Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:25

anneliesdj schreef:
En daarbij moet het tegenwoordig zo perfekt mogelijk zijn, een paard moet bergje op zo erg dat hij in stand voor al 10cm hoger is, een 3 jarige moet een M proef lopen en hier wordt een 2,5 jarige hengst ook vergeleken met zijn GP vader.
Dusja, ik denk dat er ook wel een probleem gemaakt wordt van een overbouwde 2,5 jarige. Daarbij is het hele paard moeilijker te beoordelen als hij overbouwd staat (want is die rug dan ook hol, of te lang en die bespiering?) dus het is gewoon geen goede reclame.
Maar niet alleen overbouwde 3 jarigen hoor, ook bij oudere hengsten en paarden in het algemeen (handelsstallen) wordt er heel wat afgetruucd om foutjes te verbergen, soms zelfs grove fouten.

Ben het verder eens met Terpentijn.

Het is toch ook wel heel zonde dat er zo getruct wordt... Zo kun je toch nooit een realistisch beeld van een hengst vormen vanaf foto's. Nu ben ik sowieso van mening dat je een hengst ook in het echt moet bekijken, maar ik kan genoeg mensen bedenken die dat niet hebben gedaan (of gaan doen) en zo dus best de boot in kunnen gaan omdat er verdoezeld wordt.

Misschien ben ik te nuchter, maar ik maak zelf geen probleem van een overbouwde 2,5 jarige. Nu fok ik niet, maar als ik zou fokken zou ik sowieso niet gaan fokken met een hengst van die leeftijd. Eerst maar eens kijken hoe het dier eruit ziet wanneer het uitgegroeid en uitgezwaard is :). Maar, dat is weer een andere discussie en mijn persoonlijke visie.

anneliesdj

Re: Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:31

Daarom ga ik een hengst ook altijd irl bekijken, foto's zeggen heel weinig.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:53

Ik snap echt niet dat mensen serieus beweren dat Totilas een slappe achterhand heeft :')
In vergelijking met zijn voorbeengebruik ja is zijn achterhand minder opvallend, maar een paard die zo goed gaat zitten in zowel piaffe als pirouettes heeft echt geen 'slechte achterhand'.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:53

DezeNaam schreef:
Ik vind het ten eerste erg raar dat een paard wat stil valt voor de piaffe ( 1:07 ) en in galop gaat tijdens de middendraf eerste wordt, maar dat ter zijde.
Zijn middendraf, ja hij heeft voorbenen waar hij zich K.O mee mept, maar vanuit zijn achterhand komt er niet echt veel actie.
De pirouettes in galop, daar komt hij bijna niet met zijn achterhand van de grond af, sorry hoor.

hahahhahah het is duidelijk dat je nog veel te leren hebt... geeft ook niks hoor als je pas 14 bent :(:) maar een wijze les, leer en trek niet meteen je eigen hoogleraar conclusies..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:57

Ze heeft over dat terug naar stap en het aanspringen in het uitstrekken wel degelijk gelijk. Jammer dat er tegen iemand van 14 zo neerbuigend gedaan moet worden essiesilly.

Ik vind persoonlijk dat in de hogere dressuur te snel voor onderdelen toch een 8 wordt gegeven, terwijl het echt een fout is en dat in de basisdressuur een 4 wordt gegeven in de klasse L1 voor een middendraf, die net niet geweldig is.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:59

het gaat over het hele keuvel dat ze vind dat hij een slechte achterhand heeft, en dat dus ook van de daken roept.. als je dat wil roepen prima maar bestudeer eerst even de paarden over wie je het zegt ;)
ze kan er ook van leren doordat er nu al heel veel mensen gezegd hebben dat hij dus geen slechte achterhand KAN hebben gezien hij dan nooit!! deze oefeningen of überhaupt dit niveau aan kan

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:02

Ik geef alleen aan, dat ik vind, dat ze in bepaalde zaken gelijk heeft en dat ik jouw opmerking neerbuigend vind.
Iemand afrekenen op leeftijd vind ik niet netjes. In ieder geval niet op de manier hoe jij het doet. En wie zegt haar, dat mensen die ouder zijn wel gelijk hebben?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:07

dat hij stil valt heeft toch niks te maken dat hij een slechte achterhand heeft :? :?
dat kan je niet netjes vinden maar als je "als broekie" wilt beweren dat een paard wat alle records gebroken heeft wat er te breken valt een slechte achterhand heeft zonder je daar in verdiept te hebben en je geen advies/beweringen van anderen aanneemt vind ik dat toch behoorlijk aso. tsja en dan maak ik zulke opmerkingen idd.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:24

