Paard doodgeschoten, jachtvergunning ingetrokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 20:47

Shirley schreef:
Ik HAAT jagers !

Overpopulatie regelt zichzelf wel als we de natuur zijn gang laten gaan...
En schade aan de gewassen ?
Laat me niet lachen, als je ziet wat er na de oogst op het land blijft liggen en weer wordt ondergeploegd !
Daar kan je een heel arm Afrikaans land een paar maanden van in leven houden ..

Nee, jagen is veel leuker !

We schieten de vossen af die de hazen en konijnen vangen...
We vergiftigen de roofvogels die ook jagen op duiven ..
We kweken zelf fazanten en zetten die aan het eind van het jaar uit, lokken ze met voer en knallen maar !

We laten de honden los en gaan zelf achter een bosje met tien man op een haasje liggen wachten ...

Hier ben ik het echt niet mee eens. Wij hebben zelf een akkerbouwbedrijf en hier jaagt een jager op ons land. Wij krijgen hier dan weer geld voor. Dit om overpopulatie te voorkomen, want dat regelt zichzelf niet zomaar. Maar ook tegen schade aan de gewassen. Duiven die bijv. de tarwe opeten.

Ik snap niet wat je bedoelt met ''Laat me niet lachen, als je ziet wat er na de oogst op het land blijft liggen en weer wordt ondergeploegd ! Daar kan je een heel arm Afrikaans land een paar maanden van in leven houden ..'' ?

De gewassen zoals aardappelen, uien, peeen, suikerbieten, knolselderij worden in het geheel van het land afgehaald. Wat overblijft is loof. Als we dat mee leveren aan de fabriek worden we zelfs gekort op tarra en kost het ons geld. Tarra is het verschil tussen bruto en netto gewicht en dus alles wat niet gebruikt wordt maar wel aan, op of bij het product zit zoals loof, zand/kleikluiten e.d.
Wel laten we sommige producten, zoals uien, een paar dagen op het land liggen om goed te laten drogen voor we het naar binnen rijden (scheelt droogkosten).
Spinazie wordt afgemaaid en direct opgeladen. Net als dat de boontjes en erwtjes allemaal gedorst worden en direct worden opgeladen. Wat dan overblijft is de plant zeg maar, de bladeren. Maar dat wil je niet eten hoor :')
Misschien heb je groenbemester gezien, dat wordt idd ondergeploegd als grondverbeteraar. Dat is geen eetbaar product.

Dus ik vraag me af waar jij zoveel op het land ziet achterblijven, want dat is dan wel een erg domme boer :+ Zo geweldig zijn de prijzen niet, dus je wilt gewoon kost wat het kost alle producten van je land halen hoor.

Jagers mogen echt niet zomaar alles afknallen hoor. Daar zijn regels voor. Gelukkig hebben wij een fijne jager die zich netjes aan de regels houd. Ik heb daar geen problemen mee.

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:55

Jaren geleden zijn wij buiten gaan wonen. Ook bij ons werd er gejaagd en ook bij mij de paarden helemaal over rood. Ik heb toen bij de gemeente geinformeerd en er was een jachtvergunning afgegeven voor een bepaald gebied waar wij precies midden in wonen. Ze mogen niet over particulier gebied en ik heb derhalve schriftelijk de toestemming om te jagen binnen ons gebied ingetrokken. Om deze reden mochten ze in het gehele gebied rondom ons ook niet meer jagen.
Jagers boos, maar ik heb er al 9 jaar geen last meer van :)

Sammy_xxs

Re: Paard doodgeschoten, jachtvergunning ingetrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:57

Zo wow ik schrik er wel van hoor! Wist niet dat jagers zo erg waren! de verhalen wat ik hier lees, vind ik dat jagers dus behoorlijk asociaal zijn 8)7

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:00

Ik heb niet alle paginas gelezen, maar bij mijn erste stal liepen ook jagers die jacht pacht (of zo) hadden. Die schoten op alles en meestal nog mis ook. Heb heel wat halfdode hazen en eenden uit hun lijden moeten verlossen.
Ze liepen daar ook tussen mijn schapen door te schieten. Zijn er een stel van verdronken toen.

