Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PardoesJessi schreef:Maar dan nog......het is NIET natuurlijk dat een paard de hele dag op gras staat.....Een paard is van origine een steppe dier en die zoeken welliswaar een groot deel van de dag naar voedsel ze hebben het niet de hele dag....
Nu is dat paard niet meer te vergelijken met het paard wat hier in de wei staat; dat weet ik ook wel.
Mindim schreef:nadita schreef:Dat is waarom ik mijn paarden (Haflinger, Fries en AMH) altijd een graaskorf om heb in de wei. Ideaal. Paarden kunnen met name in de zomer hele dag buiten lopen, zonder zich klem te eten.
Wij doen aan stripbegrazing, voorkom je ook een hoop ellende mee en ze hoeven geen korf om.
Mindim schreef:nadita schreef:Dat is waarom ik mijn paarden (Haflinger, Fries en AMH) altijd een graaskorf om heb in de wei. Ideaal. Paarden kunnen met name in de zomer hele dag buiten lopen, zonder zich klem te eten.
Wij doen aan stripbegrazing, voorkom je ook een hoop ellende mee en ze hoeven geen korf om.
nadita schreef:Twiggy2008 schreef:Ik wil net zeggen.... alsof zo'n graaskorf de hele dag om zo'n pretje is.
Beter een graaskorf om en lekker buiten kunnen lopen dan een hbv, of nog erger een dood, paard.
SJANNE_DARK schreef:Maar zoals het in de natuur gaat. Paarden eten zich in de zomer dik met dank aan verschillende soorten gras hierdoor kunnen ze zich beter voortplanten door de goeie voedings stoffen en maken ze een voorraad voor de winter. In de winter is het gras minder voedzaam en kunnen ze teren op hun vetvoorraad. Wel vind ik het belangrijk dat ondanks paarden die het hele jaar buiten staan wat moeten doen voor het gras. ver lopen voor water, schuilstal, etc. zoals bij een hitactief stal. Zo boots je het meest het natuurlijke omgeving na.
Serendip90 schreef:Maar ik moet even eerlijk zeggen dat de paarden die ik ken die echt te dik zijn --> daarvan zijn de baasjes feeders, paard doet nauwelijks iets, maar krijgt veel eten dat je denkt "WAAAH" (die van mij geef ik zelf nog geen kilo brok per dag, of hij moet veel werken, maar die paarden krijgen 3 kilo brok, dan nog hooi erbij op de wei... i.p.v. een dieet op een kaal weitje...
NeverGiveUp schreef:Wat een flut artikel!
Gezeik altijd met die onzin onderzoeken! Ik vraag me altijd af of dit soort onzin onderzoekjes door 1e jaars mbo studenten gedaan wordt.
Dit is niet goed, dat is niet goed!
Iedereen kan toch bedenken dat een paard in de wei alleen maar prima is, en als je dan een vetzak krijgt je daar wat aan moet doen!
Moet ik mijn paard nu preventief van de wei afhalen door dit artikel of zoMooi niet.
Roos_M schreef:Jij snapt er werkelijk niets van.
Dergelijke en degelijke producten (voeding/sublementen,producten en noem het maar) worden mede op dit type wetenschap gebaseerd. Ik zie dat je 17 bent, wellicht leer je dat misschien in het 2e of 3e jaar van het MBO dat deze artikelen absoluut zinvol zijn. Hopelijk, want we hebben een hoop kennis hieraan te danken. En enige waardering hiervoor is op zijn plaats.