Er staat nergens, dat ze dit niet aan wil nemen.
Misschien laat ze zich overtuigen als mensen haar het ook daadwerkelijk uitleggen en argumenten geven.
De enige die ik aso vind reageren is degene die haar niet serieus neemt en neerbuigend doet en dat ben jij naar mijn mening.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:30

Tendance schreef:
Er staat nergens, dat ze dit niet aan wil nemen.
Misschien laat ze zich overtuigen als mensen haar het ook daadwerkelijk uitleggen en argumenten geven.
De enige die ik aso vind reageren is degene die haar niet serieus neemt en neerbuigend doet en dat ben jij naar mijn mening.

Het gaat hier wel om de onschendbare, 'levende' legende Totilas, dat begrijp je hopelijk wel :')
Dus eh, commentaar op Totilas? Kruip jij maar weer terug onder die steen waar je vandaan kwam....

Grapje natuurlijk.

Ik ben het met je eens, iemand de grond instampen op basis van leeftijd, wat kinderachtig!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:48

dit gaat er helemaal niet om of het nou de "levende legende" totilas is of een ander paard wat het uitzonderlijk goed doet in de GP.. het gaat er om dat er aannames gedaan worden die gewoonweg niet waar zijn.

maar verder.. ja kinderachtig he :D

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:00

smiley91 schreef:
Dan vind ik deze toch stukken beter, correcter, beter bewegen en meer een vaderdier:
[ Video ]

Ik ben het met je eens, fijn dier .

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:02

@ essiesilly: Fijn dat je je realiseert dat je vrij kinderachtig bezig bent. Beetje krom om dan iemand van veertien af te branden, vind je niet?

Verder refereer ik alleen maar even naar de Totilas-soap en eronder verduidelijk ik ook nog eens dat het om een grapje gaat. Een grapje, als je begrijpt wat ik bedoel. Dressuur blijft een jurysport met ontelbare meningen en als iemand wat vindt, dan mag hij of zij dat vinden zonder daarbij afgebrand te worden en al helemaal niet op leeftijd. Als ik zou beweren dat Totilas toch misschien beter een carrière als springpaard kan gaan najagen, dan is dat mijn mening en die heeft iedereen te respecteren, ondanks dat ik negentien jaar oud ben en nog heel veel moet leren.

Maar gelukkig vind ik dat Totilas het tot nu toe nog wel aardig doet als dressuurpony :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:21

Vind het afbranden reuze mee vallen, vind de aannames die gedaan worden best flink namelijk.

Meisjes van 14 zijn niet van suiker, zo jong is dat niet :+
Is ook gewoon een wijze les, zeker op zo'n forum is het makkelijk om zo maar te zeggen wat je vindt, zonder er over geleerd te hebben. Zo komen een hoop aannames het internet op.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:21

Ik ben het eens met esiesilly. Oke je hoeft een 14 jarige niet zo af te branden maar de 14 jarige moet dan ook niet beweren dat zij gelijk heeft! Leren van je fouten is goed, maar ben dan bewust van je fouten en ga door zitten kletsen als wij jou iets willen leren!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:27

Paardjes45 schreef:
Ik ben het eens met esiesilly. Oke je hoeft een 14 jarige niet zo af te branden maar de 14 jarige moet dan ook niet beweren dat zij gelijk heeft! Leren van je fouten is goed, maar ben dan bewust van je fouten en ga door zitten kletsen als wij jou iets willen leren!

Ze heeft niet gevraagd of jullie haar wat willen leren. Zeggen dat iets niet zo is, is overigens niet leren mogelijk maken. Uitleggen waarom iets wel of niet zo is, dat is leren mogelijk maken. En dat gebeurt hier niet. Dat hoeft ook niet. Maar ga dan niet zeggen dat men haar iets wil leren, want dit is niet de methode om dat te doen en zet alleen maar kontjes tegen de krib.

