Je ziet bij die filmpjes ook normale vrolijke paarden, niet wat ik dus bedoelde.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
capopjekop schreef:Jij bedoelt een Amerikaan volgens mij die normaal met bit rijd? Heb dat filmpje ook gezien en snap wel wat jij bedoelt. Alleen geen idee wie het was.
Focussed schreef:Selka: Grappig, die in de tekst aangehaalde "gewelddadige marteltechniek" is toch niets anders dan hoe wij onze paarden longeren? Het bit met "touwtjes", "elastieken", een "dubbele longe" of Pessoa-teugel zo vastzetten aan de buik van het paard dat hij uiteindelijk wel wijkt voor druk? Misschien een goed idee om ook een kritisch naar onze eigen trainingsmethodes te kijken.
notabene, die dingen hebben dubbel zo lange scharen als een normale stang zoals we die in de dressuur kennen.iana schreef:Zolang er topsport is zal er mishandeling zijn, het kan allemaal niet snel genoeg gebeuren. Kassakassa is de enige boosdoener, heb ook al meerdere trainers bezig gezien met paarden van mensen die hun geld en geloof eraan hechtten.
Meerdere keren met afgunst terug naar huis gekeerd na het zien van brutale omgang omdat de paarden niet begrepen wat ervan hen verwacht werd...nooit of nooit zet ik nog een paard in training, ik geef er nog liever veel meer aan uit om het zelf te fiksen en er maanden langer over te doen.
Focussed schreef:Selka: Grappig, die in de tekst aangehaalde "gewelddadige marteltechniek" is toch niets anders dan hoe wij onze paarden longeren? Het bit met "touwtjes", "elastieken", een "dubbele longe" of Pessoa-teugel zo vastzetten aan de buik van het paard dat hij uiteindelijk wel wijkt voor druk? Misschien een goed idee om ook een kritisch naar onze eigen trainingsmethodes te kijken.
storrum schreef:Dit is ook niet fraai: [VN] Ex-racepaarden zwaar verwaarloosd in Zuid-Afrika
desalniettemin heeft dat topic op dit moment nog maar 6 reacties....
De westernsport moet wel een heel slechte naam hebben dat iedereen er meteen zo bovenop zit, of zie ik dat verkeerd en is dit geval erger dan paarden bewust laten doodhongeren?
storrum schreef:Dit is ook niet fraai: [VN] Ex-racepaarden zwaar verwaarloosd in Zuid-Afrika
desalniettemin heeft dat topic op dit moment nog maar 6 reacties....
De westernsport moet wel een heel slechte naam hebben dat iedereen er meteen zo bovenop zit, of zie ik dat verkeerd en is dit geval erger dan paarden bewust laten doodhongeren?
Suzanne F. schreef:Vreselijk. En dan weet ik nog niet eens wat een shank is...
xSlvna schreef:Het 'vast zetten' opzicht vind ik geen ramp, vind het af en toe fijn om 'te stretchen'. Paard via het bit vast aan de singel (aan de zijkanten of onderkant) en dan lekker laten lopen ('vrij'), paard gaat op zijn eigen tempo lekker lopen (of lekker om laag en alles lang maken, of omhoog en de achterhand er onder gooien, even doorpezen en alle spieren aan het werk zetten), paard krijgt dan ook niet de ruimte om sterren te kijken, net genoeg voor een opgerichte en lage houding.
n.