Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wendyenbram schreef:Nee al die lieve hobbyruiters die te beroerd zijn om af te stappen nadat hun paard het fietspad onder gepoept heeft dat is fijn! het fietspad waar ze al niet eens horen te rijden, Maar vooruit het is veiliger dus laat ze maar daar rijden. en dan te beroerd zijn on hun troep op te ruimen. lekker laks, mijn paardje staat niet stil met opstappen, de regen spoelt het wel weg enz...
of de hekken los laten van het bos. ach ik rijd liever door dan dat ik het hek achter me sluit.
Dat zijn precies de zelfde dingen. Maar he, dit mag natuurlijk allemaal onder de noemer ik met mijn paard mag alles en de ander moet maar uitkijken voor mij.
En dan is dit helemaal niet tegen jou/jullie persoonlijk. maar dit topic, en alle andere topics valt me dat steeds weer op. Vandaar. en nee dan keur ik het dus NIET goed, dat een ballonvaarder asociaal doet en dat er daardoor ongelukken gebeuren, en ook niet dat een trekker rijder bewust dicht achter een paard gaat hangen. Maar als we ALLEMAAL eens verdraagzamer zijn naar elkaar zou het een stukje fijner zijn op aarde en met elkaar.
Mindim schreef:wendyenbram schreef:Men geeft vaak geen fles wijn bij schade, de fles wijn is als bedankje. als er schade is wordt dat anders opgelost.
Tja en wat als jouw edele ros zich uit schrik zo'n rare sprong maakt, omdat de ballon in het weiland landt, dat ie ingeslapen moet worden. Hoe zie jij daar een nette oplossing?
Urielle schreef:wendyenbram, nu maak je een vergelijking tussen een ruiter die zeurt nadat hij ZELF de openbare weg opzoekt (met alle dingen die daar voorkomen) en een boer/stalhouder/tuinder/grondbezitter die verder niets actiefs doet maar wel totaal ongevraagd ineens luchtballon (met mensen, volgauto's, de hele santekraam) op zijn eigen terrein krijgt.
En het gaat niet alleen om het zieke paard in het artikel, op Bokt zit er hier ook iemand die haar gezonde jonge getalenteerde sportpaard moest laten inslapen door een ballon bijvoorbeeld. En behalve paarden, denk ook aan het vee of de gewassen bijvoorbeeld. Het probleem is echt wel breder dan 'paard'.

Alsmede naast de dieren ook nog kapotgetrapte, kapotgereden en 'geplette' gewassen, waar mensen niet altijd simpelweg blij zijn met gewoon een financiële vergoeding maar de schijt in hebben van een seizoen werk voor niks, klanten dat jaar moeten afpoeieren of de moeite moeten nemen om dingen elders weer in te kopen.
Mindim schreef:wendyenbram schreef:Men geeft vaak geen fles wijn bij schade, de fles wijn is als bedankje. als er schade is wordt dat anders opgelost.
Tja en wat als jouw edele ros zich uit schrik zo'n rare sprong maakt, omdat de ballon in het weiland landt, dat ie ingeslapen moet worden. Hoe zie jij daar een nette oplossing?
wendyenbram schreef:Zoals je in mijn vorige post hebt kunnen lezen landen er hier regelmatig ballonnen. op preciezer te zijn, wij hebben koeien, kalveren, kippen, paarden en honden.
En nooit geen problemen.
Alleen wanneer er een helikopter bij ons van het land vandaan opstijgt en land dan zetten we de koeien binnen de paarden zetten we in een weiland er iets verder vandaan, met genoeg ren ruimte. en deze rennen vaak de eerste keer even heen en weer, om daarna gewoon verder te gaan met grazen.
martine0503 schreef:En wAt zeg je dan van die ene motorrijder bijvoorbeeld langs jouw wei rijdt en jouw paard schrikt en vliegt door de draad met alle gevolgen van dien? Moeten motorrijders dan ook verboden worden of vrachtwagens of ligfietsen of de ene roedel honden of wat dan ook?
Nogmaals ballonvaarders moeten nu eenmaal op andermans land landen. Het gros zal er voor zorgen dat daarbij zo min mogelijk schade bij te veroorzaken. Schade zal ook vergoed worden. Overal heb je voor- en tegenstanders. Gun ieder zijn hobby en wees een beetje verdraagzaam. Ook met je paard in het bos veroorzaak je schade alleen hoor je vrij weinig mensen hierover. Dus zoals eerder gezegd. Kijk eerst bij jezelf voordat je een ander beschuldigt.