Waar ik nu mijn ponies heb, wordt niet gejaagd. Niet legaal iig. Als ik wat zie lopen dan trap ik ze echt het land uit. Jacht recht of niet. En als ze een hond in mijn land laten, zijn ze die gelijk kwijt. Mijn hengst heeft namelijk een bloedhekel aan honden en trapt ze echt gericht aan gort.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:01

@Jinks dat komt waarschijnlijk omdat ze een bepaald aantal hectares moeten hebben om de vergunning te kunnen krijgen. Doordat jij het hebt ingetrokken hebben ze waarschijnlijk onvoldoende om een vergunning te krijgen. Was bij ons thuis ook precies hetzelfde. Kwamen ze aan de deur verhaal halen, en hadden om ons te intimideren de geweren niet in de auto gelaten.

Nee nogmaals ik ben nog geen enkele eerlijke jager tegengekomen en ik ben er al heel wat tegen gekomen. Ben echt van mening dat ze veel strenger moeten kijken naar wie ze een vergunning geven!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:05

Nou Delphi, dat is precies waarover wij ons ook elke keer weer verbazen !
Geloof me, als ik ruimte zou hebben om alles netjes te bewaren, zou ik noooooooit meer aardappelen, boontjes, mais of bieten hoeven te kopen, zoveel blijft er hier achter ... en echt niet alleen 't loof, hoor, dat verschil zie ik ook nog wel :)

Mensen laden in de eerste meters van de weg met gemak de kofferbak van hun auto vol aardappelen, boontjes staan nog met volle planten op het land en mijn buurman rijdt zelf altijd nog een rondje over zijn akker om nog een volle wagen bieten te verzamelen ... maiskolven kunnen we ook met kruiwagens vol opruimen en ga zo maar door !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:09

ELpatcho schreef:
@Jinks dat komt waarschijnlijk omdat ze een bepaald aantal hectares moeten hebben om de vergunning te kunnen krijgen. Doordat jij het hebt ingetrokken hebben ze waarschijnlijk onvoldoende om een vergunning te krijgen. Was bij ons thuis ook precies hetzelfde. Kwamen ze aan de deur verhaal halen, en hadden om ons te intimideren de geweren niet in de auto gelaten.

Nee nogmaals ik ben nog geen enkele eerlijke jager tegengekomen en ik ben er al heel wat tegen gekomen. Ben echt van mening dat ze veel strenger moeten kijken naar wie ze een vergunning geven!

Dat is hier inderdaad ook eens gebeurd en ik zeg met nadruk EENS !
Laat me toch op mijn eigen land niet intimideren door een stel van die oetbanketstaven ( maak er maar vast zelf een net woord van :D )
Hebben ze bij mij toch ook net de verkeerde te pakken :Y)

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:18

Zo te lezen moeten er in diverse streken in Nederland wel heel verschrikkelijk wild schietende hordes rondlopen. Daar benijd ik jullie en de dieren echt niet om.

Hebben we gelukkig hier geen last van. De voorzitter, dus de hoofdjager :+ , is een van mijn naaste buren waar we ook zo goede contacten mee hebben. Het merendeel is ook uit de buurt of het dorp zelf. Wat er wel eens meekomt zijn jagers die uitgenodigd zijn en geen eigen jachtgebied hebben. Die moeten zich heel simpel voegen naar de alhier geldende regels en onze eigen jagers willen absoluut geen heibel met de bewoners wat dan ook dorpsgenoten zijn, waar iedereen, iedereen kent.
Die op uitnodiging mee mogen, mogen absoluut niet alleen op jacht gaan en ook alleen maar op die bepaalde dag.

