Paardenbak moet weg uit voortuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Paardenbak moet weg uit voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:02

Oh, gaat het om de buur zelf die tussen de 2 bakken in zit, nu snap ik het. Maar ja die tuin ziet er niet uit zeg, erg verwilderd, dus ik zou er niet druk om maken, tenzij je een heel nette tuin hebt en constant last heeft van de zandstormen van beide bakken hebt dan snap ik het wel hoor, maar ik denk dat het wel meevalt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:09

russel schreef:
Als vergunning ene bak wel magen andere niet, waar is gelijkheidsprincipe? Weten wij ook waarom vergunning is ingetrokken, voldeden vergunnunghouders niet meer aan vergunningsvoorschriften?

Ik denk dat dat de hamvraag is!!!

De ene is volgens mij een goed aangelegde bak de andere lijkt gewoon een zandvlakte dat maakt natuurlijk erg verschil of je er iets tegen kunt doen. De ene zal waarschijnlijk geen vergunning hebben en nodig hebben. Dus daar kun je weinig aan doen. Verder heb ergens begrepen dat er 4 woningen zijn dus de "klager" zal naast de ene wonen en niet naast de andere dus lijkt me beestje lastig om je daar ook nog mee te bemoeien.
Ook ik vindt dit niet echt een plaats om paarden te houden juist omdat je weet dat je buren hebt. En niet iedereen houdt daarvan.

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:10

Als ik die foto zie van de bak kan ik me amper voorstellen dat de buren last hebben van het uitzicht enz...

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:13

jury schreef:
https://maps.google.nl/maps?q=Ruttensep ... 12,45,,0,0
Tja hij is ook wel erg aanwezig die bak. Kan me erwel iets bij viorstellen dat je buren er niet echt blij mee zijn.
De oplossing zit hem denk ik een stuk grond van de rechterbuurman kopen en de bak verplaatsen. Wel zuur dat de gemeente eerst vergunning verleend.

Staat daar nou een pony los langs de weg bij het linker huis :')

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:38

Haha best lullig als je in het midden woont en je houdt niet van paarden.....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:13

En ik denk dat als je je woning wil verkopen en je woont er tussen, je toch een fikse waardedaling hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:51

Of niet.. als de buren een bak hebben, mag je dus best veel qua paarden houden. Weet niet hoe de afmetingen zijn en hoe de achtertuin is, maar misschien voor paardenmensen wel een interessante woning dan. En als buur 1 een bak heeft en de ander niet.. wat schiet je dan op? Ik zou dan eerder in goed overleg bedenken wat te doen aan afscheiding (mooie paardvriendelijke heg of een mooie schutting) om er niet continu op te kijken.

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:14

GamblersCup schreef:
Ik vind het trouwens ook geen huis om paarden bij te houden, veels te klein (al kunnen we de achterzijde niet zien natuurlijk, maar als je je bak al voor je raam moet proppen... )

nee, tuurlijk niet, je mag alleen paarden houden als je een kast van een villa hebt met 5slaapkamers met evenveel badkamers 8)7 8)7 8)7

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 01:11

Als paardeneigenaar wil je gewoon je ruimte benutten voor je paarden. zo'n belachelijk grote voortuin zou voor mij ook direct paddock worden hahaha. Inderdaad wel een vreemde situatie zo met die mensen in het midden.. volgens mij kon die Shet niet meer tegen het gezeur en is maar zelf vertrokken *lol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:22

Nikka schreef:
En ik denk dat als je je woning wil verkopen en je woont er tussen, je toch een fikse waardedaling hebt.

Of maatjes worden en paardje ook in voortuin en rijden bij de buren :P dan is huis zo verkocht....l

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:24

Tigra_ schreef:
russel schreef:
Als vergunning ene bak wel magen andere niet, waar is gelijkheidsprincipe? Weten wij ook waarom vergunning is ingetrokken, voldeden vergunnunghouders niet meer aan vergunningsvoorschriften?

Ik denk dat dat de hamvraag is!!!

De ene is volgens mij een goed aangelegde bak de andere lijkt gewoon een zandvlakte dat maakt natuurlijk erg verschil of je er iets tegen kunt doen. De ene zal waarschijnlijk geen vergunning hebben en nodig hebben. Dus daar kun je weinig aan doen. Verder heb ergens begrepen dat er 4 woningen zijn dus de "klager" zal naast de ene wonen en niet naast de andere dus lijkt me beestje lastig om je daar ook nog mee te bemoeien.
Ook ik vindt dit niet echt een plaats om paarden te houden juist omdat je weet dat je buren hebt. En niet iedereen houdt daarvan.