Lijkt me niet nodig en ook niet toevoegen aan de discussie.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:27

Tiepfoudt schreef:
@ essiesilly: Fijn dat je je realiseert dat je vrij kinderachtig bezig bent. Beetje krom om dan iemand van veertien af te branden, vind je niet?

Verder refereer ik alleen maar even naar de Totilas-soap en eronder verduidelijk ik ook nog eens dat het om een grapje gaat. Een grapje, als je begrijpt wat ik bedoel. Dressuur blijft een jurysport met ontelbare meningen en als iemand wat vindt, dan mag hij of zij dat vinden zonder daarbij afgebrand te worden en al helemaal niet op leeftijd. Als ik zou beweren dat Totilas toch misschien beter een carrière als springpaard kan gaan najagen, dan is dat mijn mening en die heeft iedereen te respecteren, ondanks dat ik negentien jaar oud ben en nog heel veel moet leren.

Maar gelukkig vind ik dat Totilas het tot nu toe nog wel aardig doet als dressuurpony :D

wie is hier nou kinderachtig :')

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:32

Oke, iedereen heeft het wel begrepen, moeten we nou allemaal even gaan zeggen dat het onaardig is? Of kunnen we ontopic blijven?

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:36

Citaat:

DezeNaam schreef:
Ik vind het ten eerste erg raar dat een paard wat stil valt voor de piaffe ( 1:07 ) en in galop gaat tijdens de middendraf eerste wordt, maar dat ter zijde.
Zijn middendraf, ja hij heeft voorbenen waar hij zich K.O mee mept, maar vanuit zijn achterhand komt er niet echt veel actie.
/quote]
Citaat:

Dit is toch waar...??!!
:j

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:37

Dat lijkt me het beste. We hebben nu ons klaagmomentje gehad :'), zullen we weer ontopic gaan?

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:42

@ essiesilly: Hmm... Onder het motto "als jij zo doet, doe ik lekker ook zo, puh" (wat hier nogal heerst) dacht ik ook eens even lekker kinderachtig mee te mogen doen. Maar ik geloof dat ik niet mee mag doen, hé verdorie |(

Ze wordt wel degelijk uitgelachen om haar mening. Zij denkt met haar kennis op dit moment dat Totilas een "zwakke achterhand" heeft, dan denkt ze dat toch lekker. Ze heeft nog een heel leven voor zich om te leren hoe het precies in elkaar zit en bovendien zijn we allemaal ergens begonnen. En buiten dat allemaal, ik denk dat de echte professionals wel raad weten met dit jonge dier en dat wij hier met onze huis-tuin-en-keuken-kennis over paarden niet zo heel veel zinnigs over te zeggen hebben. Excuses als ik hiermee heel veel mensen voor hun schenen schop, maar we denken het hier individueel allemaal bij het rechte eind te hebben en niemand wil buigen voor andermans mening (eigenaardig trekje van ons mensen }> ).

Natuurlijk mag iedereen hier zeggen wat hij of zij van dit paard vindt, (overbouwd, zwakke achterhand, roept u maar!) maar als iemand een mening erover heeft die jouw niet aanstaat hoef je die persoon niet op basis van leeftijd de grond in te boren.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:44

Haha oké, mee eens. Ontopic dan maar weer.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:50

Wat ik gelijk dacht toen ik het filmpje openede wat een Klein paardje , is die man zo onwijs groot ?
De rest zullen we met de tijd zien en dat duurt nog wel even als het dier nog maar 2,5 is

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:25

Hij past als 2,5jarige ook niet direct in mijn beeld van een goed sportpaard of vaderdier, maar ik heb wel vaker jonge, zwakke paarden gezien, die tegen hun 4-5jaar wel heel mooi bijgetrokken waren.
Ik veronderstel dat Glock hier wel goed over nagedacht heeft en ik denk dat ie in de juiste handen is om een goed sport paard te worden. Uiteindelijk hebben zij de ervaring en ben ik maar een leek, dus mogelijk zal ik mijn mening over enkele jaren moeten herzien :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:36

Denk ik ook dat Glock hier goed over nagedacht heeft en dat Edje wel wat meer ziet in dit paard dan enkel in de L of de M gaan rond te hobbelen ! :D :D