‘Wij willen onze pony terug’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:51

Lara, het valt me op dat je in meerdere topics steeds reacties geeft die kant noch wal raken.

Een beetje beter lezen en mensen niet belachelijk maken zou je sieren, je doet zelf waar je anderen van beschuldigd :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-11-13 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:51

Mag je gerust vinden! Maar nogmaals, meningen verschillen, het is wenselijk dat je dan ook 'ik vind' gebruikt in je zinnen. :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:53

pmarena schreef:
Die schapen die alles maar voor zoete koek slikken en een dergelijk raar verhaal niet durven te betwijfelen bedoel je? :P

Mag ik vragen waarom je het een raar verhaal vind? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:55

Lara: Volgens mij doe ik dat juist expres al heel veel, ik let er in ieder geval wel vaak op :j

Ga jij dan wat beter lezen en mensen geen woorden in de mond leggen die ze niet uitspreken?
Zou het een stuk leuker van worden :)

Naomi: klik even op "geplaatst" hier rechts boven mijn reactie, ik heb het al een paar keer gezegd :)
(niet omdat ik je geen antwoord wil geven maar omdat het anders zo suf staat als ik steeds hetzelfde blijf zeggen en herhalen :P )

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:57

pmarena schreef:
Het verhaal is ongeloofwaardig.

De situatie kan prima zo zijn dat het dier gejat is.

Het was vooral deze die me opviel. Daar had nou zo mooi een 'ik vind' bij gepast. Had je reactie direct wat neutraler gemaakt. :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:03

pmarena schreef:
Naomi: klik even op "geplaatst" hier rechts boven mijn reactie

Hé grappig, wist niet dat dat kon. :')

Ik ben het alleen wel eens met lara haar reactie over dat mensen wel anders piepen als dit hun zelf over komt en dan niemand het gelooft. De sleepsporen kunnen zijn omdat de pony zich heeft verzet (even ervan uitgaand dat het van die sporen zijn als een paard in een modderige wei heeft gerend en ineens stopt). De haag kan een boog hebben, zoals een foto eerder in dit topic geplaatst. Ik heb ook wel eens heggetjes gezien die een stukje 'miste' zeg maar dus dat er al een soort gat zat. De honden kunnen iets hebben gekregen, dat gebeurt de laatste tijd wel vaker. En misschien zijn het alle zeven wel geen waakhonden. Mijn hond blaft ook niet wanneer die iets hoort. En als die blaft slaap ik er gewoon doorheen, dus het kan ook nog dat een van de honden wel heeft geblaft maar dat niemand dat heeft gehoord.

Het kan natuurlijk ook een nep verhaal zijn van mensen die een beetje aandacht willen, maar stel je voor dat dit echt zo is, dan lijkt het mij niet leuk om als kind dit soort reacties te lezen. Misschien heeft de moeder het allemaal verkeerd uitgelegd óf heeft nieuwsblad dit anders neergezet. Vaak verdraait het nieuws, kranten of iets dergelijks het hele verhaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:12

Lara_Silver schreef:
pmarena schreef:
Het verhaal is ongeloofwaardig.

De situatie kan prima zo zijn dat het dier gejat is.

Het was vooral deze die me opviel. Daar had nou zo mooi een 'ik vind' bij gepast. Had je reactie direct wat neutraler gemaakt. :)

O, mja had gekund. In dit geval vind ik dat niet nodig want het verhaal IS ook ongeloofwaardig met die rare kinderlijke conclusies die getrokken worden :P Of ik het wel of niet ongeloofwaardig vind maakt het niet anders dan het al is :P

En ik zet er expres nog bij dat het prima waar kan zijn.
Lijkt me dus totaal niet nodig om hier over te vallen :)

Maargoed, ik ben benieuwd of iemand al een update heeft gehoord over dit verhaal want de kans is natuurlijk groot dat er inmiddels wel wat te melden zal zijn :)

bliver

Re: ‘Wij willen onze pony terug’

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:06

pmarena helaas voor jou heeft lara hier gewoon gelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:47

Ach, iedereen mag zijn eigen mening hebben :P
Laten we fijn weer on-topic gaan :)

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:54

Ik vind eigenlijk alle mogelijke verklaringen die hier gegeven worden over sleepsporen, de haag en de rest nog veel ongeloofwaardiger dan het verhaal zelf. :+

Vooral die haag met die boog vind ik prachtig gevonden :D Eigenaar van de pony zegt in het artikel dat ze vermoed dat de pony onder de heg door gesleept is, omdat er een gat in de heg zat. Als dat gat zo'n poort zou zijn, was het haar vast al opgevallen dat die er zat, vóórdat de pony weg was.
En serieus, zien jullie iemand een pony achter zich aanslepen, die zijn hoeven in de grond heeft gezet, en zo sleepsporen veroorzaakt? Daar krijg je geen beweging in, in een shet is daar al te zwaar voor (tenzij ze zijn halster aan de trekhaak hebben gebonden, dan zou het kunnen :j ), laat staan een grote A/kleine B zoals hier genoemd wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:06