Voor hekwek rond buitenbak heb je vergunning nodig, is bouwsel, dus hekwerk weg, is weg bouwsel, haagje berken er om heen is omheining, is geen bouwsel... ;) klaar is kees....

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:44

Is niet waar, hangt van het bestemmingsplan af, hoogte hek en van de desbetreffende gemeente. Omheining is een bouwwerk en daarvoor kan je een bouwvergunning nodig hebben, de aanleg van de bodem is een "werk"en ook daar kan een aanlegvergunning noodzakelijk zijn.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:00

oneside schreef:
GamblersCup schreef:
Ik vind het trouwens ook geen huis om paarden bij te houden, veels te klein (al kunnen we de achterzijde niet zien natuurlijk, maar als je je bak al voor je raam moet proppen... )

Dit vind ik ook weer een beetje overdreven.
Haha, je baalt flink als je geen paardenliefhebber bent en tussen twee woningen met bak woont inderdaad. :')
Het 'gezeur' of hoe je het ook wilt noemen over de bak vind ik persoonlijk een beetje onzinnig, de bak is netjes aangelegd en ziet er piekfijn uit.

Maar wat wij natuurlijk niet weten is of de mensen ook 'piekfijn' zijn.

Als deze mensen regelmatig lekker in de tuin zitten en de linkse buren (die al langer een bak hebben) rijden gewoon af en toe netjes door de bak geen probleem. Daarentegen kan het natuurlijk zijn dat de nieuwe buren en bak een hoop herrie maken (zie bijvoorbeeld kinderen) in de bak. En dat hier dit allemaal veel overlast veroorzaakt.

Denk persoonlijk eerder dat zoiets het bezwaar tegen de bak veroorzaakt dan de aanleg van de bak zelf.

deze mensen hierzo zitten altijd in de achter tuin achter het huis heb je ook nog veel ruimte. (want deze mensen van de bak hebben achter het huis 3 grote stallen (en staat niet bij de buurvrouw) er kan zelfs nog een paddock gemaakt worden en parkeer ruimte voor de auto en er stonden 2 schuren op
en deze mensen hebben geen kinderen meer thuis wonen dat er een dochter langs komt met een kind van 1 jaar lijkt mij geen probleem.
en er zijn maar een paar keer kindjes gekomen met een oude pony maar dit is al heel lang niet meer zo.
daarom zeg ik je kan het pas goed zien als je er daadwerkelijk ook geweest bent hoe het er allemaal uit ziet.
zo op de foto komt het anders over.
en vanaf de weg zie je de buitenbak bijna niet[/quote]

Dan moet je mijn reactie even goed doorlezen;).
Ik geef namelijk helemaal niet aan dat iets een feit is.
Wat ik aan probeer te geven is dat de bak er netjes bij ligt.
Kan me dan ook haast niet voorstellen dat de middelste woning over de aanleg van de bak zeurt.
Daarbij geef ik aan dat het kan zijn dat ze misschien gewoon de mensen niet zo dicht naast hun tuin willen hebben.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:16

Waarschijnlijk een blonde vraag/opmerking maar waarom in hemelsnaam 2 bakken, als ze er eentje weghalen (of nooit gebouwd zouden hebben) dan kan je toch makkelijk met 2 huizen gebruik maken van een en dezelfde bak? Waarom 2 privebakken? Ik kan me echt voorstellen dat je daar als niet-paarden mens onwijs van baalt. En daar hoef je echt geen dierenhater voor te zijn, het verknalt het uitzicht, je hebt inkijk, en de woning daalt in waarde. Leuk als je je huis later wilt verkopen en het aan de straatstenen niet kwijt kunt.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:20

Tsja als je niks met paarden hebt kan ik me heel goed voorstellen dat je vind dat die bak daar niet hoort en weg moet.. Het is toch wel anders als een bak achter huis een huis wordt neergezet.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:44

idinn schreef:
Of niet.. als de buren een bak hebben, mag je dus best veel qua paarden houden. Weet niet hoe de afmetingen zijn en hoe de achtertuin is, maar misschien voor paardenmensen wel een interessante woning dan. En als buur 1 een bak heeft en de ander niet.. wat schiet je dan op? Ik zou dan eerder in goed overleg bedenken wat te doen aan afscheiding (mooie paardvriendelijke heg of een mooie schutting) om er niet continu op te kijken.

