Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Piera schreef:Ik wil heel graag een dolfijn, gelukkig heb ik een zwembadje in de achtertuin, daar past hij wel in!
Bovenstaande is waar ik altijd aan moet denken als ik paardeneigenaren uit de randstad hoor die hun dieren 24/7 op stal hebben staan.
Dat jij iets wil, betekent niet dat je het dier er een plezier mee doet. Schaf pas iets aan als je het in ieder geval in zijn basisbehoeften kan voorzien. Dat lijkt me toch wel het minste wat je als eigenaar kan doen (en nee, rijden valt niet onder de basisbehoeftes van een paard, een sociaal leven en buiten kunnen zijn wel)
joelleollie schreef:Giolli schreef:Dat zeg ik helemaal niet.
Tuurlijk vind ie het prima, zolang ie maar zijn vreten krijgt.
Zet jij de staldeur maar eens open en kijk maar eens wat hij zelf kiest.
Jou sluiten ze toch ook niet 22 uur per dag op in de wc omdat het anders te duur wordt of omdat het buiten anders zo vies word?
Je kunt me aanbieden wat je wilt, maar ik vind dat het niet goed te praten is. Mij maak je niet wijs dat een paard gelukkig kan zijn zo lang op stal.
Sorry, maar als ik jou reactie's terug kijk, moest ik geen paard nemen omdat ik er niet goed voor zorg omdat hij niet veel naar buiten komt nou sorry maar daarmee zeg je toch echt dat mijn paard ongelukkig is omdat hij niet veel naar buiten komt en een rotleven heeft
dus dan zijn er in mijn omgeving honderden paarden die harstikke zielig zijn.
Piera schreef:Ik wil heel graag een dolfijn, gelukkig heb ik een zwembadje in de achtertuin, daar past hij wel in!
Bovenstaande is waar ik altijd aan moet denken als ik paardeneigenaren uit de randstad hoor die hun dieren 24/7 op stal hebben staan.
Dat jij iets wil, betekent niet dat je het dier er een plezier mee doet. Schaf pas iets aan als je het in ieder geval in zijn basisbehoeften kan voorzien. Dat lijkt me toch wel het minste wat je als eigenaar kan doen (en nee, rijden valt niet onder de basisbehoeftes van een paard, een sociaal leven en buiten kunnen zijn wel)
joelleollie schreef:Piera schreef:Ik wil heel graag een dolfijn, gelukkig heb ik een zwembadje in de achtertuin, daar past hij wel in!
Dat jij iets wil, betekent niet dat je het dier er een plezier mee doet. Schaf pas iets aan als je het in ieder geval in zijn basisbehoeften kan voorzien. Dat lijkt me toch wel het minste wat je als eigenaar kan doen (en nee, rijden valt niet onder de basisbehoeftes van een paard, een sociaal leven en buiten kunnen zijn wel)![]()
ga jij dat de 1000000 paarden eigenaren dat vertellen.
Sorry maar je overdrijft wel een beetje, nu sta ik zeker bekend om de paardenbeul hier? nou mijn paard heeft gewoon zijn basisbehoefte hoor komt er meer dan 2 x per dag uit en speelt dan met vriendjes.
joelleollie schreef:Piera schreef:Ik wil heel graag een dolfijn, gelukkig heb ik een zwembadje in de achtertuin, daar past hij wel in!
Dat jij iets wil, betekent niet dat je het dier er een plezier mee doet. Schaf pas iets aan als je het in ieder geval in zijn basisbehoeften kan voorzien. Dat lijkt me toch wel het minste wat je als eigenaar kan doen (en nee, rijden valt niet onder de basisbehoeftes van een paard, een sociaal leven en buiten kunnen zijn wel)![]()
Sorry maar je overdrijft wel een beetje, nu sta ik zeker bekend om de paardenbeul hier? nou mijn paard heeft gewoon zijn basisbehoefte hoor komt er meer dan 2 x per dag uit en speelt dan met vriendjes.
het is onterecht dat jullie hier mensen neerzetten als paardenbeulen als hun paarden niet 24/7 buitenkomen.
het is onterecht dat jullie hier mensen neerzetten als paardenbeulen als hun paarden niet 24/7 buitenkomen.
joelleollie schreef:Nee, ik ga even 2 uur rijden naar een stal waar me paard 24/7 naar buiten kan![]()
sorry mijn paard is gewoon gelukkig hoor en krijgt de basis behoeftes die hij nodig heeft.
daar heb ik echt jullie tips niet bij nodig om dat te zien hoor
Giolli schreef:joelleollie schreef:Nee, ik ga even 2 uur rijden naar een stal waar me paard 24/7 naar buiten kan![]()
sorry mijn paard is gewoon gelukkig hoor en krijgt de basis behoeftes die hij nodig heeft.
Aan je reacties te lezen heb je inderdaad aan tips niet genoeg. Meer een hele PowerPoint presentatie.
Lees je reactie nou nog eens terug.. het sijpelt gewoon van egoïsme.
"Nee ik ga even 2 uur rijden naar mijn paard"
JIJ wilt een paard, aan jou de keus.
Schijnbaar weet je helemaal niet wat de basisbehoeftes zijn, anders was het wel anders geweest.
Jij wilt niet 2 uur rijden, maar jouw paard wilt misschien niet 22 uur op stal staan. Maar dat moet ie ook.
joelleollie schreef:Tigra_ schreef:Dat moet je zelf weten maar waarom trek je dan gelijk die vergelijking. Er zijn geen stallen die 24/7 weidegang aanbieden of ze zitten vol zeg je. Net of daar niets tussen in zit.
Dat is waar ik me het meest aan erger dat mensen altijd maar denken dat er niets anders is dan 2 uur buiten of 24 uur buiten.
wij hebben hier echt wel gekeken of er stallen zijn waar meer weidegang is, ik wil ook het beste voor me paard.
dus erger jij je er dan maar aan.
en inderdaad wat Sette zegt, ik ben BLIJ dat ik dat in de randstad heb kunnen vinden.
want hier is het niet net zoals in Groningen/friesland. (ruimte/plek)
Giolli schreef:joelleollie schreef:Nee, ik ga even 2 uur rijden naar een stal waar me paard 24/7 naar buiten kan![]()
Aan je reacties te lezen heb je inderdaad aan tips niet genoeg. Meer een hele PowerPoint presentatie.
Lees je reactie nou nog eens terug.. het sijpelt gewoon van egoïsme.
"Nee ik ga even 2 uur rijden naar mijn paard"
JIJ wilt een paard, aan jou de keus.
Schijnbaar weet je helemaal niet wat de basisbehoeftes zijn, anders was het wel anders geweest.
Jij wilt niet 2 uur rijden, maar jouw paard wilt misschien niet 22 uur op stal staan. Maar dat moet ie ook.
Annabel schreef:wat een overdreven reactie.. ik vind het heel wat dat je deze bokker en haar moeder egoïstisch noemt. wat maakt jou zo dat je er tegen bent?
Giolli schreef:Maar die heb je schijnbaar niet, maar waarom kies je dan toch voor 22 uur op stal?
Is er iemand die jou verplicht een paard te hebben?