Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:37

@shadow, ik kan geen screenshot maken met mijn telefoon helaas, dus even met fototoestel foto gemaakt _O-

Hier zie je die rare blauwe balk en dat het hele stuk naar rechts is opgeschoven
Afbeelding

Afbeelding

Rosanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:39

Aaah, dankje DieL_Zor :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:44

Het spijt me geweldig maar Bokt5 neemt zoveel meer ruimte in bij Forums, dat je flink moet scrollen op je mobiel. Bokt4, de gewone, is veel compacter en hoef je niet zoveel te scrollen om meerdere topictitels te kunnen lezen op 1 schermpje.

Die akelige reclamebalk staat nog steeds over de koppen....bij normale versies op de mobiel.

Als ik op de oranje tekst Forums klik, krijg ik alleen de keuze uit nieuws, wiki en markt? Op de beginpagina kan ik er ook niet bij dus door die reclamebalk. Dan moet ik eerst een titel op de voorpagina aanklikken om dan naar een forum te gaan. Als de balk er een X niet staat en ik klik op de startpagina Forums aan, gebeurt er niks....

Verder vind ik t wel wat vooruitgang. De topictitels hoeven voor mij niet om en om blauw/lichtblauw gekleurd te zijn. Beter om topictitels per titel op 1 regel.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 24-09-13 19:55, in het totaal 3 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 19:47

Michelle: dank je :j Daar heb ik wel wat aan. :j Het is niet iets wat ik meteen kan thuisbrengen.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:54

Voor mij is dit zo veel verbetering! (Blackberry met opera mini trouwens :P)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:54

Shadow0 schreef:
Air: het probleem is eigenlijk juist dat het lettertype niet meeverandert. Een tablet en een groot scherm op je desktop zeggen dat ze even groot zijn (evenveel pixels) maar op de tablets nemen ze wel veel minder ruimte in. Dezelfde letters zijn op tablet dan kleiner.

Bij de mobiele versie wordt het lettertype al wat vergroot, omdat dat inderdaad lastig te lezen was. Helaas kan dat niet op dezelfde manier voor tablets gedaan worden. Bij sommige andere pagina's wordt er op een andere manier gekeken of je misschien een tablet hebt, en dan wordt het lettertype wat vergroot. Die controle is wat lastiger, maar blijkbaar kan het niet op een andere manier.

Maar het is dus zeker niet dat ik de letters expres klein heb gemaakt voor tablets, maar meer dat 'normale' lettergroottes op tablets te klein zijn, zonder dat dat op een eenvoudige manier is aan te passen.

Maar waarom is het dan bij bokt4 wel goed? Als er niets aan de letters veranderd is dan zou het toch op bokt5 hetzelfde moeten zijn? :+

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:55

Shadow0 schreef:
Michelle: dank je :j Daar heb ik wel wat aan. :j Het is niet iets wat ik meteen kan thuisbrengen.

Misschien is het morgen wel opeens weer normaal haha
Heb op aanraden van vriendje mijn internet geschiedenis gewist, maar dat was ook geen verschil. Op zijn telefoon (iphone) was het wel normaal overigens.
Ik heb zelf geen updates gehad of iets anders veranderd in de afgelopen dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:18

Ik weet niet of het al genoemd is, maar als ik Bokt 5 gebruik, laden de foto's erg langzaam.
Bij Bokt 4 staan ze er gelijk.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:18

kan op mobiel geen foto's meer zien, of moet 5 minuten wachten... :(

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:56

@shadow, heb nog even 2 foto's gemaakt, hoe het eruit ziet in een topic en de eigen berichten pagina nog 1.

Ga ze morgen uploaden of kan ik ze mailen?

Hoop echt dat t tijdelijl iets vaags is, want dit is echt drama.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:34

Ik vind het een fijne verbetering. Ik heb een breed beeldscherm, waardoor sommige zinnen helemaal op één regel stonden en dat vond ik irritant. Nu worden ze iets sneller afgehakt, wat het wat makkelijker en aantrekkelijker maakt om te lezen.

Het was even wennen, maar ben een paar weken geleden al overgestapt en na een paar dagen was ik helemaal gewend :) De mobiele versie heb ik nog niet geprobeerd.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:42

Dat van Michelle ziet eruit alsof het veroorzaakt wordt doordat ze geen favoriete forums heeft ingesteld, maar het wel de ruimte daarvoor vrijhoudt...

