Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:28

Marjoow schreef:
Nouja, het zou jammer zijn als ze door gephotoshopte fotos heeft gewonnen toch? Ik vind de uitslag nog steeds wel terecht hoor, een paard opleiden van B tot LT in 4 jaar is wel knap, alleen als er dan zulke praktijken aan het licht komen ga je wel twijfelen...

Twijfelen waaraan? of ze het LT gehaald heeft en het paard naar Amerika is?

Waar maken jullie je druk om jongens, wees blij voor het kind en laat het rusten..

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:28

Marjoow schreef:
Nouja, het zou jammer zijn als ze door gephotoshopte fotos heeft gewonnen toch? Ik vind de uitslag nog steeds wel terecht hoor, een paard opleiden van B tot LT in 4 jaar is wel knap, alleen als er dan zulke praktijken aan het licht komen ga je wel twijfelen...

Geen twijfel mogelijk over dat het een gaaf paard is en dat het onwijs knap is dat ze van B tot LT komt, maar dat photoshoppen is echt niet nodig. Ook niet op foto's van hengstenkeuringen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:29

GaitMonster schreef:
Jeetje jongens. Gaan jullie niet een heel klein beetje te ver met bikritiseren van de foto's van Esmee. Ze gaat echt de boel niet oplichten en mooier laten lijken dat het is. Hoeveel mensen zijn er wel niet op de hengstenshows bijv. en zien de paarden zo lopen. Dit is echt niet alleen photoshop.
En dan nog rijd ze concoursen en wordt ze beoordeeld. Lichte tour is niet bereikt met alleen maar foto's.
Vind dit erg kinderachtig, en als dit dan bokt is denk ik dat ik eerdaags vertrek. Wat een achterlijke onzin.

Ik vind het gewoon jammer dat dit soort dingen gephotoshopt worden. Het is echt totaal niet nodig. Mooie foto's, knappe paarden en goede amazone ook zonder het geknutsel, volgens mij is daar geen twijfel over mogelijk. Ondanks het niveau vind ik wel degelijk dat er in zekere mate mensen toch een beetje voor de gek worden gehouden.

Dit gaat al langer rond, maar wordt nooit echt openbaar uitgesproken op bokt en alleen maar omdat het hier om een populair persoon/paarden gaat wordt er een hand boven het hoofd gehouden - anders waren er meer mensen allang over gevallen. Andermans paarden shoppen vind ik al helemaal niet netjes. Dit is imo meer een principekwestie.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:29

Junip schreef:
Marjoow schreef:

Waar maken jullie je druk om jongens, wees blij voor het kind en laat het rusten..

Of de uitslag wel eerlijk is, aangezien er word gefotoshopt waardoor de fotos niet laten zien wat er écht gebeurd op de fotos.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:31

Heel erg sneu dat de discussie over wel of niet gephotoshopte foto's hier besproken moet worden :n
Ik proef een hoop afgunst bij veel bokkers....!! Erg sneu dat mensen "denken" dat je met gephotoshopte foto's LT kan starten :') Gelukkig weten de meeste mensen beter :P

Bokkers konden zelf paarden Nomineren en Stemmen, dus volgens merendeel van de stemmers van Bokt heeft Aspen gewonnen en vervolgens valt heel bokt over deze plaatsing heen :?
Nou raap mij maar op hoor _O-

* Esmee van harte gefeliciteerd met je behaalde prijs, trots zijn op je "oude" topper! En de overige winnaars uiteraard ook :)
Laatst bijgewerkt door Hoppje op 20-03-13 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:32

Fiffill schreef:
GaitMonster schreef:
Jeetje jongens. Gaan jullie niet een heel klein beetje te ver met bikritiseren van de foto's van Esmee. Ze gaat echt de boel niet oplichten en mooier laten lijken dat het is. Hoeveel mensen zijn er wel niet op de hengstenshows bijv. en zien de paarden zo lopen. Dit is echt niet alleen photoshop.
En dan nog rijd ze concoursen en wordt ze beoordeeld. Lichte tour is niet bereikt met alleen maar foto's.
Vind dit erg kinderachtig, en als dit dan bokt is denk ik dat ik eerdaags vertrek. Wat een achterlijke onzin.

Ik vind het gewoon jammer dat dit soort dingen gephotoshopt worden. Het is echt totaal niet nodig. Mooie foto's, knappe paarden en goede amazone ook zonder het geknutsel, volgens mij is daar geen twijfel over mogelijk. Ondanks het niveau vind ik wel degelijk dat er in zekere mate mensen toch een beetje voor de gek worden gehouden.

Dit gaat al langer rond, maar wordt nooit echt openbaar uitgesproken op bokt en alleen maar omdat het hier om een populair persoon/paarden gaat wordt er een hand boven het hoofd gehouden - anders waren er meer mensen allang over gevallen. Andermans paarden shoppen vind ik al helemaal niet netjes. Dit is imo meer een principekwestie.

