Paard uit Hoogezand zwaar mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:34

Dit is nu het tweede geval in dik twee maanden tijd nadat er bij ons een paard in september is mishandeld. Eerst in Woudenberg en nu in Hoogezand

Onze merrie liep met nog een merrie in het land en ben er 'savonds nog water wezen brengen. ik was nog geen 5 min. thuis en wij werden gebeld door mensen dat er een paard met een wond liep.... wij zijn er geweest en heeft er een gek een plek op de bil vlakbij haar vagina een gat van 7 bij 7cm en 4cm diep gesneden, er hing nog een klein lapje vel aan. Je kon alle spieren en pezen zien zitten

gelukkig hebben mensen haar bijtijds gezien anders had het nooit gehecht kunnen worden....

mensen die dit flikken zijn gek bij hun hoofd en die moeten echt zwaar straffen!!!! Boos!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:57

Ow echt erg dit, ik zag het gisteren/eergisteren al op de voorpagina van de telegraaf staan. Ze gaan het nu ook wel dierenmishandeling harder aanpakken, beetje laat maarja. Beter laat dan nooit. Van mij mogen de daders dat een levenslange cel straf krijgen of in de psygiatrische inrichting.

machogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:05

ik kan maar een ding zeggen> Te TRIEST voor woorden!!! Huilen Huilen Boos! Boos!

afmaken moeten ze die dierenbeulen!!!!!!!!!!!!!!!! Boos!

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:55

.dat moet je met die monster doen.ik heb er gewoon geen woorden voor en ik wens de eigenaren en het verzorg meisje heel veel sterkte Vriendjes zijn? want als je zoiets moet meemaken is gewoon ontzettend gruwelijk. Boos!
inderdaad het zijn geen mensen het zijn MONSTERS...
groetjes esther

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:01

Las zojuist op stegen.net dat een anoniem iemand 20.000 euro heeft uitgeloofd voor de gouden tip die leidt tot de arrestatie van de dader van deze mishandeling.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:20

echt te verschrikkelijk voor woorden, onbegrijpelijk dat er mensen bestaan die zoiets in hun botte kop kunnen halen Boos!

welshcoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:28

Vreselijk, Je komt toch niet op het idee een paard dit te doen!!!!!
Dan ben je wel gek bij je hoofd..!!!!!
Echt vreselijk.

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:13

liza van loon schreef:
Van mij mogen de daders dat een levenslange cel straf krijgen of in de psygiatrische inrichting.

Levenslang lijkt me niet zo'n goed plan...Hier in Nederland ga je er dan toch na een jaar uit wegens goed gedrag of omdat er cellen te kort zijn....Nee van mij mogen ze een paar dagen lijden...Zo erg lijden en dan de kogel... Boos!

jacky11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:43

welke imbeziel heeft dit gedaan ik sloop hem
lekker Schijnheilig ik vind dit te gek voor woorden

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:52

Het is toch niet normaal meer... Scheve mond
Niemand die nu zijn dier met een gerust hart in de wei laat staan...
Hoe kan het toch, dat in een land als Nederland, dit voorkomt? Verschrikkelijk....

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:10

Het is echt verschrikkelijk dat iemand (of misschien zelf meerdere personen) een dier en de eigenaren zoveel leed toebrengt en vervolgens vrijuit gaat. Want zo zie ik het. Dit soort mishandelingen, niet alleen bij paarden, maar ook bij andere dieren, komt zo vaak voor. HEt lijkt wel of de politie dit soort zaken niet intressant genoeg vind om er iets aan te doen.
We hoeven alleen maar naar het geval te kijken van de 'paardenslachter van Twente'. Hoeveel jaar is die nou al niet bezig met het verminken van dieren? oF misschien zijn het wel copycats, mensen die dachten van, nou, als diegene dat ongestraft kan doen, kunnen wij het ook. Lekker onze agressie en lusten botvieren op een weerloos dier. Of, ik noem ze eigenlijk wel mensen, maar zijn het wel mensen die dit doen? Ze zijn zelfs minder dan beesten, want beesten doen zoiets niet. En de overheid laat het allemaal maar gaan. Wat maakt het ook uit? Blijkbaar vind de politiek dat het 'maar dieren zijn'. En er is al zo weinig politie, die kan beter ingezet worden bij "echt belangrijke zaken".
Maar bij 1 ding staan ze niet stil: Gekken die een arm, onschuldig, weerloos dier iets dergelijks kunnen aandoen, zijn labiel en gevaarlijk. Ze tonen toch immers dat ze geen respect hebben voor het leven? Dat maakt ze een gevaar in de maatschappij. Als ze er al niet voor schromen om een onschuldige merrie te 'verkrachten' zullen ze dan veel moeite hebben met vrouwen? Voor het soort gekken dat deze praktijken beoefend zouden de lijfstraffen opnieuw ingevoerd moeten worden. Handen afhakken, ogen uitsteken...of misschien zouden we ze de zelfde behandeling moeten geven als zij de paarden hebben aangedaan?
Het wordt tijd dat Nederland eens flink wakker geschud wordt. Het kan zo niet langer doorgaan!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:26

rider schreef:
Of, ik noem ze eigenlijk wel mensen, maar zijn het wel mensen die dit doen? Ze zijn zelfs minder dan beesten, want beesten doen zoiets niet.