Ach, het zal bèst wel kunnen allemaal hoor zoals ze het uitgedacht hebben, maar ik denk dat er maar heel weinig mensen van boven de 12 zijn die niet minstens een paar vraagtekens zetten bij de conclusies die in dat stukje tekst getrokken worden :P

Neemt niet weg dat het heel sneu is voor de kinders dat hun pony weg is :(:)

Ben wel benieuwd of we nog een vervolg te horen krijgen op dit verhaal, staat er zachtjes aan niks op hun Facebook ofzo? Zou fijn zijn als de pony weer terecht zou zijn :)

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:32

Zo wat een discussies hier ( als ik het zo mag noemen? ;) )
Wat ik me nu afvraag, ( na 6 pagina's te hebben gelezen of het wel of niet geloofwaardig is..) is er al meer op het nieuws geweest over de pony?
Is de pony al terug of hebben de ouders nog een reactie gegeven?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:00

Cerera schreef:
Vooral die haag met die boog vind ik prachtig gevonden :D Eigenaar van de pony zegt in het artikel dat ze vermoed dat de pony onder de heg door gesleept is, omdat er een gat in de heg zat. Als dat gat zo'n poort zou zijn, was het haar vast al opgevallen dat die er zat, vóórdat de pony weg was.

Waar staat dat ze het gat nu pas voor het eerst zag dan? Hoe wil je een pony anders door een gat heen krijgen? In mijn ogen is dit de enige manier waarop het technisch zou kunnen. Over het gat in de heg staat alleen maar:

Het is ook duidelijk te zien dat de daders onze pony onder de haag van de buren hebben gesleept om zo mee te nemen.

Volgens mij staat er niet dat haar dat gat nu voor het eerst opgevallen was.

Maar goed, we kunnen hier uren over door speculeren. Het is gewoon een verhaal waar je vraagtekens bij krijgt en dan ga je speculeren...

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:19

Nou ja, ook in jou dikgedrukte geval, is dus duidelijk dat het niet om een haagpoort gaat. Dan had er wel gestaan "door de poort" en niet "onder de haag van de buren".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:45

Lara_Silver schreef:
Mag je gerust vinden! Maar nogmaals, meningen verschillen, het is wenselijk dat je dan ook 'ik vind' gebruikt in je zinnen. :)

De pot verwijt de ketel :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:07

Ik geloof niet dat die opmerking naar jou bedoeld was, ik begrijp jou noodzaak om die opmerking persé te moeten quoten dan ook niet. Bijzonder. :)

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:40

Als die Face Book pagina van die knul nog on line is, dan vragen jullie toch daar eens naar een update. Lijkt me zo de handigste weg, vraag ze zelf.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:45

Cerera schreef:
Nou ja, ook in jou dikgedrukte geval, is dus duidelijk dat het niet om een haagpoort gaat. Dan had er wel gestaan "door de poort" en niet "onder de haag van de buren".

Ben wel benieuwd wat jouw verklaring zou zijn voor het "onder de heg doorslepen" ?
Volgens jou staat het er duidelijk dat het geen haagpoort is, maar ik kan dat er niet uit opmaken. Er is weinig uit het bericht op te maken, dus er zijn heel veel verklaringen mogelijk. Ben daarom benieuwd wat de jouwe is (niet aanvallend bedoeld ;) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:10

Lara_Silver schreef:
Ik geloof niet dat die opmerking naar jou bedoeld was, ik begrijp jou noodzaak om die opmerking persé te moeten quoten dan ook niet. Bijzonder. :)

Jij begrijpt dat heel goed. Als dat niet zo is moet je je eigen reacties maar eens teruglezen, die zijn namelijk ook niet allemaal zo netjes. Ik begrijp overigens ook niet waarom je er zo'n werk van maakt om dit topic bij te houden als je je er toch alleen maar aan ergert.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:12

Als ik me ergens aan erger, zeker iets oppervlakkigs als internet log ik uit of reageer ik gewoon niet meer. Het lijkt me eerder dat jij je ergert, gezien het feit dat je toch nog even moet natrappen in een discussie tussen andere bokkers die zich allang weer gekalmeerd heeft. ;)

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:39

Wat een raar/naar verhaal zeg! Of het nou waar is of niet, het is niet leuk! :n
En bijna alles kan met zo'n onduidelijk verhaal.
Hoop dat pony ongedeerd is en snel terug is bij de kinders!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:36

Krijgen we een update??