Opnieuw paarden mishandeld in België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:19

echt te gruwelijk voor woorden!
wat gaat er in iemand om dat je plezier beleeft aan het verminken en pijnigen van een onschuldig dier? en dan ook nog op een laffe manier door eerst te verdoven zodat er geen enkele kans van verweer kan plaats vinden. dan moet je jezelf toch wel heel wat vinden zeg!

wat zou zo iemand nu denken dan van al die media en mensen die in rep en roer zijn om hem te pakken: hahahah dat ben ik lekker geweest, en ze kunnen me toch niet pakken?

ik denk dat deze persoon(en) de term mens niet meer waardig zijn hoor!
ik kan mezelf in ieder geval niet scharen tot een soort wat zulk soort dingen doet!

Jeannette

Re: Opnieuw paarden mishandeld in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:11

Bigone. Het waren schone wonden. Twee hadden een v vorm andere twee waren gaten.
Ik hoop echt dat hij gepakt wordt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:32

Op de facebookpagina van stop de paardenbeul staat er nu een foto waarbij staat dat er 2 paarden in Noord-brabant op dezelfde manier zijn mishandeld, weet iemand of hier iets van klopt? Ik vind hier verder namelijk niets van terug in de pers...

Ik denk dat het ondanks de verschrikkelijke daden belangrijk is om overal kritisch op te blijven en niks zomaar aan te nemen, massahysterie is een hele slechte leidraad om de dader te pakken kunnen krijgen. Mensen zijn paranoia en gaan "verdachte" voertuigen en beschrijvingen van "verdachte personen" bij hun weiland rondsturen terwijl die er niets mee te maken hebben en iedereen gaat zoeken op verkeerde sporen, en flauwe grappenmakers gaan foto's van totaal onschuldige mensen delen via sociale media (als ik die man was, ik deed ze een serieus proces aan hun broek dat ze leren dat dit geen grapjes zijn), of verspreiden "voor de lol" misschien wel zogenaamde nieuwsfeiten die helemaal niet bestaan, gewoon omdat iedereen nog eens extra op stang willen jagen...

Het idee ook dat deze griezel(s?) misschien wel een boktaccount heeft/hebben en nu aan het "meegenieten" is/zijn..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:39

Ik snap de massahysterie wel. Al vijf jaar worden paarden verminkt en vermoord en de politie staat echt nog geen stap verder. Ik vind dat "de mensen" eigenlijk zeer lang rustig geweest zijn. Dat de paniek nu dus echt wel toeslaat nu een veulen bijna gefileerd is, begrijp ik ook zeer goed.
Het verspreiden van dat foute facebookprofiel is natuurlijk not done. Maar gelukkig werd uit dat gerucht ook meteen de stekker getrokken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:02

Natuurlijk is het te begrijpen dat er massahysterie is, maar het wil daarom niet zeggen dat het goed is om elke auto die op een vreemde plek staat of elke man die zich een beetje vreemd gedraagt in de buurt van een weiland met heuse opsporingsberichten op internet te zetten, want uiteindelijk gaat iedereen zich dat focussen op totaal verkeerde sporen en dat maakt het de echte daders weer een stuk makkelijker om ongehinderd verder te gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:05

Kwanyin schreef:
Natuurlijk is het te begrijpen dat er massahysterie is, maar het wil daarom niet zeggen dat het goed is om elke auto die op een vreemde plek staat of elke man die zich een beetje vreemd gedraagt in de buurt van een weiland met heuse opsporingsberichten op internet te zetten, want uiteindelijk gaat iedereen zich dat focussen op totaal verkeerde sporen en dat maakt het de echte daders weer een stuk makkelijker om ongehinderd verder te gaan.

Precies. Oplettendheid is goed, doordraven en vals beschuldigen zeer zeker niet.

We hebben niet voor niks een wetgevende, handhavende en uitvoerende macht, laten we alsjeblieft niet het het recht in eigen handen nemen. Met een beetje pech werkt dat ook nog eens averechts op de strafmaat, mochten de daders gepakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:06

Het is allemaal wat inderdaad, vandaag alweer een volledige pagina in de krant (oa over de persoon die vals beschuldigd werd).

