Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wenny

Re: Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:02

Ze heeft er zelf nog enkele staan weet niet welke ze nog heeft lopen.
Geloof dat je wel contact op kan nemen met de dierenpolitie over hoe en wat.
Ik zou het iig niet via jolanda zelf doen,je weet maar nooit hoe ze nu gaat reageren met alle emotie's
En ik denk dat ze ook gewoon een verhaal op hangt dat ze binnen kort alles terug krijgt/haalt etc,
En dan loop je het paard misschien wel mis.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:06

ik heb haar eens gezien bij de voerboer. daar haalde ze de afgekeurde (beschimmelde )pakken hooi op.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:13

ja k zou zo ie zo morgen even langs gaan bij dr,
Ze had mij ook gebeld toen ze de paardjes kwamen halen
En of ik binnenkort tijd had om even langs te komen.
K zal maandag even de dierenpolitie bellen van hoe of wat
En als funghai er nog steeds staat vragen wat ze ermee wil doen
Ze weet dat k funghai graag in mn weide heb lopen
Dus wie weet, iig bedankt!

Anonymous85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:17

IHN schreef:
want ik ken het hele mens niet, maar ik geloof niet dat het gewoon asociaal is, en de motivatie die je erbij zegt dat ze altijd al zo is geweest en het daarom niet iets psychisch kan zijn raakt helemaal kant nog wal.

Je geeft zelf het antwoord gelukkig al. 'Je kent het hele mens niet'.

Houd het daar maar bij.

Als je dan alsnog geïnteresseerd bent en onderzoek wilt doen, kun je gerust eens naar Rotterdam-zuid afreizen, en in de wijk Vreewijk haar naam laten vallen.

Succes.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:31

De mensen die geinteresseerd zijn om een van de "in bewaring genomen" paarden te kopen (ik heb begrepen dat er enkele belanghebbenden op Bokt zijn ) raad ik met sterkste nadruk aan als een bok op de haverkist te zitten en blijven zitten en sit ook per mail en schriftelijk aan te geven bij de in bewaring nemende instantie, aangezien de kans niet gering is, dat de paarden bij opbod verkocht/naar de slager gaan, als blijkt dat madam J. de gemaakte kosten niet kan terugbetalen.
En dat zal ze niet kunnen.
Van haar zelf zijn ze niet te kopen, in dit soort gevallen moet je echter heel rap zijn, om te voorkomen dat toch nog goed spul alsnog na de definitieve uitspraak zo maar naar de slacht gaat.
Het verhaal van: er wordt een goed tehuis voor gezocht nadien is KUl, of een echt grote uitzondering, het gaat hier om GELD, de overheid wil het "verspilde" geld voor deze actie terug, dus worden de paarden gewoon verpatst, aan wie dan ook wie niet te verhandelen is wordt geslacht.

Wanneer de in bewaring stelling overgaat tot in beslagname zijn de paarden vogelvrij, dus ....

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:38

Of ze geslacht gaan worden doe ik geen uitspraak over.
Ik weet van een andere in beslag name dat de pony's gewoon via handelaars de markt op zijn gegaan.
En de wat grote paarden de manege's in zijn gegaan.
Nu is het wel crissis en shets zijn er genoeg,ook handelaren staan niet te springen om shetlanders.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:49

Bel even de dierenpolitie inderdaad, heb ik ook gedaan.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 00:49

Klopt wat wenny zegt, ik ben 2 jaar geleden bezig geweest voor in beslag genomen paard en werd gezegd dat ze naar handelaren gaan....
Als particulier heel moeilijk zo'n paard via dierenbescherming over te nemen...en de personen die hierover gaan op die afdeling wisselen ook nog. Administratief voor hun een rompslomp ook om aan particulieren te verkopen, liever de bups naar een handelaar..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 06:07

Tegenwoordig kan je toch wat 'makkelijker' aan een in beslag genomen pony komen: http://www.ikzoekbaas.nl/zoek-weidedieren/paarden
Geen idee of dit traject bewandeld wordt door de instanties, maar dat is na te vragen.

