Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
betadine schreef:Waarom doet dit niet terzake ? Jij beweert hier dat een cap nefast kan zijn bij een val ? is dat om goed te praten dat je zelf geen cap draagt of om andere bokkers aan te zetten er geen te dragen omdat het nefast zou zijn ? Vind dat als je zoiets beweert je toch je mening wat kan onderbouwen, want in dat geval wil ik ook zonder cap rijden. Rijd al 18 jaar met cap ook al lijkt dit amateuristisch bij een gevorderde ruiter, maar nu heb ik die dus zo lang voor niets gedragen...
__Astrid schreef:betadine schreef:Waarom doet dit niet terzake ? Jij beweert hier dat een cap nefast kan zijn bij een val ? is dat om goed te praten dat je zelf geen cap draagt of om andere bokkers aan te zetten er geen te dragen omdat het nefast zou zijn ? Vind dat als je zoiets beweert je toch je mening wat kan onderbouwen, want in dat geval wil ik ook zonder cap rijden. Rijd al 18 jaar met cap ook al lijkt dit amateuristisch bij een gevorderde ruiter, maar nu heb ik die dus zo lang voor niets gedragen...
Nee ik heb er ooit ook wel eens over gehoord dat als je de pech hebt dat je net onder een bepaalde hoek valt en met de juiste snelheid etc, de cap ervoor kan zorgen dat het letsel groter is/ontstaat door de cap die je ophebt. Denk aan soort geval dat je net in een hoek valt die de achterkant van je cap keihard tegen de achterkant van je hoofd duwt waardoor je atlas gebroken is. Terwijl als je zonder cap gevallen zou zijn, die er niet tegen zou gevallen/geduwd zijn. Wat niet wil zeggen dat er geen ander letsel zou zijn door het niet ophebben van je cap he... Je kan dan alsnog een schedelbreuk oplopen oid. Maar het kan dus dat een cap schade aanricht tijdens een val die er anders niet zou zijn. Maar die gevallen zijn heel zeldzaam.
Kim90 schreef:god o god, gaan we nu lekker allemaal lopen discussiëren over cap gebruik? dit doen jullie onder het artikel van een verongelukt iemand, besef je dat? die ouders hebben daar hun kind niet mee terug.
Open er lekker een topic voor..
Ceriadwen schreef:Het moet me even van het hart dat ik vind dat er echt respectloos gereageerd wordt hier.
De man is pas overleden voor de buitenwereld als de familie dit bekend heeft gemaakt met een familiebericht. Tot die tijd is hij voor hun nog in leven of dat nou medisch wel of niet kloppend is.
En zolang de beste man voor hun nog in leven is, moet hij dat zeker ook voor ons zijn.
Ceriadwen schreef:Het moet me even van het hart dat ik vind dat er echt respectloos gereageerd wordt hier.
De man is pas overleden voor de buitenwereld als de familie dit bekend heeft gemaakt met een familiebericht. Tot die tijd is hij voor hun nog in leven of dat nou medisch wel of niet kloppend is.
En zolang de beste man voor hun nog in leven is, moet hij dat zeker ook voor ons zijn.