Bad Sooden-Allendorf schrijft geschiedenis: UPDATE

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:21

Depende schreef:
Ceasario: Goeroe en ik zijn geen onderdeel van dezelfde sekte nee, ik ben het zelf niet eens met Goeroe's belangrijkste argument. Echter is iemand Nazi noemen omdat hij of zij vind dat er teveel paarden in een land zijn en daar best een prijs op mag staan (een mening waar je het niet mee eens kan zijn, .

Dat is jouw probleem, lezen wat je wilt lezen, zonder echt te bevatten wat er staat..
Ik verwijs alleen via een suggestie hoe politiek gevoerd wordt in het verleden en heden en zeker in crisistijd wanneer men met vingertjes gaat wijzen.

En inderdaad door het vernoemen dat er te veel paarden zouden zijn, vernoem je daarmee ook een hele groepering.

Goeroe heeft dagen in mijn ogen niets anders gedaan dat het bepleitte voor een verkapte paardenholocaust, zoals er jaren geleden bij de varkenspest er ook zulke types waren.. Zij nemen elk onderwerp op om hun gram te ventileren..en dat mag in een ander topic, maar hier gaat het over een politieke besluitvorming met hier niet wetende wat de achtergrond van dit besluit is of wie er werkelijk in aktie of politiek achter zitten.

Hier wat links..maar die zal je ook wel niet begrijpen.

http://www.vorreiter-deutschland.de/ver ... ews-der-fn

http://www.vorreiter-deutschland.de/ver ... erdesteuer

http://www.vorreiter-deutschland.de/fil ... Hessen.pdf

AnnaLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:35

goeroe, Ik kan de vraag van peterina heel goed begrijpen.

Als je werkelijk zo achter je standpunt staat als dat je hier doet geloven, snap ik eigenlijk niet waarom je nog een pony hebt.
Je schrijft zelf: “Denk jij dan niet dat een belasting op het houden van paarden sommige mensen over de streep kan trekken om hun paard op te ruimen en anderen ervan kan overtuigen dat het beter is om niet aan een eigen paard te beginnen? Dat is namelijk wel het idee en als dat werkt dan bereiken we volgens mij precies wat we willen.”
en: “Erg vervelend voor de mensen die het dan niet langer kunnen betalen, maar vanwege eerder genoemde redenen denk ik dat het in het algemeen belang zou zijn als het aantal paarden zou afnemen. Alleen maar goed dus.”

Vervolgens noem je mij egoïstisch omdat ik me niet in je verhaal kan vinden en belasting betalen belachelijk vind omdat ik jaarlijks al belasting over mijn eigen stuk grond betaal waar mijn paarden op lopen en er voor pas om mijn paarden weg te doen of om mijn land door een ander te laten gebruiken. Mijn andere argumenten op jou verhaal worden van tafel geveegd, want dan vind je dat iemand het niet wil begrijpen. Beetje arrogant om te denken dat je de enige in dit topic bent die gelijk heeft.

Dan zou ik zeggen: Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Als ik er net zo over dacht als jij dat ik de maatschappij zo zou belasten met mijn hobby om al die redenen die jij aangaf, zou ik mezelf helemaal niet meer in de spiegel aan durven kijken. Ik zou niet eens willen wachten op de invoering van die belasting. Die belastingcenten van jou helpen die problemen immers niet op te lossen, dat is maar bijzaak. Hoofdzaak (zoals je zelf al schreef) is dat er paarden geruimd moeten gaan worden. Dan moet je ook eerlijk zijn en je pony wegdoen. Dan zet je de stap die past bij je argumenten en help je de problemen op te lossen. Maar ga dit niet van een ander verwachten of een ander verwijten zonder zelf mee te werken aan die oplossing, dat vind ik pas egoïstisch.

