Ibonn schreef:Citaat:Als je zó dik bent dat je een 22 inch zitvlak nodig hebt, hoor je niet op een paard. Ga mennen
nounou, we vinden onszelf heel wat of niet, met zo'n uitspraakwat minder mag ook wel
wie ben jij om zo iets voor een ander te beslissen?
je kan het beste voor hebben met paarden maar dit soort reacties gaat gewoon te ver en iedereen praat hier maar mee zonder tegenargumenen ook maar te overwegen....
gelukkig mag nog iedereen zelf beslissen wat en hoe hij/zij doet met het eigen paard
Zoals ik al zei, problemen met maat los je op naar voren, niet naar achteren. Iemand met maat 46/48 kan prima in een 18 inch zadel, mits dat geen badkuipje is want daar zit een maatje 40 ook al klem in. En met lange benen neem je naar voren gebouwde zweetbladen zoals ik.
Ik vind mezelf helemaal niks, heb mijn hele leven problemen met mijn gewicht gehad, en er hard aan gewerkt en altijd binnen de perken gebleven, maar zou er niet over peinzen om met b.v. >100 kg. op een gemiddelde paardenrug te stappen. Paarden zijn gemaakt om lasten te trekken, niet om te dragen. Dat WIJ dat nou toevallig leuk vinden, en ZIJ heel erg meegaand en vergevingsgezind zijn, is een tweede. Een beetje zelfkennis is niks mis mee. Ik ga uit van het beste voor het dier dat zichzelf niet verdedigen kan, niet van mensen. Die horen beter te weten.