Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dormy schreef:Jee wat een nachtmerrie hopelijk komt alles goed met de paardjes. Jammer dat het ras van deze hond zo nadrukkelijk genoemd wordt is geen goede reclame
MelodyT schreef:Als nu eens iedereen overal zn hond bij zich houd dan waren al 80% van alle bijtincidenten verholpen.
En dan bedoel ik ook echt iedereen hoe vaak er geen beest als een dolle op de mijne af komt rennen.Ik heb de mijne overal aangelijnd vertrouw hem wel met andere honden maar wat als jij een bijtgraag dier hebt en je houd hem bewust aangelijnd en dr komt een andere hond vrolijk op hem af gerend?!?
Dan heb jij het gedaan als ie bijt terwijl jij hem vast en bij je houd!
precies,maar bij ontsnappen kun je er niks aan doen vaak.weet niet wat hier nu van toepassing was los gelaten of ontsnapt MelodyT schreef:Als nu eens iedereen overal zn hond bij zich houd dan waren al 80% van alle bijtincidenten verholpen.
En dan bedoel ik ook echt iedereen hoe vaak er geen beest als een dolle op de mijne af komt rennen.Ik heb de mijne overal aangelijnd vertrouw hem wel met andere honden maar wat als jij een bijtgraag dier hebt en je houd hem bewust aangelijnd en dr komt een andere hond vrolijk op hem af gerend?!?
Dan heb jij het gedaan als ie bijt terwijl jij hem vast en bij je houd!
mika11 schreef:NWDynamite, jij vindt het allemaal zo grappig blijkbaar en niet erg, omdat de hond geen mens heeft gebeten maar alleen maar een ander dier?
Wat voor ras het ook is, een hond die zoiets doet moet meteen ingeslapen worden.
Heeft niks te maken met paarden die schoppen of een krabbende katten.
Een agressieve kat waar niks mee te beginnen is, kun je ook beter laten inslapen.
LecyTinker schreef:helaas is het onderwerp toch op het ras van de hond terecht gekomen... dan wil ik alleen even toewijzen dat de meeste beetincidenten toch met labradors en duitse herders voorkomt. Maar deze dingen weinig aandacht, omdat het om een simpele hap gaat. Wanneer 'dit' soort honden bijten, dan is het vaak grotere schade, waardoor ze sneller in het nieuws komen.
hier zijn nog cijfertjes ook
http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... beten.html
zie nu dat de jack russel er ook wat van kan!
NWDynamite schreef:mika11 schreef:NWDynamite, jij vindt het allemaal zo grappig blijkbaar en niet erg, omdat de hond geen mens heeft gebeten maar alleen maar een ander dier?
Wat voor ras het ook is, een hond die zoiets doet moet meteen ingeslapen worden.
Heeft niks te maken met paarden die schoppen of een krabbende katten.
Een agressieve kat waar niks mee te beginnen is, kun je ook beter laten inslapen.
Mika11 kan jij wel begrijpend lezen? In mijn eerste bericht zeg ik direct al dat ik het wel erg vind, het is sneu wat er gebeurd is, natuurlijk. Maar ik vind het wél grappig dat mensen denken dat honden agressief worden van bloed proeven.
shirley schreef:Met mijn leesvermogen is ook niks mis en ik merk toch ook op dat je het blijkbaar niet de moeite vindt om deze hond ( en willekeurig welk ras, maakt me geen bal uit ...) in te laten slapen na dit incident ??
Je spreekt jezelf in je betoog ook behoorlijk tegen, want deze hond heeft deze aanval niet ingezet om zijn baasje te verdedigen of wat dan ook, die is doelbewust op deze paarden afgerend met maar één gedachte ... wat voor verklaring heb jij hier dan voor ??
, ik heb nergens gezegd dat deze hond dit voor zijn baas deed. Ik zeeiiii: het is vreemd dat ze in het nieuwsbericht zeggen 'die hond had ook een mens kunnen pakken' want dat is ander gedrag dan een ander dier pakken. Ik ga de regels erna er nog verder op in over hond-hond en hond-mens enzo. Dus kennelijk is er wel iets mis met jou leesvermogen. Ragdollcat schreef:Yamcha schreef:Gatdarrie wat naar.......
wel raar gedrag trouwens van een hond om paarden aan te vallen, paarden zijn geen natuurlijke prooi voor een hond......
overigens, dat bloedproeven verhaal ben ik het niet zo mee eens hoor, mijn hond wordt natuurlijk rauw gevoerd, en proeft dus regelmatig bloed...... zou levensgevaarlijk moeten zijn dan.
denk wel dat een hond die eens een wezen aangevallen heeft wat niet een natuurlijke prooi is (en dan is er verschil tussen aanval en aanval, bij een echte aanval heb je dingen zoals dit, bloed en vreselijke wonden) dat weer zal doen..... als ie er een kick van had dan toch.
een hond die dat doet en direct een knal krijgt van een paard doet het niet weer, die kijkt wel uit.
Paarden en of graseters/prooidierenzijn wel natuurlijke prooi voor de Wolven en honden stammen af van de Wolven.
Ragdollcat schreef:Bullterrier is een hele leuke hondenras maar is wel van oorsprong een vechthond, soms komt zoiets ineens naar voren.
NWDynamite schreef:'die hond had ook een mens kunnen pakken' want dat is ander gedrag dan een ander dier pakken. Ik ga de regels erna er nog verder op in over hond-hond en hond-mens enzo
NWDynamite schreef:Een onoplettende baas en een hond met jachtdrift...
NWDynamite schreef:Tuurlijk is het triest wat er is gebeurt maar die hond kan er niets aan doen, die doet wat natuurlijk is.
NWDynamite schreef:En ja ik zeg inderdaad, niet inslapen! Muilkorf om en aanlijnen, veilig voor alle andere dieren en het beestje hoeft niet dood
MelodyT schreef:Klopt die aanlijn plicht vind ik daar super!
Maar mag test is niet helemaal goed hoor,ze kijken bijvoorbeeld met een kunsthand hoe de hond reageert.Een hond merkt echt wel of het een echtte of kunsthand is...En zo heb ik nog wel wat dingen gehoord.
Huh nu is de reacties hierboven verdwenen,in belgië is dus al aanlijn plicht.