Ik ben benieuwd of het je gaat lukken Nuage.
Ik duim voor je. ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 06:30

Mijn merrie kocht ik ook over van de DB. Ik heb haar maar 3 weken in bezit gehad en ze is in die tijd ook overleden, maar na haar dood heb ik haar alsnog postuum op naam laten zetten. Het papierwerk viel toen best mee. Het is alleen wel even geleden.

Bij de mevrouw zelf hoef je denk ik niet aan te kloppen. Een verzamelaar die dieren weg doet uit eigen wil? Neuh, dat zie ik niet zomaar gebeuren.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:48

Anonymous85 schreef:
IHN schreef:
want ik ken het hele mens niet, maar ik geloof niet dat het gewoon asociaal is, en de motivatie die je erbij zegt dat ze altijd al zo is geweest en het daarom niet iets psychisch kan zijn raakt helemaal kant nog wal.

Je geeft zelf het antwoord gelukkig al. 'Je kent het hele mens niet'.

Houd het daar maar bij.

Als je dan alsnog geïnteresseerd bent en onderzoek wilt doen, kun je gerust eens naar Rotterdam-zuid afreizen, en in de wijk Vreewijk haar naam laten vallen.

Succes.

Die behoefte voel ik niet zo. Daarbij hecht ik geen waarde aan de publieke opinie. Ik denk niet dat die uitgebreid psychisch onderzoek hebben gedaan bij haar, toch? Ik werk met mensen die ook als aso bestempeld worden (en ik ben zelf geen heilige, dus ik roep het even hard, hoor. En erger me regelmatig kapot als ik weer eens uitgescholden wordt omdat ik ze in de shit heb gebracht, terwijl ze dat toch echt zelf regelen). Maar het is niet gewoon aso. Het is ofwel een psychiatrisch iets, ofwel een zeer lage begaafdheid. Denk niet dat zij zelf gelukkig is door iedereen van zich af te stoten. Maar haar gedrag is natuurlijk gewoon asociaal. Daar heb je gelijk in. Alleen kijk ik dan altijd iets verder hoe iets komt en vraag ik me af of je zo hard daarover moet oordelen, dat iemand dan maar gewoon slecht is.

Wat ik overigens ook zo'n raar fenomeen vindt. Hoe komt het toch dat iedereen als iets in het nieuws komt ineens die zielige paarden wel wil redden, terwijl er maandenlang een ad kan staan van goed huis gezocht voor weidepaard en geen haan er naar kraait? (even afgezien van de mensen die het paard kennen wat ze nu willen). Kom ik weer terug bij mijn eerdere posts. Begin bij jezelf. Stop met fokken als je het veulen niet zelf kunt aanhouden, stop met dieren wegdoen als ze ziek of oud zijn en controleer controleer controleer. Helaas is het makkelijker om over anderen te roepen dat ze asociaal zijn...ik vind nl. je zieke of oude dier wegdoen minstens net zo asociaal, maar gezien dat er maar een enkeling is die het hiermee eens is schijnbaar en iedereen vrolijk verder mekkert over deze vrouw, zelfs nog even vermeld hoe ze aan haar geld komt en haar kinderen erbij gesleept worden (wat ik net zo asociaal vind) zie ik het somber in dat aan deze excessen ooit een einde gaat komen.

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:03

aaah wat verschrikkelijk,
deze ranch en paarden hebben een paar maanden hier vlakbij gestaan en toen ging ik daar elke dag heen met een vriendin om te helpen met voeren en borstelen enz. Hun vertelde dat ze dit deede omdat ze juist de verwaarloosde paardjes wilde opknappen. Alleen toen na een paar maanden moesten ze weer weg omdat de huur te duur was.
Zijn er fotos van de paardjes?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:40

wenny schreef:
Of ze geslacht gaan worden doe ik geen uitspraak over.
Ik weet van een andere in beslag name dat de pony's gewoon via handelaars de markt op zijn gegaan.
En de wat grote paarden de manege's in zijn gegaan.
Nu is het wel crissis en shets zijn er genoeg,ook handelaren staan niet te springen om shetlanders.

