MiraLooks schreef:Lieve mensen. Ik kan er soms best inkomen dat medeweggebruikers zich ergeren aan alle paardenpoep op de weg. Dus als we nou eens beginnen om daar wat meer rekening mee te houden dan hoeven fietspadgebruikers zich minder te ergeren.
Voor fietspadgebruik. Officieel hoor je gebruik te maken van de rijbaan. Dus op de weg. Met uitzondering van wegen waar 80 km mag worden gereden of uit of opritten. Daar mag je als langzaam verkeer niet komen. Dan wordt het gedoogd om gebruik te maken van de berm.
Als wij ruiters er dan toch voor kiezen uit veiligheidsoverwegingen om op een fietspad te rijden dan is het welnetjes om rekening te houden met andere fietspad gebruikers. .
Exact wat ik dacht.
Wij zijn officieël verplicht op de weg te rijden. Is het onveilig dan is een fietspad gedoogd maar niet standaard voor een ruiter. De berm er tussen is een betere oplossing.
Gebruik je wel het fietspad dan ruim je ook de mest op. Simpel toch?
En je zorgt dat fietsers geen overlast hebben van jou als ruiter. Je bent 'te gast' op het fietspad, zo hoor je je ook te gedragen.

(net als over hondenpoep trouwens), maar geen kip die de paarden tegen houdt, hoor. Het is een geliefde bezigheid in deze omgeving. Overigens laat ik het in het buitengebied gewoon liggen, in de woonwijk rij ik na het rijden even langs om het weg te halen. Ik geef fietsers/voetgangers (ja, die lopen er namelijk ook vaak op) in principe altijd voorrang, ben altijd vriendelijk en fatsoenlijk. Dus schreeuw niet zo, meid, doe gewoon normaal. Doen wij ook.