Nounou, zelfs minder dan beesten? Ik vind dieren gelijk aan mensen en dat je niet kan zeggen dat iemand (minder dan) een beest is als hij zoiets doet, het is dan wel een uitdrukking, maar ik vind hem niet goed. Dieren staan wat dat betreft juist boven de mensen, die zijn niet zo ver afgegleden dat ze zich verlagen tot dergelijke acties. Nergens voor nodig dus om te zeggen dat dit geen menselijke actie is, het is wel degelijk menselijk, het zijn juist mensen die zoiets doen, een typisch menselijk trekje, zinloos geweld. Misantroop word ik ervan.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:30

ik sluit mij hier helemaal bij aan!!!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:53

dit vind ik zo ontzettend ziek!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:29

En de overheid maar wachten tot dit soort gekken eindelijk op mensen over gaan.....
Veel sterkte voor de mensen (en paard natuurlijk!) die dit mee hebben moeten maken!
Te walgelijk voor woorden dit!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:37

Kunnen jullie bewijzen dat de overheid er niets mee doet of gaan jullie daar vanuit?

Taruta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:32

dit is egt fucking niet normaal!!!
wie doetdat nou!!!!! Boos!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:18

Lenn schreef:
Kunnen jullie bewijzen dat de overheid er niets mee doet of gaan jullie daar vanuit?

Zoals ik enkele berichten eerder al opmerkte: er zijn enkele 'beruchte' dierenmishandelaren die soms al jaren bezig zijn om dieren te verminken. Lijkt mij genoeg bewijs van het feit dat de overheid en de politie zich te weinig inzetten voor de zaak.
Je kunt natuurlijk tegenwerpen 'ook lang niet alle moorden worden opgelost", maar als je erbij stilstaat dat sommige moordzaken jarenlang geopend blijven...Er wordt in ieder geval veel aandacht aan besteed. Zaken waarbij dieren ernstig mishandeld worden is Justitie zo weer vergeten.
Het misdrijf waarbij de merrie in het het leadartikel omkwam stond ook in het AD. Ergens op de 6e pagina ofzo, drie regels tekst. Met ander woorden, niet belangrijk. Dus het lijkt mij dat niet alleen de overheid, maar ook de media te weinig aandacht besteed aan dit soort zaken.

Duvelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:18

Ik vind het gewoon te zielig voor woorden, mn vriendin heeft dr paarden ook thuis op stal staan. En lopen overdag lekker in de wei, maarja ze wordt gewoon bang om ze buiten te laten. Is toch niet normaal? Hoe kan iemand zoiets doen? Ik vind het gewoon MOORD is gewoon hetzelfde als het met mensen gebeurt of wat voor soort wezen dan ook Boos!

Visitor2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:24

ooooowwwww wat vind ik dit vreselijk, echt waar, wat zal dat paard geleden hebben, arm beesie. Ook vreselijk voor de eigenaar en bijrijdster.

grrrrr als ze die dader hebben, ik zou hem dwars door midden meppen en ut zelfde doen als wat die bij deze lieve tinker heeft gedaan maar dan drie keer erger. Boos! Boos! Boos!

voor de eigenaar en bijrijdster(s): Heeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel sterkte Scheve mond

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:58

rider"]
[quote="Lenn schreef:

Zoals ik enkele berichten eerder al opmerkte: er zijn enkele 'beruchte' dierenmishandelaren die soms al jaren bezig zijn om dieren te verminken. Lijkt mij genoeg bewijs van het feit dat de overheid en de politie zich te weinig inzetten voor de zaak.
Je kunt natuurlijk tegenwerpen 'ook lang niet alle moorden worden opgelost", maar als je erbij stilstaat dat sommige moordzaken jarenlang geopend blijven...Er wordt in ieder geval veel aandacht aan besteed. Zaken waarbij dieren ernstig mishandeld worden is Justitie zo weer vergeten.
Het misdrijf waarbij de merrie in het het leadartikel omkwam stond ook in het AD. Ergens op de 6e pagina ofzo, drie regels tekst. Met ander woorden, niet belangrijk. Dus het lijkt mij dat niet alleen de overheid, maar ook de media te weinig aandacht besteed aan dit soort zaken.
[/quote]

Hmm, oke... tja niet iedereen heeft dieren zo hoog in het vaandel als wij. Beetje jammer Verdrietig

paardjuhsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:46

Huilen wie doet er nouw zo iets Huilen

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:56

Ik vind het zo belagelijk dat mensen dat kunnen doen! dat ze dat in hun hoofd halen! ze lijken wel niet goed wijs Verward ! volgens mij word het mode ofzo om zoiets te doen! ik weet het niet! Verward kunnen we er nu echt niks aan doen?
liefs monique

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:59

Zo onbeschrijflijk erg, daar zijn geen woorden voor....

Veel sterkte aan iedereen die dit mooie paardje kende.

ytjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:25

ik vind het ook heel erg. het is vorige week bij mensen gebeurd die ik heel goed ken dat is die merrie bij balkbrug. ik vind het zo erg dat ik mijn eigen paard niet meer buiten fdurf te laten lopen!!!!