Andermans paarden shoppen is inderdaad niet netjes en bovendien nogal oplichtingspraktijken.
Je zou als merriehouder je merrie maar door zo'n hengstenhouder laten foppen die de betreffende foto's gebruikt.. Zie je de hengst in het echt, beweegt hij ineens een stuk minder goed en is hij ineens een stuk minder goed gebouwd.. Verspilde moeite.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:33

Fiffill schreef:
GaitMonster schreef:

En imo is dit zoals ik al meerdere keren gezegd heb offtopic...

Marjoow schreef:
Junip schreef:

Of de uitslag wel eerlijk is, aangezien er word gefotoshopt waardoor de fotos niet laten zien wat er écht gebeurd op de fotos.

Foto waar hij mee in de verkiezing stond is zelfs van een andere fotograaf.....

_clau_1991

Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met deze verkiezing? Ze heeft dat paard toch echt naar de LT gereden hoor! Tijdens proeven zelf kan je moeilijk photoshoppen :+ Het gaat er bij deze verkiezing toch om de prestatie van het paard en niet om de foto's?

miss_lizje

Marjoow schreef:

Mee eens, van B naar LT is wel een prestatie los van het feit dat ik verkiezingen gewoon achtelijk vind want de populairste wint toch wel, of het verdiend is of niet.

Ik schrik toch wel van het feit dat sommige foto's hier ( los van of het van de winnaar is of niet) dus wel zodanig worden bewerkt dat het een ander plaatje crieert dan het is. Dat soort mensen vind ik gewoon laag en nep.
Foto's dusdanig bewerken zou helemaal niet nodig moeten zijn. Touwtje weg halen of halstertje tot daaraan toe. Maar een paard een "mooiere hals" en "hoger getild been" geven vind ik gewoon te ver gaan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:35

Balen dat Salinero in de top 3 staat.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:35

Nicole schreef:

Daarom zeggen we ook allemaal herhaaldelijk dat het een knappe prestatie en een gaaf paard is.
Maar wel met een kanttekening: Er worden gewoon mensen voor de gek gehouden en dát is wat mensen in het verkeerde keelgat schiet.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:36

En dan nog, al is het niet eerlijk, wat heb jij nu verloren dat je hier zo boos om moet zijn?
Een plekje in de erenhaag van bokt? _O- hou op hoor jongens..
Het lijkt wel of hier mensen vals hebben gespeeld om een miljoen te winnen.
Even relativeren: bokt is nog steeds niet het èchte leven..

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:38

Junip schreef:
En dan nog, al is het niet eerlijk, wat heb jij nu verloren dat je hier zo boos om moet zijn?

Ik heb niets verloren, het is absoluut een stoer paard, maar in mijn ogen mogen aan de acties van de betreffende ex-eigenaar wel wat consequenties hangen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:39

Ach ja...
Je kunt daar een enorm punt over maken, terwijl het helemaal niets met deze verkiezing te maken heeft.

En hoor je ooit iemand "klagen" over dat de mascara die je in de winkel koopt helemaal niet lijkt op wat je in de reclames ziet, omdat ze daar overal kunstwimpers in zetten?

Of hoor je mensen klagen over íeder nieuw beauty magazine, waarin gegarandeerd álle modellen heftige photoshop veranderingen hebben ondergaan?

We worden dagelijks met vrijwel alles compleet voor de gek gehouden.
Of het nou met photoshop is of met andere dingen.

Niemand die je er ooit over hoort.
En dat een fotograaf wellicht ooit een paar keer wat heeft zitten experimenteren met photoshop en die resultaten ook op internet heeft gezet, heeft toch helemaal niets met deze betreffende wedstrijd te maken? Dat is een compleet andere discussie en die hoort hier niet thuis in mijn ogen.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:40

Sok schreef:
Junip schreef:

Ik heb niets verloren, het is absoluut een stoer paard, maar in mijn ogen mogen aan de acties van de betreffende ex-eigenaar wel wat consequenties hangen. :)

Hahah zoals wat? een zwart schaap als avater? een heuze boktban?
Goed, genoeg hier.. ik ga me weer bezig houden met serieuze dingen!

Marjo

Nicole schreef:
Marjoow schreef:

Dan nog, Aspen is bekend van meerdere fotos, niet alleen van die bij de wedstrijd ;)

normann_love

jeetje zech, wat een discussie, of die foto's nu wel of niet gephotoshopt zijn, wat maakt het nou uit voor ons? blijkbaar vonden de bokkers aspen 'het paard van het jaar'. er is door veel bokkers op hem gestemd dus ja, de uitslag was misschien niet wat jullie willen, maar goed het is een verkiezing. heb zelf ook niet op aspen gestemd omdat ik die geen eens kende maar goed dat maakt niet uit. vind het wel een beetje heel erg kinderachtig hoe iedereen hier zich gedraagt hoor!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:41

Die hele verkiezing maakt mij niet zoveel uit, het gaat erom dat paarden hier gewoon worden gephotoshopt en mensen worden daarmee voor de gek gehouden. En dat vind ik niet kunnen. Ik gun het ze van harte verder, de verkiezing is een beetje vaag daar ben ik het mee eens (wbt al die paarden zo door elkaar) maar ik vind het een fantastisch paard, alleen dat geshop vind ik te ver gaan.
Dat het redelijk off topic is, dat klopt. Maar er zijn gewoon heel veel mensen die hierover vallen (dat blijkt ook uit de pb's die ik erover krijg van mensen die het goed vinden dat dit een keer openbaar besproken wordt).