Er zijn zelfs best wel eens jachtdagen ( ze gaan echt niet iedere dag of iedere week) waar ze buiten het bestand te hebben gecontroleerd en geteld helemaal niks geschoten hebben. Dan was het bestand niet op sterkte, waren er geen zwakke dieren en was de noodzaak om iets te schieten niet aanwezig.
Dus zo kan het ook en zo hoort het ook.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:33

wizewo schreef:
Wilawander schreef:
Ik heb niks tegen de jacht. Moet zijn maar de mentaliteit van de meeste jagers is zo waardeloos. Onze buurman jaagt ook. Is boer en niks mis mee. Maar meestal zijn het die arrogante advocaten, dokters enz die jagen.

Hier vroeg er één of we veel last van roofvogels hadden. Ik nee hoor. Maar hoezo? dan schoten ze die want ze aten veel te veel wild weg wat hun anders konden schieten., :roll: Dan denk ik laat lekker de natuur hun gang gaan en wees blij als je niet zoveel te schieten hebt. Ook mogen ze normaal tijdens drijfjachten geen herten schieten. Schoot er 1 de wei in bij ons en allemaal stonden ze klaar om te schieten. Tot ik in zicht kwam. Geluk voor het ree. En toen opeens doen of ze me niet zagen.

hihi, zie de anderen ons allemaal als arrogant, dju, zal me toch een houding moeten aanmeten dan!

Nee ik ben tegen doelloos jagen. Ik ken jagers die echt heel specifiek met hun jachtgebied bezig zijn. Weten exact wat er zit van zeldzame en minder zeldzame dieren, laten ze in broedseizoen echt met rust, voeren bij als winters erg steng worden, proberen de zwakke exemplaren te schieten en komen mij verrukt vertellen dat ze die of die jonge dieren hebben zien rondlopen en worden laaiend kwaad als er jagers zijn die wild aanschieten en vervolgens weglopen en de klus niet afmaken. Zijn dan soms uren op zoek (ookal hebben ze nog bergen werk thuis) om zelf het gewonde dier te zoeken. Ze gebruiken ook alles van het dier. De flora wordt overigens ook in de gaten gehouden door de jagers en jeugd streng aangesproken als ze iets misdoen. Resultaat een heerlijk natuurgebied vol (zeldzaam) wild dat echt in balans is. Helaas is niet iedere jager zo eervol in zijn werk vol liefde voor het land waar hij in leeft en daar heb ik problemen mee.

Waar ik nu woon heb ik voor de zekerheid ook een vestje aan als ik in het bos ga rijden.

Zulke jagers zijn duidelijk nog van de oude stempel of zijn in dat gebied opgegroeid denk ik en zijn het met de paplepel in gegoten. Ik vermoed alleen dat zulke jagers helaas met uitsterven bedreigd zijn.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:19

@petraaken

Daar zul je volkomen gelijk in hebben. Laten we zeggen het nieuwere jagersvolk is een afspiegeling van de huidige samenleving.

En dan kan iedereen beginnen te gillen of te protesteren, het is simpel zo, zoals het is. Neem anders een spiegeltje en lees de reacties nog eens door.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:46

Och ik snap dat jagen soms echt niet. Het zou je paard maar zijn! :(

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:08

Pff bij ons ook een keer een jager die een fazant doodschoot, net naast onze bak waar wij een jong paard aan het beleren waren. Levensgevaarlijk!! Ik snap dat ze willen jagen, maar sommige houden op dat moment echt nergens meer rekening mee. Idd schietgeil..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:09

Ben ik even blij dat ze hier alleen schieten of op eigen terrein of in het bosje dat puur is voor de bosbouw := (en dus absoluut geen wandel/rijd/hondenuitlaat gebied)
Wel zo veilig!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:24

Shirley schreef:
ELpatcho schreef:

Dat is hier inderdaad ook eens gebeurd en ik zeg met nadruk EENS !
Laat me toch op mijn eigen land niet intimideren door een stel van die oetbanketstaven ( maak er maar vast zelf een net woord van :D )
Hebben ze bij mij toch ook net de verkeerde te pakken :Y)

Hier ook hoor, heb gewoon waar ze bij stonden de politie gebeld kom nou zijn ze helemaal van de .... gerukt?!