Gelukkig sta ik achter de argumenten die ik al eerder heb genoemd, en kan ik met een gerust hart en zonder het gevoel te hebben anderen te benadelen, lekker genieten van mijn boerderijtje met het land en mijn 2 paarden /3 /3 <3

Depende

Re: Bad Sooden-Allendorf schrijft geschiedenis: UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:35

Het gaat hier (in dit topic) helemaal niet over politieke besluitvorming, je bent de allereerste die begint over de politieke besluitvorming en dit aangrijpt om de link te leggen: Politiek & Duitsland -> Nazi's, rassen vervolging en paarden "volkerenmoord". Hier een linkje voor jou met de definitie van holocaust: http://www.encyclo.nl/begrip/holocaust

Je bent erg goed in het selectief quoten ceasario, daar krijg je mijn complimenten voor. Zelden iemand tegen gekomen die zo selectief quote en leest. Ik kan inderdaad niet zoveel met je links, ik zie daar veel protesten tegen de belasting, ik zie belanghebbenden die voor of tegen de belasting waren en ik zie een oproep tot actie via Social Media en protesteren tegen de actie. Dat is allemaal prima en juich ik van harte toe. Wat ik daar absoluut niet zie, zijn aanwijzingen van de intentie tot rassenvervolging.

Ik ga inderdaad deze discussie niet meer aan met jou, het is net als praten tegen een muur. Ineffectief en de muur zegt zelden iets realistisch terug.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:14

ceasario schreef:
[ maar hier gaat het over een politieke besluitvorming met hier niet wetende wat de achtergrond van dit besluit is of wie er werkelijk in aktie of politiek achter zitten.

Depende schreef:
Het gaat hier (in dit topic) helemaal niet over politieke besluitvorming, je bent de allereerste die begint over de politieke besluitvorming en dit aangrijpt om de link te leggen: Politiek & Duitsland

Dinopino schreef:
bokt.nl
Het wordt spannend vandaag voor de paardenliefhebbers en eigenaren van paarden in heel Duitsland.
Zal de omstreden wet in Bad Sooden-Allendorf worden aangenomen, waardoor paardenbezitters in deze Hessische gemeente vanaf januari 2013, paardenbelasting zullen moeten gaan betalen?

:(:)

Depende schreef:
Hier een linkje voor jou met de definitie van holocaust: http://www.encyclo.nl/begrip/holocaust

Mijn definitie is daarvoor ..vernietiging.

http://www.google.nl/#hl=nl&tbo=d&sclie ... 28&bih=694

http://www.wakkerdier.nl/persberichten/img279.jpg

http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... mpen.dhtml

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:01

@ koeke

Citaat:
Het idee van wie? Ik had begrepen dat het in Bad Sooden-Allendorf vooral een ordinaire centenkwestie was. Gemeente heeft geld tekort en gewoon gekeken door wie dat geld door opgehoest kan worden. Een van de maatregelen is de paardenbelasting. Maar misschien heb ik dat wel helemaal verkeerd begrepen

Dan ben jij de enige hier, buiten de mensen die in Dld. wonen die het daadwerkelijk hebben begrepen. Simpelweg een ordinaire belastingmaatregel om centjes te genereren en kijken waar ze het weg kunnen plukken. Simpel.

Wat er hier van gemaakt wordt door verschillende commenters is te idioot voor woorden. Alles wordt aan de haren erbij gesleept en is werkelijk absoluut nergens hier van toepassing.

De meeste Nederlanders begrijpen hun eigen belastingstelsel niet eens, laat staan dat ze iets weten van de Duitse belastingstelsels en mogelijkheden tot heffingen, ja in meervoud. Dus waar maken jullie je druk om.

Daar hier zelfs de holocaust e.d. erbij gesleept wordt, loopt het m.i. de spuigaten uit. Mag ik daarom verzoeken om een slotje?

Depende

Re: Bad Sooden-Allendorf schrijft geschiedenis: UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:07

Kan het alleen maar met je eens zijn 10y :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:07

Black_Pine schreef:
Mijn andere argumenten op jou verhaal worden van tafel geveegd, want dan vind je dat iemand het niet wil begrijpen. Beetje arrogant om te denken dat je de enige in dit topic bent die gelijk heeft.

