Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KirstenChes schreef:K stond er met mijn neus boven op geen mooi gezicht. De groom, de zoon van de rijder was ook erg in de war. Teunis-jan was een goed paard jammer dat het zo moest lopen. Ik zei nog bij het inrijden wat loopt hij toch goed! En in de baan alleen maar huppelen, toen voelde hij zich natuurlijk ook al niet goed. Maar ja dan denk je niet gelijk aan wat ernstigs. Soms heeft je paard ook gewoon een slechte dag. Ik leef helemaal mee met de famillie!
fargo schreef:KirstenChes schreef:K stond er met mijn neus boven op geen mooi gezicht. De groom, de zoon van de rijder was ook erg in de war. Teunis-jan was een goed paard jammer dat het zo moest lopen. Ik zei nog bij het inrijden wat loopt hij toch goed! En in de baan alleen maar huppelen, toen voelde hij zich natuurlijk ook al niet goed. Maar ja dan denk je niet gelijk aan wat ernstigs. Soms heeft je paard ook gewoon een slechte dag. Ik leef helemaal mee met de famillie!
Was het dat paard dat in het begin van het filmpje zo huppelend langs komt en later ook aan de andere kant van de baan zo springend rond gaat?
Ach arm dier, hij lijkt daar ook al van slag. Wat verdrietig voor de familie.
Maaik schreef:Same here. Wat 'makkelijk' om het weer af te schuiven op het 'typische Fries'. Bah!
Om tot het 'gemekker' terug te komen. Liever een mens dan een dier. Dieren zijn oprecht en daar kan de mensheid nog wat van leren!! En nee, ik ben niet een persoon die gaat huilen om dit soort voorvallen of als ik per ongeluk een slak plet, maar ik blijf erbij dat dieren meer recht op deze wereld hebben dan de mensheid.
Sterkte voor de eigenaren!
Kodaloverrr schreef:Het zal je paard maar zijn.. Potver.. Heb de tranen in mijn ogen staan. En dan zegt die presentator doodleuk heel erg jammer.. Diep triest is een betere benaming.
ayla31 schreef:Kodaloverrr schreef:Het zal je paard maar zijn.. Potver.. Heb de tranen in mijn ogen staan. En dan zegt die presentator doodleuk heel erg jammer.. Diep triest is een betere benaming.
Ben ik het helemaal mee eens, het is misschien je hele leven wat dan in een paar minuten overlijdt en weggereden word heel triest...
Maaik schreef:Barron schreef:@terpentijn: omdat 1 Fries er blijkbaar "nuchter" onder is dat er volgens haar maar een paard is overleden, betekent niet dat alle Friezen hier zo over denken. Ik ben net zo goed een Fries en mij zul je dat zeker niet horen zeggen. Een dier is in mijn ogen inderdaad een dier in al zijn pracht en praal en juist omdat het een dier is door mij geliefd.
Same here. Wat 'makkelijk' om het weer af te schuiven op het 'typische Fries'. Bah!
Om tot het 'gemekker' terug te komen. Liever een mens dan een dier. Dieren zijn oprecht en daar kan de mensheid nog wat van leren!! En nee, ik ben niet een persoon die gaat huilen om dit soort voorvallen of als ik per ongeluk een slak plet, maar ik blijf erbij dat dieren meer recht op deze wereld hebben dan de mensheid.
Sterkte voor de eigenaren!
MissPiggy78 schreef:Bent het hier wel mee eens. Ik denk dat er een nog een hoop mensen zijn die een paard (of welk ander dier dan ook) bewust of onbewust erg lang laten lijden en dat zo'n dier uiteindelijk sterft hierdoor. Ik zou er in ieder geval geen traan om laten als sommige mensen zomaar neer zouden vallen. Een dier daarentegen heeft nergens om gevraagd en is aan onze wil overgelaten (zelfs de wilde dieren zijn vogelvrij). Ik denk ook niet dat degene die het hier over "het is maar een dier" dit zo bot heeft bedoeld, maar het blijkt uit de reacties hier wel dat het niet goed valt zo'n opmerking.
Ik vind het erg sneu voor de eigenaren en alle andere mensen die met dit paard te maken hebben gehad. Een schrale troost voor hun is misschien dat hij niet lang en veel geleden heeft. Toen ik dat van mijn aangereden kat te horen kreeg verzachte dat iets in ieder geval.
Gini schreef:Sta je daar in de regen, met het tuig in je handen, de koets die weggetrokken wordt, maar niet door je paard. Sta je daar, het ene moment blij, euforisch, het andere moment je lieve maatje onder een zeil waar de regendruppels op tikken. Het geluid van de tractor klinkt vaag in je oren en je wordt mat de ring uit geleid. Sta je daar, met een beklemmend gevoel de spullen in te pakken, de trailerklep te sluiten om met een zwaarmoedig gemoed naar huis te rijden. Sta je daar, iemand legt zijn hand op je schouder en zegt "hee, het is maar een dier"....
lisa_pluisje schreef:Gini schreef:Sta je daar in de regen, met het tuig in je handen, de koets die weggetrokken wordt, maar niet door je paard. Sta je daar, het ene moment blij, euforisch, het andere moment je lieve maatje onder een zeil waar de regendruppels op tikken. Het geluid van de tractor klinkt vaag in je oren en je wordt mat de ring uit geleid. Sta je daar, met een beklemmend gevoel de spullen in te pakken, de trailerklep te sluiten om met een zwaarmoedig gemoed naar huis te rijden. Sta je daar, iemand legt zijn hand op je schouder en zegt "hee, het is maar een dier"....
En waarbij je dus slachtoffer van je eigen fantasie bent want misschien was het dier wel goed verzekerd en dacht de eigenaar daar wel aan
wendyenbram schreef:Nee Lisa-pluisje geeft alleen maar aan dat iedereen voor zich zelf moet denken. wij weten niet wat de ander denkt, en de ander weet niet wat ik denk.
drukt zich in dit topic wat verkeerd uit. Maar je moet er niet zo heftig op reageren.
stef schreef:Ik vind het toch altijd zo knap dat mensen oordelen over hoe anderen reageren. Zolang je zelf nog nooit in een dergelijke situatie bent geweest, weet je ook niet hoe je reageert. In the heat of the moment kan het ineens heel anders zijn dan je nu in je hoofd hebt...