zelf dieren van anderen zijn naar de slacht gegaan
http://www.sbs6.nl/programmas/recht-van ... levering-7

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:54

ik vraag me af , waar de gehandicapte kindertjes passen in het verhaal. het terrein was niet toegankelijk voor rolstoelen, nog was er een bak waar ze kunnen rijden....
klinkt als een cententrekkers-verhaaltje.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:02

subsidies?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:40

spicegirl schreef:
ik vraag me af , waar de gehandicapte kindertjes passen in het verhaal. het terrein was niet toegankelijk voor rolstoelen, nog was er een bak waar ze kunnen rijden....
klinkt als een cententrekkers-verhaaltje.

Dat klopt.
Maar iedereen kan zo'n soort stichting oprichten en dat als 'doel' vermelden.
Dit soort 'praktijken' schieten als JJK-kruid uit de grond hier in de omgeving en is enkel voor eigen belang.
Als particulier mag je 6 paarden hobbymatig houden, maar als stichting meer dan 6.
En met een beetje geluk kunnen ze ergens nog wat subsidie/sponsorgeld lospeuteren ook, terwijl er geen kind in de buurt kan komen ivm geen voorzieningen. :(

Regelgeving is 1, maar controle op de regelgeving blijkt heel wat anders, lees: geen controle.
En daar zie ik dus wel een fout van de gemeente: stichting Aloha, die wel alles piekfijn op orde heeft, zit praktisch naast Jolanda...
Natuurlijk gaan de klanten daar naartoe, zodat zij rustig d'r gang kan gaan met het verzamelen van zielige paardjes.

Brutalen hebben de halve wereld. ;)

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:36

@ Yvonnedv ik zei al dat ik daar geen uitspraak over deed misschien heb je er overheen gelezen
Ik weet alleen van een andere in beslag name die ik van dichtbij heb mogen zien.
dat de paarden via die weg zijn verkocht en de ene zaak is de andere niet, dat snap ik.
Vandaar dat ik ook zei ik doe daar geen uitspraak over.

@ Iloveanoukje Over dat de huur te hoog was van het stuk in poortvliet, heeft ze bij andere een heel ander verhaal van gemaakt.
Het was daar volgens haar zo'n zooitje dat er een paard is ontsnapt en onder een auto is gekomen.
Als zo'n ongeluk plaatsvind zie je dat heus ergens terug op google of tv, het is nooit ergens vermeld.
Dus dat dat verhaal niet klopte had iedereen al door.

Ik ben geen dokter en heb haar dus idd niet psychisch onderzocht.
Dat het psychisch is zal vast, maar is dat dan een vrijbrief
om dieren te verzamelen en te verwaarlozen.
en mensen te bedriegen, bedreigen,manipuleren en uitschelden?

@Marvantom klopt iedere malloot kan een stichting oprichten.
Sterker nog ze heeft het hele idee van een stichting te beginnen van de stichting aloha nagedaan.
Plannen proberen over te nemen om het zelf even beter te doen.
Alleen het verschil is dat aloha idd alles op orde heeft kinderen met een beperking kunnen daar het terrein op.
Met de paardjes bezig zijn, huifbed rijden voor gehandicapte die niet op een paard kunnen zitten.
En andere activiteiten met paarden waar de kinderen gelukkig van worden, en waar de paarden ook van genieten.
En zo hoort het! en hun verdienen het ook gewoon om donateurs en sponsoren te hebben.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 15:50

helemaal eens met Wenny :j

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:21

Hallo ik ken Jolanda ongeveer 20 jaar. Heb haar leren kennen ver voor ze paarden had.
Nooit echt begrepen welk doel ze had achter het houden van de paarden had. De stichting had een mooi doel kunnen zijn maar dan wel op een daar voor bestemde locatie.

Zelf zit ik in de Friezen en Belgen en heb haar regelmatig adressen gegeven waar ze meer ruimte had en deze locaties waren te huur inclusief woonruimte. Heb haar regelmatig op de te vele dieren gewezen, zonde weet ook dat ze altijd heel hard werkte door schoon te maken bij mensen thuis. Met dit geld vertelde ze mij altijd de boel te runnen.