Jammer dat je steeds van die verkeerde conclusies trekt. Je kunt me arrogant vinden, maar die opmerking over gelijk hebben slaat nergens op. Het doel van een goede discussie is naar mijn mening dat iedereen begrijpt hoe de ander tot een bepaalde afweging is gekomen. Dat iedereen een eigen afweging maakt weet je al aan het begin en dat verandert zelden, dus als gelijk krijgen je doel is dan verlies je eigenlijk altijd. In een goede discussie maakt het dan ook niet uit wie in de meerderheid is en of iedereen zijn eigen standpunt verwoordt of dat er mensen zijn die de advocaat van de duivel spelen. ;) Zo'n goede discussie is hier helaas niet ontstaan omdat bepaalde mensen vanaf het begin weinig anders hebben gedaan dan provoceren en de discussie in het persoonlijke trekken. Misschien komt het doordat dit op een paardenforum een beladen onderwerp is, maar ik heb de indruk gekregen dat maar weinig mensen open stonden voor een andere mening. Ondanks dat heb ik geprobeerd om vanuit een vanuit een andere invalshoek zo duidelijk mogelijk te verwoorden hoe een paardenbelasting uitgelegd en verdedigd kan worden. Geef mij gerust de schuld, maar niet veel mensen hebben mij begrepen. Dat merk ik ook aan jouw reactie. Als je mijn manier van redeneren had gevolgd had je namelijk deze opmerkingen niet gemaakt, want dan had je min of meer al geweten hoe ik zou reageren. Dan was je mij een stap voor geweest en hadden we de discussie naar een ander niveau kunnen tillen. Op deze manier is het weinig stimulerend voor mij om op jouw argumenten te reageren. Sorry dat ik verder niet heb gereageerd, maar dat is de reden. Wat mij betreft is deze discussie meer dan klaar, maar ik zal alsnog een laatste keer op jouw berichten reageren.

Black_Pine schreef:
Ik bepaal zelf wel of mijn eigen weiland wel of niet efficiënt gebruikt wordt, dat gaat jou of wie dan ook helemaal niet aan. Zoals ik al schreef, als ik zou stoppen met paardenhouderij is er niemand die van mijn weide gebruik mag maken. Het is MIJN eigendom.

Als ik daar last van heb gaat mij dat wel degelijk iets aan en als veel mensen met mij er last van hebben kunnen wij samen besluiten dat jij je moet aanpassen. Ik wil je niet wreed uit de droom helpen, maar zo werkt dat. Jij mag ook niet zonder vergunning een kermis bouwen op JOUW weiland, of 200 kilometer per uur rijden op de snelweg in JOUW auto, of in JOUW woonhuis een café of een wietplantage beginnen.

Black_Pine schreef:
Ik maak ook gebruik van het ruiterpad, net als de mountainbikers zonder belasting gebruik maken van het mountainbike pad, en de wandelaars zonder daar belasting voor hoeven te betalen voor de wandelpaden. Waarom ik als ruiter alleen betalen voor de recreatievoorzieningen in een bos?

Iedereen (jij ook) is welkom op het wandelpad en op het fietspad, maar op het ruiterpad ben je alleen welkom met een paard en in verhouding hebben maar heel weinig mensen die. Het gaat dus om een relatief exclusieve voorziening en daar mag naar mijn mening best iets meer voor betaald worden.

Black_Pine schreef:
Voor mensen met dieren wordt altijd voer geproduceerd, dus ook belasting voor de oma met de kanariepiet of het kind met het konijn zou ik zeggen.

Tot op zekere hoogte vind ik dat je daar wel een punt hebt, maar ik denk wel dat de productie van paardenvoer een veel grotere impact op het milieu heeft dan bij andere hobbydieren het geval is. Honden en katten eten bijvoorbeeld relatief veel restproducten en hoewel konijnen en paarden ongeveer hetzelfde menu hebben eet een paard natuurlijk ontzettend veel meer dan een konijn. De gevolgen voor het milieu zijn niet goed met elkaar te vergelijken.