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:42

Zertab schreef:
Balen dat Salinero in de top 3 staat.

huhh??? :?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:43

Femke schreef:
Ach ja...
Je kunt daar een enorm punt over maken, terwijl het helemaal niets met deze verkiezing te maken heeft.

En hoor je ooit iemand "klagen" over dat de mascara die je in de winkel koopt helemaal niet lijkt op wat je in de reclames ziet, omdat ze daar overal kunstwimpers in zetten?

Of hoor je mensen klagen over íeder nieuw beauty magazine, waarin gegarandeerd álle modellen heftige photoshop veranderingen hebben ondergaan?

En dat een fotograaf wellicht ooit een paar keer wat heeft zitten experimenteren met photoshop en die resultaten ook op internet heeft gezet, heeft toch helemaal niets met deze betreffende wedstrijd te maken? Dat is een compleet andere discussie en die hoort hier niet thuis in mijn ogen.

Ooit een paar keer? Nee, dit is al langer aan de gang en houd niet op ;) En dat is haar keuze, wat mij betreft photoshopt ze er een koeienhals op, I don't care.
Het word alleen anders wanneer ze door zulke fotos bekend word op Bokt, daardoor genomineerd word voor deze wedstrijd en hem uiteindelijk ook nog wint. Om fotos waar wie weet wat mee is gebeurd ;)

En over de rest, met cosmetica weet je dat dat gebeurd. Daarom kijk ik liever naar Dove, echte vrouwen in de reclames ;)
Zoals Arnd eigenlijk al benoemd in zijn column:
http://horses.nl/opinie/11-06-10-digita ... rven-niet/

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:44

Daar hebje een punt, het heeft inderdaad weinig met de verkiezing te maken.
Maar het is wel fijn dat dit eindelijk een keer openbaar word gemaakt, ergens jammer van de verkiezing, maar het moest er toch een keer van komen, half bokt is zich al een hele tijd bewust van deze praktijken.

Photoshoppen is helemaal niet erg, maar wees er dan gewoon eerlijk over en probeer het niet over te laten komen alsof die paarden daadwerkelijk met hun benen half in hun nek lopen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:44

Sok schreef:
Daar hebje een punt, het heeft inderdaad weinig met de verkiezing te maken.
Maar het is wel fijn dat dit eindelijk een keer openbaar word gemaakt, ergens jammer van de verkiezing, maar het moest er toch een keer van komen, half bokt is zich al een hele tijd bewust van deze praktijken.

Photoshoppen is helemaal niet erg, maar wees er dan gewoon eerlijk over en probeer het niet over te laten komen alsof die paarden daadwerkelijk met hun benen half in hun nek lopen.

Of hengsten een enorme hals laten hebben, die ze eigenlijk helemaal niet hebben :=

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:45

Junip schreef:
Sok schreef:

Hahah zoals wat? een zwart schaap als avater? een heuze boktban?
Goed, genoeg hier.. ik ga me weer bezig houden met serieuze dingen!

mwoah, meer mensen bewust maken van het feit dat het gebeurt.
Lullig als je de volle mep betaald voor zo'n fotoshoot.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:46

Femke schreef:
Ach ja...

Ik dacht dat jij tegen dit soort dingen was Femke, of zeg je dit alleen vanwege de persoon waar het hier om draait?

Volgens mij zijn een hoop mensen het er mee eens dat er extreem wordt gephotoshopt aan modellen en dat dat géén positieve zaak is. Buiten dat weet zo'n beetje iedereen dat die foto's nep zijn. Moeten we dit bij paarden een positief iets vinden?
Dit is ook niet iets van een paar keer, dit gaat nog steeds door. Moet de fotografe uiteraard helemaal zelf weten, maar ik vind het gewoon niet netjes. Geef het dan gewoon eerlijk toe.
En je hebt helemaal gelijk wbt het off topic gaan hiervan, dit heeft weinig met de verkiezing te maken. Maar dit is wel iets dat al langere tijd rondgaat en steeds stil wordt gehouden, veel mensen durven er niks van te zeggen omdat het hier om een 'bekende bokker' gaat. Ik vind best dat mensen hier bewust van gemaakt mogen worden.
En om foto's van een hengstenkeuring te shoppen? Met modellen fok je niet, met paarden wel.

normann_love

Re: Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:47

dit is echt zo een typische bokt-discussie!!