Adelinde Cornelissen wint Kür in Mechelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:01

sarabande schreef:
Ailill schreef:
Dat ze het ook daadwerkelijk doet.

Wat doet, hoger scoort dan nummer 1 van de wereld zijn. Zich aanpassen aan de vraag naar meer lichtheid en daarmee toch winnen, wat moet ze in hemelsnaam nog bewijzen.

Wat een jaloezie en afgunst toch weer

Nee een meer ontspannen proef laten zien, een meer ontspannen lichaam. Een vrolijker paard, dat losser in zijn lijf is en vanuit zijn achterhand loopt.

Nogmaals, oordeel alsjeblieft niet over mij, je kent me niet. Als ik zou rijden zoals Adeline dat doet - en dit meen ik uit de grond van mijn hart, dan zou ik nooit meer op een paard stappen.

Twist1991

Re: Adelinde Cornelissen wint Kür in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:07

Ailill: Ik ben het volkomen eens met jou en ik vind dat je het erg goed verwoord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:13

Twist1991 schreef:
Ailill: Ik ben het volkomen eens met jou en ik vind dat je het erg goed verwoord :)

Eens :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:14

Dank jullie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:17

*\%/*

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:19

ailill: ik zal zeker niet over je oordelen!! want ik ken jou idd niet, maar als jij dan niet meer op een paard stapt moet je helemaal zelf weten natuurlijk, maar waarom geef je ZOVEEL commentaar op adelinde terwijl ze hard bezig is om al die dingen waar jij commentaar over hebt te verbeteren?? en ja ik vind ook dat het er lang niet altijd ontspannen uitziet! maar waar het mij om gaat dat ze zelf ook heus wel weet dat het beter en het er meer ontspannen uit moet zien! ze is er mee bezig is om dat te verbeteren. niemand krijgt dat in een dag voor elkaar!

ailill, wat vind jij dan wel een goede ruiter?

( dit is niet aanvallend bedoeld hoor maar ik vraag het me gewoon af)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:20

Ailil en Blur weten het heel leuk te brengen, misschien moeten zij het internationale jurycorps van de laatste jaren eens bijscholen, die hebben het toch wel iedere keer fout gezien door Adelinde bijna altijd bij de 1e drie te zetten. :D
Dat jullie nog tijd hebben om op Bokt te zitten, met jullie kwaliteiten. ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:25

normann_love schreef:
ailill: ik zal zeker niet over je oordelen!! want ik ken jou idd niet, maar als jij dan niet meer op een paard stapt moet je helemaal zelf weten natuurlijk, maar waarom geef je ZOVEEL commentaar op adelinde terwijl ze hard bezig is om al die dingen waar jij commentaar over hebt te verbeteren?? en ja ik vind ook dat het er lang niet altijd ontspannen uitziet! maar waar het mij om gaat dat ze zelf ook heus wel weet dat het beter en het er meer ontspannen uit moet zien! ze is er mee bezig is om dat te verbeteren. niemand krijgt dat in een dag voor elkaar!

Zoveel commentaar? Dit is nog helemaal niks, echt niet. Als je deze combinatie vanuit Klassiek perspectief bekijkt zijn er zoveel dingen die fout gaan, dat wil je echt niet weten.

Ik betwijfel oprecht of zich bewust is van d'r fouten, als ze dat zou zijn zou ze hele simpele dingen nu al lang niet meer doen, of juist wel doen. Ik zie haar nog steeds trekken als het paard zich groot maakt en naar voren wil, ik zie haar nog steeds prikken als blijkt dat het paard ergens moeite mee heeft. Dat kan iedereen zien, zoveel is het echt niet.

Mijn grote voorbeelden zijn nog steeds Carl en Charlotte, die zijn (imo) op geen enkel vlak te vergelijken met Adelinde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:26

Electra63 schreef:
Ailil en Blur weten het heel leuk te brengen, misschien moeten zij het internationale jurycorps van de laatste jaren eens bijscholen, die hebben het toch wel iedere keer fout gezien door Adelinde bijna altijd bij de 1e drie te zetten. :D

Zonde van de energie en tijd Electra. Ik leid liever de nieuwe generatie ruiters op.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:26

Electra63 schreef:

Het int. jurycorps is zich daar al lang van bewust, daar hebben ze mij echt niet voor nodig. Een kwestie van tijd, geloof me. Er zijn nu al betere combinatie's dan deze combinatie, en er komen alleen maar meer combinatie's.

Dat jij het nodig acht om persoonlijk te worden geeft een duidelijk signaal af, over jou. Jammer ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:27

burl schreef:
Electra63 schreef:

Zonde van de energie en tijd Electra. Ik leid liever de nieuwe generatie ruiters op.

