Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Loetie84 schreef:Ik doelde op de afdrachten per wedstrijd (als de wedstijd vol zit) . Die is dan hetzelfde. Ben met je eens dat het aantal starts af zou gaan nemen als je maar 1 proefje zou mogem starten indoor. Dan ging ik ook minder starten...
Amarie schreef:Volgens mij volgens ze Bokt ook wel, dus hebben we twee kansen
schoentje schreef:@Djilna en andere geinteresseerde, hier de discussie op fb die ik geopend heb over oa. de registratie kosten van een nieuw paard, die bovenop de startpas kosten komen.
http://www.facebook.com/#!/bianca.schoe ... ed_comment
Dees schreef:Nibbit schreef:Als je het even optelt, er van uitgaande dat er 2 proeven gereden worden bij 1 jury, kun je zien dat er niet veel overblijft...
inkomsten
2x 10 deelnemers in een groep, 9 euro per proef = 180 euro
uitgaven
jury dagdeel 20 euro per dagdeel
jury reiskosten (schatting) 10 euro
koffie en/of broodje voor jury, schrijfster, ringmeester, secretariaat (schatting) 15 euro
prijzengeld, 3 prijzen 25-20-15 euro = 60 per rubriek x2 = 120
totale kosten 165 euro..
Maak die rekensom eens anders:
Inkomsten
2 x 15 deelnemers a 10 euro per proef = 300 euro baten startgeld
Uitgaven:
Jury dagdeel 20 euro per dagdeel, ofwel, per 30 combinaties
Jury reiskosten 10 euro
Koffie en/of broodje voor jury, schrijfster, ringmeester, secretariaat => inkoopkosten max 10 euro
Prijzen bekers ed max 5 euro per stuk of via sponsor-kado's, kosten voor 8 prijzen = 40 euro
Totaal kosten 80 euro.
Rendement 4 uurtjes hal verhuurd tbv wedstrijd = 300 -/- 80 = 220 euro.
Plus omzet kantine.
Patty83 schreef:Nu reken je wel heel erg optimistisch hoor! Bovendien ga je ervan uit dat de vereniging een eigen accomodatie heeft, dat is lang niet altijd zo, en als dat al wel zo is zul je van deze opbrengst ook kosten in mindering moeten brengen. Denk alleen al maar aan verlichting ed.
Baten mogen alleen voor paardenleden 10 euro per proef zijn. Voor pony's is dat 7 of 8 euro, maar de kosten blijven wel gelijk.
Citaat:nu reken je nog met oude prijzen (paarden is namelijk al 12,50, zonder dat je vp vast zit aan een prijzenschaal)
tine10 schreef:Citaat:nu reken je nog met oude prijzen (paarden is namelijk al 12,50, zonder dat je vp vast zit aan een prijzenschaal)
Dat het prijzengeld tot 12,50 is vrijgegeven, wil nog niet zeggen dat alle verenigingen ook het maximale aan inschrijfgeld vragen hoor.
Bij het mennen bij ons vraag ik nog steeds 8 euro inschrijfgeld (terwijl het gros van de verenigingen gelijk naar 10 euro is gegaan, en dan doen ze nog steeds niet aan prijzengeld), terwijl eerste prijs 15 euro is. Natuurlijk kan ik het inschrijfgeld ook gaan verhogen, maar het is allemaal al zo duur voor de mensen. Als mensen afhaken, heb je nog meer problemen.
Patty83 schreef:Nu reken je wel heel erg optimistisch hoor!
Dees schreef:Patty83 schreef:Nu reken je wel heel erg optimistisch hoor!
Mijn rekenvoorbeeld gaat op voor een manege die zelf een wedstrijd organiseert.
Zoals ik eerder in mijn reacties weergaf: het is tijd om verder te kijken dan wat er nu gebeurt. Kijk eens 'out of the box' wat een alternatief zou kunnen zijn.
Het in stand houden van verenigingen voor het organiseren van en deelnemen aan wedstrijden is niet nodig.
Er zijn meer mogelijkheden.