Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:51

FemkeUtah schreef:
Even een vraag, niet aanvallend bedoelt gewoon benieuwd.
Hoe zouden jij/jullie hier dan mee omgaan? Zodra het jou pony was die zoiets werd aan gedaan?

( Nogmaals, puur interesse )

Ik zou denk ik de uitspraak van zijn straf afwachten. Maar mezelf kennende had ik zo'n flutuitspraak ook moeilijk kunnen accepteren.

Kennen jullie de film "A time to kill". Ander situatie natuurlijk maar zeer begrijpelijke daad van de vader.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 05-09-13 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:52

Je bereikt met dit soort onbenullige en kortzichtige acties gewoon helemaal niets. Geeft het voldoening vraag ik me af? Want die pony's komen er niet mee terug, hoor. Je schiet er dus gewoon niets mee op.
Ik heb een rechtszaak gehad omdat ik meerdere jaren mishandeld, verkracht en financieel uitgekleed ben. De dader kwam er vanaf met 350 euro boete, drie maanden cel (met 6 maanden voorwaardelijk) en 350 uur dienstverlening. Vond ik dat genoeg? NEE! Maar dan handel je het op de normale manier af en ga je geen idiote dingen doen. Dan ben je imo ook niet helemaal fris bezig, of er nou emoties bij komen kijken of niet. Je helpt jezelf er gewoon niet mee, ja, van de regen in de drup misschien..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-09-13 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:52

FemkeUtah schreef:
Kuggur schreef:
Ik ben het roerend eens met -san87- een van de weinig redelijke stemmen in dit topic.
Straf is iets héél anders dan wraak.
Ik wordt altijd een beetje onpasselijk van dit soort topics, nogal veel ongeremde bloedlust.

Hoe zouden jij/jullie hier dan mee omgaan? Zodra het jou pony was die zoiets werd aan gedaan?

Ik geloof in ons rechtssysteem, ik weet hoe het recht werkt en wat er meespeelt voor een uitspraak gedaan wordt. Ik ben absoluut tegen eigen rechter spelen en zal dat dan ook niet doen. Hoewel ik nog nooit mijn eigen pony of paard ben verloren, zijn vrienden van mij dat wel. En natuurlijk ben je kwaad, voel je je machteloos. Maar ik, en mijn vrienden met mij, heb nooit voor eigen rechter gespeeld.

Ik heb de persoon in kwestie alle negen ringen van de hel toegewenst, maar ik heb er nooit naar gehandeld. En zo hoort het anders vervalt de wereld in chaos.

Wanneer het zou gebeuren waar ik bij sta, dan is het een ander verhaal. Achteraf oordeelt de rechter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:55

Beb_bokt schreef:
FemkeUtah schreef:

Ik zou denk ik de uitspraak van zijn straf afwachten. Maar mezelf kennende had ik zo'n flutuitspraak ook moeilijk kunnen accepteren.

Kennen jullie de film "A time to kill". Ander situatie natuurlijk maar zeer begrijpelijke daad van de vader.

Begrijpelijk, ja. Goed? Nee. Daar ligt het verschil.

Geryon

Re: Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:57

Dus omdat het niet goed is moet je het niet doen?

Als we zo gaan beginnen..... :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:59

Cayenne schreef:
Je bereikt met dit soort onbenullige en kortzichtige acties gewoon helemaal niets. Geeft het voldoening vraag ik me af? Want die pony's komen er niet mee terug, hoor. Je schiet er dus gewoon niets mee op.
Ik heb een rechtszaak gehad omdat ik meerdere jaren mishandeld, verkracht en financieel uitgekleed ben. De dader kwam er vanaf met 350 euro boete, drie maanden cel (met 6 maanden voorwaardelijk) en 350 uur dienstverlening. Vond ik dat genoeg? NEE! Maar dan handel je het op de normale manier af en ga je geen idiote dingen doen. Dan ben je imo ook niet helemaal fris bezig, of er nou emoties bij komen kijken of niet. Je helpt jezelf er gewoon niet mee, ja, van de regen in de drup misschien..