+1

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:29

De beste manier om iets te veranderen in de top van de dressuurwereld is om te laten zien hoe het dan wel moet (door degenen die Adelinde zo slecht vinden). Charlotte Dujardin is dat aardig gelukt. Dus... zorg voor een goed dressuurpaard, stap de wedstrijdsport in en ga presteren op het hoogste nivo. Wij kunnen dan allemaal zien hoe het moet, en daar van leren. En zien hoe je bijvoorbeeld die onnodige fouten voorkomt.
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 30-12-12 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:30

Mousmous schreef:
De beste manier om iets te veranderen in de top van de dressuurwereld is om te laten zien hoe het dan wel moet (door degenen die Adelinde zo slecht vinden). Charlotte Dujardin is dat aardig gelukt. Dus... zorg voor een goed dressuurpaard, stap de wedstrijdsport in en ga presteren op het hoogste nivo. Wij kunnen dan allemaal zien hoe het moet, en daar van leren. En zien hoe je bijvoorbeel die onnodige fouten voorkomt.

"k Doe mijn best :)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:32

Mooie instelling, ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:34

De verandering in de dressuur is ingezet met Charlotte en Carl Hester.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:35

Wij wachten nu met spanning op de rentree van Aillil in de wedstrijdsport :D Laat ons maar eens versteld staan.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:36

bigone schreef:
Parzival lijkt me nu echt niet het voorbeeld van een paard die alles maar pikt, schoppen ,slaan, trekken, ik denk dat Adelinde er dan meer naast dan op had gezeten de laatste jaren. Misschien rijd ze wat "hard" in de ogen van sommigen en is nu het moment daar dat Parzival rustiger en betrouwbaarder is geworden waardoor het nu tijd is om verder te gaan in de africhting. Je bent als paard en ruiter nooit uitgeleerd, ook niet als nm 1.

En zo is het maar net!
Een Jazz moet je vragen, niet dwingen!
Er is hier een bokker met een heel mooi onderschrift, iets in de trant van:
"Een Jazz als danspartner is het beste wat je kan overkomen, maar je moet um alleen niet op z'n tenen trappen"
Denk dat dat alles zegt...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:37

Ailill schreef:
Electra63 schreef:

Het int. jurycorps is zich daar al lang van bewust, daar hebben ze mij echt niet voor nodig. Een kwestie van tijd, geloof me. Er zijn nu al betere combinatie's dan deze combinatie, en er komen alleen maar meer combinatie's.

Dat jij het nodig acht om persoonlijk te worden geeft een duidelijk signaal af, over jou. Jammer ;)

Ik noem alleen jullie namen, omdat ik op jullie berichten reageer, het communiceert anders zo moeilijk. :D
Natuurlijk komen er in de toekomst andere en betere combinaties, de sport verbetert zich altijd, dat is met iedere sport zo en vroeger was niet alles beter. Dat kan ik je uit ervaring vertellen. :D

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:37

burl schreef:
Electra63 schreef:

PB mij je naam en adres dan even...ik heb nog een 13-jarige dochter die het graag wil leren.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:38

setteke schreef:
Wij wachten nu met spanning op de rentree van Aillil in de wedstrijdsport :D Laat ons maar eens versteld staan.

Haha, eerst maar eens een vast 'honk' vinden. Ik ben nog jong, en heb nog een hoop te leren.

Wat ik wel nog duidelijk wil maken is dat ik respct heb voor het doorzettingsvermogen van Adelinde, ze blijft het inderdaad wel proberen en op haar manier doen. Ik ben het alleen helemaal niet eens met die manier, dat zegt voor de rest niks over mijn mening t.o.v. haar als persoon. Maar mensen binnen dit topic prijzen haar bijna de hemel in, dat is (imo) niet juist.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:41

Ailill schreef:
normann_love schreef:

Zoveel commentaar? Dit is nog helemaal niks, echt niet. Als je deze combinatie vanuit Klassiek perspectief bekijkt zijn er zoveel dingen die fout gaan, dat wil je echt niet weten.

Ik betwijfel oprecht of zich bewust is van d'r fouten, als ze dat zou zijn zou ze hele simpele dingen nu al lang niet meer doen, of juist wel doen. Ik zie haar nog steeds trekken als het paard zich groot maakt en naar voren wil, ik zie haar nog steeds prikken als blijkt dat het paard ergens moeite mee heeft. Dat kan iedereen zien, zoveel is het echt niet.

Mijn grote voorbeelden zijn nog steeds Carl en Charlotte, die zijn (imo) op geen enkel vlak te vergelijken met Adelinde.

okee, maar als ze zich echt niet bewust zou zijn van der fouten dan zou ze nu echt niet bezig zijn met de dingen die ze nu aan bezig is om aan te verbeteren! en wees eerlijk, adelinde is echt geen onervaren ruiter hoor. ze weet heus wel waar ze mee bezig is. ik wil haar niet de hemel in prijzen want ook ik vind dat het nog beter kan.

