Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Depende schreef:Het verschil tussen Noordelingen en niet Noorderlingen komt redelijk goed naar voren in dit topic![]()
Mooi dat hij (zoals verwacht) weer terecht is.
susanne_m schreef:Het is als met zoveel paarden en ponys.
Het wordt gekocht, en is het begin is alles nog nieuw en spannend. Dus leuk.
Dan doet het beestje niet zoveel men verwacht had( vind je het vreemd, er is een overschot aan paarden, deze zou voor de slacht, waarom hij was niet goed genoeg. Wordt dan heus ook niet goed omdat er een camera op zn snuit staat hoor. Als dat de truc was reed iedereen wel GP..)
Maargoed terugkomend op mijn punt, het plezier en de drive gaat er wat vanaf.
Dan moet er nieuwe aandacht voor het dier komen, en wordt het 'ontvoerd'...
Kwam wel heel toevallig goed uit of niet?
Bravura schreef:Vind het wel leuke foto's in die laatst genoemde link. Toch vraag ik me af hoe de dieren de jaarwisseling hebben doorgebracht. Zal vast niet op die locatie zijn geweest. Het ligt in de bebouwde kom en daar wordt geknald met oud- en nieuw. Het stalletje is brandgevaarlijk. Kan me dat dus niet voorstellen dat ze de beide paarden daaraan zouden hebben blootgesteld. Zullen vast op een prima locatie verder hebben gestaan en daar alleen tijdelijk voor het publiek....toch????
unihorses schreef:susanne_m schreef:Het is als met zoveel paarden en ponys.
Het wordt gekocht, en is het begin is alles nog nieuw en spannend. Dus leuk.
Dan doet het beestje niet zoveel men verwacht had( vind je het vreemd, er is een overschot aan paarden, deze zou voor de slacht, waarom hij was niet goed genoeg. Wordt dan heus ook niet goed omdat er een camera op zn snuit staat hoor. Als dat de truc was reed iedereen wel GP..)
Maargoed terugkomend op mijn punt, het plezier en de drive gaat er wat vanaf.
Dan moet er nieuwe aandacht voor het dier komen, en wordt het 'ontvoerd'...
Kwam wel heel toevallig goed uit of niet?
volgens mij was het toch echt 1 van de vele dravers in de grote groep die gewoon niet opviel, maar mischien wel kwaliteiten heeft.
nynke55 schreef:Ik vind het geen humor, als ik s'morgens merk dat mijn paard weg is en vervolgens 2 weken later opduikt, als oudejaarsstunt.
Maar dat is achteraf gezien dus niet gebeurt. Je kunt het de mensen die hier niets, of niet genoeg,niet kwalijk nemen dat ze de humor er niet van inzien.
wolter schreef:Ik weet uit ZEER betrouwbare bron, dat een stunt door deze nieuwjaarsploeg [stiekum mei alles, als niemand het ziet mag alles] pas wordt opgebouwd in de vroege ochtend van nieuwjaarsdag.
Over dat verschil tussen humor, of 'diefstal' van dieren kan niet:
er zijn nu eenmaal mensen op deze wereld die verkiezen azijn boven de wijn.
wolter schreef:]
Ten eerste is Derek geen 2 weken, maar slechts een dag of 5 op vakantie geweest.
Ten 2e: ik neem mensen die er niets van weten niet kwalijk dat ze het niet snappen, wel dat ze er dan wel een negatieve mening over hebben.
Ten 3e: hoe groot acht je momenteel de kans dat een paard dat nog niks heeft gepresteerd, en waarvan je de papieren niet hebt word gestolen.
Er iets mee ondernemen is uitgesloten omdat je geen papieren hebt, zelfs legaal slachten niet, dit nog los van de waarde op dit moment.
nynke55 schreef:wolter schreef:]
Ten eerste is Derek geen 2 weken, maar slechts een dag of 5 op vakantie geweest.
Ten 2e: ik neem mensen die er niets van weten niet kwalijk dat ze het niet snappen, wel dat ze er dan wel een negatieve mening over hebben.
Ten 3e: hoe groot acht je momenteel de kans dat een paard dat nog niks heeft gepresteerd, en waarvan je de papieren niet hebt word gestolen.
Er iets mee ondernemen is uitgesloten omdat je geen papieren hebt, zelfs legaal slachten niet, dit nog los van de waarde op dit moment.
Ten 1e: wat een bijzonder kortzichtig bericht en wat een belerend toontje, ik mis alleen nog het zwaaiende vingertje.
Ten 2e: Oke, 5 dagen, als het echt zou zijn is dat ook erg.
Ten 3e: Als je openbaar maakt dat er een paard ontvoerd is, wil je dat mensen weten dat er een paard ontvoerd is, logisch dat er negatieve meningen komen. Nadat bekend word dat het een oudejaarsstunt is worden de meningen al een stuk minder negatief. Maar inderdaad zijn er mensen die het geen leuk grapje vinden, en dat heeft niks met wijn en azijn te maken, maar met een ander gevoel voor humor. Tenslotte heb je leuke mensen en mensen die denken dat ze leuk zijn.
Ten 4e: er worden nog steeds paarden gestolen, dus zo onwaarschijnlijk is het niet.
Cassidy schreef:Ten 5de, er worden ook nog steeds paarden illegaal geslacht.
Ten 6de, er worden ook paarden die nog nooit wat hebben gepresteerd en die geen papieren hebben gestolen. Dieren die verder nooit meer opduiken, of ver weg opduiken. Als iemand wanhopig genoeg is, is ieder geldbedrag wat je er voor kunt krijgen goed genoeg.
En als je mijn als humorloos beschouwd, mag best, zal er geen nacht wakker van liggen. Maar in tegenstelling tot menigeen heb ik wel inlevingsvermogen met die paardeneigenaren waar wel een dier van is ontvreemd. Ik heb zelf op ponykamp een "kinderontvoering" meegemaakt, die ook onderdeel was van een speurtocht. Met uitgebreidde voorbereiding vooraf en medeweten van de manege en de leiding van het ponykamp. En dat viel toen ook heel verkeerd, had de leiding ook niet voorzien en hun excuses later aangeboden.
Dus humorloos? Bij mij kwamen er dingen boven die ik al lang een plekje dacht te hebben gegeven. Ontvoeringen,ook voor de "leuk" kan ik daarom niet waarderen.
nynke55 schreef:Het kortzichtige is dat jij schijnbaar niet begrijpt dat een aantal mensen het geen leuke stunt vinden, dat wil niet zeggen dat ze geen gevoel voor humor hebben. Dat men donateurs zoekt en daarvoor publiciteit zoekt prima, maar misschien had men beter van te voren moeten bedenken wat een paard kost.
Nu staat er weer een berichtje op bokt over een paard dat gestolen is, zo zeldzaam is het niet.