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:22

Dat er gejaagd wordt daar heb ik niet zo heel veel moeite mee als het netjes volgens de regels wordt gedaan. Wij wonen aan de rand van een buitengebied (aan een dijk) en ik was er heel snel achter dat 1 okt het seizoen weer was begonnen. Het leek potver wel of ze binnen stonden te schieten. Aan de overkant van de weg waren ze met vier jagers bezig en de hagel hoorde je vallen op ons platdak. paarden door het dolle heen.
Zeg je er wat van krijg je me daar een grote mond (en ja het zijn echt ouder mannen).
Wij wonen aan een fietsroute, je zult er maar langs fietsen op dat moment.

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:44

Hier hoor ik ook wel vaker schoten in deze tijd. Dat ze jagen, oké. Maar niet onnodig dieren gaan doodschieten!

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:46

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:48

Jagers houden zich althans hier in regio Noorden, Drenthe/Groningen, totaal niet aan de regels!

Men rijdt met lichtbakken 's nachts illegaal op vossenjacht.

Men gaat gewoon met drie man en 2 "jachthonden" op een vrijdagnacht in het door Drents Landschap (waar ik nota bene donateur van ben!!!) beheerde natuurgebied ( natuur"reservaat", zo als het zo mooi op de bordjes staat, waarop ook staat dat je er je met je hond ALLEEN aangelijnd, en dat dan overdag, en absoluut ook het hele jaar door niet meer na zonsondergang mag komen want dat verstoort de vogels en het wild (o.a. reeen) op toer, en gaat daarmee door tot ver in de zaterdacgochtend, terwijl er mede-dorpelingen zaterdagochtend om 10.00 uur met hun honden en kinderen lopen, en er kindervoetbal is op het direct aangelegen sportveld.
Er wordt geknald alsof het niks is, zonder enige aankondiging, levenslink!
Hoe is zo iets mogelijk in een openbaar natuur/rustgebied?
Kinderen hebben fazanten en reeen neergeknald zien worden, een vriendin van mij die zaterdagochtend een rustig ritje te paard dacht te maken heeft dat ook gezien en heeft er de nachtmerrie-beelden nog van op haar netvlies staan... er werd geen enkele rekening gehouden met recreanten, niemand wist het, men had zomaar een recreant, dient hond, of wat dan ook kunnen raken.

Zijn ze niet goed in hun bovenkamer?

Ook wordt er dwars over wegen IN HET DORP heen geschoten achter vluchtende fazanten aan.

Ja, ook ik heb diverse keren aangeschoten stervend wild gevonden, ook eens een zwaan, daar mag je sowieso zonder uitzonderlijke vergunning helemaal niet op schieten, SCHANDALIG, ik heb er geen goed woord voor over. Ook een duidelijk beschoten reekalfje, dat zat GVD vol met hagel, die heb ik in de eerste de beste sloot verdronken, echt, hemeltergend erg, hoezo "overschot" bijhouden?!?
Een keer ooit een kritisch stuk er over (niet zo zeer over het jagen op zich, maar vooral over de onveiligheid er van) in het plaatselijke krantje gezet, andere dag aangesproken en ja, ook intimidaties en indirecte bedreigingen.
Rot toch op: een paar ouwe seniele schietgeile mafketels!

Ook wordt er gedronken, vooral tijdens de vossenjacht 'snachts.
Heb ik ook wat van gezegd, er staan hier dag en nacht dure paarden van een paardenfokkerij verderop in het land.
Had ik het gedaan, ja dahag. Nee het zijn geen lieverdjes, die zogenaamde "jagers".