Nou rot voor de dieren die nu uit elkaar worden gehaald maar krijgen waarschijnlijk een goed leven als ze worden verkocht of geschonken. Met regelmaat dit soort dieren weg gehaald bij instanties mooi als je ze dan ziet opbloeien.

Waar het mij om gaat (ik had zo nu en dan nog wel eens contact met haar inmiddels 2 jaar geleden) toen ik er de laatste keer was had ze een Belg met een jaarling. Kan iemand mij vertellen of deze er nog waren en of die ook in beslag genomen zijn?

Gezien de situatie weet ik niet of ik haar moet benaderen.
Daarom langs deze weg.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:05

Friescentrum schreef:
Hallo ik ken Jolanda ongeveer 20 jaar. Heb haar leren kennen ver voor ze paarden had.
Nooit echt begrepen welk doel ze had achter het houden van de paarden had. De stichting had een mooi doel kunnen zijn maar dan wel op een daar voor bestemde locatie.

Zelf zit ik in de Friezen en Belgen en heb haar regelmatig adressen gegeven waar ze meer ruimte had en deze locaties waren te huur inclusief woonruimte. Heb haar regelmatig op de te vele dieren gewezen, zonde weet ook dat ze altijd heel hard werkte door schoon te maken bij mensen thuis. Met dit geld vertelde ze mij altijd de boel te runnen.

Nou rot voor de dieren die nu uit elkaar worden gehaald maar krijgen waarschijnlijk een goed leven als ze worden verkocht of geschonken. Met regelmaat dit soort dieren weg gehaald bij instanties mooi als je ze dan ziet opbloeien.

Waar het mij om gaat (ik had zo nu en dan nog wel eens contact met haar inmiddels 2 jaar geleden) toen ik er de laatste keer was had ze een Belg met een jaarling. Kan iemand mij vertellen of deze er nog waren en of die ook in beslag genomen zijn?

Gezien de situatie weet ik niet of ik haar moet benaderen.
Daarom langs deze weg.

Ik weet dat ze een belgische merrie had genaamd Sun. Maar of die een veulen gekregen heeft weet ik niet...

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:47

Klopt Sun, die heeft een veulen gehad.

Als iemand weet of die er nog stond of staat hoor ik dat graag.
Navajo was ook een leuk paard is die er ook nog. Zover ik weet was dat haar eerste paard.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:53

wenny schreef:
@ Yvonnedv ik zei al dat ik daar geen uitspraak over deed misschien heb je er overheen gelezen
Ik weet alleen van een andere in beslag name die ik van dichtbij heb mogen zien.
dat de paarden via die weg zijn verkocht en de ene zaak is de andere niet, dat snap ik.
Vandaar dat ik ook zei ik doe daar geen uitspraak over.

@ Iloveanoukje Over dat de huur te hoog was van het stuk in poortvliet, heeft ze bij andere een heel ander verhaal van gemaakt.
Het was daar volgens haar zo'n zooitje dat er een paard is ontsnapt en onder een auto is gekomen.
Als zo'n ongeluk plaatsvind zie je dat heus ergens terug op google of tv, het is nooit ergens vermeld.
Dus dat dat verhaal niet klopte had iedereen al door.

Ik ben geen dokter en heb haar dus idd niet psychisch onderzocht.
Dat het psychisch is zal vast, maar is dat dan een vrijbrief
om dieren te verzamelen en te verwaarlozen.