@ Stral : ik weet nu niet hoe je het bedoelt, maar in mijn ogen is hetgeen ik doe geen smaad, in tegendeel .. Het verhaal staat ook in de krant trouwens, of hier in Limburg toch ;)

Moet wel zeggen dat het inderdaad erg is, iedereen die een beetje traag rond de weides rijdt wordt met argusogen bekeken .. En hoeveel brommers er rondrijden valt ook nu pas op :7

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:38

Nee, inderdaad het posten van valse beschuldigingen op Facebook is gewoon dom en sensatiezoekerij. Maar de rest van de heksenjacht, ja, sorry, ik doe er ook aan mee. Heb al twee nummerplaten van "verdachte" bestelwagens opgeschreven, ga ik bijhouden of ik die vaker in de buurt van de wei zie. En 1 keer heb ik iemand aangesproken omdat die heel de tijd rond de wei aan het dralen was en dat zonder kinderen of zonder de paarden te willen aanhalen, gewoon langs de omheining staan. Moest ik de man in volle actie bezig zien bij mijn paarden, dan pak ik het recht zo erg in eigen hand, dat het niet mooi meer is. Daarna zal ik wel naar de handhavende macht ofzoiets bellen, maar eerst even al mijn opgekropte angst eruit.

Ik denk dat je hier echt middenin moet zitten, om te beseffen wat dit doet met een mens. Het maakt je gek. Tuurlijk, als er zo een nieuwsbericht binnenrolt, denk je 'gadverdamme, vreselijk. Wat een idioten lopen er rond op de wereld. Die man moet gepakt worden.', maar je sluit bokt af en je gaat verder met je leven. Maar diegenen die er nu middenin zitten. Je verliest misschien bijna je verstand. Nu nog, na vier jaar, kan ik aan komen fietsen en als de riek omgevallen is of de bovenklep van de stal is halfdicht, dan kan ik beginnen huilen in paniek nog voordat ik van mijn fiets ben. Sta je daar te huilen om niets en schaam je je nog omdat je je zo een klein kind voelt. Waar is de nuchtere ik gebleven?

Dus sorry, ik ben blij met een beetje paniek. Ik hoop dat de politie overstelpt wordt door honderden tips. En ja, dan zijn 99% van die tips vals en het gevolg van paniekzaaierij, maar ergens zit die ene tip. Die ene oplettende voetganger die het juiste nummerplaat doorgeeft, die een juist signalement van de dader kan geven. Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik ben blij dat de bom eindelijk gebarsten is en er nu meer aandacht aan besteed wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:58

Wij hebben hier een poos terug de beul van Twente gehad. Denk maar niet dat ik niet weet hoe het voelt ;).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:01

Mijn paard heeft tot haar overlijden in die regio gestaan hoor, ik was de eerste om bij elk nieuw voorval te kijken hoeveel kilometer het van haar plaats was en te bidden dat haar niks zou overkomen hoor...een keer scheelde het nog geen kilometer...maar met paranoia zijn los je gewoon niets op, behalve jezelf gek maken en dwaalsporen creëren.

En het heft in eigen handen nemen als je hem ziet? Die man is overduidelijk gewapend anders kan hij zo'n wonden niet veroorzaken, waar sta je dan als jij denkt hem te gaan overmeesteren en hij steekt je gewoon neer voordat je de held hebt kunnen uithangen? Dan heb je wel justitie wat geholpen, want een gewonde/vermoorde mens wordt al heel wat zwaarder gestraft dan een verwond dier, maar of je daar dan zelf nog vet mee bent...ga aub geen dwaze dingen uit woede doen, daarvoor hebben we mensen die betaald worden om die risico's te nemen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:44

Laat ons het erop houden dat ik er gewoon anders in sta. ;)
En paranoia? Dat is inderdaad een goede beschrijving van hoe ik me toen voelde.
Ik moest niet kijken hoeveel kilometer het van mijn paarden af was, ik was de stalwanden aan het schrobben om dat bloed maar weg te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:20

Je zou voor minder paranoia worden ...
Hier vandaag ook weer, rijdt er een auto heel langzaam voorbij de weides, en komt langs de andere kant nog langzamer terug, stopt zelfs en blijft even staan, om dan langzaam weer verder te rijden, mij te zien en te lachen ... Kan helemaal niks betekenen, misschien was hij gewoon mijn hindernisparcours aan het bewonderen en vond hij dat leuk ... Maar in deze tijd vind ik het toch allemaal maar niks ... Heb dan ook aan de stalmensen gezegd dat ze moeten opletten of die auto nog meer langskomt ... iets anders kan je toch niet doen.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:26

Bij ons in het dorp van onze stal loopt er ook 1 rond.. Bah! Ik moet er niet aan denken dat mijn pony's worden mishandeld of verminkt! Hier zetten we ze voorlopig niet s'nacht buiten!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:28

Afbeelding

Ik kwam deze tegen op Facebook. Volgens weer een ander berichtje schijnt hij het goed te maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:44

Valt het niemand op dat het weer opduikt tegen het einde van de zomer? Was vorig jaar ook rond augustus/september dacht ik, weet nog dat ik mijn paarden daarom vanaf begin oktober gelijk naar pension heb gebracht. Dit jaar ben ik het niet van plan, kan de centjes beter gebruiken en de weide is er geschikt voor. Daarnaast worden de pony's gek op stal... Nuja, mocht het toch deze kant opkomen dan plooi ik me maar dubbel voor het extra stalgeld. Wil niet dat hen wat overkomt al heb ik 1 shethengstje en 2 ruinen.

