Paard uit wak gered [video]+[fotos]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Re: Paard uit wak gered [video]+[fotos]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:18

Bij ons werd ooit een belg uit de moddersloot getrokken dmv een buikband en een achter zijn kont. door twaalf brandweermannen. dit vind ik er ook niet prettig uitzien, maar goed, het is gebeurd en t paardje is gered.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:37

Muppett schreef:
Bij ons werd ooit een belg uit de moddersloot getrokken dmv een buikband en een achter zijn kont. door twaalf brandweermannen. dit vind ik er ook niet prettig uitzien, maar goed, het is gebeurd en t paardje is gered.

een buikband en achter zijn kont lijkt mij wel de beste manier!

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:08

funnyhorses schreef:
Jeetje wat een debiele manier van paard uit sloot halen,bah!
Mijn pony is vorig jaar tijdens een rit uitgegleden in een soort van spagaat,dr beentjes net zo recht vooruit bij de eerste val als hier op de beelden.Beestje loopt nog niet helemaal zuiver,laat staan dat het paard op de beelden hier niks aan over gaat houden.

HOE kun je nu in hemelsnaam een levend dier ZO eruit trekken???????????????
Hier heb je toch geen studie voor nodig om in te zien dat het slecht is voor zo'n dier.Bah logisch nadenken zit er tegenwoordig niet meer aan.

Net als die akelige beelden waar ze een paard aan het HOOFD!!!!uit de sloot tillen,meters hoog door de lucht,en daar zou ie niks aan over houden?Ja daaaaaaaaaaag!!

Laten ze hier nu net wèl een cursus voor hebben gehad en het dus op de juiste manier doen? Lees hoefslaglink een paar reacties terug..

Ik vind het nogal wat dat er hier zoveel mensen krijsen dat het niet normaal is blablabla en zo meer. Maar dat de brandweer dus WEL de moeite heeft genomen een cursus te volgen en dit dan ook nog op die manier uitvoert.. In ieder geval hebben zij dus WEL de moeite genomen over de beste manier, itt een heleboel "paardenmensen" in dit topic.. Ik geef toe, het is niet fijn om te zien, maar een paard uit de sloot halen is op geen enkele manier een fijne bezienswaardigheid.

funnyhorses

Re: Paard uit wak gered [video]+[fotos]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:30

Ik vond het erg uitzien,paard zou door zn rug gaan zo hoe ze hem eruit trekken brrr
Als ie nou op zn zij had gelegen en niet meer deed opstaan,ja dan kon ik het wel inzien om hem zo eruit te trekken.
Maar hoe het dier nog tracht om met de achterbenen mee te lopen wat dus niet ging door het getrek,zn rug daardoor ook doorzakt en maar te zwijgen wat voorbeentjes te verduren hebben gehad.
Nee van mij zouden ze echt geen toestemming hebben gekregen om hem zo eruit te halen,dan mogen ze toch opnieuw op reddingscursus gaan hoor.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:29

funnyhorses schreef:
Ik vond het erg uitzien,paard zou door zn rug gaan zo hoe ze hem eruit trekken brrr
Als ie nou op zn zij had gelegen en niet meer deed opstaan,ja dan kon ik het wel inzien om hem zo eruit te trekken.
Maar hoe het dier nog tracht om met de achterbenen mee te lopen wat dus niet ging door het getrek,zn rug daardoor ook doorzakt en maar te zwijgen wat voorbeentjes te verduren hebben gehad.
Nee van mij zouden ze echt geen toestemming hebben gekregen om hem zo eruit te halen,dan mogen ze toch opnieuw op reddingscursus gaan hoor.

Uhhhmm ja?? En dan.. Leren ze het precies hetzelfde toch? Dit is de manier die ze geleerd hebben en passen deze toe, dat is toch alleen maar goed? Ik vind het ook geen fijn gezicht, maar schijnbaar wel een goede manier, anders hadden ze het zo niet verteld op deze cursus..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:36

Neem jij dan klakkeloos alles aan wat een ander je verteld? :?
Men komt toch ook een heel eind met LOGISCH nadenken?

Als jij daar had gelegen,helemaal verkleumd en bang en wellicht met veel pijn.Zou je het dan in dank afnemen als je aan 1 enkel met je benen wijd eruit gesjord zou worden?
Denk het niet he? :=
Maar te zwijgen hoe je je erna zou voelen. %)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:45

Ophelia schreef:
Ik vind het nogal wat dat er hier zoveel mensen krijsen dat het niet normaal is blablabla en zo meer. Maar dat de brandweer dus WEL de moeite heeft genomen een cursus te volgen en dit dan ook nog op die manier uitvoert.. In ieder geval hebben zij dus WEL de moeite genomen over de beste manier, itt een heleboel "paardenmensen" in dit topic.. Ik geef toe, het is niet fijn om te zien, maar een paard uit de sloot halen is op geen enkele manier een fijne bezienswaardigheid.

Volgens mij zit er geen geluid op Bokt, dus hoe je erbij komt dat zoveel mensen krijsen ?? De manier die de Hoefslag aangeeft is anders dan hier gebruikt is: er staat heel duidelijk: trek langzaam liefst op de zij liggend het paard uit de sloot. Het paard hier ligt niet op z'n zij, waardoor hij dus klem komt te zitten met z'n achterbenen. Omdat het ook nog eens veel te snel wordt gedaan kan hij dus alleen maar van die rare dribbelpasjes maken en is het in feite niet zijn lijf wat ahw glijdt over de grond maar 'hangt' z'n hele gewicht aan zijn voorbenen. Dit kan nooit de bedoeling zijn van de uitleg die gegeven wordt.

Daarnaast: waar haal jij vandaan dat specifiek déze groep die training gevolgd heeft. Daar ben ik dan wel reuze benieuwd naar :D En zo ja, hoe weet je dan dat het op déze manier is uitgelegd? Was je erbij? Of hebben ze het wellicht ook over andere opties gehad?

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:27

Vandaag op horses.nl staat dat er een paard is overleden nadat hij uit een ijskoude sloot is gehaald.
Als de brandweer eerst het duikteam moet laten komen om banden onder de oksel te doen (dan moeten ze de sloot in en dat kan niet zonder pak) dan had het misschien te laat geweest.
Nu leefde het paard in ieder geval nog.

Jullie vergeten dat het winter is. Ons paard is in de zomer er ook keurig uit gehaald met banden onder de buik.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:58

Tja ziet er zo niet fraai uit maar ik vind het er nooit fraai uitzien als een paard uit sloot gehaald wordt...

Misschien hadden de touwen iets lager aan de trekker gebonden kunnen worden, maar hoe dan ook, als een paard in sloot ligt en vastgezogen in modder is moet je wel de voorbenen voorruit zien te halen anders trek je het paard over zijn kop.

Ti's altijd moeilijk te beoordelen als je er zelf niet bij bent. Een goede paardenvriend van mij haalt de paarden die in sloot zijn beland er met een speciale lus om lijf en aan voorbenen een touw om te zorgen dat benen niet onder lichaam verdwijnen. Het touw om lijf is er met een beweging af te halen omdat veel (jonge) paarden toch ook in paniek kunnen raken als ze eenmaal op de vast ondergrond gaan opstaan.

En wat betreft je moet je sloten omheinen, ik heb een goede omheining, 3 lagen, waar een van de paarden met spelen dwarsdoor gleed zo de sloot in.....