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:02

Aleeneh schreef:
Dat van Michelle ziet eruit alsof het veroorzaakt wordt doordat ze geen favoriete forums heeft ingesteld, maar het wel de ruimte daarvoor vrijhoudt...

min. Favoriete forums staan een stuk lager... Foto nog niet geupload. Ook van hoe een topic eruit ziet. De kolom van posts is zo smal dat er max 3 (korte) woorden op een regel staan. Ik blijf scrollen!
Foto's zijn bij shadow, wordt aan gewerkt iig

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 02:32

Wauw wat werkt dit heerlijk!!
Mooi uiterlijk, fijne verandering.
werkt prettig, fijn dat de profiel foto's kan zien op je telefoon, en dat de knoppen pb en quote + onderschrift er staan.

Goed bezig geweest Bart! Dank je wel! :-D

(ik gebruik de site momenteel op mijn telefoon)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:32

De foto's doen het niet op Bokt5, gewone versie op de mobiel. Zie alleen de haakjes met img.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:27

_San87_ schreef:
Om die laatste reden is op de mobiele versie van FOK! helemaal geen onderschrift te zien. In mobiele versies ook erg prettig omdat sommige mensen echt een kunstwerk (en dan niet in de positieve zin) van hun onderschrift maken.

Dat zou ik zelf een hele fijne optie vinden inderdaad, onderschriften uit kunnen zetten :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:34

Bravura schreef:
De foto's doen het niet op Bokt5, gewone versie op de mobiel. Zie alleen de haakjes met img.

En als je daar op klikt? :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:58

Iris82 schreef:
Bravura schreef:

En als je daar op klikt? :)

Daar moet je inderdaad op klikken. Dat is expres zo gemaakt zodat niet heel je databundel er in een keer doorheen gaat doordat alle foto's automatisch laden. Nu kan je zelf kiezen of je de foto's wilt laden of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:14

Ik heb hem nu op Bokt 5 gezet. Op mobiel vind ik hem echt al wel wat toevoegen. Gewoon op de Mac zijn er weinig veranderingen? (Smaller, extra kolom bij "eigen berichten" voor de forum-afkorting.) Wordt de "echte" versie op computers straks vergelijkbaar met de mobiel-versie qua opmaak?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:14

Blijft m.bokt wel op de oude manier te gebruiken?
(dus zonder reclame en zonder al die bewegende plaatjes van de ava's en onderschriften?
Ik lees nu iedereen zijn onderschrift 100x en zie allemaal bewegende dingen en ava's en kleurtjes in mijn mobiele schermpje
en daar wordt ik echt niet vrolijk van :n

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:18

Ik gebruik het al een aantal weken, en vind het wel fijn. Behalve de zoekfunctie, die vind ik er echt niet beter op geworden. :n
En bij mobiel vind ik het irritant dat je het aantal pagina's van een topic niet meer kan zien.. Verder prima te gebruiken. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:20

Zonder reclame zal m niet gaan worden Wendy.
Zonder onderschriften en avatars kun je zelf instellen via je UPC: ucp.php?i=prefs&mode=view

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:21

Ik vind de zoekfunctie ook enorm irritant en daarnaast, het werkt ook gewoon niet.
Zit ik in een HK topic en we hebben het over een boek. Dus ik klik op 'doorzoek topic' op 'boek' en hij vindt gewoon niets, terwijl het in het laatste bericht nog staat.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:23

Ik kan nog steeds niet normaal typen op mobiel bokt5. Tevens vind ik het vervelend dat de foto's niet uit zichzelf laden, maar ik eerst op IMG moet klikken. Op de profielen is dat helemaal een drama, want dan wordt er voor een foto een apart scherm geopend.. Heel irritant.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:25

Nou ik vind het juist wel heel erg fijn dat de foto's niet standaard geladen worden.
Dat scheelt een hoop MP. Nu is er wel vaak wifi, maar ook niet overal waar ik wil Bokken. O:)

Alleen dat van die profielen begrijp ik ook niet.

BART, SHADOW??

Waarom openen de foto's in profielen in een nieuw venster en niet gewoon in het profiel zelf?