook gaat uiten over die jongen :)

Uiteindelijk maak ik dat zelf ook wel even uit :)
maar ik heb mijn punt gemaakt.. en ook uitgelegt heb wat k uiteindelijk bedoel.
Dat ik iets meer moet denken over wat ik typ .. begrijp andere ook wel..
Hopen dat hij maar gauw beter word met hulp.. en dus ook schuld heeft van zijn daad..
Laatst bijgewerkt door LindyH op 04-01-14 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, Editknop gebruiken ajb

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:47

BobbieLover schreef:
Kzeg toch uiteindelijk ook van nadat iemand iets zei over een meisje die uiteindelijk beter werd,
ik dat voor hem ook hoop.. en dat mijn mening misschien net is te grof had duidelijk gemaakt?

Was het maar zo makkelijk.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:47

Dan nog heb je mij geen meid te noemen..
En ik zeg niet dat je dat moet dan. Ik zeg dat dat misschien handig zou zijn :)*

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:49

quera schreef:
En ik zeg niet dat je dat moet dan. Ik zeg dat dat misschien handig zou zijn :)*

Ik ga hier geeneens meer op in ;)

pniekepnak schreef:
BobbieLover schreef:

Was het maar zo makkelijk.

Je maakt er nu van alsof ik iets super erg heb gedaan?
Tjezus hea,
Laatst bijgewerkt door LindyH op 04-01-14 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, Editknop gebruiken ajb

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:49

BobbieLover schreef:
quera schreef:

Ik ga hier geeneens meer op in ;)

Verstandig. :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:51

BobbieLover schreef:

Wat haat ik dit soort reacties zeg. Als jij op een brug fietst en iemand springt er van af doe je dat dan ook? Als iemand een ei op zijn kop smeert doe je dat dan ook? Als iemand word gepest ga jij dan mee pesten? Als iemand zijn hond schopt ga je dan mee schoppen?

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:53

naomi_g1998 schreef:
BobbieLover schreef:

Wat haat ik dit soort reacties zeg. Als jij op een brug fietst en iemand springt er van af doe je dat dan ook? Als iemand een ei op zijn kop smeert doe je dat dan ook? Als iemand word gepest ga jij dan mee pesten? Als iemand zijn hond schopt ga je dan mee schoppen?

Prima, wat je ervan vind mijn punt is gemaakt en klaar .

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:53

BobbieLover schreef:
Tjezus hea,

Niet naar mij toe nee. Maar ik probeer je duidelijk te maken dat je niet vanuit je eigen onwetendheid maar van alles kan gaan brullen, en dan denken dat als je het daarna terugneemt of je woorden een beetje nuanceert, dat het dan allemaal weer goed is.

Je kwetst mensen door de dingen die je zegt. Deze jongen heeft hier zelf ook niet voor gekozen.
Als je mee wilt discussiëren, denk dan eerst na, vraag je af of je wel genoeg weet over het onderwerp, en vorm dán pas je eigen mening.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:55

pniekepnak schreef:
BobbieLover schreef:
Tjezus hea,

Niet naar mij toe nee. Maar ik probeer je duidelijk te maken dat je niet vanuit je eigen onwetendheid maar van alles kan gaan brullen, en dan denken dat als je het daarna terugneemt of je woorden een beetje probeert te nuanceren, dat het dan allemaal weer goed is.

Je kwetst mensen door de dingen die je zegt. Deze jongen heeft hier zelf ook niet voor gekozen.
Als je mee wilt discussiëren, denk dan eerst na, vraag je af of je wel genoeg weet over het onderwerp, en vorm dán pas je eigen mening.

Lijkt wel of je het voor hem opneemt.
Ik hoe mijzelf niet te verdedigen tegen een joch dat zoiets heeft gedaan?
Dat is niet goed? ookal (is hij ziek in zijn hoofd) een goed excuus zoiets bah..
je kan zoiets niet goed keuren kom op zeg.. :r
IK vind zoiets mijn mening.. staat het je niet aan? lees je er maar over heen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:56

Probeer je er misschien wat in te verdiepen. Zo snap je de gedachtegang beter en kan je ook beter mee discussiëren. Nu roep je maar wat dingen waar je in feite geen verstand van hebt. Dit klinkt dan erg dom. Terwijl je dat waarschijnlijk helemaal niet bent( ik ken je niet).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:58

Maar BL je kan er eigelijk geen mening over hebben omdat je discussie niet mee kan doen omdat je het onderwerp niet begrijpt.

Vandaar mijn berichtje dat het misschien handiger zou zijn. Je mening te uiten op Facebook of je er in te verdiepen.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:02

quera schreef:
Maar BL je kan er eigelijk geen mening over hebben omdat je discussie niet mee kan doen omdat je het onderwerp niet begrijpt.

Vandaar mijn berichtje dat het misschien handiger zou zijn. Je mening te uiten op Facebook of je er in te verdiepen.

Ik hoef me niet te verdiepen in zo'n ziek persoon,
Hoe je het went of keer het is niet goed? ookal krijgt hij hulp? ben blij als die beter is, en ook werkelijk besef krijgt van zijn daad..

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:03

BobbieLover schreef:
Lijkt wel of je het voor hem opneemt.
Ik hoe mijzelf niet te verdedigen tegen een joch dat zoiets heeft gedaan?
Dat is niet goed? ookal (is hij ziek in zijn hoofd) een goed excuus zoiets bah..
je kan zoiets niet goed keuren kom op zeg.. :r
IK vind zoiets mijn mening.. staat het je niet aan? lees je er maar over heen.

Klopt, dat doe ik ook. En voor alle andere mensen met een psychiatrische stoornis.
Ik keur zijn actie absoluut niet goed, maar zijn ziekte? Daar kan hij niets aan doen.

Jouw mening wordt gevormd uit onwetendheid en de onwil om verder te kijken dan je neus lang is. Prima hoor, maar probeer dan ook niet mee te praten met de mensen die wél weten waar het nou eigenlijk over gaat. Je kan wel blijven doordrammen dat 'het jouw mening is en dat jij die mag hebben', maar hij is gebaseerd op lucht. En zoals ik al eerder zei, je zet jezelf zelfs een beetje voor schut ermee, omdat hier nu echt al meerdere malen is uitgelegd dat deze jongen ziek is. En nee, dat is geen 'goed excuus'. Dat is de waarheid, en daar moet hij de rest van z'n leven mee leven.