Black_Pine schreef:
De mest van de paarden wordt hier hergebruikt in samenwerking met een boer die het graag wil hebben.

Goed om te horen, maar dat neemt niet weg dat de mest van jouw paarden bijdraagt aan 'de grote hoop'. :+ Er is gewoon teveel mest. Dat jij er iemand voor hebt is fijn, maar vermindert het probleem niet.

Black_Pine schreef:
Mijn paarden komen met geen enkel ander paard in contact, dus waar haal jij het verhoogde risico vandaan.

Tenzij jij jouw paarden in quarantaine hebt staan zullen er toch zo nu en dan andere mensen of dieren met jouw paarden in contact komen. Daarnaast heb je zelf al aangegeven dat je in het bos rijdt. Sommige ziekten kunnen zich ook op andere manieren verspreiden dan door direct contact. Het extra risico wat jouw paarden opleveren is dan misschien heel klein, maar het totale risico van een te grote populatie is waar het naar mijn mening om gaat.

Nogmaals, het gaat helemaal niet om jouw situatie maar om het effect van de totale paardenpopulatie en de vraag hoe de lasten daarvan eerlijker kunnen worden verdeeld. Met eerlijker bedoel ik dan dat de mensen die kiezen voor die (over het algemeen genomen) overlastgevende hobby een grotere prijs betalen dan de mensen die er niet voor kiezen. We hebben het niet voor niks over paardenbelasting en niet over Black_Pine-belasting.

Black_Pine schreef:
Dat is jou mening, maar geen reden voor het innen van belasting. Zoals ik al eerder schreef is dat een kwestie van smaak.

Als heel veel mensen iets lelijk vinden (en gebleken is dat erg veel mensen het landschap dat bij de paardenhouderij hoort niet mooi vinden) dan vind ik dat je daar wel iets mee moet doen. Een belasting is dan nog een vrij milde vorm. Je zou paddocks bijvoorbeeld ook kunnen verbieden, net zoals er bijvoorbeeld ook allerlei eisen worden gesteld aan woningen in nieuwbouwwijken, waardoor sommige dingen niet mogelijk zijn. Wel vind ik dat hier dan een goede balans in gezocht moet worden. Als een gemeente ervoor kiest om paardenbelasting te heffen vind ik wel dat daar een nog grotere inspanningsverplichting bij hoort om te zoeken naar mogelijkheden voor paardenbezitters om hun plannen te realiseren. Waarmee ik niet wil zeggen dat alles moet mogen, maar sommige gemeenten doen wel erg weinig moeite en dat is niet goed (ook zonder paardenbelasting niet trouwens).

Black_Pine schreef:
Als je werkelijk zo achter je standpunt staat als dat je hier doet geloven, snap ik eigenlijk niet waarom je nog een pony hebt.

Waar heb ik dan gezegd dat alle paarden moeten verdwijnen? Ik vind dat mensen een keuze moeten hebben, maar wel tegen een reële prijs. Vergelijk het bijvoorbeeld met een vervuilende fabriek die wel heel nuttige producten maakt. Als de fabriek geen belasting hoeft te betalen voor de vervuiling zijn de producten die de fabriek maakt eigenlijk te laag geprijsd. Niet de kopers van het product maar de omwonenden betalen dan indirect de prijs voor de vervuiling, omdat ze er last van hebben. Als het om nuttige producten gaat wil je de fabriek niet sluiten, maar je wilt wel dat de kopers van het product een realistische prijs betalen. Bij een te lage prijs zullen er namelijk teveel kopers zijn en komt er misschien wel een tweede fabriek bij, waardoor het profijt dat de kopers hebben van het product niet opweegt tegen de extra overlast die de omwonenden hebben. Duidelijker kan ik het echt niet uitleggen.

Black_Pine schreef:
Hoofdzaak (zoals je zelf al schreef) is dat er paarden geruimd moeten gaan worden. Dan moet je ook eerlijk zijn en je pony wegdoen. Dan zet je de stap die past bij je argumenten en help je de problemen op te lossen. Maar ga dit niet van een ander verwachten of een ander verwijten zonder zelf mee te werken aan die oplossing, dat vind ik pas egoïstisch.