Niet iedereen reageert en handelt hetzelfde ;) hartstikke goed dat jij geen wraakacties hebt gedaan, maar niet iedereen is hetzelfde. Ik vind het altijd zo makkelijk om te zeggen dat jij niet zo 'idioot' zou reageren. En ik kan me voorstellen dat het je wel degelijk voldoening geeft als je iets terug hebt kunnen doen.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:00

Geryon schreef:

Dan wat?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:01

Geryon schreef:

Lijkt me logisch. Er zijn niet voor niets regels.
Zou wat zijn als iedereen het recht in eigen nam zeg.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:01

_San87_ schreef:
Beb_bokt schreef:

Of het goed is voor de maatschappij/de wereld weet je niet. Kun je ook nooit weten want je weet niet hoe het was gelopen, als het anders was gegaan. Ik denk dat het voor de familie van het slachtoffer en het slachtoffer zelf wel goed is en dat is voor mij voldoende.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:03

_San87_ schreef:
Geryon schreef:

Dan wat?

Dan vind ik het helemaal niets meer zeggen. Waarom zou het hiervoor wel gelden (want als je het dan wel doet moet je je schamen blabla) maar voor zat andere dingen niet, terwijl die óók niet goed zijn? Nee, dan verliest het echt zijn kracht.

Maar de meningen verschillen over wat goed en wat slecht is. De overheid vind dingen goed die ik slecht vind. Waarom zou ik dan hun regeltjes wel goed moeten vinden en me schamen als ik die niet goed vind?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:08

Beb_bokt schreef:
_San87_ schreef:

Of het goed is voor de maatschappij/de wereld weet je niet. Kun je ook nooit weten want je weet niet hoe het was gelopen, als het anders was gegaan. Ik denk dat het voor de familie van het slachtoffer en het slachtoffer zelf wel goed is en dat is voor mij voldoende.

En de familie van de veroordeelde dan? Mag die dan ook wat terug doen uit wraak op de familie van het slachtoffer? Dan is het einde zoek, he.

Het is nooit goed voor de wereld om het recht in eigen handen te nemen . Dus dat daar een straf aan hangt, vind ik helemaal terecht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:09

Geryon schreef:
_San87_ schreef:

Dan wat?

Dan vind ik het helemaal niets meer zeggen. Waarom zou het hiervoor wel gelden (want als je het dan wel doet moet je je schamen blabla) maar voor zat andere dingen niet, terwijl die óók niet goed zijn? Nee, dan verliest het echt zijn kracht.

Maar de meningen verschillen over wat goed en wat slecht is. De overheid vind dingen goed die ik slecht vind. Waarom zou ik dan hun regeltjes wel goed moeten vinden en me schamen als ik die niet goed vind?

Welke andere dingen? Ik praat het afslachten van die pony's echt niet.goed, hoor.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 05-09-13 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:09

_San87_ schreef:
Beb_bokt schreef:

En de familie van de veroordeelde dan? Mag die dan ook wat terug doen uit wraak op de familie van het slachtoffer? Dan is het einde zoek, he.

Het is nooit goed voor de wereld om het recht in eigen handen te nemen . Dus dat daar een straf aan hangt, vind ik helemaal terecht.

We denken er anders over San87 en dat geeft ook niet ;)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:14

Wat een moraalridders zitten er hier weer zeg,

Ik had wel wat meer gedaan dan alleen zijn auto in de fik steken, vind het jammer dat de vrouw alsnog een hoge straf heeft gekregen had van mij niet gehoeven :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:15

uryanne schreef:
xyvonnex schreef:

Als in de rechtbank dezelfde houding is aangehouden als hier in dit topic dan vind ik de opgelegde straf netjes.

Was gewoon mezelf en nu ook :D
De 100 uur ga ik ook zelf , als mezelf doen.

Heb je spijt van je daad? Heb je het gevoel dat het wat opgelost heeft? Zou je het zo weer doen of niet?
Wat me ook triggert is het feit dat je jouw delict hebt gepleegd voordat je de strafbepaling hoorde van de man.

Vraag voor de overige bokkers; waarom is de man meer fout als de vrouw? Man deed het uit wanhoop en was niet van plan de pony's te doden, vrouw was wel met voorbedachte rade.