Nee je moet je dieren houden op een manier dat een ander er geen last van heeft.

Iedereen wil paarden houden op de meest absurde plaatsen. Denk aan omgebouwde garages etc.

Dit is vreselijk storend wat betreft uitzicht en ongetwijfeld ook stank overlast.

Koop dan een vrijstaand huis met weiland. Kan je dat niet betalen jammer dan maar dan geen paard in je voortuin zetten. Kan me het in ieder geval best voorstellen. Doe het dus zo dat je niemand tot last bent.

Woningen genoeg te koop die aan die eisen voldoen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:51

Ik vind het toch een beetje vreemd. Er is netjes een vergunning aangevraagd, deze is ook verleend en vervolgens wordt de vergunning ingetrokken.
Dan hadden die buren toch eerder bezwaar kunnen maken?

En het verhaal over dat ze niet hobbymatig zouden rijden snap ik al helemaal niet. Ze hebben maar 3 paarden daar en geen 6.....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:29

Symbeami schreef:
Ik vind het toch een beetje vreemd. Er is netjes een vergunning aangevraagd, deze is ook verleend en vervolgens wordt de vergunning ingetrokken.
Dan hadden die buren toch eerder bezwaar kunnen maken?

En het verhaal over dat ze niet hobbymatig zouden rijden snap ik al helemaal niet. Ze hebben maar 3 paarden daar en geen 6.....

Er is eerder gezegd of geschreven dat er meerdere mensen(=vreemden) ook gebruik maakten van de bak. Afhankelijk van hoe regelmatig dat is maakt het dus zeker verschil.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:40

Gewoon een hoge haag rond de bak planten en dan hebben de buren hun privacy terug en is er van stuivend zand geen sprake meer. Mijn vriend heeft dat ook gedaan: 30x60 springbak ligt tegen de perceelgrens en toen het huis ernaast verkocht werd aan mensen met jonge kinderen heeft hij om de vrede te bewaren en om rustig te kunnen blijven trainen een haag geplant tegen de bestaande omheining, deze haag is nu 3,5m hoog en van inkijk of zand is geen sprake meer.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:46

maximuss schreef:
Gewoon een hoge haag rond de bak planten en dan hebben de buren hun privacy terug en is er van stuivend zand geen sprake meer. Mijn vriend heeft dat ook gedaan: 30x60 springbak ligt tegen de perceelgrens en toen het huis ernaast verkocht werd aan mensen met jonge kinderen heeft hij om de vrede te bewaren en om rustig te kunnen blijven trainen een haag geplant tegen de bestaande omheining, deze haag is nu 3,5m hoog en van inkijk of zand is geen sprake meer.

dat is fijn dat de buren zo'n hoge haag accepteren...... ik ken mensen die dat niet zo leuk vinden en het dus maar tot de grond toe af zagen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:54

@symbeami: Ze hadden geen keus nadat hun 5-jarige dochter door de omheining, die zij tijdens hun verhuis beschadigd hadden, gekropen was en ineens tussen de paarden in de piste stond...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:59

Symbeami schreef:
maximuss schreef:

dat is fijn dat de buren zo'n hoge haag accepteren...... ik ken mensen die dat niet zo leuk vinden en het dus maar tot de grond toe af zagen.

Echter mogen die mensen dat niet, dus kan je eisen dat de haag weer teruggeplaatst wordt :). Afhankelijk van wat er in de plaatselijke APV staat, mag een haag zo hoog worden als de haag kan :). Dus sowieso hoger dan een schutting ooit zou mogen zijn.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:07

Tenzij deze het uitzicht ontneemt en dat kan een reden voor verwijdering zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:11

Nikka schreef:
Tenzij deze het uitzicht ontneemt en dat kan een reden voor verwijdering zijn.

Dat kon nog wel eens tegenvallen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:12

@nikka en san87:Eerst klagen dat je te weinig privacy en te veel uitzicht hebt en dan klagen omdat je te veel privacy en geen uitzicht meer hebt... :Y)
Zo komt er nooit een eind aan natuurlijk...