Nu ja, heb drie Dobers, dus opzouten en gauw en nooit meer terugkomen.

Er zijn overigens vrij recent ook nog, genoeg publicaties geweest over hoe het "Jachtbeheer" door "Wildopzieners" er in de drie Noordelijke Provincies van het kleine Nederlandje aan toe gaat... expres-per-ongeluk wild (reeen) dubbeltellen (Drenthe), roofvogels vergiftigen (Friesland), en op niet vrijgegeven land rondknallen met een slok op (Groningen).

Niet zelden zijn JUIST de lieden die zich zo genaamd inzetten voor het beheer van deze natuur en het wild, hier JUIST medeplichtig aan. En een aantal landbeheerders, zoals landbouwers, die "geen watje" willen zijn (en dat dus waarschijnlijk juist wel zijn, door die gekken op hun land te laten jagen, voor een minimale vergoeding, dat is echt haast niets, afhankelijk van hoeveel land je hebt, het is geloof ik hier 42.50 voor 7 hectare land PER JAAR, ben je toch niet wel in het hoofd?!? terwijl hun eigen koeien, paarden en katten daar ook op rond lopen.... zwakzinnig stoer gedoe) durven tijdens de jaarlijkse "vraag" geen nee te zeggen.
Geld he? En niet voor een ander willen onderdoen.

Ik kots er van.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:04

10y schreef:
@petraaken

Daar zul je volkomen gelijk in hebben. Laten we zeggen het nieuwere jagersvolk is een afspiegeling van de huidige samenleving.

En dan kan iedereen beginnen te gillen of te protesteren, het is simpel zo, zoals het is. Neem anders een spiegeltje en lees de reacties nog eens door.

Mijn vader jaagt al heel wat jaren en sinds kort hebben mijn neefjes (20 en 24 jaar) ook hun jachtakte behaald. Deze cursus is behoorlijk zwaar, die doe je niet zo 1-2-3.

Verder zijn de regels in de Nederland de laatste jaren flink aangescherpt.. De groep van mijn vader heeft een vast jachtgebied, inderdaad in overleg met de boeren. Deze boeren zijn blij met hun "hulp", omdat zij het wild onder controle houden. Alhoewel er de laatste jaren een behoorlijke scheefgroei ontstaat in de wildstand. Door partijen zoals de partij voor de dieren, komen er veel onderdelen van de jacht aan banden te liggen. Deze "nieuwe regels" worden veelal bepaald door mensen die nog nooit een stap op een boerenland hebben gezet. Zo mag de vos niet meer geschoten worden. Je wil niet weten hoeveel boeren er hier in de omgeving last hebben van deze dieren. Ze moorden hun vee uit en lang niet alles wordt opgegeten, het is gewoon moorden. En de vos heeft hier in Nederland geen natuurlijke vijand, dus de populatie groeit explosief.. Net als roofvogels, kraaien en eksters. Deze worden beschermd, vreten heel veel jonge dieren op, waardoor de wildstand ontzettend scheef groeit. Roofdieren in overvloed, kleinwild zie je zowat niet meer. Mijn vaders jagersploeg tellen jaarlijks de wildstand. Vroeger waren de hazen bijna niet te tellen, nu moeten ze ze zoeken..

Verder regelmatig politiecontrole. Zowel op het land als steekproefsgewijs thuis (ivm de regels van het bewaren van wapens).. Er wordt alleen landgericht geschoten, ab-so-luut niet richting de bewoonde wereld. Zaterdag is jachtdag, alleen tijdens de eendenjacht wordt daar nog weleens van afgeweken..