Wat ik als het zover komt van alle andere paardenbezitters verwacht is dat ze net als ik een keuze maken tussen belasting betalen en het paard houden of het paard wegdoen en geld overhouden voor andere dingen. Ik zal net als alle andere mensen mijn uitgavenpatroon moeten aanpassen, welke keuze ik ook maak en ik denk dat mensen uitstekend in staat zullen zijn om die beslissing voor zichzelf te maken. Sommige mensen zullen hun paard wegdoen en dat is prima, niemand dwingt ze.

Black_Pine schreef:
Ik ben egoïstisch terwijl je zelf schrijft dat boerenbedrijven verdwijnen, maar anderen dan groot kunnen worden (dus de kleine boer mag weg, en de grote rijke boer mag blijven).

Hier leg je me ook weer iets in de mond. Ik vind het jammer dat veel kleine boerenbedrijven verdwijnen, maar kan niet anders dan constateren dat het zo is.

Black_Pine schreef:
Gelukkig sta ik achter de argumenten die ik al eerder heb genoemd, en kan ik met een gerust hart en zonder het gevoel te hebben anderen te benadelen, lekker genieten van mijn boerderijtje met het land en mijn 2 paarden /3 /3 <3

Ik hoop ook zeker dat je dat blijft doen! :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:08

10y schreef:
Daar hier zelfs de holocaust e.d. erbij gesleept wordt, loopt het m.i. de spuigaten uit. Mag ik daarom verzoeken om een slotje?

Ik was nog druk aan het typen :o maar wat mij betreft is deze discussie ook wel ten einde, met of zonder slotje. :j

AnnaLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:27

@ goeroe: Wel weer typisch dat je schrijft dan ik de verkeerde conclusies trek. Dat is dus wat ik bedoel met dat je doet alsof jij de enige bent die gelijk heeft in dit topic. Misschien trek je zelf wel de verkeerde conclusies.

Argumenten van anderen worden in het extreme getrokken. Als ik schrijf dat ik zelf wel bepaal wat ik efficiënt vind voor mijn eigen weiland (waarbij ik bedoelde het gebruiken voor mijn 2 paarden, maar dat was wel duidelijk in het verhaal) en dat een ander mij niet voor hoeft te schrijven hoe ik mijn land gebruik reageer je met vreemde argumenten (dat ik geen kermis mag bouwen of een wietplantage mag beginnen). Kom dan met goede redenen en trek het niet in het belachelijke.

Het verhaal van de ruiterpaden gaat wat mij betreft nog steeds niet op. Die worden hier in het bos toch wel intensief gebruikt, net als de mountainbike routes waar onlangs zelfs weer heel veel aanpassingen voor zijn gedaan (wat het nodige geld heeft gekost). Gelijke monniken, gelijke kappen. Ik vind het niet nodig dat ik als enige recreant in het bos moet gaan betalen en de andere sporters/recreanten dit niet hoeven terwijl daar ook veel moeite voor wordt gedaan en geld voor wordt uitgegeven.

Zoals ik reeds al eerder in dit topic schreef ben ik het met je eens dat er in bepaalde gevallen te veel paarden op een te kleine ruimte gehouden worden. Dit komt het welzijn voor die paarden niet ten goede en het zou fijn zijn als daar in de toekomst verandering in komt.
Ik vind echter niet dat iemand die paarden heeft en daar ook voldoende ruimte voor heeft het onmogelijk gemaakt moet worden om zijn/haar hobby uit te voeren.

V.w.b. het landschap is dat voor iedereen persoonlijk wat ze het liefst zien.
Vind ik dus ook geen goede reden voor belasting, want dat is een kwestie van smaak.

En zoals je zelf schreef: “welke keuze ik ook maak en ik denk dat mensen uitstekend in staat zullen zijn om die beslissing voor zichzelf te maken”, dat is precies hetzelfde als wat ik schreef, maar ik was egoïstisch toen ik deze uitspraak deed.

