Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LoveBodin schreef:Bejaardentehuis mag je ook niet meer in hoor.die mag je ook niet redden.
Zodra brandweer aanwezig is, nemen zij alles overr. Het blussen en het redden van al dan niet aanwezige mensen en dieren.
Zij weten nu eenmaal hoe het is om met vuur te werken, de gemiddelde burger niet. Zij zijn ervoor, dat is hun werk.
En daarin moeten ze niet gehinderd worden, al dan niet goed bedoelt. Want als jij dat kindertehuis in rent, en vast komt te zitten, ben je een extra persoon die gered moet worden, terwijl er al weinig tijd is, vaak. En dat kan ten koste gaan van anderen. Daarom mag er niemand meer in. Of dit nu een stal is, of een kindertehuis.
superwoman schreef:LoveBodin schreef:Bejaardentehuis mag je ook niet meer in hoor.die mag je ook niet redden.
Zodra brandweer aanwezig is, nemen zij alles overr. Het blussen en het redden van al dan niet aanwezige mensen en dieren.
Zij weten nu eenmaal hoe het is om met vuur te werken, de gemiddelde burger niet. Zij zijn ervoor, dat is hun werk.
En daarin moeten ze niet gehinderd worden, al dan niet goed bedoelt. Want als jij dat kindertehuis in rent, en vast komt te zitten, ben je een extra persoon die gered moet worden, terwijl er al weinig tijd is, vaak. En dat kan ten koste gaan van anderen. Daarom mag er niemand meer in. Of dit nu een stal is, of een kindertehuis.
Logisch, mààr alles wordt direct afgezet. Terwijl het soms duidelijk is dat een ander gedeelte nòg veilig is. Wanneer daar paarden in staan,kan het soms (niet altijd,dat hangt van de situatie af) best mogelijk zijn om de paarden op de veilige wei te zetten voor het vuur over slaat.
Mindim schreef:Ik lees net van de zoon van man, dat de vader de dieren wat hooi wilde geven, zodat ze rustig zouden blijven op stal.
Tja, de paarden is in die stal niets overkomen, was het daar wel zo levensgevaarlijk dan om een man daar zo voor toe te takelen?
LoveBodin schreef:Ik ben geen brandweerman (vrouw) natuurlijk, maar ik weet niet in hoeverre je kan zien dat alles veilig is. Natuurlijk lijkt het soms veilig, maar het hoeft niet per sé. Ik snap de redenatie van de brandweer ook wel: eerst alles afzetten, zorgen dat er niemand meer bijkomt (geen extra levens in 't spel), daarna kijken of er nog 'levens' in het gebouw zijn en kijken op welke plekken het vuur is en waar het veilig is (heeft ook met bouw te maken, het vuur kan een gebouw heel erg verzwakken, en plekken waarvan je het niet 1,2,3 verwacht kunnen instorten). Daarna pas redden en blussen.
En zelfs een raam openen kan fataal zijn tijdens een brand, je moet echt uitkijken

little_king schreef:Nee dat kan de politie niet met iemand mee lopen.
De politie mag net zo min op dat terrein komen van de brandweercommandant.
Dat is degene die bepaalt. Als die aangeeft politie ga met eigenaar naar de tallen mag dat, anders kan de politie ook niks doen. Als orders opvolgen van de gezaghebbende en dat was hier, niemand op het erf.
LoveBodin schreef:Maar is het zo juist niet duidelijker?
Geen uitzonderingen, brandweer beslist. Klaar?
Maar, je probleem is dus, een (starre) regel, waar geen uitzonderingen voor worden gemaakt?

. Op een gegeven moment wist ik namelijk even niet meer waar je exact over struikelde. Ik snap je punt, maar ik zie ook een paar hiaten.Citaat:De politie laat ook weten dat er eerst meermalen op de man is ingepraat alvorens tot deze actie over te gaan
.
. Z'n paarden waren in gevaar, maar dat wil nog niet zeggen dat hij zijn leven in gevaar mag/kan brengen.
. Ik weet niet wat ze hebben gezegd, ik neem aan dat ze begrip hebben getoond. Maar ik weet 't niet zeker.