Oh en laten we de vraag en aanbod markt niet vergeten. Want steeds meer mensen willen met kerst een hazen- of hertenboutje op hun bord hebben liggen. Helaas komen deze dieren niet vanzelf aanlopen, deze worden geschoten, in het wild. En ja, door de jagers waar deze smullende mensen zo'n ontzettende last van hebben.. Ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar de mens in maar een schijnheilig wezen. Janken dat het zielig is dat er een haasje neergeschoten wordt, maar ondertussen met de kerst wel een achterpoot van het betreffende dier naar binnen werken. Want tja, die koop je toch gewoon bij de supermarkt??!!??

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:46

Ik verwijs naar mijn vorige post, die uit eerste hands ervaring komt.

Ik kan me niet voorstellen dat in een klein land zoals Nederland de regels ZO verschillend liggen tussen een Assendelft en regio Zuidlaren Drenthe?!?

Toch gebeurt dit hier, er gaat dus lijkt mij qua "jachtbeheer" overduidelijk iets mis, diezelfde boeren hebben we hier in overvloed, vooral akkerbouwers hier in de Veenkolonieen, maar diezelfde oude generatie hiero kan beamen, dat waar vroeger de hazen over het land sprongen en de reeen het voer van hun geiten (die hier toen nog buiten liepen) betwistten, er nu nauwelijks meer een dier te zien is.
Dat is ook geen 40 jaar geleden, dat is net een 10-15 jaar terug gebeurd.

Het excuus "dat mensen graag wild vreten" vind ik geen enkel argument om er dan maar zo rucksichtsloos en beleidsloos op los te knallen. In zogenaamde "beheersgebieden:" Want dat gebeurt wel zeker.
Er is geen enkele controle op die vergunningen, maak dat eens openbaar dan, als het allemaal zo goed geregeld is, neem je een hoop argwaan mee weg.

Eens een keer meedraaien door bijv. een journalist met zo'n jachtgroep, of opleiding daarvan, zou al een hoop kunnen verduidelijken.
Maar overal gaat de deur dicht.
Dat helpt niet.
Wil men de negatieve schijn/het imago vermijden, geef dan gewoon opening van zaken, hoe/waarom/wat.
Het is 2012, bijna 2013, deze dingen moeten behalve als "wild'tableau" gewoon op tafel gelegd kunnen worden.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:47

@ Ophelia ,

Natuurlijk kan het ook zo. nee, moet het zo. Het is zo ontzettend jammer, dat de groep die het wel volgens de regels doet met alles wat erbij hoort, steeds kleiner wordt.
Vandaar ook mijn opmerking die je hebt gequot.

Het is niet aleen bij de jacht zo, maar je ziet het overal om je heen gebeuren. Het is natuurlijk wel wat appels met peren vergelijken. Maar kijk toch eens naar het aantal dat z'n rijbewijs haalt. Op dat ogenblik dat ze het papiertje in de zak hebben zal er ook een groep zijn die letterlijk alle regels aan hun laars lappen en waag het eens ze erop aan te spreken. Heb je nog kans dat ze over je heen rijden. Men verhuftert zienderogen.

Omdat die cursussen zo ontzetten streng zijn om de jacht aktes te halen, daar komt heel wat meer bij kijken als alleen een geweer te kunnen afschieten, kan ik dat niet begrijpen dat ze zich dan als gevaarlijke idioten gedragen.

Tja, en dan de hypocrisie, wel lid van allerlei redt de arme beestjes, jammeren over zielige varkentjes en kippetjes, maar even zo vrolijk lekkere stukjes vlees uit de supermarkt halen van juist die arme beetjes, varkentjes en kippetjes en vooral met de feestdagen zal en moet er wild op tafel komen. Uit de supermarkt, natúúrlijk, dan is het opeens niet meer zielig of erg. Het lag toch in de supermarkt. Alsof het daar in de diepvries groeit.