BUT NOBODY'S PERFECT :D

ik wil niet een discussie starten ofzo maar waar ik mij soms aan erger is dat bokt soms zo doorslaat met commentaar over de topruiters!!!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:42

Electra63 schreef:
Ailill schreef:

Ik noem alleen jullie namen, omdat ik op jullie berichten reageer, het communiceert anders zo moeilijk. :D
Natuurlijk komen er in de toekomst andere en betere combinaties, de sport verbetert zich altijd, dat is met iedere sport zo en vroeger was niet alles beter. Dat kan ik je uit ervaring vertellen. :D

Dat het makkelijk communiceert kan ik begrijpen, maar je bericht is nog steeds persoonlijk. Ik kan het prima hebben, maar het komt niet tof over.

Ik zeg ook niet dat het vroeger beter was, al ben ik van mening dat het wel zo is daar niet van. Maar ik zie juist nu al andere combinatie's, die het totaal anders doen, met een totaal ander beeld en resultaat. Die gaan over een tijd echt wel van zich laten horen, en tot die tijd is er genoeg concurrentie voor deze combinatie waar ik wel met plezier naar kijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:46

normann_love schreef:
Ailill schreef:

okee, maar als ze zich echt niet bewust zou zijn van der fouten dan zou ze nu echt niet bezig zijn met de dingen die ze nu aan bezig is om aan te verbeteren! en wees eerlijk, adelinde is echt geen onervaren ruiter hoor. ze weet heus wel waar ze mee bezig is. ik wil haar niet de hemel in prijzen want ook ik vind dat het nog beter kan.

BUT NOBODY'S PERFECT :D

ik wil niet een discussie starten ofzo maar waar ik mij soms aan erger is dat bokt soms zo doorslaat met commentaar over de topruiters!!!

Ze kan zich er wel van bewust zijn, maar als ik zie wat ik zie en dan bij mezelf bedenk hoe ik het zou doen, dan zie ik nog weinig verbetering. Zien dat iets fout gaat is stap een, er daadwerkelijk iets mee doen is stap twee. Dat heeft tijd nodig.

Ik zeg ook niet dat ze onervaren is, absoluut niet zelfs! Ze heeft inderdaad een lijst achter haar naam staan waar je U tegen kunt zeggen, maar nogmaals, het zou niet mijn lijst zijn.

Ik reageer hier vooral om ook een andere kant te laten zien, nou ben ik een jonge man van 24 die nog heeeeeeeeeel veel moet leren. Maar ik ben ook iemand die al een hoop heeft mogen leren, die ontzettend veel geluk heeft gehad wat betreft de paarden en dus echt wel weet (en vooral ziet) dat het ook anders kan.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:49

@allili ik ben het met je eens hoor!
Op je vraag wat ik zo goed vind aan Charlotte & Edward

Charlotti gewoon 1 woord geweldig! Hoe zij Valegro tot zijn best maakt, hoe zij traint gewoon een groot voorbeeld voor mij. De harmonie echt geweldig

Edward echt hoe hij met zijn zit paarden helpt echt mooi en geweldig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:51

Ailill schreef:
setteke schreef:

Haha, eerst maar eens een vast 'honk' vinden. Ik ben nog jong, en heb nog een hoop te leren.

Wat ik wel nog duidelijk wil maken is dat ik respct heb voor het doorzettingsvermogen van Adelinde, ze blijft het inderdaad wel proberen en op haar manier doen. Ik ben het alleen helemaal niet eens met die manier, dat zegt voor de rest niks over mijn mening t.o.v. haar als persoon. Maar mensen binnen dit topic prijzen haar bijna de hemel in, dat is (imo) niet juist.

Natuurlijk wordt zij de hemel ingeprezen, zij heeft vele medailles gewonnen de laatste jaren op werelniveau. Dat je andere combinaties mooier/beter vindt, dat vind ik misschien ook wel, maar het afkatten wat gedaan wordt door sommige bokkers komt zo jaloers en kinderachtig over, dat ik ze daardoor niet (meer) serieus kan nemen.
En de jury die Charlotte van de zomer op 1 zette, dat is dezelfde jury die Adelinde op 2 zette, dus hoe verkeerd kan het dan zijn? Hoe ver kan deze jury er dan naast zitten? Als deze jury het allemaal niet juist ziet, hoeveel is de medaille van Charlotte dan waard? ;)
Ik heb respect voor iedere sporter die in zijn/haar sport de top bereikt. :D