Peter Decercq heb ik ook op FB, maar ken hem niet persoonlijk. Zie wel met regelmaat foto's van zijn paarden voorbijkomen op wedstrijd en ik dacht ook een paar keer van merrie- en veulenkeuringen, kan dat? (mocht iemand hem wel persoonlijk kennen)? Daarbij is hij van Gent, toch een fiks eind rijden van de plek des onheils. In hem zie ik dan ook geen paardenbeul maar eerder een liefhebber.

Iedereen heeft het ook steeds over een man. Wat als het nu eens een vrouw is? Door de paarden te verdoven heeft die ook makkelijker vrije gang van zaken en door de adrenaline om niet gepakt te worden zal de kracht ook wel toenemen die nodig is om die beesten zo toe te takelen. Een goed geslepen mes met een groot lemmet is ook in vrouwenhanden een moordwapen...

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:39

Daaphh schreef:
chimello schreef:
Ik ga toch echt eens dat nummer bellen en het kenteken van een bepaalde auto nog maar eens doorgeven... Geloof niet dat de politie er iets mee heeft gedaan toen ik ze belde.

Is er in de buurt van het ongeval toevallig een lichtblauwe kleine persoonsauto gesignaleerd? (opel geloof ik)?

Hier wil ik even op inspringen.
Bij mijn paarden in de buurt, rijdt der ook een licht blauwe auto rond, ik geloof ook een opel caravan.
Met 3 stevige mannen in.
Heb ze al enkele dagen voorbij de wei zien rijden. Ze rijden de straat op en draaien dan weer terug.

Is hier iets verder mee gedaan? Ben hier wel benieuwd naar!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:07

Pdc heeft geeneens een rijbewijs schijnt het ;)

Sabine: ik bedoel dus vooral dat ik er niet vrolijk zou van worden met naam en familienaam hier op bokt te staan dus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:08

Hmm ok .. maar als dat niet in slechte zin is lijkt me dat ook niet meteen een probleem te zijn ... Ik zei het juist om hem te verdedigen, om meteen duidelijk te maken dat de persoon van de foto er niks mee te maken heeft ... Zijn facebookpagina is tenslotte ook zijn naam & familienaam... (maar als je echt wil vraag ik de mods wel om de naam weg te halen hoor, no problem.)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:10

Op het vrt-journaal gisteravond zeiden ze dat ze de dader op het spoor zijn. Dat is de eerste keer dat ze dat echt expliciet zeggen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:15

Stral schreef:

Sabine: ik bedoel dus vooral dat ik er niet vrolijk zou van worden met naam en familienaam hier op bokt te staan dus ;)

Persoon in kwestie staat met naam, toenaam, foto en woonplaats in de krant, dus ik denk dat bokt.nl het minste van zijn zorgen is.

rndmusername

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:13

Misselijkmakend...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:45

Gini schreef:
Op het vrt-journaal gisteravond zeiden ze dat ze de dader op het spoor zijn. Dat is de eerste keer dat ze dat echt expliciet zeggen.

Het is echt te hopen dat ze hem/haar pakken en ook dat het er maar één is. Iemand zei hier dat je niet zo snel wat doet als je hem/haar zou zien bij je paarden aangezien hij/zij bewapend is, ik ook, mestvork-hooivork-schaar, noem maar op en ik sta niet voor mezelf in op dat moment dus grote kans dat ik een vluchtende beul een hooivork in de rug gooi, speerwerpen was een favo sport op school vroeger.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:05

Gini schreef:
Stral schreef:

Persoon in kwestie staat met naam, toenaam, foto en woonplaats in de krant, dus ik denk dat bokt.nl het minste van zijn zorgen is.

Heb het ook gezien ;) Ik verbaas er mij dus gewoon over dat dat allemaal maar normaal is tegenwoordig! Krant is idd wel wat erger dan bokt :p

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:11

godverr,,,, echt wat is dit nou weer voor een rage

N0ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:33

Pff niet normale je zou die mensen toch wat aandoen grrr