Ik vraag het uit interesse...

Mij kun je niet wijs maken dat hij niet wildeedoden als hij de halsslagader door sneed?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:17

Beb_bokt schreef:
_San87_ schreef:

Nou... Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, meningen hoef je niet te delen en ieder zijn opinie. Maar in het geval van het recht in eigen hand nemen, vind ik het zeer kwalijk dat jij dat goed praat. Zeer kwalijk...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:18

Tiffany schreef:

Ik had wel wat meer gedaan dan alleen zijn auto in de fik steken, vind het jammer dat de vrouw alsnog een hoge straf heeft gekregen had van mij niet gehoeven :D

Moraalridders? Mensen die niet primitief en primair handelen bedoel je.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:22

_San87_ schreef:
Beb_bokt schreef:

Nou... Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, meningen hoef je niet te delen en ieder zijn opinie. Maar in het geval van het recht in eigen hand nemen, vind ik het zeer kwalijk dat jij dat goed praat. Zeer kwalijk...

Ook dat mag je vinden. Ik heb mijn standpunt geprobeerd goed te verwoorden maar dring dit niet op. Het houd een keer op, ik ga niet in herhaling vallen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:23

Tiffany schreef:

Moraalridders 8)7 Je bedoelt vast rationele mensen met gezond verstand.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:24

Beb_bokt schreef:
_San87_ schreef:

Ook dat mag je vinden. Ik heb mijn standpunt geprobeerd goed te verwoorden maar dring dit mening niet op. Het houd een keer op, ik ga niet in herhaling vallen.

Ik vroeg je waar het dan ophoudt, maar daar kun je dan geen antwoord op geven. Dat vind ik dan weer jammer. Want als de nabestaanden voor eigen rechter mogen spelen, dan mogen de familie en vrienden van de dader dat toch ook? Oog om oog, tand om tand? Dat is toch wat je wilt zeggen?

Jij mijn pony's, ik jouw auto, jij vervolgens weer mijn auto en zo maar door. Dat kun je met de beste wil van de wereld toch geen goede gang van zaken vinden?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:29

Er zit een verschil in tussen goed keuren en begrijpen
Er zit een verschil in tussen geen straf voor een wraakactie en een straf die niet klopt in verhouding tot de straf van de dader..

Ik vind het allemaal een beetje zwart-wit.

Anoniem

Re: Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:34

Ik schrik behoorlijk van het blijkbaar erg lage niveau van vele Bokkers hier... Gelukkig zitten er ook nog een paar mensen tussen die hun verstand wel gebruiken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:38

saskiakefie schreef:
Er zit een verschil in tussen geen straf voor een wraakactie en een straf die niet klopt in verhouding tot de straf van de dader..

Het is ook heel zwart-wit hier. Voor zover ik begrepen heb ging de man helemaal over de rooie en uit wanhoop meende hij dat hij dat moest botvieren op 2 onschuldige pony's. Dan vraag ik mij af; hoe krijg je iemand zo gek? Dus al die reacties van: "ik zou ook zijn auto in de fik steken en nog wat meer" e.d. slaan helemaal nergens op. Dat is handelen voor je de feiten weet en dan nog handel je verkeerd.

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:41

_/-\o_[/quote]

Vast de moeilijke woordjes opgezocht !! :+: *-:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:45

nynke55 schreef:
saskiakefie schreef:

Het is ook heel zwart-wit hier. Voor zover ik begrepen heb ging de man helemaal over de rooie en uit wanhoop meende hij dat hij dat moest botvieren op 2 onschuldige pony's. Dan vraag ik mij af; hoe krijg je iemand zo gek? Dus al die reacties van: "ik zou ook zijn auto in de fik steken en nog wat meer" e.d. slaan helemaal nergens op. Dat is handelen voor je de feiten weet en dan nog handel je verkeerd.

En daarom eerst inlezen in de zaak, daarna oordelen. Ook deze zaak zal online komen te staan.

xyvonnex schreef:
Vast de moeilijke woordjes opgezocht !! :+: *-:)

Wat een belachelijke persoonlijke aanval.