slimmerik schreef:Mensen in bepaalde gevallen is het nodig dat er een helicopter boven je wei komt te hangen, dat er wensballonnen over je wei komen,of naar beneden komen, dat er een straaljager een move komt maken, dat er bij je buren of jezelf brand uit breekt...... allemaal verbieden? Wees blij dat luchtballonnenmaatschappijen het zo ruimhartig vergoeden..... Dat je paard een paniekdier en vluchtdier is dat is jouw probleem. Dat risico heb je bewust genomen toen je er een kocht/kreeg.
Pfff en het kan ook nog eens gaan onweren ...... en jouw land? Alleen de bovenste meter hè....
En ik merk wel degelijk dat luchtballon piloten de gedragscode altijd toepassen en dat er maar zeer zelden van afgeweken moet worden....
De gedragscode van ruters hier op de weg wordt daarin tegen maar zelden toegepast.....
Bij de openbare weg is ie doodbraaf, dus in situaties waar hij mak moet zijn, op de openbare weg, daar is ie braaf.slimmerik schreef:Sjonge, ben blij dat mensen hier doorgaans wèl verdraagzaam zijn en tradities toejuichen en zich tolerant naar elkaar kunnen opstellen. Vreselijk zo'n ikke-ikke wereld......
Per jaar vinden er in Nederland 10000 ballonvluchten plaats tot groot plezier van de beoefenaars en de passagiers. En wat gaat er nu procentueel eigenlijk fout..... ?????
superwoman schreef:Merel, je kunt ergens aangeven dat jullie niet willen dat er geland wordt op jullie bedrijf. ik denk bij de vereniging ofzo. Dan moeten ze er rekening mee houden en worden je kansen dat het gebeurd wel kleiner.
Ben het volledig met je eens, want zo herken ik de ballonvaarders ook. Gelukkig niet uit eigen ervaring, maar wel uit eerste hand van bekenden.
Vind het ook zo krom dat zij mensen laten betalen voor en ballonvaart en de boer zijn land maar moet opofferen.
Nu zijn er gelukkig wel die het beter geregeld hebben, die redelijk vaste plekken hebben om naar toe te gaan en te landen. Dat is allemaal prima uit te rekenen.
Helaas zijn de minder goede wel degene die het verpesten.
, misschien stijgen ze dan weer op. Ook hun hebben zich aan regels te houden en ik vind dat ze niet onnodig dieren in gevaar mogen brengen. Mindim schreef:wendyenbram schreef:Zoals je in mijn vorige post hebt kunnen lezen landen er hier regelmatig ballonnen. op preciezer te zijn, wij hebben koeien, kalveren, kippen, paarden en honden.
En nooit geen problemen.
Alleen wanneer er een helikopter bij ons van het land vandaan opstijgt en land dan zetten we de koeien binnen de paarden zetten we in een weiland er iets verder vandaan, met genoeg ren ruimte. en deze rennen vaak de eerste keer even heen en weer, om daarna gewoon verder te gaan met grazen.
Kijk jij doet dat voor een helicopter, dan verplaatst jij je vee, je weet dat van te voren. Als er een ballon onverhoeds hier in de wei land, heb ik geen tijd gehad om mijn beesten binnen te zetten. Jij zet je dieren vast niet voor niets een weiland verder of binnen namelijk, vanwege schrik misschien? Maar je vind het raar dat een ander het vreemd vind dat een onbevoegde zomaar op je land komt, zonder dat je de kans hebt je vee voor die schrikreactie te behoeden?

) en mijn kinderen spelen ook gewoon ernaast, van trampoline tot ratelkarretjes, het transportbedrijf naast ons doet eigenlijk ook van alles, en ik rij overal langs en tussendoor verder, maar ik ben blij dat mijn stukje grond van nu te klein is om een landing met ballon op te plannen en dat wij ze in de lucht mogen bewonderen. We zitten wel vlakbij een militair vliegveld en kan soms ook de helikopterpiloten een hand geven bij wijze van spreken maar daar doen de paarden niks op, behalve wat spanning, maar dat mag.