Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowgirl schreef:Wat is het probleem met volksvermaak.
Wie heeft er afgelopen weekend naar CHIO Aken gekeken? Ook volksvermaak.
Het enige volksvermaak waar ik problemen mee heb is het vermaak waar dieren opzettelijk verwond/ gedood worden.
Lusitano schreef:Dat bedoel ik Zitouna. Maar dat vinden we 'normaal' omdat het in onze cultuur geaccepteerd is om op die manier met dieren om te gaan. De scheidslijn voor wat acceptabel is is dus cultureel bepaald. Als je hier een hond eet wordt er moord en brand geschreeuwd. Maar voor wat we ons vleesvee aan doen houden we onze ogen stijf dicht. Blijkbaar is het leven van een hond meer waard dan dat van een varken. Om maar even een voorbeeld te geven. (ik eet helemaal geen vlees, voordat jullie bang zijn dat ik je hond iets aan doe) Ik ben daar ook niet vrij van hoor. Ik vind het ook extra zielig omdat ik hier ook ben opgegroeid. Maar ik bedoel maar. Die hengsten waar het hier om gaat hebben het fantastisch en hebben niets te klagen! Ik zou er ook naar gaan kijken denk ik...
Zitouna schreef:Hier hebben de dieren tenminste nog zelf een keuze, gaan ze voor de uitdaging of geven ze zich gelijk gewonnen, dan kunnen ze gewoon weer verder eten... Dat kan je van alle dingen die de mens van paarden vraagt niet zeggen, paarden die al rukkend en slaand over hoge hindernissen worden gedwongen, dressuurpaarden die al zagend en tegelijk met sporen geprikt wordend 'laag en rond' gedwongen worden tot ze amper meer voor zich uit kunnen kijken, cross waarbij paarden regelmatig een been breken of erger... Ok nu generaliseer ik even, uiteraard is dit niet altijd het geval in de (top)sport maar laten we eerlijk zijn, dit soort praktijken komt veel voor.
Mousmous schreef:Dit kan je met koudbloeden dan nog wel doen, dat hoef je dus echt met de heetgebakerde KWPN dekhengsten niet te proberen, dan vliegen de vellen je om je oren.
Koper schreef:Mousmous schreef:Dit kan je met koudbloeden dan nog wel doen, dat hoef je dus echt met de heetgebakerde KWPN dekhengsten niet te proberen, dan vliegen de vellen je om je oren.
Vooral omdat die geflipte warmbloedgevallen over het algemeen nauwelijks besef hebben wat een kudde is, en dus inderdaad vaak niet normaal met andere paarden om kunnen gaan.
Urielle schreef:Apart, toen ik KWPN-hengsten klaar moest maken voor de HK (op grote schaal) kwamen die toch ook gewoon groen uit de opfok waar ze na het spenen in waren gekiept.