Iemand hier vond het zielig dat de vosjes afgeschoten worden? Ze zijn echt met teveel hoor

Ik zie liever een jager met 1 schot een dier doden dan een hallal-slachting van een rund... Dat is pas dieronvriendelijk
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

xHaithi schreef:Een klein hert gaat wel degelijk liggen als er gevaar dreigt. Je moet op youtube maar eens zoeken op jonge herten die gevonden worden in de tuinen van mensen, verscholen in het hoge gras, omdat moeders het beestje daar achtergelaten heeft (tijdelijk weliswaar). Ik weet niet of dit voor volwassen dieren ook opgaat maar ik zou het verhaal van funnyhorses niet zo snel in twijfel trekken.
Djeenie schreef:Jeetje, wat kunnen sommige van jullie toch behoorlijk hard schreeuwen over dingen waar ze echt niks van af weten...![]()
Iemand hier vond het zielig dat de vosjes afgeschoten worden? Ze zijn echt met teveel hoor
kabwan schreef:xHaithi schreef:Een klein hert gaat wel degelijk liggen als er gevaar dreigt. Je moet op youtube maar eens zoeken op jonge herten die gevonden worden in de tuinen van mensen, verscholen in het hoge gras, omdat moeders het beestje daar achtergelaten heeft (tijdelijk weliswaar). Ik weet niet of dit voor volwassen dieren ook opgaat maar ik zou het verhaal van funnyhorses niet zo snel in twijfel trekken.
Dat klopt, kalveren worden afgelegd op een beschutte plaats, zodat moeders kan gaan eten. Na een aantal weken, gaan de kalveren mee met de moeder. Maar funnyhorse heeft het over afschieten van een hert wat omsingelt is. Niemand zal ooit een jong hert afschieten wat afgelegd is door de moeder. Dat laat je met rust en raak je vooral met geen 1 vinger aan. Gebeurt dat wel, sterft het kalf of je krijgt een kalf wat word opgevoed door de mens. Die dan weer tam is en waar je dus bij in de buurt kan komen.
xHaithi schreef:En wie zegt dat die jagers zich braaf aan bovenstaande regels houden? Het lijkt hier doorheen dat hele topic totaal onmogelijk dat een jager iets zou doen dat niet in zijn boekje staat maar daar geloof ik echt geen snars van. Iedereen overtreedt continu allerhande regels. Jagers dus ook. Of verzinnen de bokkers hier gewoon verhaaltjes als het gaat over 'richting huizen schieten' bv? Lijkt me niet. Beetje naïef denk ik om te stellen dat niemand zo'n jong hert ooit wat aan zou doen. Als dat beest de verkeerde bende jagers achter zijn kont krijgt is het er mijn inziens even hard geweest.

FlyAway schreef:xHaithi schreef:En wie zegt dat die jagers zich braaf aan bovenstaande regels houden? Het lijkt hier doorheen dat hele topic totaal onmogelijk dat een jager iets zou doen dat niet in zijn boekje staat maar daar geloof ik echt geen snars van. Iedereen overtreedt continu allerhande regels. Jagers dus ook. Of verzinnen de bokkers hier gewoon verhaaltjes als het gaat over 'richting huizen schieten' bv? Lijkt me niet. Beetje naïef denk ik om te stellen dat niemand zo'n jong hert ooit wat aan zou doen. Als dat beest de verkeerde bende jagers achter zijn kont krijgt is het er mijn inziens even hard geweest.
Getuige de ervaringen hier in het topic kun je wel vaststellen dat er in ieder geval jagers zijn die zich niet aan deze regels houden.
Djeenie schreef:Jeetje, wat kunnen sommige van jullie toch behoorlijk hard schreeuwen over dingen waar ze echt niks van af weten...![]()
Ik zie liever een jager met 1 schot een dier doden dan een hallal-slachting van een rund... Dat is pas dieronvriendelijk

NeverGiveUp schreef:Djeenie schreef:Jeetje, wat kunnen sommige van jullie toch behoorlijk hard schreeuwen over dingen waar ze echt niks van af weten...![]()
Dat is ook altijd de rede dat ik geen 'banketstaaf' dingen over jagers neerzet,
maar wat ik me wel altijd af vraag is of dat niet vanzelf gaat?
In de natuur is het toch ook zo dat er soms meer vossen zijn en dan als de konijnen weer minder worden de vossen vanzelf ook
En ik weet er dus niks van af, maar dat vraag ik me gewoon af.
Shirley schreef:Dat zou me niks verbazen, alhoewel ik dan de diepvries van één der jagers een meer aannemelijke oplossing vind ...
Voor hetzelfde geld hebben ze "per abuis" de moeder gedood, kan toch ook ?
Ik kijk nergens meer van op
En geloven in de goedheid van mensen? 
Mag het? ASJEBLIEEFFTTTTTTTT!!!!!!
En jagers die geen vergunning te verliezen hebben, zijn geen jagers maar stropers. 
Ayasha schreef:Shirley schreef:Dat zou me niks verbazen, alhoewel ik dan de diepvries van één der jagers een meer aannemelijke oplossing vind ...
Voor hetzelfde geld hebben ze "per abuis" de moeder gedood, kan toch ook ?
Ik kijk nergens meer van op
Die jagers zijn dan strafbaar. Dat moet nl aangegeven worden. Zelfs als je een hert voor de auto krijgt, moet je dat aan geven en dat wordt dan op gehaald door de persoon die daar voor verantwoordelijk is. Zelf mee nemen mag niet.
Zit nog behoorlijk veel papierwerk aan hoor, aan een jacht houden.