@Marvantom klopt iedere malloot kan een stichting oprichten.
Sterker nog ze heeft het hele idee van een stichting te beginnen van de stichting aloha nagedaan.
Plannen proberen over te nemen om het zelf even beter te doen.
Alleen het verschil is dat aloha idd alles op orde heeft kinderen met een beperking kunnen daar het terrein op.
Met de paardjes bezig zijn, huifbed rijden voor gehandicapte die niet op een paard kunnen zitten.
En andere activiteiten met paarden waar de kinderen gelukkig van worden, en waar de paarden ook van genieten.
En zo hoort het! en hun verdienen het ook gewoon om donateurs en sponsoren te hebben.

mbt het stukje van iloveanoukje deze mevr heeft hier idd in de buurt gestaan. ik weet dat je daar per maand minimaal 4000 voor stallen betaald ecl woonhuis en woohuis koste qua huur ook veel. dr heeft hier nooit iets in de krant gestaan mbt paar onder auto gekomen. dus dat lijkt me onzin. wel was het zo dat al het gras kapot gelopen was dus dr geen gras was voor die beessies en als ze horen dat je die accomentatie huurt moet je alles van te voren afrekenen mdat dr heel veel met schulden daar weg gegaan zijn.

mbt intresse in paarden van deze mevr. kan ik je alleen het advies geven bellen naar dierenpolitie en duidelijk aangeven welk paard je intresse heeft. dan duurd het maanden voordat je het dier kan kopen. een vriendin heeft dat hier ook bij de hand gehad zij heeft een paard gekocht die hier in beslag genomen zijn en dit dier door wekelijks te bellen te vragen etc na half jaar kunnen kopen.
en mensen te bedriegen, bedreigen,manipuleren en uitschelden?

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:37

sun heeft idd een veulen gehad.
Maar dat was volgens mij al een tijdje terug?
Ik zou niet weten welke paarden ze nog heeft lopen,
Misschien weet iemand die daar weleens langs rijd wat voor paarden er nog staan.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 00:27

Ze heeft me daar toen over gebeld volgens mij was dat in 2008 of 2009?

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:24

Klopt, het is moeilijk om als particulier een paard/pony van een instantie te kopen.
Omdat ik bedrijfsmatig actief ben is het makkelijker om hier tussen te komen.
De instanties kavelen de dieren per 5 of 10 goede en minder goede en worden dan geveild, je kan dan op de kavel bieden.

Omdat een particulier meestal voor 1 bepaald paard/pony interesse heeft zitten de instanties hier niet direct op te wachten. Dan duurt het vaak veel te lang voor de dieren weer een tehuis hebben.
Als ze met een kavel of kavels blijven zitten komt na lange tijd de mogelijkheid van splitsen of te wel losse verkoop.

Vaak is het daarom ook slim wanneer je voor een bepaald paard/pony geïnteresseerd bent contact op te nemen met de instanties en dan te vragen of ze je kunnen helpen. Vraag naar welk persoon de dieren zijn gegaan zodat je contact op kan nemen om als nog het paard/pony waar je interesse in hebt te kunnen kopen. Vergeet niet de dieren gaan niet weg bij de instanties voor een fooitje en verwacht dan ook niet dat je een paard/pony heel goedkoop kan aanschaffen.

Ook kan je niet zomaar aan kloppen bij de instanties je moet wel aantonen dat je goed en waardig voor de dieren kan zorgen en blijft zorgen.

Zeker als je je begint op te dringen bij dit soort instanties sta je achter aan in de rij, beter is gewoon op een positieve manier contact onderhouden en begrijpen dat deze mensen alleen maar hun werk doen en dit proberen in het belang van de dieren te doen.
Ik weet dat er mensen zijn die hier anders over denken, maar uit ervaring kan ik zeggen dat dieren die gezond zijn niet zomaar een spuitje krijgen. Slachten van dit soort dieren wordt namelijk niet gedaan omdat men niet weet wat er in het verleden gebeurd is op medicatie gebied en hier een risico aan zit gezondheid technisch voor de consument.

Ik ga proberen of ik er achter kan komen waar de Belg met haar veulen(inmiddels +/- 3jarige) gebleven zijn.

En ondanks dat de verantwoordelijkheid van dit alles bij Jolanda ligt wens ik haar toch sterkte toe.
Ze heeft mijn inzien (voor zover ik weet) toch wel altijd geprobeerd het hoofd boven water te houden.
Dit lukt niet altijd maar probeer dan wel op tijd te handelen voor dit soort dingen gebeuren.