Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dribbel schreef:Misschien op het gebied van bloedlijnen en de fokkerij niet het meest logische en interessantste, want er loopt al aardig wat Jazz-bloed rond in de paardenwereld, maar op wetenschappelijk gebied vind ik dit erg interessant. Juist omdat ze nu meerdere klonen van hetzelfde paard hebben. Dan kun je goed zien wat de verschillen zijn en wat de invloeden van 'nature' en 'nurture' nu werkelijk zijn. Verder is klonen nog lang niet geferfectioneerd, dus ook op dat gebied kan gekeken worden waar het mis gaat/kan gaan bij deze klonen. Ik ben wel benieuwd hoe deze drie gaan opgroeien.
Urbiezira schreef:MamaMiesje schreef:Krijg je veulentjes met Down vanVolgensmij bestaat dat niet in de paarden. Maar inderdaad, kans op erfelijke ziektes die het bijvoorbeeld meedraagt (kanker bijvoorbeeld) is veel groter.
nenchyislief schreef:Ik vind dat ze er inderdaad zeker niet mee moeten gaan fokken!
Ik vind het klonen heel interessant, maar eigenlijk ook wel zielig. Je zet namelijk een dier op de wereld waarvan je niet weet of hij heel ziek zal worden...
dodyg schreef:heb niet alles gelezen..
mijn excuses als deze vraag al naar voor is gekomen..
maar zouden deze klonen dan ook vruchtbaar zijn?
Urbiezira schreef:MamaMiesje schreef:Ja precies Urbiezira....
Krijgen we straks (naast de duizenden die we er al hebben) nog 3x zo veel "Jazz" afstammelingen erbij. Maargoed he, het gaat niet om lange termijn, want wat zal het je boeien of er over honderd jaar paarden zijn zonder genetische afwijking? Dus hup, allemaal klonen, want dan verdien je geld!
Roos_M schreef:Bizar zeg.... Ik vind het ook zo bizar dat de beestjes op het filmpje ook precies het zelfde reageren!
Ik heb nog een afgeknipte staart/manen van mijn overleden merrie liggen. Kan ik dan misschien ook klonen?
Dan heb ik misschien alsnog een kleine baby Josje
Roos_M schreef:Bizar zeg.... Ik vind het ook zo bizar dat de beestjes op het filmpje ook precies het zelfde reageren!
Ik heb nog een afgeknipte staart/manen van mijn overleden merrie liggen. Kan ik dan misschien ook klonen?
Dan heb ik misschien alsnog een kleine baby Josje