Dan zou ik graag nog even willen zeggen, waarom juist 's nachts op bepaalde diersoorten wordt gejaagd. Dat is namelijk heel simpel. Deze dieren zijn zelf nachtelijke jagers en komen dan te voorschijn. Zoals wilde zwijnen en vossen.
Beide soorten een enorme ramp, daar een komplete overpopulatie van heb ik jou daar.
Bij mijn schoonzus in Zandvoort lopen die vossen zelfs zonder terughoudendheid voor de mensen de straten af te schuimen naar iets eetbaars, omdat door de overpopulaties aan vossen niet voldoende voedsel op de normale manier voor ze aanwezig is. Het zelfde met de wilde zwijnen bijvoorbeeld op de Veluwe.
En hoe komt dat, ze hebben geen natuurlijke vijanden in Nederland, blijft dus alleen de jager om het in toom te houden.

Wat ik nog een groot probleem vind, dat er diersoorten uitgezet worden, die absoluut niet in Nederland thuishoren en er ook nooit thuisgehoord hebben. De problemen worden dus gecreëerd door de, en deze noem ik zogenaamde, natuurliefhebbers. Echte zouden hier niet eens aan beginnen. Net zo min als aan die zogenaamde in het vrije wild levende dierentuinen, zoals de Oostvaardersplassen. Halen van her en der dieren vandaan plempen ze in een gebied dat helemaal niet geschikt is voor de soorten en knallen een hek erom heen. Daarna worden ze dus ingesloten aan hun lot overgelaten.
Sorry dames en eventueel ook aanwezige heren, maakbare natuur bestaat niet. Dat wat er geknutseld wordt is aan het brein van een clubje mensen ontsproten zoals zij denken dat de natuur moet zijn.

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:18

2 weken geleden hier in NL een man dood geschoten, werd door de jager aangezien als wild!!!!
Je moet die jacht gewoon verbieden, alleen gemeentes moeten nog opdrachten uitdelen aan boswachters, als ze zo nodig willen schieten, schieten ze zichzelf maar of op elkaar!

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:20

Wat gaan we aan die overpopulatie van mensen doen dan!!!!!!!!!

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:40

Charique schreef:
Wat gaan we aan die overpopulatie van mensen doen dan!!!!!!!!!

Nou, je gaf zelf het antwoord al in je vorige reactie O:)

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:55

@ Terpentijn;

Dat verschil tussen Noord-Holland en Drenthe kan natuurlijk veroorzaakt worden door het beleid dat de politie voert in desbetreffend gebied. Hier zijn ze behoorlijk streng. Ook is er een wezenlijk verschil tussen jagen op kleinwild/grootwild en jagen op landerijen of bossen..

Je opmerking over het slinken van de hazenstand begrijp ik niet helemaal. Zoals je in mijn vorige post hebt kunnen lezen, is daar een duidelijke oorzaak voor. Alleen heb ik daarin nog niet het uitstulpen van ons woongebied meegenomen. Hier in de buurt (randstad) worden vele landerijen opgeslokt door woongebieden, dit is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de natuur.. Maar vooral het scheve beschermen van diersoorten doet heel veel andere dieren de das om..

Overigens "knallen" ze er hier niet zomaar op los hoor. Ik weet niet waar jij je wijsheid over de jacht vandaan haalt, maar zo te lezen niet uit de praktijk ;) En controle op vergunningen is juist heel streng, hoe kom je erbij dat dat niet zo is? Dat het hier en daar mis gaat, wil niet zeggen dat de hele jachtgemeenschap over 1 kam geschoren hoeft te worden? Als 1 persoon zijn paard mishandeld, is toch niet elke paardeneigenaar een dierenbeul?

En er wordt overigens wèl gejaagd om aan de vraag van de mens te voldoen. Natuurlijk ook om de wildstand op peil te houden, maar er is elk jaar een stijgende vraag naar wild en dan vooral tijdens de feestdagen. Jagen doe je niet zomaar, daar moet je een persoon voor zijn. Deze personen zorgen dus toevallig wèl voor dat hertenboutje op het bord of niet dan?