Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:15

De paarden losgooien op een land? :x Wat een advies.
Fijn dat er waarschijnlijk hulp onderweg is!

holly

Re: Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:16

Maar een stal, binnenbak of wat dan ook om te kunnen lopen is al heel wat beter dan hutje op mutje vast op de vrachtwagen. Zou toch fijn zijn als dat geregeld zou kunnen worden.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:17

Daar zijn ze toch mee bezig? :') Kop op zeg mensen net alsof Merel er niks aan doet om een betere plek te vinden..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:18

MargreetW schreef:
Via Boktdames met Franse relaties is er naar alle waarschijnlijkheid hulp onderweg voor Merel, even afwachten dus.

Helemaal top.
Denken ze daarbij ook aan de overige dieren die daar vast staan?

spekenham

ken de chaufeur van merel en uit eerste hand dus ook vernomen nog steeds geen zicht op weer kunnen vertrekken, gelukkig wel hooi en water aangeleverd vanmorgen door brandweer en een boer maar verder koud en afzien.

Onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren in een ontwikkeld land als frankrijk, ik hoop dat ze snel kunnen vertrekken dit is gewoon de beste oplossing, paarden elders vanaf snelweg onderbrengen is geen goede optie, veels te gevaarlijk. Wel bijv proberen in de buurt als het gaat rijden een adres te vinden om daar met vrachtwagen naar toe te kunnen en paarden een rustperiode te gunnen.

Danique07

Ik hoor nu op de tv de andere NL-er die ook vast staat, en die ook al weer rijd, met beelden dat iedereen langzaam weer kan rijden.. Op max tv is het nu...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:19

De weg wordt vrij gemaakt en over de vluchtstrook is rijden met 30-40kmu mogelijk

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:20

Ik zag net een filmpje van een nederlander die er ook in staat. Maar op plekken is de sneeuw al 1,5 m hoog.
En kunnen de meesten niet meer door de deur naar buiten. Paarden op de vrachtwagen houden is echt wel het veiligste. Vind het knap dat ze nog wat met ze kan stappen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:20

holly schreef:
Maar een stal, binnenbak of wat dan ook om te kunnen lopen is al heel wat beter dan hutje op mutje vast op de vrachtwagen. Zou toch fijn zijn als dat geregeld zou kunnen worden.

Optimaal beweging voor de paarden vind ik eerlijk gezegd geen prioriteit. Voeding, water en uitzicht op verder kunnen rijden zijn veel belangrijker.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:21

goed nieuws dus,. gelukkig!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:21

@spekenham: is dit niet een voorbeeld van overmacht? Ik denk niet dat ieder land / wij mensen altijd overal op voorbereid kan/kunnen zijn.

Ik hoop dat ze snel aan het rijden kunnen en inderdaad naar een plek kunnen komen om tot rust te komen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:25

Als het goed is, dan is er binnen een paar minuten iemand bij Merel.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:25

Super Margreet ! Heb je een rechtstreeks lijntje daar naar toe? ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:26

MargreetW schreef:

+:)+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:26

Ahhh gelukkig.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:27

Wat een goed nieuws.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:27

Poeh wat verschrikkelijk dit.. Ik krijg er de kriebels van, wilde dat ik iets kon doen.
Ik hoop dat ze hier goed uit komen..

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:28

Ik heb inmiddels een stel vrienden uit Belgie aangesproken die veel op trektocht gaan , ook in frankrijk, en daardoor een groot netwerk hebben van pleisterplaatsen voor paarden.
iig is 1 van hun nu druk op zoek naar een goed onderkomen kort in de buurt.
Ben benieuwd hoe vlot er een oplossing kan zijn.
Voor een mens is dit al super heftig maar met je paarden vast staan onder die omstandigheden is helemaal heftig.

miccamaaike

MargreetW schreef:

Dat zou super zijn zeg

MargreetW

Nee, geen rechtstreeks lijntje, ook via via. Maar omdat jullie zo meeleven deel ik het hier, zonder namen te noemen.
Het is een Fransman/vrouw via een Bokker die een Franse kennis heeft. Of deze man/vrouw een directe oplossing heeft weet ik nu nog niet maar wel dat ze in elk geval vanaf de andere kant bereikbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:29

Wat fijn dat ze hooi en water hebben gekregen en dat er meer hulp onderweg is! Hopelijk geldt dat ook voor de andere dieren in die ellende!

knollentuin

ah, mooi, ik zag dat de face book - kring ook al als een lopend vuurtje gaat, ik heb m daar ook gedeeld

_Anneruth

MargreetW schreef:
Nee, geen rechtstreeks lijntje, ook via via. Maar omdat jullie zo meeleven deel ik het hier, zonder namen te noemen.
Het is een Fransman/vrouw via een Bokker die een Franse kennis heeft. Of deze man/vrouw een directe oplossing heeft weet ik nu nog niet maar wel dat ze in elk geval vanaf de andere kant bereikbaar zijn.

Ik hoop dat deze persoon ook concrete hulp kan bieden *gaat duimen*

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:30

phormicola schreef:
holly schreef:

Optimaal beweging voor de paarden vind ik eerlijk gezegd geen prioriteit. Voeding, water en uitzicht op verder kunnen rijden zijn veel belangrijker.

+1

snap echt niet dat sommige mensen zo botweg hier hoog en laag springen dat de paarden het land op moeten en dat ze maar een stal moeten gaan zoeken.. hoezo plank voor de kop ? levensgevaarlijk als je met die paarden nu door die sneeuw moet. Dan nog niet eens de vraag, hebben ze ijzers? dan kun je het sowieso wel vergeten..
voeding, water en uitzicht op verder kunnen rijden zijn inderdaad veel belangrijker.
Er ligt op sommige plekken 1,5m sneeuw, hoe wil je daar te voet met 4 paarden doorheen lopen? je ziet totaal niet waar greppels e.d. en grote kuilen zijn, zo breekt je paard nog alle 4 de benen.. Dan heb je wat aan de hand. Ik hoop dat ze er snel uit zijn. Fijn dat ze in ieder geval nu via een boer aan hooi en water gekomen zijn, super! Maar wat een verschrikking. Hoe houden al die mensen zich warm s nachts bv.. brr je moet er toch niet aan denken. En dan nog een hoop andere vrachtwagens die vee of iets dergelijks vervoeren en stil staan.. en die dieren hebben nauwelijks ruimte om te bewegen op zo'n wagen en hebben ook geen voer en water ter beschikking.. verschrikkelijk allemaal
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-03-13 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:30

Dat is super Margreet ! Bedankt ! Als je ons op de hoogte wilt houden,zou dat fijn zijn :j