Het Holocaust verhaal in dit topic gaat ook mij veel te ver en vind ik ook erg ongepast.
Dat heeft niets meer met discussie te maken en mag er wat mij betreft ook een slotje op.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:04

Black_Pine schreef:
@ goeroe:
Het Holocaust verhaal in dit topic gaat ook mij veel te ver en vind ik ook erg ongepast.
Dat heeft niets meer met discussie te maken en mag er wat mij betreft ook een slotje op.

Het is een heel normaal woord aan het worden ook in de paardenwereld en soms moet men hard aanzetten om het kwartje te laten vallen..maar hier in dit topic weer gaat het om personen en geld, het paard valt er buiten..terwijl dat de "boosdoener" is volgens velen.

Hier nog een woord de Equine Holocaust. i.p.v. het zelfde woord voor RUIMEN.
http://www.blogsmonroe.com/world/tag/equine-holocaust/

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:08

Als we dan toch zo bezig zijn, sommige zeggen dus dat belastingen goed zijn zodat sommige houders net over de streep worden getrokken om hun paard te laten slachten, maar hoe laag is dat?

Wij hebben met moeite een paard, dierenartskosten en dergelijke kunnen nog wel, stallingskosten €10 à €20 om hoog, pri-ma, hier en daar nieuwe spullen zit er ook in, maar stel we krijgen een belasting en we komen bijvoorbeeld €70 te betalen aan de staat, moet ik noodgedwongen afscheid nemen van een paard waar ik zielsveel van houd, is dit zo eerlijk? Dacht het niet, en als je dit wel vind mag je van mij in een hoekje gaan liggen en daar blijven tot je weg gerot bent.

Ik vind dat ze het overfokken flink, maar ook flink moeten aanpakken. Wil je een veulen? Prima, bij geboorte €1000,- naar de regering, even een jaar of 2 'veel' controle, veulens moeten gechipt worden met deze 'dure chip', heeft die geen chip bij 6/12 maanden krijg je een fixe boete. Weg hobby fokkers die hun waardeloze hengsten maar op iedere merrie gooien. Doe je het voor het gevoel (net dat veulen van mijn merrie/hengst waarvang ik het karakter zo top vind) is die €1000 niet te veel gevraagd, ook niet als je het doet voor topveulens die op veilingen zo'n €10.000 opleveren. Tegen het overschot aan paarden, tekort aan geld en niet oneerlijk... +:)+

Is ook gelijk iedereen die blij die vind dat paarden wel sterk mogen verminderen voor welk argument dan ook.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 17-12-12 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:18

Black_Pine schreef:
@ goeroe: Wel weer typisch dat je schrijft dan ik de verkeerde conclusies trek. Dat is dus wat ik bedoel met dat je doet alsof jij de enige bent die gelijk heeft in dit topic. Misschien trek je zelf wel de verkeerde conclusies.

:') Lees je wel wat je schrijft? Ik zal niet gauw zeggen dat ik gelijk heb, maar als het op mijn eigen gedachten aankomt meen ik toch wel de expert te zijn. _O-

AnnaLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:32

goeroe schreef:
Black_Pine schreef:

:') Lees je wel wat je schrijft? Ik zal niet gauw zeggen dat ik gelijk heb, maar als het op mijn eigen gedachten aankomt meen ik toch wel de expert te zijn. _O-

:O Jou gedachten zijn niet altijd de waarheid, maar het heeft geen zin om je dat verder uit te leggen :(:) .
Deze discussie eindigt in eindeloos herhalen zonder vooruitgang dus lijkt het me beter om er mee te stoppen. Gaat anders een erg eentonig en saai topic worden.

Mijn mening nog eens kort samengevat: Ondanks dat ik er niet onder zal lijden als de belastingen er door komen, hoop ik dat dit niet gaat gebeuren. Vooral om het voor iedereen die zijn paarden op een gezonde manier huisvest mogelijk te maken om van deze mooie hobby te kunnen blijven genieten en het geen elitegebeuren te maken.

En bij deze wat mij betreft: einde discussie.