Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IHN schreef:want ik ken het hele mens niet, maar ik geloof niet dat het gewoon asociaal is, en de motivatie die je erbij zegt dat ze altijd al zo is geweest en het daarom niet iets psychisch kan zijn raakt helemaal kant nog wal.
Anonymous85 schreef:IHN schreef:want ik ken het hele mens niet, maar ik geloof niet dat het gewoon asociaal is, en de motivatie die je erbij zegt dat ze altijd al zo is geweest en het daarom niet iets psychisch kan zijn raakt helemaal kant nog wal.
Je geeft zelf het antwoord gelukkig al. 'Je kent het hele mens niet'.
Houd het daar maar bij.
Als je dan alsnog geïnteresseerd bent en onderzoek wilt doen, kun je gerust eens naar Rotterdam-zuid afreizen, en in de wijk Vreewijk haar naam laten vallen.
Succes.
wenny schreef:Of ze geslacht gaan worden doe ik geen uitspraak over.
Ik weet van een andere in beslag name dat de pony's gewoon via handelaars de markt op zijn gegaan.
En de wat grote paarden de manege's in zijn gegaan.
Nu is het wel crissis en shets zijn er genoeg,ook handelaren staan niet te springen om shetlanders.
spicegirl schreef:ik vraag me af , waar de gehandicapte kindertjes passen in het verhaal. het terrein was niet toegankelijk voor rolstoelen, nog was er een bak waar ze kunnen rijden....
klinkt als een cententrekkers-verhaaltje.
Friescentrum schreef:Hallo ik ken Jolanda ongeveer 20 jaar. Heb haar leren kennen ver voor ze paarden had.
Nooit echt begrepen welk doel ze had achter het houden van de paarden had. De stichting had een mooi doel kunnen zijn maar dan wel op een daar voor bestemde locatie.
Zelf zit ik in de Friezen en Belgen en heb haar regelmatig adressen gegeven waar ze meer ruimte had en deze locaties waren te huur inclusief woonruimte. Heb haar regelmatig op de te vele dieren gewezen, zonde weet ook dat ze altijd heel hard werkte door schoon te maken bij mensen thuis. Met dit geld vertelde ze mij altijd de boel te runnen.
Nou rot voor de dieren die nu uit elkaar worden gehaald maar krijgen waarschijnlijk een goed leven als ze worden verkocht of geschonken. Met regelmaat dit soort dieren weg gehaald bij instanties mooi als je ze dan ziet opbloeien.
Waar het mij om gaat (ik had zo nu en dan nog wel eens contact met haar inmiddels 2 jaar geleden) toen ik er de laatste keer was had ze een Belg met een jaarling. Kan iemand mij vertellen of deze er nog waren en of die ook in beslag genomen zijn?
Gezien de situatie weet ik niet of ik haar moet benaderen.
Daarom langs deze weg.
wenny schreef:@ Yvonnedv ik zei al dat ik daar geen uitspraak over deed misschien heb je er overheen gelezen
Ik weet alleen van een andere in beslag name die ik van dichtbij heb mogen zien.
dat de paarden via die weg zijn verkocht en de ene zaak is de andere niet, dat snap ik.
Vandaar dat ik ook zei ik doe daar geen uitspraak over.
@ Iloveanoukje Over dat de huur te hoog was van het stuk in poortvliet, heeft ze bij andere een heel ander verhaal van gemaakt.
Het was daar volgens haar zo'n zooitje dat er een paard is ontsnapt en onder een auto is gekomen.
Als zo'n ongeluk plaatsvind zie je dat heus ergens terug op google of tv, het is nooit ergens vermeld.
Dus dat dat verhaal niet klopte had iedereen al door.
Ik ben geen dokter en heb haar dus idd niet psychisch onderzocht.
Dat het psychisch is zal vast, maar is dat dan een vrijbrief
om dieren te verzamelen en te verwaarlozen.
@Marvantom klopt iedere malloot kan een stichting oprichten.
Sterker nog ze heeft het hele idee van een stichting te beginnen van de stichting aloha nagedaan.
Plannen proberen over te nemen om het zelf even beter te doen.
Alleen het verschil is dat aloha idd alles op orde heeft kinderen met een beperking kunnen daar het terrein op.
Met de paardjes bezig zijn, huifbed rijden voor gehandicapte die niet op een paard kunnen zitten.
En andere activiteiten met paarden waar de kinderen gelukkig van worden, en waar de paarden ook van genieten.
En zo hoort het! en hun verdienen het ook gewoon om donateurs en sponsoren te hebben.